Hankinnat

Mä haluan kastemekoksi meidän suvun mekon. Sen on mun mummi tehnyt ja siinä on kastettu äiti ja täti, mun siskot ja serkku. :) Vielä ei oo tarvinnut nauhan väriä vaihtaa kun kaikki on ollu tyttöjä. Saa nähdä miten nyt ens vuonna. :D

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Meillä on ekan jäljiltä melkein kaikki tarpeellinen, eli tuplarattaat lienee ainoa pakkohankinta. Mä en jotenkin luota siihen, että meidän neiti vielä keväällä kävelisi kärryjen vieressä. Äitiyspakkaus kuitenkin varmaan otetaan, koska siellä on niin paljon kaikkea hyödyllistä ja jälleenmyyntiarvoltaankin hyvää tavaraa. Saa pieni sitten edes jotain uutta, ettei kaikki ole siskon vanhaa. Tosin jos uusi on poika, täytyy yli 70 senttisiä vaatteita joka tapauksessa hankkia, niitä kun on ollut tosi vaikea löytää unisex-väreissä.

Mä olen esikon kanssa ihan hurahtanut ekologisiin vauvanvaatteisiin. Tarkistan aina, missä päin maailmaa vaatteet on tehty, ja ketjuliikkeiden lastenvaatteita ostan vain käytettynä. Okei, ei ehkä ihan noin mustavalkoisesti. Korjaan: Vältän ketjuliikkeiden toisella puolella maailmaa mahdollisesti huonolaatuisesta kankaasta valmistettujen vaatteiden ostoa, jos kohdalle ei satu joku aivan ihana.

Mun tekis niin mieli ostella jo kaikkea, mutta toistaseks oon tyytynyt vaan katselemaan ja tutkimaan. Turvakaukalon valinta arveluttaa eniten, sen haluan valita tarkkaan. Vaunut oon päättäny jo, ja sit mietin noita sittereitä, niitäkin on niin paljon erilaisia... Rintapumppu on ihan ehdoton. Vielä en oo ihan liikkeisiin asti viittisit mennä, netistä vaan tyytynyt kattomaan.

Miekin haluisin jo shoppailemaan mutten uskalla vieläkää :(

Rattaita katselin kyllä jo netistä. Tuntuu että "kaikki hehkuttaa" emmaljungaa.. Onko ne oikeasti niin hyvät että niistä viittii maksaa sen mitä pyydetään?
Vaunuja en meinaa uskall ostaa käytettynä..

Mä en uskalla ostaa mitään ennen kuin vasta ensi vuoden alulla, mutta kokemukseni mukaan Bugaboot on saanut kaikilta tutuiltani ihan 10+, joten meille tulee ainakin Bugaboot sitten kun sen aika on :)

Meillä Hartanin Topline X:t (käytettynä 50e) ja ovat olleet hyvä ostos tänne haastavampiin olosuhteisiin. Autoon ostettiin Quinny Zapp Xtra 2 -matkarattaat ja aivan parhaat kauppa- ja muilla reissuilla! Olleet melkein päivittäin nyt käytössä ja vauva viihtyy. Kaukalo menee niihin myös kiinni. Nyt sitten varmaan jotain sisarusratasta katselemaan..

Meillä on esikolla Emmaljungat ja päivääkään en oo katunu. Aivan mahtavat!! Etenkin talvella ja lumikelillä.

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Meillä myös Emmaljungat esikoisella ja oon ollu tosi tyytyväinen. Tukevat ja silti kulkee tosi kevyesti. Jos tuolla masussa nyt joku kasvaa, ni sit tarttee ostaa seisomalauta. Esikoinen kävelee kyllä mielellään vaikka kaikki matkat, mutta on toivottoman hidas. Kaikki kivet ja kävyt täytyy ihmetellä. :D <3 Sikspä vielä rattaat käytössä, jos ei oo koko päivää aikaa siirtymisiin. Tuplia en enää kutenkaan viitti hankkia, kun esikoinen olis 3,5-vuotias vauvan syntyessä. Seisomalauta riittää hyvin. Ja haluisin ehkä sellasen mitä oon pari kertaa nähny, jossa on sellanen vähän ku pyörän satula kans. Vaikuttaa kätevältä.

Mäkin aion ostaa noihin meidän Emmaljungiin seisontalaudan. Se ois just kätevä. Ja sit on kumminkin matkarattaat, jossa isosiskokin voi istuskella, jos paniikki iskee ☺

Mitäs vaunuja/ rattaita muilla on kiikarissa tai jo hankittuna. Mulla on edelleen noi brio go next vaunut suosikit. :) Maksaa vaan törkeesti uutena... :/

Onko teillä jotain kriteereitä? Mä selvitystyötä tehneenä haluaisin että on kunnon jouset niin voi epätasaisellakin työnnellä ilman että klonksuu, ilmapyörät ja mahd vaihdettavat, menee kokoon suht pieneen tilaan, hyvä säilytystila ostoksille rattaiden alla, tukevat mutta kevyet, muunneltavat ts saa vaunukuopan lisäksi ratasosan ja turvakaukalon helposti ja nopeasti kiinni. :)

Emmaljungia katellu itekki, mahdollisimman muokattavat eri tarpeisiin. Ja sellaiset renkaat, että kulkee hyvin hiekkatiellä ja asvaltilla.

En kestääää! Meidän minin pienen pienet superstarit ja converset tuli postissa, ne on niiiiiin helluset...!! Laitan kuvaa salaiseen ryhmään, kunhan pääsen sinne :)

Me tehtiin vaunujen kans niin että käytiin lastentarvikeliikkeessä testailemassa ja valittiin mistä tykätään. Sit etsittiin semmoiset käytettynä. Suht uudet käytetyt löydettiinkin noin puoleen hintaan verrattuna uusiin.

Meillä ei oo enää mitään vauvantavaraa talles. Kaikki myyty, ku ajattelin ettei enää tuu. Nyt oon jo kattellu vähä turvakaukaloita ja rattaita. Haluan sellaiset rattaat, mihin tuon kaukalon vois kiinnittää. Sellaisia olisin kaivannut jo 8v sitten. Täytyykö löytyä sellainen valmispaketti vai voiko niitä "osia" yhdistellä?

Jemppu, taitaa edullisemmaks tulla kun ostaa paketin. Erikseenkin saa kyllä ostettua.

Teillä joilla on emaljungan vaunut, mikä malli teillä on? Tuntuu olevan niin paljon vaihtoehtoja että vaikea valita sopivaa mallia. Kaikki myydään erikseen niin hintakin pomppaa nopeasti... :eek: Tosin niillä olis eniten värivaihtoehtoja... :drunken_smilie

Mä en pystyis vaihtamaan Teutonioista mihinkään. En oo löytänyt yhtä hyviä mistään. Mulle tärkeintä oli se, että oli tosi pitkäkestoiset, siis soveltuvat ihan 3-vuotiaaksi asti ja n. 6 kk ylöspäin oleva vauva sai olla mahallaan ja katsella eteenpäinkin, sillä sen kuomun etuosan saa verkolle. Missään muissa malleissa en tätä ominaisuutta nähnyt. Menee pieneksi, mahtuu hyvin autoon ja saa kaukalonkin kiinni, ei tarvi ollenkaan erikseen mitään matkarattaita. Meillä on vielä nuo 2010 mallit, uutena silloin ostetut, mietin kokoajan pidänkö ne vai mennäänkö vielä testaamaan miten uusimmat ovat uudistuneet.. ois niitä ihana päästä katselemaan.. mut kai sitä katsella voi vaikkei hankkiskaan uusia :)!

Mimosa, meillä on citycrossit. Oon ostanu erikseen rungon ja istuimen. Sain sillä tapaa paljon halvemmalla kuin pakettina. Käytettynä ostin. Kopan kerkesin jo myymään, joten sen joutuu nyt ostamaan.

Mie katselin nettin ihmeellises maailmas niit emmaljungan viikinkejä.. Onkohan ne mistää kotosin..

Täytyy käydä miehen kanssa jossain kohtaa ihan paikan päällä koe ajamassa erilaisia rattaita :)

Löydin ihanan pöllö sitterin :D viel kun niitä olis myöhemminkin myynnissä kun viittisi vieläkään ostaa..

Toisaalta olisi sit ainakin jo sekin hankittu..

Meilläkin on City Crossit. Mua niin harmittaa, että just sen vuoden kuoseissa oli tosi tylsät värit mun makuun, kun nuo ostettiin. Oisin halunnu jotkut ihanat violetit, nyt on vaan tylsät harmaat. Ainoat kunnolla värilliset oli kirkkaat vihreet ja oranssit sillon.

Takaisin