Hankinnat

-mimosa-

Keskustelun kolmiottelija
Huhtimammat 2017
Toukomammat 2018
Kesä-äidit 2020
Mitä olette jo hankkineet vauvaa varten tai missä vaiheessa meinaatte hankkia?
Ostatteko kaiken uutena vai haluatteko kierrättää mahdollisimman paljon?
Oletteko merkkiuskollisia vai onko tärkeintä toimivuus? :)
 
Meillä on kaikki tallessa, ettei tarvi mitään ostaa.korkeintaan uusin turvakaukalon isofix kiinnitteiseen. En ota ees äitiyspakkaustakaan. Et jos poika tulee, ni vaatteet pitää ostaa (jos ei pue poikaa pinkkiin)
 
Heti raskaustestin tehtyäni ostin vain pari bodya. Nyt kieltämättä alennusmyynneissä meinasi lähteä mopo käsistä :D
Nyt vasta 4+6 ja muutamien vaatteiden lisäksi on vauvalla lakanoita, pussilakanoita, tyyny ja patja hankittuna. Vaikka suunnitelmissa oli aikaisintaan rv12 jälkeen alkaa tekemää hankintoja.

Meinasin nyt lomalla käydä kirppiksiä kiertämässä. Tähän mennessä olen vain alennuksesta ostanut ja jos löytyy hyväkuntoista käytettyä tavaraa niin ilman muuta aion ostaa. :D

Vaunujakin oon jo ehtinyt miettiä. Mies kattoo välillä järkyttyneenä kun oon milloin mistäkin innostunut... :D
 
Se onkin huippua jos on edelliseltä vauvalta tavarat tallessa. Mäkin meinasin kaiken säästää ja vaikka joskus tarvis vielä. :D
Mua ärsyttää kun suurin osa vauvojen vaatteista on joko pinkkejä tai v.sin. Kun haluisin tässä vaiheessa neutraaleja värejä ostaa.
 
Huomasin ekan aikaan et niit neutraaleja vaatteita ei oo paljoa. Sen takia sain miehen ylipuhuttua et otetaan sukupuolesta selvää ensimmäisen kohdalla :) et mulla mopo karkasi silloin käsistä ja ostin vaikka mitä ihania mekkoja jne, mut ylläri niitä ei tullukkaan käytettyä ku oli niin epäkäytännöllisiä (vauva aikana).
 
Mä en kyllä aio vielä hankkia mitään. Haluun odottaa ainakin ekan kolmanneksen, ennen kuin ostan mitään. Vaunut olen tosin jo päättänyt :wink ja olen kaikkea ihaillut internetin ihmeellisestä maailmasta.
Ostan jotain uutena (kuten vaunut), mutta aion kyllä käydä kirppareillakin. Oikeastaan vaunuissa olen merkkiuskollinen ja sekin johtuu vain äidistäni: hän ilmoitti ettei ole mitään asiaa ostaa muita, kuin emmaljungat ("sinun isoveljellä oli emmaljungat, sinulla oli emmaljungat ja sinun pikkuveljellä oli emmaljungat!" asia selvä, äiti!) :)
 
Bodyja olen ostellut jo viimeisen 10 vuotta, jos vaan on löytynyt ihania, koska pelkään ettei niitä sitten ole, kun vauva on maailmassa :D ei niitä montaa ole tosin..

Himottas jo ostella kaikkea, mut ootan kans ainaki tokalle kolmannekselle :)
 
Ostin plussaus päivänä kahdet legginssit, sukupuoltahan ei toki tiedetä mutta noi on tyttöjen röyhelöpylly legginssejä, ihan kauppareissulla ns.ruokakaupasta tarttui mukaan. Oli vaan niin söpöt että oli pakko ostaa :Heartpink Muuten nyt yritän malttaa mielen 1/3 yli, enemmän hankintoja ns. turvallisemmilla viikoilla.

Rakastan suomessa Kappahlin Newbie- sarjan vaatteita, hempeitä ja söpöjä. Täällä ei oo niitä saatavilla, enkä näillä näkymin tuu ennen synnytystä (kuulostaa hassulta) käymään suomessa. Sisko on tulossa 2 kk päästä käymään, arvatkaa vaan tekisikö mieli tehdä kunnon kauppalista :Heartblue:Heartpink ehkä jotain pientä tilaankin, mitä täältä ei ehkä saa :) Vaatteet täällä aika äklöjä, 90-luvun luutuilta näyttää,, yhyy! Haluun pukea mun vauvan söpöihin vaatteisiin, onneksi on sentään H&M, Zara jne.

Vaunuista kun oli puhetta niin ajatuksen tasolla oon päättänyt Bugaboon Donkeyt hankkia, niistä olen saanut paljon kehuja kuulla. Miellyttävää lisäksi silmää,...muttei kukkaroa!

Meillä 1. lapsi tulossa niin kaikki täytyy hankkia, kavereilta ja sukulaisiltakaan nyt ei pysty perimään kun asutaan täällä merten toisella puolella. Yksi asia mikä kovasti harmittaa on vauvan kehto (korikehto joka hankittu aikoinaan kun minä synnyin), sitä ei pakattu mukaan muuttokuormaan eikä oikein lentokoneella järkeä tuoda. o_O Enköhän keksi ratkaisun, heh.

Tekis niin mieli lähteä vähän vauvanvaatteita ja juttuja hipsuttelemaan kaupoille, mutta toistaiseksi yritän malttaa!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ostettuna yks aivan ihana sellainen pörröinen haalari mut ostin sen jo ennen plussausta :D siihen viel yhteen sopivat tossut. Saattaa tosin olla keväällä vähän turhan lämmin.. Mut en aio mitään ostaa ennenkun kaikki varmaa ❤
 
Suubi, Hyvä tietää. Täytyy käydä tuolla Kapp ahlissa joku päivä :)

Nassutin, pörröhaalari kuulostaa ihanalta :) Näin jollain aikoja sitten semmosen söpön missä oli hupussa korvat :)

Mä oon tällä hetkellä ihastunut Brio go next vaunuihin :)
 
Voi ei! Ja mä oon täällä keskellä metsää mökkeilemässä... :sad001 Toivottavasti olis vielä viikon verran alet et ehtisin käymään :)
 
Mun mielestä neurtaaleja värejä oli nyt tosi huonosti ja sit niissäki mitä oli, ni en tykänny kuosista. Kääk. Taidan satsata joulun aleihin :wink
Meinaan kyllä silti roudata miehen mukaan huomenna, jos nyt jotain pientä sattus mukaan. Sit haluaisin löytää jostain pienet tennarit, conssit tai adidakset, niitäkää en löytäny ku vaa joko pinkkinä tai tumman sinisinä. Ärh!
 
Meillä on kaikki tarpeellinen vielä käytössäkin, pl. jotkin sisarusrattaat/vaunut. Ja jos sukupuoli on toinen, niin vaatteita varmasti hankintalistalla. :)
 
Sorruin taas nettitilailuun, se on vähä kirona mulla, joten nyt on ihanat pikku converset ja super starit tulossa minille :D ittelle ei taas koskaa raaski ostaa mitää... :D
 
Oon haikeena selaillut Newbien alevaatteita netissä, eivät lähetä ulkomaille tilauksia, pöh!
Selailin eilen nettiä läpi ja etin kivoja lastenvaate merkkejä mitä täältä löytyy, löysinkin jotain..:love7
Asutaan pohjois-amerikassa, kaikki uusi ja jännittävä on vielä tuplasti kutkuttavampaa!
 
Muokattu viimeksi:
Hah. Tänään viimeksi sorruin ostamaan vauvanvaatteita... :D Käytiin kaupungissa pikaisesti nii enköhän mä sieltäkin bongannut lastenvaateliikkeen alennusrekit. :) Nyt tosin ostin vaan bodyn ja haalarin.
 
Minä oon nyt katsellut noita turvakaukaloita, ensi kerralla kun kaupunkiin lähtee pitää käydä katsomassa ihan paikan päällä noita. Oon kahden kaukalon välillä, mitkä on saanut törmaystestistä Hyvät arvosanat.

Onko Suubi siellä Kanadassa millainen äitiysneuvola? Et poikkeaako miten suomen mallista?
 
Täällä ei oo neuvoloita terveydenhoitajineen vaan käydään kaikki seurannat lääkärin vastaanotolla. En osaa oikein sanoa vielä mitään raskauden seurannasta täällä, ilm. ensimmäinen lääkärikäynti pyritään järjestämään ennen viikkoa 10. Miehen työn puolesta yks hr-tyyppi otti hoitaakseen ekan lääkäriajan varaamisen mulle, täällä kaikki terveydenhuoltoon liittyvät asiat vaikeita ennen kun saa perhelääkärin (saattaa mennä vuosia, tää raskaus luultavasti vauhdittaa prosessia). Tähän mennessä meillä on valitettavasti vain huonoja kokemuksia lääkärikäynneistä täällä, toivottavasti tää nyt toimis mutkattomammin!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top