Hankinnat

Mä en vielä uskalla hankkia mitään ja aika paljon on jo valmiina esikoisen jäljiltä. Toki jos nyt tulee tyttö niin sitten täytyy ehkä vähän uusia vaatevarastoa :joyful:
Oon kyllä vilkuillut sisarusvaunuja ja kehto olis ihana! Mutta katotaan nyt mihin rahat riittää ja tietysti ootellaan vähän aikaa, että päästäis turvallisesti ees sinne viikoille 12+..

Ootteko muuten ehtinyt jo miettiä otatteko äitiysavustuksen rahana vai pakettina? Mulla tekis hirveästi mieli ottaa taas pakkaus, mutta en tiiä tarvitaanko lopunviimeen sitä kun edellisetkin tuotteet on vielä tallessa. Katsotaan :)

Mä en oo pystynyt olemaan ostamatta. :D Toisaalta olen vaan alesta ostanut enkä oo niihin hirveästi rahaa laittanut. Puolipotkuhousuja oon yrittänyt metsästää. Tuntuu että semmosia umpinaisella sukkaosalla ei meinaa löytyä mistään. :( Ihan pienellä ne voisin kuvitella olevan kätevämmät. Samoin kietaisubodyt, niitä sentään oon muutamat löytänyt. :)

Mä otan pakkauksen ehdottomasti kun eka on. :)

Mä hamstrasin kauheat määrät puolipotkareita ja ne jäikin käyttämättä, kun vauva veti aina jalkansa sieltä lahkeesta eikä saanut työnnettyä takaisin, tai jäi jumiin matkalle. Housut ja sukat -yhdistelmä toimi meillä paremmin ja piti jalat paikallaan siellä. Ja ehdottomasti body, kun muuten on aina selkä ja maha paljaana ja vaikeampi käsitelläkin. Hennesistä, KappAhlista ja kirppikseltä niitä ainakin tarttui matkaan. Cittarissa Fixonilla kai on aika paljon myös. Ne on ihania, mutta ihanan hintaisiakin :D

Mulla on kans esikoisesta jotain vaatteita jäljellä :) kirppiksiltä oon kans jo jotain bodyja ostellut, jo ennen plussaa :D suuremmat hankinnat sitten suuremmilla viikoilla. Turvakaukalo tosin on jo omasta takaa.

Oletteko huomanneet että Lidl mainostaa taas "pötkylätyynyjä"? Suosittelen kaikille, se on loppuraskaudessa ihan ehdoton unikaveri!! Eikä hintakaan päätä huimaa.

Jaha! Pitääpä mennä käymää lidlissä! :) kiiti vinkistä! Mä tarvin jo nyt jotai tyynyä polvien välii.

Tänään tuli mun hm:n tilaus missä mamma tunikoita sekä housut. Vähän aikaista mutta oli pakko ku nyt jo turvottaa ja matkalle menossa ensikuussa :shy:

Mikä lidlin pötkylätyyny! Kuulostaa hyvälle, pitää lähteä shoppailemaan :)

Kyfi, mä jouduin jo tilaa kans mammahousut. Niin kauhee täää turvotus :D

Kannattaa varmaan käyä äkkiä lidlissä jos meinaa saada näitä tyynyjä, tuntu menevän kuumille kiville ainaki meidän lidlissä! :D mutta aivan paras hankinta, ihanaa! Halailen tätä tyynyä päivät läpeensä ny <3 :D

Meillä on vielä melkein kaikki lasten vaatteet ja rattaat sun muut tallessa, mutta yksi uupuu, itkuhälytin. Yleensä tykkään kyllä vessapaperia lukuunottamatta ostaa kaiken käytettynä, koska halvempaa ja ekompaa, mutta en ole vielä katsellut löytyisikö noita muuta kuin uutena. No eiköhän. :)

Sitten tietenkin kaikki vauvan vanupuikot ja kylpyöljyt plus muut, niitä voi haalia vähän myöhemmin.
Ja pikkuisen pikkuisia vaippoja! :love017 Miten sitä vaipoistakin voi näin innostua :grin Varmaan menen jo ensi viikolla ostamaan. . .

Meillä on esikoiselta kaikki isommat tavarat tallella. Vaatteet ja vaipat ym. tarpeelliset pitää vaan ostaa.

Mammavaatteitakin on esikoisen ajalta tallessa jonkun verran.

Äitiyspakkausta en ota, en ottanu esikoisellekaan. Tiesin, että se jää käyttämättä, joten otin mielummin rahana ja ostin itelle mieluisampia vaatteita.

En aio vielä pitkään aikaan hankkia vauvalle mitään. Esikoisen ihan pienet vaatteet olen myynyt, joten niitä tarvii hankkia, mutta niiden lisäksi turvakaukalo on ehkä ainoa isompi hankinta vauvalle. Aloitetaan valmistelu esikoisen sängystä. Ajateltiin ostaa sille "isojen poikien sänky" jo nyt syksyllä ja pakata pinnis varastoon muutamaksi kuukaudeksi. Ajatuksena, ettei esikoiselle tulisi tunnetta että vauva vie hänen sängyn. Sitten täytyy raivata lasten huoneeseen tilaa toiselle sängylle myymällä vuodesohva ja vaihtamalla olkkarin sohvat sellaiseen josta saa vierassängyn. Sohvien vaihto on ollut mielessä jo pidempään, mutta nyt on hyvä aika toteutuksella. Eli hankintoja on tulossa vaikkakaan ei suoraan vauvalle.

Esikoiselta on aika paljon vauvakamaa tallessa. Vaatteita tarttee hommata, melkein kaikki pienet oon laittanu eteenpäin. Varsinkin sit, jos tulee poika. Turvakaukalo varmaan tarttee kans hommata ja ehkä sitteri. Tuttipulloja ja tutteja, kun esikoinen ei niitä huolinu ja annetiin pois ne vähät mitä oli.
Mitään en meinannu ostaa vielä ihan hetkeen. Np-ultran jälkeen vois ehkä vaatetta vähän, mutta varmaan puolen välin jälkeen sitten suurin osa.

Itseä kutkuttaisi lähteä jo shoppaa kaikkea ihanaa ja pientä mutta ihan vielä ei uskaltaisi :(

Välillä myös miettiny että kannattaako edes kun tiedän että suvulta tulen saamaan kaikkea ja mahdollista :)

Mie odotan jo innolla että pääsen hiplaamaan meidän suvussa kulkenutta kastemekkoa. Siihen on kirjailtu niiden nimet jotka on kastettu se päällä.. nimiä siihen on varmaan kertynyt lähemmäs 30kpl..

Toi kirjailtu kastemekko on ihana juttu! Meillä miehen puolelta ja sillä on kastettu kolmen sukupolven miehet nyt, mutta nimiä ei ole kirjailtu. Ainakaan vielä.

Olettepa ihanan positiivisia ja uskaliaita! Itse olen jotenkin niin pelokas ja epäuskoinen, etten ole edes ajatellut mitään hankintoja.

Sovittiin miehen kanssa, että jos siinä n. 12 viikon ultrassa kaikki näyttää olevan hyvin, ostamme pehmopupun vauvalle odottamaan. Seuraava hankinta tulee olemaan varmaan sitten kuukautta ennen LA:a ihan muutama perusvaate ja turvakaukalo autoon. Jos nyt jotakin ihan ohittamatonta tulen huomaamaan, niin mahdollisesti tulen hankkimaan, mutta lupasin itselleni ja miehelle, että pupua lukuun ottamatta emme hanki muuta ennen kuin on rakenneultra käyty.

T: pelokas, epäuskoinen ja taikauskoinen :D

Foorumin innottamana pakko käydä hakemassa kaupasta sellanen imetys tyyny..
Löysin yhdestä paikkaa sellasen ihanan pöllö tyynyn:smiley-bounce013

Toisaalta tykkään muutenkin makoilla kyljelläni ja silloin on pakko olla jotain jalkojen välissä :wink

Me ollaan odotettu tätä plussauutista jo melkein kolme vuotta, joten on niin epätodellinen olo vieläkin,voiko tää olla totta! Sen vuoksi ajattelen, että yritän sinnitellä varmemmille viikoille ja ekan ultran jälkeiseen aikaan ostoksia.

Vauva tulee olemaan meidän toinen lapsemme, esikoisen jäljiltä on vielä jäljellä muutama vaate, vaunut (teutonia) ja muutaman vintin laatikkoihin kätketyt vauvalelut.. aika iso osa ostetaan uutena, tai käytettynä koska suuren osan menin jo myymään kirppiksillä ja lahjoitin pois, kun menin jo epätoivoissani ajattelemaan, että meille ei useampaa suoda.

Mutta sitten kun ostoksien aika tulee, tärkeimpiä ovat imetystyyny, aventin käsikäyttöinen rintapumppu, autokaukalo ja kietaisubodyt paria ekaa kuukautta varten, niin ja toki paljon muutakin. Muttei pinnistä, se oli aivan turha ostos ainakin esikoisen kohdalla.

Muokattu viimeksi:
Takaisin