Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kyllä käytin pojalla ihan kaikkia värejä :) Oikeestaan vain violettia ei ollut juuri ollenkaan. Pinkkiä oli pari kpl vauva-aikana. Punaista ja oranssia aika paljonkin. Toki myös vihreetä sinistä jne. Ehkä mä kuitenkin ajattelen, että pojalle käy kaikki muut paitsi vaaleanpunainen ja tytölle käy kaikki värit. Tykkään peruspunaisesta ja sitä varmaan ostasin hieman lisää jos olis tyttö tulossa. Ja pari mekkoa jo etukäteen. Kaupoissa/kirppareilla joutuu harrastamaan etsimistä vähän enemmän jos ei halua mennä valtavirran mukana. Mut nää on makuasioita, kaikki saa pukea miten haluavat. Sitten kun lapsi on vähän isompi niin sillä saattaa alkaa olla omiakin mielipiteitä.

Henk.koht en tykkää niin paljon vaaleanpunaisesta, joten jos tulis tyttö niin yrittäisin välttää että koko kaappi on sitä väriä.. en tiiä sit miten se onnistuis kun sukulaiset haluu kumminkin ostaa pinkkiä... :)

Eli ainoot vaihtoehdot on pinkki tai neutraali? Kyllä mielestäni esim keltainen ja vihreä on ihan yhtälailla molemmille sopivia värejä. Eivätkä ole tylsiä beigejä tai valkoisia, eivätkä pinkki/vaaleansininen.

Eiköhän tämä väriasia ole mielipideasia josta ei voi kiistellä... joku pukee lapsen neutraalisti ja joku ns. "poika- tai tyttöväreihin" ja joku siltä väliltä tai kaikkeen mahdolliseen. Ja kaikki on ok. Kukin tyylillään.

Meillä käy kaikki värit molemmille ja itse tykkään mustasta, mikä vaikeuttaa vaateostoksia huomattavasti! Mekkoja saatu lahjaksi ihan pienelle vauvalle ja lähtenyt kyllä auton vahaukseen rätiksi tms, ei niin mtn käyttöä. Vihaan kaikkea röyhelöä ja pinkkiä, poikien vaatteissa taas en pidä perus tummansinisistä niin yhtään... Pojille muutenkin tosi heikosti valinnanvaraa, niin täytyy tyttöjen osastot kierrellä :) Kirpparilta tulee hankittua pääasiassa kaikki vaatteet, siellä ei sentään jaotella sen mukaan mitä jalkovälistä löytyy :D Mut onneks on valinnanvaraa, niin löytyy sitä prinsessaunelmaa ja sit neutraalimpaa kamaa vauvalle!

Oon samaa mieltä kuin Niia, jotkut rakastaa pinkkiä, joku vihreää joku beigeä oli lapsi tyttö tai poika saa jokainen vanhempi pukea lapselle mitä tahtoo eikä siinä ole minusta mitään väärää jos pukee pojan siniseen, punaiseen tai oranssiin eikä jos tytön pukee pinkkiin, ruskeaan tai vaikka keltaiseen :)

Itse näin sukupuolisensitiivistä kasvatusta puoltavana "esteetikkona" hankin varmaan pääasiassa väritykseltään suht neutraaleja ja monikäyttöisiä vaatteita ja tavaroita tulevalle minimurulle (jos nyt ajatellaan asioiden edelle). Jokainen pukekoon lapsukaisensa parhaaksi näkemällään tavalla, minun mielestäni kaikki värit kuitenkin kuuluvat kaikille sukupuolesta riippumatta. :-)

Meillä pojilla "pojanvärisiä" vaatteita, mutta myös punaisia t-paitoja ym. En kuitenkaan laittaisi pinkkejä missä selkeesti tytöille suunnattuja kuvia tai muuta. Jos saataisiin tyttö niin ostaisin varmasti mekkoja ja muuta tyttökamaa, mutta en oo vaaleanpunaisen ystävä, meidän tyttö kulkisi pääasiassa tummansinisessä :)

Jokainen makunsa mukaan!!!

Meillä vaunuina Brion Smilet ja tykkään kyllä yli kaiken! Niin ja asutaan "maalla", pikkukunnassa :)

Juu suurella todennäköisyydellä minäkään en pukisi pojalle niitä kaikista tyttömäisimmiksi miellettyjä pinkkejä prinsessahörhelöbodyja tai stereotyyppisesti toisin päin. En kyllä tietoisesti ostaisikaan mitään todella sukupuolijaoiteltua, esimerkiksi poikavauvalle jotakin Spiderman-potkaria (vaatemakuni on aika neutraali omaakin pukeutumistani koskien). Voisin sellaiseen (kuvitellun) poikani pukea, vaikken itse kyseistä vaatetta tietoisesti välttämättä hankkisikaan.
Makuja on monia, kunhan löytyy ehjät, puhtaat ja käytännölliset vaatteet missä vauvan on hyvä olla. :-)

Mä en myöskään näe mitään pahaa siinä, että pukee tytöt tylliin ja röyhelöön ja pojat taas toisin, enkä siinäkään että puetaan neutraalisti tai vaikka retroon, mikä sopii kummallekin. :) Mä itse pidän kaikista tärkeimpänä sitä, että värit ja malli sopii juuri minun lapseni ylle, ei kiinnosta miten muut lapsensa pukee. Esim. pinkkiä, tummansinistä ja punaista meillä ei näy, koska ne ei vaan sovi. Sen sijaan pastellit ja murretut sävyt on meidän juttu. Tähtään myös itse vaatetusompelijana laatuun ja lähituotantoon, vaikka 100% en kaikkea pysty ekologisesti ostamaan, sen takia kirpparit tulee koluttua. :)

Itellä se vaikuttaa siihen että esikoinen on tyttö ja jos seuraava samaa sukupuolta ni hankintoja ei tartte tehä niin paljon. Meillä on kyllä moni sellasia vaatteita että käy molemmille.... Itseasiassa yhessä bodyssa on autoja. Mutta pojalle en kyllä mitään mekkoa tai kukkakuvioisia housuja viittis laittaa.

Vauvana monet vanhempaa sukupolvea olevat luuli esikoista pojaksi, olihan hänellä sentään harmaa villapuku ja vihreät villasukat ja -hattu, aiheutti oudoksuvia katseita kun kerroin hänen olevan tyttö. Nyt taas kun on ollut vaikka mekko päällä ulkona ollessa, niin siltikin ne iäkkäämmät kysyy onko tyttö vai poika :D Huvittaa, mutta ei haittaa vaikka pojaksi luullaan, en minäkään aina kaikkien lapsien sukupuolta erota ulkonäön perusteella :D

Mie tilasin tänään yhden äitiyspaidan, oli niin hieno ettei voinu vastustaa! :happy: Mistä olette löytäneet vaatteita? Mie löysin muutaman nettikaupan (mein kaupungissa äitiysvaatetta saa vaan h&m), mutta en löytäny mieleisiä vaatteita kuin ton yhden! :eek: Kaikki oli jotenkin teinimäisiä rimpsumekkoja ja pilli legginssejä, ei mitään ns normaalia arkivaatetta. Tajuuko kukaan :p Ja kaikissa mistä katoin oli vaan samaa tarjolla :shifty:

Oon ylläri kirppareilta ostanut niitäkin. Lähinnä H&M ja Mamalicious miellyttää ulkonäöllisesti.. Esikoisesta venytin tavis xs-kokoiset trikoopaidat äärimmilleen, eikä yhtään mammapaitaa ollut käytössä, ainoastaan yksi masutuubi jota satunnaisesti tarvi. :grin Mua jotenkin karmii ne mahapussit niissä paidoissa, eikä ne asettunu omaan mahaan mitenkään nätisti, vaan näytti aina jätesäkiltä. Tuntuu turhalta ostaa nyttenkin niitä paitoja, kun pärjäsi viimeeksikin ilman, vaikka maha oli kokoa rantapallo. Housut on sitten erikseen, mutta pärjäsin yksillä mammafarkuilla ja parilla leggareilla, loput olikin tavis haaremihousuja ja lökäreitä. Nyt on housuja kertynyt jo paljon ja paitojakin muutama, enempää tuskin ostan, ellei kirppareilla törmää. :grin

Lillie; Mie en oo löytäny kippiksiltä,oon kyllä käyny ettimässä. Tässäkin kaupungissa varmaan 5 kirppistä. Pari kertaa oon vauvavaate-kojussa nähny mammavaatteita,mut kokoa 34 tai 36 :hilarious:

Joo niitä kyllä tuurilla löytää ja jos löytää niin väärän kokoisia :sad001 Täällä on onneks tosi hyvä kirppis, mutta kaks kertaa oon vaan läytänyt oman kokosia mammavaatteita ja sillon oot tietty tyhjentäny koko pöydän :grin On ne kyllä kalliita uutena, kun ottaa huomioon, että käyttöikä on sen puolisen vuotta tai vähän päälle.. Alesta raaskii ehkä nippa nappa ostaa uutena :grin

Kietaisubodyt on muuten käteviä ihan pienellä vauvalla. Ja tumppuhihat myös. Pistin viimeksi miehen hakemaan sellasia vielä kaupasta, kun oli jo kotiuduttu. Vaikka muuten oli vaatetta tarpeeksi. Ite tykkäsin myös puolipotkareista, niin ei tarvinut sukkia laittaa ollenkaan. :)

Mäki mietin hommaisko mammavaatteita vai ei..en edellesissä oo hommannu vaa menny perus lökärityylillä mikä mulla on muutenki:D nyt tosin ehkä joutuu hommaamaa jotai isompia paitoja ainaki et kehtaa liikkua :D
Kietasubodyt ja puolipotkarit on kyl nii käteviä alkuun :)

Jep, kietaisupodyt on hyviä, tosin vaikka sanotaan, että ne olis miehille helpompia, niin täällä meni ainakin hermo kun ei tajunnut mikä nappi menee mihinkin :grin Potkareista sen verran omaa kokemusta, että kaikilla ne ei pysy jalassa (suurimmalla osalla varmaan kylläkin), mutta meillä ne vaan putos jalasta, eli turha ostos ja jäi kaikki käyttämättä :sad001 On ne paljon kätevämpiä kuin putoilevat sukat, mutta tosiaan koska se sukkaosa potkareissa on tietyn kokoinen, niin jos se ei sovi vauvan jalkaan ne tippuu päältä. Tumppuhihat on kans mahtava keksintö! :)

Ne puolipotkarit voi laittaa bodyn alle.. sillon ne ei putoo. Moni silti tykkää enemmän housuista, että sekin on makuasia

Takaisin