Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaatteita kannattanee olla runsaasti, jos ei ihan joka päivä aio pyykkiä pestä. Itellä ainakin tuntui, että pyykinpesuväli venyi esikoisen kanssa useastikin pariin päivään ja siinä ajassa ehti tuon pukluilijan kanssa vaihtaa useammankin bodyn ja housut. Meillä koko 50-56 meni vain hetkisen ja nyt esikoisen ollessa 1v 5kk meillä käytetään koon 92-98 vaatteita. Eli täysin ei voi tietää etukäteen, kuinka paljon minkäkin koon vaatteita tarvitsee, kun tuo pituuskasvu on niin yksilöllistä. Vähemmällä vaatekoon vaihdolla toki pääsee, jos ostaa bodyihin jatkopaloja, mutta itse en näitä edes hoksannut ennen kuin esikoinen oli jo lähes vuoden ja alettiin siirtyä bodyista paitoihin. Onneksi kirppiksiltä löytyy noita pienempiä vaatekokoja edullisesti ja hyväkuntoisina :)

Tääl saa ihan kaiken ostaa uusiks, kuopukselta 4v,ei mitää jälellä,kaikki annettu ja myyty pois!
Äitiyspakkauksen otan jos siihe saakka päästään, en oo ottanu äippäpakettii kuin kahdelle muksulle kahdeksasta :)
Matkaratas -kaukalo yhdistelmiä vilkaisin jo ;)
Käytettynä saa paljon,ja ehkä 2v kummipojalta saa jotain. Kaikki aikanaan. Jos kerrankin ottais rennosti ja vauvaa varten oottais vaan äitiyspakkauslaatikkoon laitettu peti ja vaipat- kestoja ja kertsejä-

Ajna onpas sulle jo kertyny lapsukaisia:) saako kysellä minkä ikäsiä ja minkä ikänen itse oot? Onko tämä tuleva siis 9? No tunnen kyllä perheen missä on 10 lasta,7veljestä:D

Tekisi kovasti mieli hankkia kaikenlaista, mutta täytyy malttaa mielensä :) Onkos tuo emmaljunga ehdoton ykkönen vaunuissa? Mites Brio jne?

No eihän se Emmaljunga kaikille oo ykkönen,sehän on ihan mistä tykkää!!! Vaunuja on niin tuhoton määrä että siin saa viikon jos toisenkin niitä zuumailla. Mulla ollut Emmaljungia,ja vaikka ne mulle onkin ihan ykköset,niin nyt en enää vaunuja ota. Riippuu mis asutaan et onko jotku nukkumavaunut mutta liikenteeseen kevyet pelit vaan.

Ei muutako tutustumaan miljooniin eri vaihtoehtoihin. Sen vaan sanon 24 vuoden vaunukokemuksella,että kuvan perusteella ei voi sanoo mitään käytettävyydestä,ja nykyisissä halppisvaunuissa se ikävä juttu,että muoviosat alkaa kitajaa helposti,ja se on rasittavaa kuunneltavaa :)

Mä en merkkiä varmaa tuu pahemmin kattelee :( pakko ottaa halvimmat ja käytetyt mitä löytyy :( suht hyvät tietty.. Aika edullisestiha noita jotai on näkyny mitä katellu...nii näkyy nyt muttei varmaa sit ku ois ostamassa... Ärsyttää kyl..ois nii kiva shoppailla kaikkee uutta eikä kaikkee käytettynä :( :(

No onnea ajna kovasti:) onhan siinä varmaan oma hommasa :) mut onha jo esikkoki aikuinen...
Niin taitaa muute olla samanikänen esikko ja kuopus sillä mun tuttava perheellä :D

Saa90; Käytettynä saa ihan hyviä tavaroita,jos osaa ettiä :) Mie meinasin ainakin kaiken paitsi sen kaukalon,jos vaan saan/löydän. Ohan tässä aikaa ettiä ja jos nyt jo alottaa, niin varmasti ehtii vastaan tulla sopivat :)

Ja hei! Onhan siinä se hyvä puoli, että laadukkaan ostaakäytettynä samalla hinnalla, kuin surkean halpiksen uutena :happy: Eli sehän on tavallaan parempi niin päin. Meilläkin esim vaunuissa mentiin just tällä taktiikalla ja oon edelleen niihin enemmän kuin tyytyväinen! :wink Rahaa kun ei kaikilla ole tuhansia käytössä,niin ei voi ostaa mitä vaan.

Mä kyllä kannatan kirppareita henkeen ja vereen, esim. Emmaljungat säilyy sen kymmenen vuotta lapselta lapselle hyvinä, eli ei välttämättä uutta kannata aina kattellakaan. Samoin kaikki vaatteet kirppareilta, koska käyttöikä on tosi lyhyt ja niitä tarvii paljon. Turhaa ostaa kaupasta kaikkea uutena kun niitä tulee käytettyä sen pari kertaa. Turvakaukalot sun muut uutena tai esim. sukulaiselta niin, että voi varmasti sanoa kolaroimattomaksi.

Äitiyspakkausta en taaskaan ota, sillä jos siinä nyt jotain must have -juttuja on, löytyy ne kirpparilta puoli-ilmaiseksi. Ne vaatteet on myös melko epäkäytännöllisiä koonsa vuoksi, mutta ihan hyvä starttipaketti kylläkin vaatevarastolle. Muut tilpehöörit on kans hyviä, mutta kaupastahan nekin saa, eli meille on tullut halvemmaksi kerätä itse oma äp niillä rahoilla mitä saa valita äp sijaan. :)

Mun kädet ja lompakko syyhyää jo päästä kirppareille ostelemaan vaatteita, harmi jo taas on tyttö niin ei pääse niin riehaantumaan :D

Mie toivon poikaa, vaikka pääsen joka tapauksessa riehaantumaan :grin Miehelle ei oo väliä, kuhan on terve :happy:

Meillä on kahdelta pojalta lähes kaikki säästössä joten hirveesti ei tarvi ostella, tietty jos tulee tyttö niin sit vaatetta :)

Mä en ota äitiyspakkausta, ostan makuupussin jostain jotta jokaisella on oma muistoksi :)

Esikoiselta on viis vai kuus isoa laatikkoa vaatteita koosta 50-80 kaapissa jemmassa, joten ei todellakaan ole tilaa tai tarvetta ostaa tytölle uusia :D Jos tulis poika, niin olis ainakin jotain mitä myydä,ja sillä rahalla ostaa uusia tilalle.

Myin muute eilen esikoisen lähes uudenveroiset duo edget, uutena ostettiin ja sain niistä 450€, uusi omistaja kun ne myy, niin saa ainakin sen 350€, eli kannattaa tosiaan miettiä kannattaako ostaa uutena, kun jää itse vain tappiolle.. ;)

Lillie; Myö ostettiin just Duo Edge Sportit käytettyinä viime vuonna. Maksettiin tuo 450 e, oisko ollu 5 v vanhat. Ja iha ku ois kaupasta ostetut :happy: Tuolla rahalla ei ois kaupasta saanu yhtiäkään Emmaljungia :) Eikä sieltä niit isorenkaisia taida saahakkaan enää :mad:

Täällä on ostettu yksi body, yhdet housut, kaksi paria sukkia, tuttipullo, tutteja. :p ei uskalla vielä hirveästi ostella kun ei tiedä sukupuolta ja kun homma on sen verta alussa vielä että jos jotain sattuukin...

Neulottuna on valmiina kuitenkin jo villahousut ja yhdet villapolvisukat. Paitaa varten ostin langat ja sukkia tulee neulottua varmasti iso liuta... :hilarious:Muutamaa paitaa varten olen ostanut kaavalehden ja kangasta, pitäisi alkaa kokeilemaan.
Kirpparilta olen ostanut äp-makuupussin ja tuunannut sen uudella kankaalla.

Sitteri, todennäköisesti mummulakäyttöön, löytyi taloyhtiömme roskakatoksesta saa ottaa paikalta. Pesua vaatii kankaat vain ja pientä korjausta.

Käytettyjä vaunuja olen katsellut, mutta en tosiaankaan ala maksamaan niistäkään käytettynä yli 200e, olivatpa kuin merkkituote tai vähän käytetyt tai mikä tahansa muu keksimällä keksitty hinnan tekosyy... Parempi aloittaa katselu ajoissa niin sopivan hintaisten/miellyttävien vastaan tullessa ostetaan pois. Merkillä ei tosiaankaan ole väliä meidän huushollissa, kunhan ovat siistissä kunnossa (ei hometta eivätkä aivan auringon polttamat) ja kulkevat eteenpäin.

Täällä ajatuksena ottaa se äitiyspakkaus, kun esikoinen on tulossa ja se rahallinen korvaus on naurettavan pieni sen pakkauksen arvoon verrattuna. :happy:

Joku kysyi brioista, meillä smilet, ja kaupunki käytössä ainakin meillä aivan huiput, ei tehtäis emmaljungilla mitään :grin

Enni, mä ainakin odotan siksi sukupuolen selviämistä että voin tehdä tietynlaisia hankintoja tytölle tai pojalle. Ei toki ole merkitystä millaisiin vaatteisiin lapsen pukee. Uskon että minun lapsella tulee olemaan kuitenkin ns. Tyttö tai poikavaatteita. Varsinkin muutaman kuukauden ikäiselle vauvalle minusta kaupat ovat pullollaan melkein joko-tai vaatteita :)

Me tehtiin ennen esikoisen rakenneultraa neutraaleja vaateostoksia - kaikki ne jäi käyttämättä, koska tuli tyttö ja ne ei ollut enää sitten silmää miellyttäviä kuitenkaan siinä vaiheessa, kun bebe oli maailmassa. Joten en suosittele, koska mieli muuttuu ja paljon, vaikkei nyt tuntuiskaan siltä, että pukisi röyhelöön tai batman-logoihin esim. :D

Takaisin