Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika outoa kun mulla ystävä synnytti toukokuussa ja sai sen 2015 pakkauksen. Eikö se 2016 pakkaus julkaistu vasta maaliskuun lopussa?

Joo kävin katsomassa netistä että vuoden 2016 pakkaus on julkaistu medialle 4.3.2016. Eli jos vaihtuu noin vuoden välein saamme me 2016 vuoden pakkauksen eikä 2017, ellei sitten ole joku ennätys syksy ja vauvoja tupsahtelee paljon.

Ai no sit mun kaveri valehteli tms.. Häneen ei muutenkaan oo luottaminen, mut niin se mulle kiven kovaa vaan väitti :D En oo kyseistä ihmistä nähny pitkään aikaan.

Taitaa olla meillä kyllä siinä rajalla. Voi olla, että loppupään ihmiset saa tai sitten ei. Sehän tietysti riippuu miten ihmisiä syntyy. Tosin eikös se kela ilmota kun alkaavat uutta pakkausta jakamaan.

Siinä pakkauksessa tulee niin paljon kaikkea tarpeellista, että en jaksa lähteä erikseen ostelemaan :D Ja säästän niitä sit muksuille, saavat vanhempana kun osaavat niitä arvostaa. Mä tykkään tosta tän vuoden pakkauksesta enemmän ku edellisestä mikä meilläkin on. Ne vaatteet kyl on oudon mallisia ja kokolaput ei pidä paikkaansa, mut ei tuo käyttäjä ole valittanut ;)

Meille ei tarvi ostaa oikeen mitään isompaa. Sukupuolta kun ei kysytä, eikä tiedetty esikostakaan, niin ne ekojen kuukausien vaatteet on tosi neutraaleja. Enkä muutenkaan oo mitenkään pinkin tai sen baby bluen ystävä. Meillä oli neidillä paljon oranssia ja neonväreistä vihreetä.

Mut silti mietin tota pakkausta, toisaalta halusiin sen, mutta toisaalta taas en.... Ja se raha ei sitä korvaa... Mun mielestä.

Löytyykö täällä kellään kokemusta lapsen sairasvakuutuksesta (otettu jo esim. ennen syntymää)? Ootteko kokenut hyödylliseksi/turhaksi?

Sehän pitää hakea pari kuukautta ennen laskettua aikaa... pitää kattoo sitte netrikirpparilta Jos se uus on ihana ni ostaa parhaat päältä

Elle me aateltiin ottaa sillon ku esikoista odotettiin, mut oltiin päivä myöhässä.. Eka aateltiin, että no eipä me sitä oltaiskaan tarvittu, mut todellaki se olis meille ollu hyödyllinen. Meillä olikin sitten ongelmia vauvalla synnytyksen jälkeen. Tän toisen kohalla otetaan, koska iso mahollisuus että tälle tulee sama kuin esikoiselle. Sutä vaan aina kuvittelee, että kaikki menee hyvin mut kannattaa todellaki varautua siihen ettei välttämättä mene. :)

Mintukka, korvaako se vakuutus sitten jos esikoisella ollut joku vaiva mikä saattais seuraavallekin tulla? Mä ainakin oon käsittänyt, että tosi tarkat ne ehdot, meille ei siis ainakaan olis vakuutuksesta juurikaan hyötyä, koska on allergiaa, astmaa, diabetestä, periytyvää silmäsairautta jne :/

Ei otettu esikoiselle. Eikä sitä olla tähän asti tarvitukaan, vaikka esikoinen sairastikin sepsiksen alle kuukauden iässä, mutta vakuutus ei olisi kattanut sitä osastomaksua muutenkaan. Yksi korvatulehdus on ollut, eli todellakin turhaan olis maksettu. Ei oteta tulevallekaan.

Warheart no joo tuota en itseasiassa tullukkaan ajatelleeks. Saattaa muuten ollakki, ettei vakuutus korvaa jos tuleeki jotain perinnöllistä. Pitääki ihan käydä lueskelemassa ehtoja. Voihan se olla, että olisivat korvannu sairaalamaksut jne esikoisesta kun yllärinä se meille tuli eikä lääkäritkään tienny mikä se on.. Pitääpä tosiaan lukee. Eipä meidänkään oo kyllä sit mitään järkee ottaa jos se menee noin.

Mun mielestä myös vakuutusta ei heru, jos on todettu mahd. periytyviä sairauksia lähisuvussa, tai jos rakenneultrassa löydetään poikkeavaa..

Meillä on esikolle otettu vakuutus raskausaikana. Ei kertaakaan olla käytetty nyt 5v aikana sitä, kun esikko ollut megaterve perus nuhaa lukuunottamatta. Oon harkinnut jopa sen irtisanomista.
Meillä on suvussa perinnöllinen erittäin harvinainen silmäsairaus ja siitä huolimatta saatiin vakuutus. Mut on tutkittu ja todettu kantavan sitä sairautta, mutta lapsia ei oo vielä pystytty tutkimaan onko heillä sitä.

Meillä toi ongelma ei näy ultrissa, vasta kun on syntyny. Ja kävin lukemassa ehtoja, niin kyllä se saadaan vaikka oliski periytyvä juttu. Meillä myös erittäin harvinainen nenä jutska kyseessä millä on myös oma diagnoosinsa, oki joku oireyhtymä. Meillä sitä suvussa ei koskaan muulla ole todettu kun meidän esikoisella. Se on siis sellanen missä nenäluut on todella lähellä toisiaan ja henki kulkee huonosti nenän kautta. Niitä on vaan muutama maailmalla. Siis suvussa on ahtautta nenissä, mut koskaan siihen aikaan ei oo sitä silleen vielä diagnosoitu.

Suosittelen lämpimästi vakuutusta ennen syntymää. Sen voi sitten halutessaan lopettaakin jos näyttää että lapsi on perusterve. Meille halvimmaksi tuli ottaa samasta firmasta missä muutkin vakuutukset. Ja sisarusten taudit ei välttämättä vaikuta. Äidin terveys on keskeisin. Riippuu firmasta. Tää aihe vois tarvita oman ketjunsa...siitä tulee varmana vielä paljon keskustelua.

Olettekos ajatelleet hankkia kotiin doppleria sydänäänten kuuntelua varten? Minä menin tilaamaan kun hermoilin pari päivää vähentyneitä raskausoireita...(palasivat takaisin kylläkin..) ja koska takana on toukokuinen keskenmeno. Ajattelin että ois halvempi ratkaisu kun laukata yksityisellä ultrassa aina kun arveluttaa...
Eli onko kokemusta dopplerista / koitko hyödylliseksi jos olet aiemmin käyttänyt? Toimiko hyvin?

Takaisin