Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tota vois kyllä kokeilla! :) Tosin tykästyin jo housut + sukka yhdistelmään, joten luulen että niillä mennään. Esikko oli muotoa sammakko, joten luulen että ne potkarit olis silloinkin luikerrellut ripakinttuja pitkin pois jollain tavalla, vaikka oliskin laittanut bodyn alle... :grin

Lillie; Niin on kalliita,mut mie ajattelin jakaa summan esim kolmelle raskaudelle, ei oo enää kallista :grin Pakkohan niitä on ostaa, jos ei halvemmalla saa. Harmi, ettei kellään tutulla oo niin pieniä lapsia että ois tallessa.

Mie tykkään kans pienille pukee kietaisumalleja. Tai niitä missä on useempia neppareita olkapäässä kuin kaks. Prismassa oli ainakin sellaisia, joissa 5 nepparia,et mahtuis melkein koko yläruumis pois kaula-aukosta. Ei tarvii väkisin kiskoa,varsinkin jos on pään kanssa jotain ongelmia muutenkin. Kirjekuorimallit on inhokkeja ne ei mahu kenenkään päästä yli ja jää rinta ihan paljaaksi :confused:

Noista neppareista muistuikin mieleen, että sellaset bodyt juuri mitkä mahtuu myös alakautta pois on hyvät, koska niskakakan sattuessa ei tarvii taiteilla bodya vauvan pään yli :D

Mä en oo lämmennyt ikinä noille puolipotkareille, vaan oon aina laittanut sukat ja housut. Ekoina viikkoina bodyt joissa on kääntöhihat ovat ihan loistavat, meidän pojilla ei oo ainakaan tumput juurikaan käsissä pysyneet.

Mä oon kirppareilta ostanut mammavaatteita ja sit alennuksesta nettikaupoista. Mä en vitosta enempää housuista maksa :D Henkkamaukan trikoomekot menee hyvin mammapaitoina ja ei maksa hirveästi, siis semmoiset "mekot" mitkä justiin perseen peittää ja ei itellä tulis mieleenkään käyttää ilman housuja... Ite käytän normaalisti vaan mustia pillifarkkuja tai nahkalegginsejä, saman tyylin pidän raskausaikana :)

Mä tykkään vauvalla käyttää housut+sukat yhdistelmää, lahkeen kautta voi sormella kokeilla onko vaippa märkä. Kietaisubodeja mies tykkää pukea vauvalle, mä tykkään enemmän normaaleista. Tumppuhihoista en ikinä ole tykännyt, sukat vedetään käsiin kyynärpään yli, hyvin pysyy :)

Joo meilläkin pidettiin sukkia käsissä jos ei tumppuhihoja ollut. Ne erilliset vauvojen tumput taas oli oman kokemuksen mukaan ihan turhia. Ei pysyneet yhtään...tietty niitäkin lienee erilaisia.

Warheart; Kyllä niitä pillifarkkuja ja legginssejä on löytynytkin joka kaupasta. Ite ku en pidä mitään kapeeta ni sehän se ongelma olikin :grin Lindexin nettikaupasta löyty yhdet mut puolet kooista loppuunmyytyjä, eli ei saatavilla :mad:

Nettikirppareilta löytyy hyvin myös, esim. imetys- ja äitiysvaatteiden kirpputori, huuto.net... mitä näitä nyt on :) Sekin on otettava huomioon, että esim mä käytän normisti 34 kokosia farkkuja ja mammafarkuissa sama, mutta loppuaikana maha oli niin iso, että se mahan päälle tuleva trikookaistale ei enää mahtunut, vaan olis tarvinnut ehkä 36 tai 38 pöksyt. Eli alkuraskauteen oma koko ja loppuraskauteen isompi koko... onhan niitä sellasiakin, missä on vaan joustavampi ja lyhyempi resori ja ne menee varmaan koko ajan.

Joo tota olen miettinyt just et miten ne koot mene... Näin ensikertalainen ei taas tätäkään tiedä. ..

Riippuu hyvin paljon mistä ostaa, H&M:llä oli ainakin tuo ohjeistus että loppuun kokoa tai kahta isompi. Lukikohan se netissä vai myymälässä... no, mutta luulen, että se ohjeistus koskee niitä, missä on se koko vatsan peittävä trikookaistale. Paidoissa oon tykänny niistä, missä on sivuilla ne kiristysnyörit. Asettuu nätimmin mahalle ja pystyy säätelemään kokoa vatsan tahtiin. :)

Mulla meni tyttöjä odottaessa alusta loppuun 34 koko, esikoista odottaessa omat farkut loppuun asti. Poikaa odottaessa pikkusen lantio antoi periksi ja tais olla 40 ihan loppuraskaudessa koko o.O Mä oon tykänny semmosista housuista missä vähän matalampi resori ja ommeltu sillein ristiin tuosta edestä, että antaa kyllä periksi kun masu kasvaa.

Oho! Olispa kiva! Mulla ei menny nappi kiinni enää nt-ultran jälkeen tavallisista farkuista, oli siirryttävä hetkeksi sellasiin joustaviin farkkuleggareihin ja siitä ehkä viikolla 18 mammahousuihin. Mä kyllä voisin mielelläni ottaa kompaktimman mahan tällä kertaa, vaikka esikoisesta se olikin nätti ja sievä, eikä mikään järkkyiso, mutta ne selkä- ja iskiaskivut..

Eipä ole vielä hankintoja tullut tehtyä, esikoiselta periytyy osa vaatteista, mutta hankintalistalla on toki toinen sänky ja ikäeron takia myös tuplarattaat, näitä ehtii onneksi ihmetellä tässä syksyn mittaan :happy:

Ja äitiyspakkausta jaetaan niin kauan kuin sitä riittää 2017 puolella - taktikointi alkuvuonna synnyttävillä ei välttämättä toimi, mikäli pakkauksia jää siitä syystä lunastamatta, niin saatavilla ei ole kuin edellisen vuoden pakkauksia - oletettavasti siis 2016 pakkaukseen on tyytyminen suurimmalla osalla. Itse pähkäilin että esikoisen 2015 pakkaus riittänee meille, paljon vaatteita jäi ikävä kyllä pakkauksesta käyttämättä, kun vaatteita tulvi silloin ovista ja ikkunoista. Sijoitamme tuon 140 euroa tässä tapauksessa uusiin rattaisiin - tarpeeseen siis tulee ja hienoa että vaihtoehto on tarjolla, vaikkakin ei ole äitiyspakkausta suitsiminen, mahtava etu suomalaisille perheille :Heartpink

Me otetaan ehottomasti pakkaus. Meillä on kyl 2015 pakkaus, mut ei haittaa toi 2016 pakkauskaan. Meille on jotenki itsestäänselvyys että pakkaus otetaan, siellä oleva sisältö on paaaljon arvokkaampaa kun toi rahamäärä. Mut harmittaa pakkauksissa vain se, että siellä on todella suuria vaatteita. Meillä esim nyt vasta sopii jotkut 50 vaatteet vaikka jätkä on pituudeltaan 68cm eli melko jättiläisiä 50cm.. Ja talvivauvalle on sinänsä turhia ne talvivaatteet juurikin siks ku ne on niin isoja. Meillä kun tuli joulukuussa vauva, niin suurinosa niistä talvivaatteista on isoja ja seuraavana talvena ne on jo pieniä. Niitä ei tuu siis käytettyy ollenkaan..

Äitiyspakkausta pitää hakea niin aikasin ettei meillä taida olla mitään mahista saada ens vuoden mallia. Viimeks oli hirvee jännitys päällä että kumpihan tulee kun laitoin hakemuksen viimisellä mahollisella viikolla.

Ei meillä kellään oo varmaan mahiksia uuteen.. Jos ei super syntyvyyttä ole alkuvuonna :grin Kyllä harmittaa niin vietävästi, 2015 tai 2017, EI sitä historian ruminta :shifty:

Ihan totta Mintukka?? Jos toivoa on niin vois katsoa millanen uus on... paitsi luulen että silti jätän ottamatta. Vaikka arvokkaampi onkin kuin 140€ ni jos ei tule käyttöön ni on ihan turha!

Takaisin