Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Emmaljungat meillekin tulee. Esikolla oli noi city crossit, tykkäsin kyllä niistäkin. Mut nyt olis kova hinku saada super nitrot ilmakumipyörillä ja pehmeällä kantokassilla. Ens vuoden mallit varsinkin on hyvän näköisiä. Miekkonenkaan ei heti tyrmännyt mun suunnitelmia. Pitää varmaankin kuitenkin käydä ensin testaamassa liikkeessä ja hipelöimässä muutenkin, fiilistelyä fiilistelyä :).

Tekisi kovasti mieli hankkia kaikenlaista, mutta täytyy malttaa mielensä :) Onkos tuo emmaljunga ehdoton ykkönen vaunuissa? Mites Brio jne?

Mulla oran yhdistelmät ja henk koht olen tykännyt :) eivät pienimmästä päästä ole mutta täällä maalla ajaa asiansa oikein hyvin kaikinpuolin ominaisuuksiltaan. Meillä kanssa soratietä jne. Ostin myöhemmin taitettavat matkarattaat (selkä ihan saa täysin makuuasentoon jne) autonperälle niin ei tarvi ottaa isompia rattaita aina mukaan ... :D

Meillä on emmaljungan duo edget, sport rungolla. Ostettiin jo vuosi sitten,kun sattumalta tuli mieleiset vastaan. Olen aika tarkka vaunuista,on ne sen verran tärkeät. On myös sen verran kokemusta eri merkeistä,että tiesin mitä haluan ja mitä en. Nämä em vaunut oli juuri sellaiset ja värikin sopii molemmille sukupuolille. Mahtuu hyvin myös kumpaankin autoon,vaikka miulla sedan. Ja mahtuu vielä tavaroitakin reilusti. Ostettiin torista, matkaakin oli hakemaan vain reilu 100 km eli helpolla päästiin. Olisko olleet 5 v vanhat,mut luulis ulkonäön puolesta et ovat uudet :happy: 450 e maksettiin. En muuta merkkiä suostuis ostamaan,näyttävät avaruusaluksilta :hilarious: Ja melkein kaikissa kolme rengasta tai pienet edessä ja se on meille ehdoton ei. Muuta ei ole vielä ostettu. Toivottavasti menis viikot äkkiä, et sais jotain pientä ees konkretisoimaan odotusta :)

Jos oikein muistan niin Brio smile on nykyään Britax Smile 2. Ja tietääkseni samat vaunut kyseessä mutta kuten Repo sanoi niin Brio on nykyään Britaxin. Ja voin suositella lämpimästi kyseisiä vaunuja jos joku miettii :)

Äitiysoakkauksestakin olitte puhuneet. Myö varmaan otetaan se, kun eka lapsi tulossa. Harmi, kun tulee se 2016 pakkaus,2015 vuoden pakkaus on koko historiassa miun suosikki :happy: Ihanat pöllöt ja ainut pakkaus, missä kaikki vaatteet sopii tytölle ja pojalle. Mie tykkään tommosista ilosista esim keltanen, lime, turkoosi mitä siinä oli paljon. Siskolla on se pakkaus, joten pääsin silloin hypistelemään :) Uusi 2016 pakkaus oli jotenkin synkkä tai tumma. Miusta lapsilla pitäs olla ilosia värejä :happy:

Niin, ja kaikki muu kelpaa käytettynä paitsi kaukalo. Ostan mielummin kerralla kunnollisen ni käy sitte seuraavillekin lapsille. En ikinä uskaltais ostaa tuntemattomalta,eikä tutuilla ole. Ja jos oiskin niin seuraavalle pitäs ostaa kuitenkin sit jo uus. Halvemmakski tulee kerralla kallis kunnollinen, kuin 3 käytettyä :confused:

Pöh,menis jo aika, mie haluun ostella :dummy::dummy1: On tätä niin kauan odotettu :p

Meillä ei hirveästi uusia hankintoja tarvita. Kaksi lasta kun jo on ja tyttö ja poika niin vaatteitakin löytyy :) Vaunut on oran yhdistelmät ilmakumipyörillä ja ne on täällä maalla mahtavat! Ei ihan pienet mutta kevyet lykättävät sorateillä. Vanhat brion pony rattaat löytyy taaperoikäiselle, ne on kevyet ja näppärät ottaa mukaan. Lähipiirissä on paljon pieniä niin tavarat kiertää mukavasti kehää :P pinnis, sitteri, ammeet, turvakaukalo ja muut isommat jutut löytyy komerosta valmiina!

Kuinkahan paljon aivan pikkuvauvan vaatteita tarvii äitiyspakkauksen lisäksi? Kaikki on niin uutta mulle, että vaikea edes arvioida! :D

Ne äpakkauksen vaatteet on järkky isoja. Ne 62/68 bodyt menee edelleen meidän 1v1kk ikäselle. :D ollut käytössä jostain 7kk saakka.

Vaatteiden tarve riippuu ihan siitä, että pulautteleeko vauva paljon, falskaako vaipat yms. Joissain ohjeissa on ollut, että vähintään kolme kaikkea, eli yks päällä, yks pesussa ja yks kuivumassa. Mä rakastan kirppareilla kiertelyä, meillä varmaan joku 10/vaate :D Onpahan sit vaihtovaraa tarvittaessa.

Mä ajattelin jos rakenneultraan asti malttaisi, ainakin ehkä ;) Ennen kuin kauheasti ostelee. Varmaan kiertelen kirppareita ja jos nyt sattuu löytöjä löytymään niin sitten ehkä :)
Pinnasänky ja vaunut meiltä "löytyy", saadaan ne ystävältä.

Ja kannattaa myös kattoo niit kokoja. Esim h&m 62 on sama ku lindexin tai kappahlin 56.. Joissain voi olla kahen koon ero vaik sama koko lappu. Ettei vaan sokeena tuijota sitä numeroa.

Ajattelin myös rakenneultraan asti olla ostamatta mitään, jos tulee taas tyttö niin eipä tarvitsis ostaa mitään. Pinnasängyn ajattelin myydä ja ostaa tilalle pienemmän kehdon, mitä voisi keinuttaa. Sen verran tuoreessa muistissa esikoisen nukutushytkyttely, että keinutoiminto on kyllä ihan ehdoton. :D Tämäkin vauva tulee nukkumaan enimmäkseen perhepedissä ja siitä ajattelin siirtää suoraan junnusänkyyn nukkumaan sitten kun sen aika on. Pinnis oli meillä kyllä sellanen tilaavievä turhake.

Emmaljungan sv ostettiin juuri ennen tietoa tulevasta vauvasta alennusmyynnistä, liekö meissä ennustajan vikaa, eli siihen pitäisi koppa ja tupla-adapterit ostaa. Esikoiselle ostetut Ej Edge Duo Combit classic crome -rungolla oli kyllä tosi huono ostos meille. En vaihtaisi nykyisiä kääntyviä etupyöriä pois mistään hinnasta. Suosittelen siis todella, todella paneutumaan vaunuasiaan tarkkaan ja harkiten, sekä selailemalla monia eri merkkejä. :)

Takaisin