Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä tietää jos ei oo mitään mahiksia siihen uuteen, niin ei tarvi sit sitä miettiä. Voihan olla että uutisoivat siitä taas syksyllä..

Mä kattelin just sitä täm vuotista pakettia ja hitto vie, jos täältä tulee tyttö niin sillä ei kyllä tee mitään >:(
Sinistä,vihreää,punaista,ruskeaa.... Höm höm

Ja mä oon ihan pösilö ku kattelin jo aamulla torista vaunuja :D Piiiitkä 9kk taitaa tulla.
Näkis tai kuulis nyt sen sydämen ni vois vaikka antaa palaa. Kerran täällä ollaan ja taitaa olla vika tämmöistä vauva-laatua meille ;)

^mä mietin hei heti ekan plussan jälkee mimmoset tuplat meillle tulee, että että.. :D

:grin yks pöhkö ilmoittautuu, vaunujen malli on valkattu. Tosin saattaahan se vielä vaihtua, kaupassa käydään vasta joulun jälkeen uskoisin.

Mä en oo myöskään hankkinut mitään tarkoituksella just omaa lasta varten. Oon aina ollu sellanen et jos löytyy esim kivannäköinen vaate niin oon ostanu sen valmiiksi "lahjaksi" jollekki.

Äitiyspakkauksen aattelin kyllä ottaa kun esikoista oottelee :)

Me otetaan äitiyspakkaus. Ei oo vielä hankittu mitään, mutta oon kyllä vähän nettikirppiksiltä katellut vaunuja yms. Jos sitä malttais tän ekan kolmanneksen, niin sit vois tehdä jotain hankintoja. Oon mä kyllä jotain pientä jo itse tehnyt ja neulonut tulokkaalle.

Tuskin otetaan äitiyspakkausta juurikin sen takia kun esikolta on tallessa kaikkea :)

Tuplarattaita mäkin aloin heti ajattelemaan plussattuani :D

kunnollisen metystyynyn ja sitterin joudun hommamaan, muuten löytyy aikalailla kaikki.
Kestovaippailua tuumasin tällä tulokkaalla kokeilevani myöskin kun ekalta se jäi :rolleyes:

Ei oo tullu hankittua kyllä mitään. Eikä paljoa tarvitsekaan erikseen hankkia. Meillä esikoiselta on tavarat tallessa. Vaunut pitää hankkia jossain vaiheessa.
Äitiyspakkauksen ottamista mietin vielä. Rahasumma on toki aika pieni tavaramäärään nähden, mutta toisaalta taas jäisi osa niistä käyttämättä, mm toppahaalari väärään vuodenaikaan sopiva.. Saa nähdä :)

Me ei varmaan pakkausta oteta kun esikolta kaikki talles ja aika vähälle käytölle sieltä tulleet tavarat jäi... :/ Tuplat varmaan pitää ostaa (vai tarviiko kun tyttö sitten 2v5kk?) mutta muuten taidetaan aika vähillä päästä... Yksilö emmaljungat vois myydä ja nillä rahoilla kattoa toiset tilalle...

Tuplien tarve riippuu ihan siitä miten muksu tykkää liikkua ja millaisia matkoja kuljetaan rattailla. Mulla ekan ja tokan muksun väliksi tuli 2v2kk ja oli tuplat ehdottomat, koska lenkkeilen paljon. Nyt täytyy kans tuplat hankkia kun ikäeroa tulee kolmoselle ja neloselle 1v3kk. Isommalla ikäerolla tietty jos muksut, niin saattas vaan seisomalaudalla pärjätä?

Auto meillä vaihtuu "isompaan"... Nyt meillä chevy van, mutta vaan 5 paikkainen :( Äitiyspakkaus otetaan taas ja säästän siitä haalarit, makuupussin yms sit noille muksuille annettavaksi kun ovat aikuisia. Kestovaippoja täytyy joitain kappaleita ostaa ja pieniä vaatteita, niitä on onneksi kirpparit pullollaan.

Meillähän menee kans auto uusiksi.. Kai se on isompi vaihdettava tuon pienen räppänän tilalle. Kääk :D

Kovasti oon netistä selaillut jo vaunuja. Mitkäs on teidän mielestä olleet hyvät ja miksi? Meillä liikutaan pääsääntöisesti autolla, jos johonkin pidemmälle lähdetään ja tiet on soraa ja asfalttia, missä vaunuja/rattaita tulis työnneltyä.

Meidän pitäs kans isompi auto hommata :( tila-auto...en vaa todellakaa tiiä millä rahalla senki hommais:( jos jollai suositella suht halpaa,hyvää ja tilavaa autoo nii kiitos:) säästämään kai se ois alettava...

Ihan perus tila-autoja saa alle tonnilla... Meille tulee varmaan vani uudemmalla korilla (nykyinen vm.-88) tai sitten farkkuna caprice, johon mahtuu 6 tai 8 henkeä. Meistä kun ei kumpikaan mielellään ajella millään uudemmilla tai etuvetoisilla, niin auton hankinta aina haastavaa :D

Mä suosittelen useampien rattaiden kokemuksella emmaljungan city crosseja! Saa työntösuunnan vaihdettua, jousituksen säädettyä eri alustan mukaan, integroitu hyttyssuoja yms... Käytettyinäkin melko hintavia, mut todella hyvät kärryt ainakin mun makuun! :)

Meilläkin menee auto vaihtoon kun nykyseen tila-autoon ei mahdu enää kaikki. Mut ei pidetä kiirettä autohankinnan kanssa kun eihän sitä tiedä miten tän raskauden kanssa käy.

Vaunut ostan varmaan käytettynä.. merkkivaihtoehtoja on useampi.. suosikit emmaljunga ja brio. Kääntyviä etupyöriä en halua.. ne olen kokenut huonoiksi kun väpättävät vähän reippaammassa vauhdissa.

Meillä kans lienee auton vaihto edessä. Nyt on farkku, mutta tarvitaan varmaan pakettiauto kun pitäisi saada molempien lasten turvaistuimet sinne siten että pääsen itse niiden keskelle ja pystyn hoitaan molempia. Eli tilaa pitää olla aika paljon... Vaunuja/rattaita ei tarvi hankkia kun isommalla on apuvälinerattaat (ei kävele eikä liiku itse) ja siltä jääneet tavalliset käy vauvalle. Tarvitaan tosin 2 aikuista jos haluaa yhtä aikaa ulos.

Takaisin