Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos warheart ja kultamarja vinkeistä!
Taidanpa kokeilla ainakin noita kultamarjan suosittelemia, kiitos paljon suorasta linkistä!
Näyttävät ja kuulostavat sellaisilta mitä etsinkin.. :)

Mistä ootte löytäny imetysliivejä rintaville? H&M myy kovin pieniä rinnanympäriltä. Onko muuten joku ihana tehny tai tekiskö sellasen listan, mitä olis hyvä hankkia kotiin vauvalle ja oikeestaan sairaalakassilistakin olis kiva lukea, jos joku on sellaisen raapustanut. Vaikka sellanenkin on henkilökohtanen, kukin ottaa mitä haluaa... mutta silti. Itselle toinen tulossa ja nyt muka pää lyö tyhjää. Oon ihan varma et jotain oleellista unohtuu. Vaikkei se nyt mikään muailmanloppu sekään ole, kun kaupat on aina auki. Iskeny vaan tällanen pesänrakennusvietti.

Minäkin olisin ilonen jos joku ois tehny listan mitä tarttee hommata ja et mitä sairaalakassiin mukaa. Esikoist odottelen nii kaikki on uutta

Itsekkin odotan esikoista, ja ajattelin tätä listaa käyttää sairaalakassin pakkaamisessa apuna. Lisäksi kyselen äidiltä mitä kannattaa vielä ottaa mukaan jos listasta jotain puuttuu.. Lista löytyy vau.fi -vauvan odotus oppaasta. ;)

Liitteet

• 1483312429643.jpg
    1483312429643.jpg
    54.4 KB · Katsottu: 50
Mä ajattelin sairaalakassiin pakata:
- imetysliivit ja liivinsuojat
- omat olovaatteet osastolle(siinä sairaalkaavussa en saa edes kylkeä käännettyä, joten omat siksi)
- hammasharja, tahna, deodorantti, harja, pompulat+pinnit, kookosöljy
- miehelle hypoeväät ja itselle jtn millä vuorokauden pärjää
- juomapullo
- laturi
- vauvalle ohut trikoopipo osastolle (ne nauhamyssyt ihan arsesta)
- kantoliina
- nännivoide ja huulirasva

Kotiutumisvaatteet pakkaan kaukaloon ja mies saa tuoda ne sit kun päästään kotiin. Jos en pääse lysynä kotiin, niin saa mies tuoda sitten eväät mulle. Tällä kertaa en edes koske sairaalan ruokaan, muutenkin se kakalla käyminen synnytyksen jälkeen on kamalaa, joten siihen en kaipaa mtn lisäongelmia :D

Me ei tarvita oikeestaan enää muuta kun rintapumppu, mobile ja vaunusuoja (siis se sellanen pieni siihen kuomun suuaukolle), siinä isoimmat mitä puuttuu :-) Sit tietty nuo vaipat ja tutit ja tuttipullot ja muu pikkutilpehööri mutta ne ostetaan sit ihan vikana :-)

Liiveiksi suosittelen lämpimästi näitä: Ovat tosi mukavat päällä ja monen muunkin kuin minun tykkäämät :) Myydään joissakin eri lastentarvikekaupoissa Suomessa, missä pääsee kokeileen (esim. Bebes). Saa myös useammassa värissä. Halvemmalla saa tilattua tästä brittikaupasta. Tuo kokotaulukko auttaa valinnassa.

Ostin noita kolmet esikoisen raskausaikana ja sen jälkeen en oo muita käyttänytkään :) Eli jotain 3,5 vuoteen.. Äsken laitoin kahet uudet tilaukseen.

Hei oletko tilannut tuolta nursingbra-shopista?
Luotettavat sivut? Kuinka maksoit?
Ja auttakkee hölömöä, mikä tuo £ on valuuttana? :D Eli paljonko ois euroissa 29£ (sis. Toimituksen)?

Tyhmiä kysymyksiä: Saako synnytyksessä olla omia vaatteita mitään (heh, haluaisin olla omat sukat jalassa) ja voiko synnytyksen jälkeen olla osastolla omissa vaatteissa? Voiko vauvalle puetuttaa heti omat vaatteet?

Mä ainakin osastolla olin omissa vaatteissa ja vauva oli vaan vaippasillaan iholla jatkuvasti. Nyt otan oman myssyn mukaan vauvalle, se sairaalan narumyssy on ihan kamala! Itse synnytyksessä varmaan pitää olla toimenpiteet mahdollistavat vaatteet ja jos tulee kiire sectioon, niin ei siinä varmaan vaateita säästellä. Muuten luulis ettei ole väliä mitä on päällä :)

Heh, mulla kun jäi edellisestä kerrasta kammo niihin sairaalasukkiin kun kätilö huusi koko ajan että "ota nyt kiinni niistä sukista!" Siis ponnistusvaiheessa :) Hiiteen koko lörppäsukat!

Meillä ei ainakaan saa olla omia vaatteita päällä synnytyksessä. Multa leikattiin (murrr) oma toppi päältä pois salissa kun olin jättänyt sen sinne sairaalapaidan alle...
Sukat ehkä tietty eri asia. :)

No mutta eihän tuossa mitään ihmeellistä. Viinipönkän voi korkata sitten miehen kanssa kun vauva on ulkona. Hyvä myöskin olla täysissä tällingeissä, niin tulee hyvät kuvat vastasyntynyt sylissä. Meikitkin varmasti valuneet samalla tavalla, kuin baari-illan jälkeen, joten lookki on taatusti tuttu. Eiköhän se "synnytyslaulu", eli alavireinen mölinä mene myös samaan kastiin normaalin singstar hoilaamisen kanssa, mies tuskin huomaa eroa. :D

Hei oletko tilannut tuolta nursingbra-shopista?
Luotettavat sivut? Kuinka maksoit?
Ja auttakkee hölömöä, mikä tuo £ on valuuttana? :D Eli paljonko ois euroissa 29£ (sis. Toimituksen)?

Joo tilasin sieltä juuri ja muutkin on tilanneet. Hinnaksi tuli mulla 33€ toimituksineen per liivit. Eli suurinpiirtein sitä luokkaa. Maksoin paypalilla.

Itte ajattelin ottaa mukaan sairaalakassiin:
-itelle osastolle jotain pientä tekemistä\lukemista\ristikkokehden
-puhelin ja laturi
-omat olohousut ainakin mekon alle ja sukat myös(mikähän hemmetti siinä on että ei saa osastolle normisettiä vaatetta, housuja ja paitaa tarkotan. Muistaakseni Kuopiossa esikoista synnyttäessä oli niitäkin mutta esim. Vaasassa vain mekkoja saatavilla).
-vauvalle yhdet omat vaatteet, viimeksi löyty hoitotason laatikosta kokoa 80 olevia potkareita :P

Jos synnytellään päivällä niin mies saa käydä kanttiinissa tms mutta yöllä jos lähtö tulee niin jotain suklaapatukkaa mukaan vaan varuiksi :) siellä salissa ei oo riittäny pälli muuhun hommaan ku ite synnyttämiseen, toisaalta siellä ei oo tarttenu kummallakaan kerralla olla kovin pitkään ilman ohjelmata :D
-imetysliivit ja omat liivinsuojat.

Muutoin imen kyllä kaiken muun sairaalasta mitä vaan saa. Siellä olosta kuitenkin maksetaan..
tähän hätään ei muuta omalta osaltani tule mieleen :)

Joo tilasin sieltä juuri ja muutkin on tilanneet. Hinnaksi tuli mulla 33€ toimituksineen per liivit. Eli suurinpiirtein sitä luokkaa. Maksoin paypalilla.

Kiitos. Jospa tuolta tilaisin itsekin :).

Sairaalakassia en ole vielä edes miettinyt. Eipä sinne ihmeitä tarvitse. Kaupasta saa ja mies/mummut voivat tarpeen vaatiessa tuoda.
Sairaalavaatteissa aiemmissa olen ollut mutta ny mietin jos oloasun ottas mukaan.

Vauvalle meillä hommattuna alesta tuttia ja tuttipulloa ja käytettynä pari 50-56 cm vaatetta. Kaikki tallessa näiltä toisilta niin tuskin sen kummempia tarviikaan hommata. Äippäpakkauksen pahvilaatikon sain ja siihen reunuslakanan lainaan. Edelliset kun on täynnä niitä pieniä vaatteita <3
Näihin asioihin aateltiin perehtyä tossa helmikuun puolella, LA 1.3.
Isyyspakkausta en tiedä teenkö nyt.. Esikoisella se oli melko kattava: netistä paita johon iskä varpajaisissa täytti vauvan "tiedot", iskä=magee boxerit, Maailman paras isi muki, Alkosta pullo, sikareita, korvatulppia, hengityssuoja, suklaata, salmiakkia, kumihanskat, energiajuomaa... Mitähän siellä oli :D

Mä en oo ikinä pakannut synnärille ajanvietettä kun en oo ehtinyt kun paikalle ja heti tapahtuu :hello2

Toisen synnytyksessä kätilö sanoi että levätkää täällä rauhassa, nää synnytykset kun kestää. Soittakaa kelloa kun tuntuu siltä. 10min päästä tyttö pihalla!

Kolmannesta olin 8cm auki kun kävelin synnärille.. "Pissaatko tähän kuppiin" kätilö kyseli.. No en pissanut, olis tullu poika siihen kuppiin...

Takaisin