Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh huh Hertta17!! Nostan hattua, et varmaan ole paljon kivunlievitystä ehtinyt edes miettiä!:eek:
Oon itsekin joskus miettinyt, että olisikohan helpompi, jos syntyisikin vauhdilla..
Että onko helpompi kestää vähän aikaa mega supistuksia ja lapsi syliin, vai niinku itsellä sen 10 h pyristelyä ja siltikin kipujen kanssa se saalis syliin. Kaikkea sitä tuleekin mietittyä...
Toivottavasti en loukannut mitenkään ketään pohdinnallani nopeasta synnytyksestä.

Ei mua haittaa että synnytysten kesto kokonaisuudessaan on ollut esikoisesta 2h, toisesta 1h45min ja kolmannesta 1h15min!!
Ehti siinä ottaa pari hönkyä ilokaasua ja keskimmäisen synnytyksessä kohdunkaulan puudute. Toiselle puolelle, sillä enää ei ollut toisella puolella kaulaa mihin laittaa...

Esikoinen 24h, kolmas 8h. Jänskättää kuinkahan tämän neljännen kohdalla; nopeutuuko vai hidastaako kun on lähes 12 vuotta välissä?

No mullakin väliä 9vuotta, saa nähdä miten käy.. Mielessäni näen itseni synnyttämässä kotona kylpyhuoneessa :D

Minulla esikoinen 7 h, poika päälle 3 kg. Toinen sitten 10 h, tyttö 4,4 kg..
Pelkään, että tämä kolmas myös kasvaa isoksi, poika vielä tulossa...
Saa nähdä käykö nyt niin että poika melkein 5 kg ja synnytys yli 10 h :dead::confused:

Mä tein esikoista viikon :'D Tai no papereihin merkitty 22h, jonka olin sairaalassa. Mutta oikeestaan mun synnytys käynnistyi vasta sitten kun kalvot puhkaistiin. Sitä ennen tuli vaan samanlaisia surkeita supistuksia, joita oli tullut tosiaan jo koko viikon. Kalvojen puhkaisusta ei sit kyllä mennytkään kuin 3h ja poika sylissä :)

Ensisynnytys oli 8h, ekasta supistuksesta neidin syntymään. Saa nähdä kauanko nyt menee :) Onneksi synnäri on lähellä jos meinaa kiire tulla.

Mä aion lähteä heti sairaalaan, koska haluan mahdollisimman nopeesti sen antibiootin B-streptokokin takia. Eka kesti 17h 3895g ja toka 8,5h 3872g.

Kertokaapa mulle että onko teillä ajatuksena millainen haalari vauvalle kun lähdette synnäriltä kotiin?
Mulla on toppapuku, mutta tajusin että sehän on jo maalis-huhtikuu kun vauva syntyy, että ehkä toppa on liikaa??

Kevytvanu? Fleece?? Ei ole ennestään kevätvauvaa niin en osaa (tätäkään) ajatella kovin loogisesti <3

Meillä tulee kaukaloon ja vaunuihin lämpöpussit, joten ohuella fleece- tai villahaalarilla pärjää jos pakkasta reilummin. Muuten riittää sisävaatteet ja kypärämyssy :)

Oon miettinyt tuota samaa. Oon hankkinut käytetyn kevyttoppa kaukalopussin. Varmaan sillä pärjää. Oon miettinyt myös että jos löytyis villapuku väliin, niin riittäiskö sen kanssa pörröhaalari? En vaan osaa neuloa itse joten voi olla että ei löydy..

Katselin säätilastojakin ja minusta näyttää että maalis-huhtikuussa voi hyvin olla esim nollakeliä keskiarvojen mukaan. Eli samanlaista kun joulukuussa. Mutta tietysti sää voi vaihdella paljonkin.

Alkaa ihan selvästi pukkaamaan pesänrakennusvietti, tori.fi laulaa kun etsin mobilea ja hoitopöytää ja tumppuja ja haalaria :D Onneksi on laatikollinen vaatteita, sänky ja patja niin pärjäähän näillä jo!! Ja vaunut ja turvakaukalo..

Kohta jo jännittää!!!

Mulla on tulokkaalle vaan semmonen ohut karvanen nallehaalari ja kaukalossa on sitten toppapussi :) Esikoinen syntyi helmikuun alussa ja samalla kombolla mentiin silloin :)

Noo kyllä mun 1v käytti viime vuonna ihan huhtikuulle toppaa, siitä miettii vielä että vastasyntyneellä ei ole lämmönsäätelykykyä, niin en uskaltaisi luottaa etteikö toppaa tarvitsisi. Ehkä jos LA loppukuusta, niin ostaisin vasta lähempänä haalarin jos ilmat näyttää siltäö, tai sitten kaukalo-/vaunupussin ja paksumpaa vanupukua tai villaa.

Mulla on esikoisen jäljiltä villapuku, perus lindexin toppapussi ja reiman untuvahaalari. Kaukalopussi on hankintalistalla, joten ilmojen lämmettyä käytetään villahaalaria ja pussiin lämpimään. Aika hyvä nyrkkisääntö on se, että vauvalle yksi kerros vaatetta enemmän kuin itselle. Meillä tyttö oli tosi hikihattu, eli kokeilemalla sen sitten vasta saa selville, että tarviiko vuorata vauvaa untuvaan vai riittääkö fleece.

Takaisin