Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en ole vielä esikoisellekkaan ostanut 80 kokoisia vaatteita, enkä edes 74 housuja... :D

Että pullahiiri aikoo kyllä hyvissä ajoin varautua ;)

Mulla on ei aika oikein riitä kiertää kirpputorilta toiselle sitten kolmen lapsen kanssa. Poika käytti 1-vuotiaana jo 92cm vaatetta. Tyttö taas 86cm.

Mun ekaluokkalainen on nyt 128 cm pitkä, 26kg tyttö 5,5v 116cm ja jtn 23kg. Aika jytkyjä on molemmat.

Toivottavasti vaan nyt sais tämäkin tyyppi kasvaa isoksi masussa ja jäi noi 50cm kokoset melkein käyttämättä.

Mulla on ei aika oikein riitä kiertää kirpputorilta toiselle sitten kolmen lapsen kanssa. Poika käytti 1-vuotiaana jo 92cm vaatetta. Tyttö taas 86cm.

Mun ekaluokkalainen on nyt 128 cm pitkä ja 26kg tyttö 5,5c 116cm ja jtn 23kg. Aika jytkyjä on molemmat.

Toivottavasti vaan nyt sais tämäkin tyyppi kasvaa isoksi masussa ja jäi noi 50cm kokoset melkein käyttämättä.

Joo sen uskon ja jos nimenomaan käytettynä haluaa hyvää niin kannattaakin ostella etukäteen.. :) mä itse oon suurimman osan nyt ostanut uutena, kun en oo jaksanut just lähtee ettii kirppareilta hyviä vaatteita.. Niin voin helposti ostaa sitä mukaa mitä tarvitaan ja nään alennuksia! :)

Musta taas tuntuu että kirppareilla on semmosia lapsenomaisia vaatteita, kaupoissa vähän liian isojen vaatteita pienille tyylillä.

Musta tuntuu, että kirpparilta ei ikinä löydä sitä mitä etsii :D Ollaankin otettu tavaksi suunnilleen kerran viikossa käydä kirpparikierros, niin ei ole tarvinnut rahoja uusiin vaatteisiin tuhlata :) Leikki-ikäisen pojan vaatteet vähän hakusessa aina, onneksi poika tykkää "tyttöväreistä", niin löytyy siistiä ja ehjää sisävaatetta. Vauvalle löytyy vähän liikaakin kaikkea, onpahan sitten vaihtovaatetta jos tulee megapulauttelija kuten esikoinen...

Juu tytöille löytyy aina jotain. Pojilla ei taida jäädä vaatteista mitää jäljelle enään 104cm jälkeen. Sama on huomattu, joten nahkatakkeja on löytynyt muttei oikein muuta :)

Tänään eka hurahdus, nimittäin kaksi neutraalin väristä bodya tarttui kaupassa matkaan, kun ei vielä tiijetä kumpi on tulossa. Esikoiselta täälläki tallessa kaikki vaatteet (niin siis ois parempi olla tyttö että kävisivät:)), vaunut, matkasänky ja matkarattaat. Eli pitäis hankkia pinnasänky, turvakaukalo, hoitopöytä ja sitteri ainakin.. :)

Tiistain harahduin ostaa sellasen söpön pörröhaalarin, ja lankaa villasukkii mitkä oonki jo melkei tehny valmiiks. Me aateltiin muute ostella vast joulun jälkee kaikki kun tiedetään et joululahjaks tulee varmasti vaikka mitä

Tilasin Jollyroomilta Tutek Turranit sekä Maxi-Cosin kaukalon, jonka saa adaptereilla kiinni vaunujen runkoon. Ikeasta tilattiin pinnasänky ja siihen tekstiilit. Vaatteita en ole vielä ostellut, kun haluan odottaa että tiedän sukupuolen :)

Minä sittenkin meen hakemaan vuoden vanhan turvakaukalon ja telakan. Eipä kai kukaan kolaroitua viitsi eteenpäin laittaa.
Vaatepaketti tuttaa on tulossa ja vaunuverhosta on kaupat meneillään.
Pikkuhiljaa koitan noita hankintoja tässä tehdä.
Rintapumppu on yks kuumottavin ostos, myös lasiset tuttipullot tekis mieli ostaa...

Mä tässä yritän maanantaihin malttaa, jolloin saa ehkä vahvistuksen pojasta ja meen sit ostaan jotain pientä :) Haluun tulokkaallekin oman jonkun söpöily-haalarin ja uudet kotiutumisvaatteet, vaikka muuten saakin sitten käyttää veljensä vanhoja vaatteita :)

Sit oikeestaan tarvitaan vaan uusia tutteja tuttipulloihin ja vaippoja ja semmoista pientä.. Mennään sitten isänpäivä vkl mun kotipaikkakunnalla katsomaan emmaljungan tuplarattaita, jotka äitini oli bongannut fb-kirppikseltä :)

Kuinkahan moni on joutunut vauvan kanssa kolariin noin niin ku yleensäkään? Moniko tietää miten se oma kaukalo sitten toimii kolaritilanteessa? Ei se uusi kaukalo aina takaa sitä, että olisi parempi verrattuna käytettyyn :)

Eikös uusissa kaukaloissa voi luottaa siihen koodiin, mikä kertoo sen olevan Suomessa hyväksytty. Silloin se on läpäissyt vaaditut testit. Ja kaikissahan niissä lienee se koodi, mitä liikkeissä myytävänä on. Tietysti joku niistä saattaa olla parempi kuin toinen, mutta mistäpä tuota tietää, riittää että on läpäissyt ne vaatimukset. Sillä pääsee pitkälle, sen enempää ei varmaan voi asialle tehdä.

Mutta voihan tuon käytettynäkin ostaa kun ei ole liian vanha eikä kolaroitu. 1v ei oo kyllä vanha vielä :) Niinhän ne sanoo, että vierailta ei kannata ostaa... mutta kai se on ihan ok luottaa toisen ihmisen sanaan vaikkei aiemmin oo tavattukaan....ainakin toivois että vois niin tehä!

Mikähän se suositeltu ikäraja on mitä vanhempia ei suositella ostaa? 5v? Meillä tulee lapsille ikäeroa 3,5v joten kaukalolla alkaa sit sen jälkeen olla se 5v täynnä. Ei oo kyllä tarkoituskaan enää kolmatta käyttäjää saada. :)

Meillä on esikoiselta jäänyt pinnasänky, mutta oikeestaan kaikki muu myyty pois.. :D Ellei jotain vaatteita lasketa, tosin osa niistäkin myyty. Ostettiin käytettynä Kunert Professional yhdstelmävaunut jossa tuli mukana myös kaukalo autoon :) Oli edellinen omistaja ehtinyt 7kk käyttää, että aika uudenveroset on :) Seuraavaksi hankinnassa hoitopöytä ja pikkuhiljaa sitten liinavaatteita ja muuta sälää sekä vaatteita :gen014:love7

Fida kirppareilla on tänään ja huomenna kaikki -50%. Satuin huomaamaan ohi kävellessä ja löytyi kivasti hyväkuntoista pientä vaatetta halvalla :-)

Meillä alkais olemaan hankinnat kaikki hankittuna! Tänään pistin tilaukseen kankaat liivinsuojia ja siteitä varten, ens kuussa sitten toukkashopille vaippatilaus, niin eipä tarvitse vaipoja ostella koko vaippakautena enää. Hämmästyttävää ajatella, että tässä kun ollaan nyt vuos tuon tytön kans kestoiltu, niin seuraavan vaipat on tavallaan ilmaiset :D

Muokattu viimeksi:
Mulle tuli tänään paketti jossa oli mulle äippätoppahousut, imetystyyny, harsOja ja turvakaukaloon fleecelämpöpussi. Lisäksi tukivyö masulle. Tulipa ihana fIilis niistä ja mielestäni ostin ne kohtuuhintaan. En oo vielä hirveesti mitään ostellu. Muuten mulla pitäs löytyä varastosta kaikki isompi hankinta, ainoa mikä mietityttää on tuo meidän turvakaukalo, ku en muista onko siihen ne pienennysosat tallessa ja minkä kuntonen on. ja muistaakseni Matkarattaat on aika käytetyt. Jokohan ens viikonloppuna pääsis kaivamaan mitä sieltä löytyy :pompus: nii ja amme pitää varmaan uus ostaa, vaikka se ei kallis olekaan nii oleellinen osa hankintoja. Pienempää krääsää pitää sitte hankkia, mut ne kyllä ehtii myöhemminkin :joyful:

Meidänkin pitäisi varmaan matkarattaat hommata. Ehkäpä käytettynä. Onko mitään vinkkejä, millaiset on hyvät? Ainakin tuo meidän Brion kaukalo pitäisi saada niihin yhdistettyä. Esikoisella ei ollut matkarattaita ollenkaan, joten niistä oon aika pihalla.

Miten noita vauvanvaatteita on vaa kertyny? Tänää kävin vähä läpi et mitä on ja minkä verran ja varsinki 56 kokosii vaatteita on kertyny vaik kui

Takaisin