Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mut kaikki tarvittava alkaa olla hommattu, tai no vaunut ja turvakaukalo pitää vaa käydä ostaa mut nekin jo päätetty et millaset ku uutena ostetaa. Pinnasänky ja sitteri tulee miehen puolelt perintökamana ja hoitopöytä löydettii käytettynä

Meille kans hyvin kertynyt vaatetta vauvalle, mut jos pulauttelee paljon, niin ei niitä liikaa voi olla :) Täällä myös lähes kaikki valmiina, korviketta pari purkkia varalle ois vielä ostettava ja lämpöpussi kaukaloon. Sit kestojahan ei voi olla liikaa, joten niitä kyllä ostelen vielä aina kun vastaan tulee.

Täällä puuttuu enää amme, vaippoja, kypärämyssy ja varalta kai korviketta(?) eli hyvällä mallilla hankinnat. Onneks ollaan osteltu pitkin syksyä; enää en jaksais pitkiä kauppakierroksia! Ai niin, ja vauvan peitto. Mulla vielä ompelematta myös ensisänkyyn reunakankaat (se on sellanen metallinen, renkaat alla, joka sivulla pinnat jotka haluan kokonaan piiloon...)

Meillä on turvakaukalo ja Cragon rattaat joihin sen saa kiinni. Ne on ihanat ❤️
Sitten löytyy paljon vaatteita kun menin kaksosille ostamaan joten kun jäljellä on vaan yksi vauva niin vaatteita riittää!!

Pinnasängyn ostin tänään, työkaverilta. Meillä on asunto myynnissä ja toivon että päästään muuttamaan ennen kuin vauva syntyy niin en oo viä isoja ostanut. Paitsi nyt sängyn!

tänää ostettu eka vaippapaketti,pari nannia,ja pari koliikkipulloo :) tutit vielä jäi ku huomasin vasta kassalla et oliki +6kk... :(
NIII ja miehelle 4xsikspäkki pilttiä :D (vetää aamu-&iltarahkassa)
edelleen se hoitotaso puuttuu :( ja kyl noita 56-60cm bodejaki sais lisää hommata vielä...

Minkä verra ootte ostanu esim 56cm bodeja? Entä housui ja yökkäreit? Mä kun pahoin pelkään et jos tää vauva on isääsä tullu nii syntyessää jo sen 55cm ja painoo yli 4kg nii en tiiä viittiikö pahemmi noita pieniä ostaa ku oon melkei varma ettei niihi mahu

Mul on 50 kokosii ainakin bodei ja housui n. 5-10kpl/osa. Muutamat yökkärit.
56 kokosia on nyt varmaan toistakymmentä, housuja ehkä hieman vähemmän ja yökkäreitä.. :D

Pitäis ostaa uus hoitotaso ku vanhaan tuli reikä. Nyt vielä ihan hyvin käy mutta jos tää uus tulokas on yhtä kova pisimpään vaipan vaihdon yhteydessä ku esikoinen ni on kyllä pakko hommata uus.

Ostin myös maitotytön tunikan/mekon että nyt vaan odotetaan pitkää imetystaivalta. :)

Tietääkö joku löytyykö miltään muulta merkiltä ku boob:lta imetysvaatteita urheiluun? Tuntuisi melko suolaiselta maksaa liiveistä ja topista satanen... Toisaalta sitä ei kyl juoksemaan kykene ilman kunnollisia liivejä ja imetys normaaleista urheiluliiveistä ja normaalin topin kans on kyllä mahdotonta jo ajatuksena :D

Minä ostin imetysliivit, ah kun ovat mukavan pehmeät noitten kaarituellisten härpäkkeiden jälkeen :) Miehelleni esittelin ja hää oli vähä kummissaan moisista liiveistä; ei ollu ennen nähnyt :)

Mul oli esikoisella 50 kokoa ihan vaan parit bodyt ja housut, 56 ehkä 5kp/vaate :D 62 kokoa sitten vasta enemmän. Esikoinen ei kyllä hirveemmin pulautellut eikä mitään kakkavahinkojakaan käynyt kuin ihan pari kertaa, joten vaatteita ei tarvinnut pahemmin vaihdella päivän aikana :) Oisin sit hakenu lisää, jos tarvetta ois ollut. Käytännössä tulokas saa nyt samat vaatteet ja sitten oon ostanut sille pari omaa uutta bodya ja housut muistaakseni 56 koossa. Tää kaveri on ollut koko ajan isompi kuin esikoinen, niin tuskin tulee 50 kokoa tarviimaan.

Niin ja siis esikoinen ei ollut mikään iso, 50cm/3660g, ja silti käytettiin 50cm ja 56cm vaatteita heti yhtäaikaa.

Mä käytän vaan urheiluliivejä nyt raskausaikana kun kaikki muut tuntuu puristavan :( Toivottavasti noi imetysliivit ei ahdista enää sit imetysaikana, nyt niitä ei pysty käyttämään.

Olisko kellään vinkkiä hyvistä, ennen kaikkea mukavista imetysliiveistä? Kohtuuhintaisista mutta hyväksi havaituista?
Itselläni oli viimeksi henkkamaukan, ja joo, ajoivat asiansa sen aikaa kun tarvitsi ja koska olivat edukkaat, ja ostin useat parit koska niitä saa olla vähän väliä pyykkäämässä.. Mutta nyt haluaisin vähän enemmän panostaa mukavuuteen sekä laadukkuuteen. Vinkkejä otetaan vastaan jos joku on löytänyt suositeltavat!! :)

Boobin liivit on hyviä ja carriwellin, mutta melko suolaisen hintaisia... Kirpparilta oon löytänyt tai netistä melko edullisesti.

Täällä kans painitaan noiden liivien kanssa että mistä ihmeestä mä pierasen itelleni sopivat! hinkit kun on isot, en oo löytäny mistään lindexiltä kyllä sopivia... ja mistään nettikaupasta en oo uskaltanut ostaa jos kokona ollut vaan S-M-L-XL kun ei rinnanympäryksestä tiedä onko sitten aivan liian isot...

Nettikaupoissa on yleensä ne kokotaulukot, mistä näkee rinnanympäryksen. Valmistajien sivuilta kans vois löytyä.

Piia84 Lumingeriellä on isoja liivejä ja ihan normaalisti menee koot. Itse tilasin viime raskaudessa Freyan imetysliivit koossa 65J :D Ne on tietysti hintavat, mutta itse joudun aina maksaan liiveistä yhtä paljon..

Liiveiksi suosittelen lämpimästi näitä: Ovat tosi mukavat päällä ja monen muunkin kuin minun tykkäämät :) Myydään joissakin eri lastentarvikekaupoissa Suomessa, missä pääsee kokeileen (esim. Bebes). Saa myös useammassa värissä. Halvemmalla saa tilattua tästä brittikaupasta. Tuo kokotaulukko auttaa valinnassa.

Ostin noita kolmet esikoisen raskausaikana ja sen jälkeen en oo muita käyttänytkään :) Eli jotain 3,5 vuoteen.. Äsken laitoin kahet uudet tilaukseen.

Mistä ootte löytäny imetysliivejä rintaville? H&M myy kovin pieniä rinnanympäriltä. Onko muuten joku ihana tehny tai tekiskö sellasen listan, mitä olis hyvä hankkia kotiin vauvalle ja oikeestaan sairaalakassilistakin olis kiva lukea, jos joku on sellaisen raapustanut. Vaikka sellanenkin on henkilökohtanen, kukin ottaa mitä haluaa... mutta silti. Itselle toinen tulossa ja nyt muka pää lyö tyhjää. Oon ihan varma et jotain oleellista unohtuu. Vaikkei se nyt mikään muailmanloppu sekään ole, kun kaupat on aina auki. Iskeny vaan tällanen pesänrakennusvietti.

Voi oiskohan nuo hyvät... Itse pienirintainen ja eivät juuri kasva raskauksissa :D
Mulle ei löyvy kaupoista tarpeex pieniä liivejä :P

Takaisin