Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoisen syntymä 9h\3470g ja nuorimmainen 5,5h\3280g. Olin auki nuorimmaisesta jo aiemmin mutta kerkesin saada spinaalin niin käskivät levähtää... Minähän makasin ja ponnistuksella(1min ponnistusvaihe) vauva olikin pihalla kun uskoivat viimein että alakertaankin vois kurkata! Pari vuotta taaksepäin oli tippa liikaa maaliskuun alussa syntyneelle ja nyt en ole hankkinutkaan muutakuin kevytvanupuvun. Laitetaan sitten peitettä päälle tarvittaessa... Tai jos näyttääkin kunnon pakkasia vielä pitävän niin kauppa kutsuu :) täällä kans viettiä pukkaa :D pitäs saada tuo yks kamari vielä maalattua ja yhdelle seinälle hyllyt\kaapit tehtyä niin sais laitella vauvan tavarat paikalleen <3

Minä ajattelin kevyttoppahaalaria ja tarvittaessa villavaatteet väliin. Meillä täällä Oulun korkeudella on todennäköisesti ihan talvi vielä helmi-maaliskuun vaihteessa :) kun la on maaliskuun alussa niin varaudun josko syntyy jo helmikuun puolella... Ja ihme siivousinto iskenyt täälläkin, mutta kovin paljon ei jaksa/pysty kerrallaan puuhastelemaan ettei ala supistelemaan/ tuu selkäkipua.

Mä oon ostanu toppapuvun ku halval sain. On sit kyl myös ohuempi puku mut ku ei voi tietää jos pieni päättää syntyy helmikuun puolel ja kui kylmä on

Mulla LA vasta 30.3 eli hyvin voi mennä huhtikuun puolelle!! Hoksasin että onhan mulla sellainen vanuhaalari/kaukalopussi, siinä sitten tyttö kotiin ❤️

Voiko jo pakata sairaalakassin??? :smiley-ashamed008

Meillä syntyi edellinen joulukuussa ja pelkällä eisbärchenin lämpöpussilla mentiin. - 20 pakkasella riitti hyvin villahaalari, tumput, villasukat, kypärämyssy ja villapipo. Vaunukopan pohjalla lampaantalja, päällä vaunujen jalkapeite ja vaunujen suuaukolla harso. Vaunuissahan lämpötila pysyy plussalla pitkään, vaikka olis pitkästi miinusta. Jouduttiin sillon heti ulkoilemaan -10 asteessa ja hyvin pärjäsi vaunuissa lämpöisessä. Autoillessa ennemmin ollut ylipukeminen vaarana, eisbärchenin pikkupussilla siis menty jo kolmen muksun kohdalla. Vauvan ja turvavöiden väliin en halua mtn paksua kerrosta, joten lämpöpussi ainut vaihtoehto meillä vastasyntyneelle.

Meillä on esikoielta jääny fleecehaalari mutta siihen päälle vois vielä jonku laittaa jos kovun kylmät ilmat. vois katella esim. windfleecen hintoja. sitä vois sitte möhemmin käyttää ilmanki haalaria ku ilmat lämpenee... Jos mahtuu enää :rabbit

Meillä helmikuun puolivälissä ja maaliskuun alussa syntyneet vauvat ovat pärjänneet pörröhaalarilla ja kaukalopussilla. Vaunuihin oon laittanut äp-n makuupussiin tuon haalarin kanssa ja ollut aina sopivan lämmin! Eli ei edelleenkään meille toppahaalaria :)

Kiitos taas tälle foorumille ja teille, ku ootte käyny tuota toppavaatekeskustelua! Ite nimittäi pähkäilly jo hyvän aikaa sen kanssa että miten vauveli puetaan maalikuussa, vaa ei tarvi pähkäillä enää :) On tää vaa kätevä paikka :)

Täällä on vähän alettu miettimään vauvan syntymää ;)
Vaipat puuttuu, muutoin kaikki tallessa noilta poikasilta. Tavarat tosin vielä varastossa. Kuun lopulla ajateltiin pestä ja silitellä kaappiin. Isi saapi korjata vaunujen renkaat kun osassa toeten reiät ja tyhjinä komeilevat.

Hankintoja sen verran että kuumemittarin ja suppoja ostin. Syksyllä jo alesta pari tuttia ja tuttipulloa.
Tässä ompelin vaunuihin ja kaukaloon omat verhot: olivat muka uutena niin kalliita etten raaskinut ostaa.. Tulipahan noiden purjerengasreikien teko tutuksi. Lisäksi vauvalle neuloin pari myssyä (50 ja 60 koot) sekä sukat <3
H-hetki lähenee!

Täällä alkaa kaikki vaatteet olla kasassa ja pyykkäämiset aloitettu. Vähän mietityttää onkohan vielä maaliskuussa niin kylmää, että tarvisi toppahaalaria. Pitää hetki vielä odotella, niin tietää ostaako vaiko ei. Turvakaukalo ja hoitopöytä on vielä hankkimatta.:)

Mieki olen jo alkanu pesemään niitä söpöjä ihania pikku vaatteita. Kaikki on niinkö jo hommattu paitsi vaipat..

Haluttais myös jo pestä kaikki, mutta pitääkin hakea hajusteettomat aineet erikseen.. mies olis halunnut pakata jo sairaalakassin, mutta totesin, että mitä aikasemmin kaikki on valmiina, sen pidempään vaua antaa odotuttaa :rolleyes:

Pikagalluppina: Mitä pyykkiainetta käytätte vauvan vaatteille? Meillä on nyt muutenkin käytössä OMO color sensitive (hajusteeton). En ole vielä alkanut pyykkäämään ja mietinkin jatketaanko tuolla myös vauva-aika. Esikoisen vauva-aikaan meillä oli joku LV pesuaine ja jotenkin sain sellaisen käsityksen että se olisi ollut vielä hellävaraisempi. Mielipiteitä?

Kultamarja meillä sama pesuaine tällähetkellä käytössä, en edes ole ajatellut että vauvan vaatteet kuuluisi pestä erikseen tai hajusteettomilla, onneksi kuitenkin aina ollut hajusteeton käytössä. Hyvä kun täältä oppii kaikkea uutta, varsinkin kun esikoista odottelen niin kaikki on niin uutta ettei kaikkea tajua ottaa huomioon. Entäs huuhteluaineet? Kannattaako jättää kokonaan pois?

Meillä käytössä nestemäinen hajusteeton Erisan. Se on käytössä ihan ilman vauvapyykkiäkin. Huuhteluaineita en ole koskaan käyttänyt, eikä niitä vauvapyykkiin suositella jäämien vuoksi.

Itekin pitäis ryhtyä vaatteiden pesuun, villavaatteet on jo käsin pesty. Odottelen ehk kuotenki ku 4.2 on ton vauvan huoneen tapetointi urakka et sit ku se on valmis nii alan laittaa loput valmiiks. Meidän huoneessa oleva ensisänky on jo petivaatteita vaille valmiin. Kaupast pitäs viel ostaa vaippoi, muutama harso, sit pari tuttia ja minkä verra teil on tuttipulloi ja korvikkeit valmiina?

Minä ostin tuota Erisania kans.. Tänään tulee meille kuivausrumpu; ootteko kuivanneet vauvanvaatteet kuivausrummussa vai narulla vai onko sillä mitään väliä...? Jos ei laita huuhteluainetta niin eikö ne vaatteet jää"kovemmiksi"?

Takaisin