Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Useimmille se hankintojen tekemiskärpänen iskee ihan luonnostaan jossain sopivassa vaiheessa. Mä tykkään kanssa että on ajoissa valmiina.

Jätin viimeksi turvakaukalon asennuksen ja ohjeitten luvun miehen vastuulle, ja harmitti kun se ei saanut tehdyksi ennen kuin vauva oli pihalla. Senkin jälkeen laitettiin ne vyöt aluksi väärin! Aattelin että se on miesten osa-aluetta. Nyt on kans auton vaihto eessä. Sekin auttamatta miehen vastuulla enempi...

Meillä taas niin päin, että en ikinä miehen vastuulle jättäisi turvaistuimia :D Se kaukalon kiinnitys ja säädöt kannattaa tosiaan käydä läpi, jos meinaa autolla kotiutua sairaalasta. Turvatesteissä ei kaukalossa taida juurikaan eroja olla :)

Esikoisen kohdalla tein ekat hankinnat vasta rakenneultran jälkeen ja siitä se sitten lähti :laughing025 Olihan siinä 20 viikkoa aikaa vielä :) Itse tykkäsin et kaikki oli ajoissa valmiina, ja loppusuoralla kk ennen laskettua olin itselleni kiitollinen että kaikki oli jo hommattu. Onhan se jaksaminen siinä vaiheessa vähän erilaista käydä pomppimassa siellä sun täällä hakemassa kampetta (etenkin kun käytettyä aika paljon metsästin, ja niissä kaupoissa pitää olla aika salamana hakemassa jos löytöjä tekee). Ite en olis enää loppusuoralla niillä jaksanut niin päätä vaivata. Yöunetkin oli sitä sun tätä jne.. Ja ehti hyvin rauhassa harkita mitä sitä tarvii ja mitä ei.
Tässä raskaudessa (etenkin edellisen km vuoksi) aion myös odottaa rakenneultran yli, sillä halutaan taas tietää sukupuoli ja sen mukaan sitte katsellaan meneekö koko vaatekerta uusiksi :laughing5

Mää en kyllä varmaan hommaa mitään ennen viimeistä kolmannesta. En osaa ajatella, mitä pieni vauva edes tarvii.
Turvakaukalo, vaunut, jotain vaatetta... En todellakaan halua hommata liikaa turhaa krääsää ja vaatetta, kun vauva kuitenkin kasvaa ja kehittyy koko ajan.

Ite huomasin esikoisen kohalla kun lähettiin koko porukka yökylään, että miten paljon pieni ihminen tarvii tavaraa mukaansa :D

Mä en oo vielä ajatellut juurikaan hankintoja. Kuopus on myös maaliskuinen ja häneltä on kaikki vaatteet säästössä, joten kun kolmas poika saadaan niin hän perii isoveljen vaatteet :) jos kävisi niin että tyttö tulisi niin pojanvaatteet menisivät veljen tulevalle pojalle ja pitäisi lähteä mekko-ostoksille. Poikaa tässä kuitenkin odotetaan joten eiköhän sitä ihan omalle vauvalle pääse nuo vaatteet hyödyntämään :)

Vaunut, sitteri, turvakaukalo, pinnis... kaikki muu on joten tosi vähän joudutaan hankintoja tekemään! Aika tietty näyttää miten 2vee ja seisomalauta-yhdistelmä toimii :D jos ei niin sit haluan ehdottomasti peräkkäin olevat sisarusvaunut!!

Sorruin ostamaan tori.fistä ihanat pienet me&i sienihaalarit :grin. Ei vaan oo neppareita haaruksissa, mut ehkä siitä selvitään.

Sit mä helmikuisista luin että syksyllä tulee uudet orat, ja nehän on oikeesti tosi kivan näköiset! Mä niin harmittelin kun brio on mennyttä, mut nää vois korvata sitä menetystä. Voi kun pian näkis parempia kuvia ja pääsis testaamaan :).

Kestovaippoja ja muita tarpeita olen katsellut, mut edelleen kyllä vielä jätän hankkimatta. Ultra ensin.
Kyllä niitä sit pikkuhiljaa kannattanee hommailla ettei tule liian isoa summaa kerralla maksettavaksi. Mä luulen että ekaks kuitenkin hommattava kumja talvitakille ja joku kevyempi raskausajan takki. Ja housuja, kohta ei mene enää vanhat.

Mä ostan aina kestoja kun tulee vastaan hyväkuntoisia edullisia, niitä kun ei voi olla liikaa :)

Voisinkin varovasti kysellä (ja toivoa että tällaisen kysyminen on täällä foorumilla ok :) ), että onko täällä joku joka on ajatellut ottaa rahat äitiyspakkauksen sijaan?
Tai joku joka voisi kuvitella auttavansa ottamalla kuitenkin pakkauksen ja pistämällä eteenpäin?

Me ei saada pakkausta kun en kuulu enää kelan piiriin (muutimme juuri pari viikkoa ennen kun tulin raskaaksi Ruotsin puolelle), mutta ensimmäistä odottavana opiskelijaperheenä tuo pakkaus olisi meille kyllä kullanarvoinen, jotta olisi varmasti ns. perustarvikkeet. Joten olen ajatellut yrittää sitä jotenkin jotain kautta metsästää. Käytettykin kelpaisi, jos on hyväkuntoinen. Toristakin olenkin välillä katsellut, mutta vielä on kuitenkin turhan aikaista ostaa. Ja aika nihkeästi niitä kokonaisia pakkauksia kyllä onkin myynnissä.

Mä otan rahat mielummin kuin pakkauksen, joka olisi meille turha. :) Kokonaisia pakkauksiakin varmaan voi löytyä (esim. Ebay sun muut), mutta aivan "ylihintaan" koska niillä tehdään rahaa myymällä ulkomaille..

Minäkin varmaan arvon vielä jonkun aikaa ottaako pakkauksen vai rahat. Esikon pakkaus oli ihan tarpeellinen muutoin, mutta suurin osa vaatteista on mielestäni aika huonolaatuista (nukkaantuu pesussa ja se puuvilla on kyllä todella ohutta ja huonoa) ja ne oli mitoitukseltaan meidän neidille olleet lähes kaikki liian suuria. :( Eikä siellä kovin kivoja ollut muuta kuin ne pöllövaatteet, ja joitain perushousuja/bodyja. Se vanuhaalari meni meillä huti ja samoin talvihaalari oli talvella ihan liian iso. Sen lisäksi ainakin jos tulisi toinen tyttö niin en tuota tämän vuoden pakkausta kyllä haluaisi. Omaan makuun väritykset aika pojan suuntaan.. Makuupussi olisi ainoa minkä haluaisi muistoksi, muutoin kaikki perusjutut kumminkin on jo..

Mä sain eilen käyttämättömän äitiyspakkauksen tuttavaperheeltä. Heidän tyttärensä otti keväällä pakkauksen mutta häneltä vauva otettiin huostaan jo synnäriltä joten pakkaus jäi käyttämättä. Jotenkin tuntui karulta mutta otin kuitenkin sen vastaan kun olisi muuten menny kuulema kaatikselle...

Me otetaan pakkaus toistamiseen kyllä. On sen verran mahtava etu että en käyttämättä jätä. Onhan siellä tosiaan vaatteet aika isoja ja sillä pakkauksella ei kyllä pysty ns. alottaa vauvan kanssa. Kyllä pitää olla vaatteita jo valmiiks vauvalle. Pakkauksen 50 cm vaatteet kävi meille vasta lähemmäs 6kk ikää.

Mä taisin tehdä eilen ekan hankintani, vaikka eri osoitteessa vielä onkin :D
Nimittäin yhdistelmä rattaat .
Sukulainen niitä tarjosi ja tiedän olevan hyvinkin toimivat meille, niin todellakin!
Se olikin sitten siinä. Se mitä on pakko hankkia. Heh.
No okei. Vähän niitä pieniä vaatteita pitää kyllä hamstrata.. Tottakai :)

Niin ja mä otan pakkauksen. Vaikka munkin mielestä on ihan poikavärit tän vuoden pakkauksessa..
Jäi niin harmittamaan aikoinaan, kun en ottanut kakkosen kohdalla... Vaikka hyvin pärjättiin ilmankin, mutta onhan se niin siisti hetki kantaa se laatikko kotiin :)

Joo, siis parasta siinä nimenomaan on se hypistely niissä vaatteissa :) Ja sen lootan haluaisi muistoksi jne, mutta täytyy nyt punnita vielä myöhemmin otetaanko vaiko eikö..

Vielä ei ole tullut hankintoja tehtyä, mutta vauvan vaatteita katselen netistä lähes päivittäin hih... :wink kaupoissa vaatteiden hypistelyä sekä vauva-osaston ohi kävelyä :D

Takaisin