Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jonppu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon arponut tuplien ja normi vaunujen välillä. Esikoinen täyttää toukokuussa 2. On reipas kävelijä, että saatettais hyvin pärjätä vaan seisomalaudalla. Onneks on vielä aikaa pohtia tätä :D Ainoa mihin tuplia tarvisin olis varmaan kunnon hikilenkit.. Hmmmm

Hankala valinta saattaa olla tuplat turhat tai sitten niitä todella olis tarvinnu jos ei ostakaan :/ lähempänähän sitä sit näkee ku noi taaperotkii kehittyy niin nopeesti :) tietää sit haluaako se enää olla ollenkaan rattaissa vai ei :D

Meillä esikoinen täyttää kohta jo kolme, mutta halutaan ehdottomasti tuplat kun haluan ehdottomasti, että mies pääsee molempien lasten kanssa välillä lenkille ja itse myös. Nyt syksyllä tosin tuo esikoinen meni jo aika hyvää vauhtia potkulaudalla, mutta uhmaa kun on päällä, niin en todellakaan lähde lähipuistoa kauemmaksi kun erittäin suurena uhkana on, että esikoinen keksii että hän EI kävele enää metriäkään. ;) Eli meille aivan ehdottomasti tulee tuplat!!! Vaikka siis lapsi jaksaisikin hyvin kävellä, niin aina hän ei todellakaan halua. ;)

Meillekin tulee tuplat vaikkakin esikko täyttää toukokuussa 2. Meillä perheessä yksi auto, jolla mies kulkee töihin ja meille jää julkiset ja apostolin kyyti. Ei paljon naurata kaksi kilsaa ennen kerhoa kun esikko päättää olla kävelemättä tai seisomatta seisomalaudalla.

Mä salaa haaveilen emmaljungan super vikingeistä. Menis sit ykkösinäkin sit kun ei tuplia enää tarttis. Hinta vaan on kovin suolanen..

Vinkkejä kaivataan! Jos sinun pitäisi käydä vain max. 2-3 lastentarvikeliikkeessä ja hankkia kaikki, niin mitä suosittelet? Itselleni kaipaan myymälää pk-seudulta, max. Turku-Hämeenlinna kaukaisintaan.

Meille tulee tuplat ehottomasti, 1v10kk on esikoinen tämän kakkosen syntyessä :) Meille tulee joko Mountain Buggyn Duetit tai Bugaboon Donkeyt. Haluan vierekkäin istuttavat rattaat, kun meillä ei esikoinen mitenkään tulis viihtymään siellä rattaiden alakerrassa ja vauvaa en sinne halua laittaa missään nimessä :) Haluan myös nähdä molemmat työnnettävät työntäessä.

Te joilla vaunuista on jo kokemusta, onko ne "merkkivaunut" oikeasti parempia kuin jotkut ihan tavalliset? Mitä oon nettikauppoja katsellut niin vaunujahan näyttäisi saavan ihan suht edullisestikin mutta kun ei tiedä kestääkö ne ja onko hyvät työntää jne. Mikä merkki on paras, vai onko sillä edes väliä? :D

No ainakin Emmaljungissa ja Bugaboon rattaissa jälleenmyyntiarvo säilyy hyvin, sillon ne vaunut ei loppupeleissä paljoa enempää maksa, mitä ne halvemmatkaan. Ennemmin ostaisin 'merkkirattaat' käytettynä, ku jotku ei niin tunnetut samaan hintaan uutena :) Toki tämä on vain mun mielipide, mutta minä itse arvostan laatua ja sitä ainakin noiden yllämainittujen valmistajien rattaat on :)

Miten se laatu näkyy käytännössä? Mitä eroja? Kyselen tarkkaan, kun vaunut on kuitenkin yks isoimpia ostoksia, ja olis kiva saada kerralla hyvät.. :)

Minusta sanoisin että laatu näkyy kaikissa pienien osien ja mekanismien toiminnassa. Samoin kuin kaikissa muissakin halpistuotteissa on sellainen ehkä enemmän 'muovinen' fiilis... Kangasosien ompelujäljessä ja ihan kaiken kestävyydessä (ja myös sitten siinä miten hyvä ja pitkä takuu on). Mutta itse en silti kanssa täysin kannata noiden suosituimpien merkkien ostamista. Itse päädyttiin ostamaan keskitason vaunut jotka ovat minusta tosi laadukkaat mutta merkki ei vaan ole niin suosittu. ;) Haluttiin kuitenkin uudet vaunut joissa on takuu (käytettyissä kun sitä ei välttämättä enää ole) eikä haluttu maksaa hirveitä summia uusista.

Nyt ollaan ostamassa kuitenkin tuplia käytettynä, kun uutena ne maksaa niin paljon ja esikoinen on kuitenkin jo sen ikäinen, että kauhean montaa vuotta ne eivät käytössä tule olemaan, mutta saa nähdä jääkö meillä nuo toiset vaunut silti myös pelkän vauvan kanssa käytettäväksi...

Käyttötarvekin on muuttunut aika lailla kun muutettiin enemmän 'maalle' niin ei tarvitse busseilua enää niin miettiä... Eli jos oltais täällä jo asuttu silloinkin niin olis voinut vaikka jo ostaa suoraan esim. Phil&Tedsit joita vois käyttää ensin yhden ja nyt sitten kahden kanssa. :)

Niin, tuntuu että merkkituotteilla se itse merkki jo maksaa melko paljon. Mutta varmasti eroja on. Haluatko Nuska83 paljastaa mikä on keskitason vaunujen merkki? :D Jos ne hyvät oli. :)

Meille tuplat oli elinehto kahden kanssa. Sillä sai kuljetettua potkupyöränkin, jos vanhempi ei jaksanut potkutella perille asti. Me käveltiin joka paikkaan ja käytiin kaupoissa. Ei olis pieni jaksanut niitä reissuja, vaikka reipas kävelijä olikin. Aion nyt kolmannen tullessa ostaa tupliin sisaruslaudan, niin pääsee kaikki halukkaat kyytiin.

Niin, tuntuu että merkkituotteilla se itse merkki jo maksaa melko paljon. Mutta varmasti eroja on. Haluatko Nuska83 paljastaa mikä on keskitason vaunujen merkki? :D Jos ne hyvät oli. :)

Olen tuolla jo aiemmin hehkuttanutkin että meillä on Hartan-merkkiset. :) Ja joku muukin niitä kehui. Ne on saksalaista laatua ja nyt reilu kaksi vuotta ollut käytössä ja mitään moitittavaa ei ole ja mm. heittoaisa niissä on suuri plussa.

Minäkin taisin johonkin jo kommentoida, et meillä on kahdet hauckin yhdistelmät. Apollot ja duetit :) hyvin on molemmat toiminu :) ja ei tosiaan oo hinnalla pilattu..

^nuo hauckit on myös saksalaiset!

Täällä esikoinen tulis olemaan 2 vuotta ja kahdeksan kuukautta kun vauva syntyy. Pitäisköhän meiän vielä ottaa tuplat? Tällä hetkellä esikoinen istuu rattaissa aina kun mennään jonnekkin. Toivottavasti vähän reipastuis kesää kohti ja alkais ite käveleen. Nyt ei kävele vaikka käskisikin :grin.

Tänään tuli H&M tilaus. Ihanaa kun sieltä sai pyjamahousuja jotka eivät purista. Miten voikin jo nyt tuntua kaikki tavalliset housut pahalta :O? Mitähän tämä on sitten 5kk kuluttua :D

Meilläkin olis tuo auton osto eessä. Meillä kun on toi 60kg koira joka vie kokonaan takaluukun tilan ni ei oikeen reissuun lähetä muksun kanssa. Me kun joudutaan matkustelemaan sukulaisiin 400-600km päähän aina. Nyt meillä on molemmilla omat farmarit autot +maasturi (joka aivan liian pieni). Ollaan mietitty ns. " lestapussia" sinne mahtus koira, muksu ja matkatavarat. Onneksi on elokuuhun aikaa löytää tarpeeksi tilava menopeli :)

Meidän kaverit osti just lestabussin. Kävivät sen Pohjanmaalta hakemassa. Heillä on kaksi alle 2v. lasta ja kaksi keskikokoista koiraa.

Me katsotaan kanssa uutta autoa tai kahta, että mahdutaan. Mies on niin pitkä, ettei hänen taakseen meinaa mahtua edes turvakaukaloa saatika jalustaa. Me tarvitaan kaksi autoa kuitenkin, että päästään kulkemaan heikkojen julkisten takia.

Takaisin