Hankinnat

Tänään tuli haettua postista hoitolaukku (hyvä syy kasata vaunut ja tarkistaa että käy niiden kanssa). Petite Cherryn laukku, ei ehkä se järkevin, mutta kelpasi molemmille ja sopii hyvin kyllä vaunuihin.

Sain samalla mallattua miten heijastimet sai vaunuihin kiinni, ostin nimittäin söpöt pöllö heijastimet :D
 
Kysyin RUssa, voiko syntymäpainosta sanoa sen perusteella arviota. Ultraaja sanoi, että on ihan liian aikaista. Mies on ollut syntyessään niin iso (56/4750), että stressaan ja jännitän tätä asiaa eniten synnytyksessä. Jos lapsi tulee isäänsä, niin taidamme joutua ottamaan melkein heti ne 60/62 vaatteet käyttöön.
Huhtikuisista huutelen. Mun mies oli syntyessään saman kokoinen ja jännitin tuleeko meidän vauvasta myös iso. Rakenneultran tehnyt kätilö kertoi, että vauvat ovat syntyessään usein äitinsä kokoa vastaavia, isän geenit alkavat vaikuttaa kasvuun vasta myöhemmin. Älä siis turhaan pelkää :) Pieni ja siro tyttö meillekin syntyi, joka tosin kasvaa nyt hirveää kyytiä!
 
Olen yrittänyt perehtyä itkuhälyttimiin ja kaipaisin käyttökokemuksia noista. Eniten hämmentävät käyttölämpötilat. Löysin äkkiseltään vain yhden valmistajan, jolla käyttölämpötila lähettimelle on -19. Muiden tuotetiedoissa tätä ei ollut mainittu tai käyttölämpö oli +10-40. Toimivatko itkuhälyttimet yleensä talvella ulkopäikkäreissä eli pysyykö kopan sisällä lämpö riittävän korkealla?

Olin ajatellut pärjääväni karvalakkiversiolla, mutta erityisesti tämä asia saattaa kallistaa hankkimaan hieman kalliimman laitteen. Toinen vaikuttava tekijä tulee olemaan virranlähde, sillä ulos verkkovirran virittäminen ei kuulosta houkuttekevalta.
 
Itkuhälyttimistä kaipaisin kanssa kokemuksia, mahdollisimman halvat tietenkin haluttaisiin mutta semmoset mitkä varmasti toimii joka tilanteessa.
 
Periaatteessahan itkuhälytintä ei saisi pitää ollenkaan vaunujen sisällä vaan pitäisi pystyä laittamaan se johonkin turvalliselle etäisyydelle vaunujen ulkopuolelle. Joskus on ollut joku tapaus, että itkuhälytin onkin joutunut oikosulkuun ja kärähtänyt... Siksi tällainen ohje. Mutta kyllä meillä on ollut välillä vaunuissakin itkuhäly... Meillä tosin esikoinen syntyi maaliskuussa ja kesä oli niin kuuma, että oli hänet pakko totuttaa nukkumaan päiväunet sisällä ja se jatkoi sitten talvellakin, joten me ei itkuhälytintä tarvittu ulkona nukkumiseen kuin satunnaisesti reissussa.

Vaunujen sisällä varmaankin kyllä lämpötila pysyisi ihan riittävänä hälyttimelle.
Mutta varmaan muilla on enemmän kokemusta. :) Meillä on siis aventin hälyttimet, ei ne ihan halvimmat, mutta silti ihan perusmalliset.
 
Onko olemassa sellaista pinniksen päähän (ulkopuolelle) roikkumaan laitettavaa säilytyspussilokerosysteemiä, johon voisi laittaa vaippoja sun muita tarvikkeita käden ulottuville? Ja jos on, niin miksi niitä kutsutaan? :shifty:

Yritin tuossa huonolla menestyksellä yhdestä nettikaupasta sellaista kaivella ja nyt kaipaisin sen oikean sanan, jolla lähteä guuglailemaan. En jaksaisi jokaisen verkkokaupan koko tarjontaa käydä selailemassa läpi... :wacky:
 
Tinzu, en tiedä virallista nimeä, todennäköisesti kauppojenkin välillä nimi vaihtelee, mut itse olen aikoinaan kotiin ostanut kodin ykkösestä, sellasen missä oli henkaritankoon kiinnitys, mutta tarroilla, ei siis henkarikoukuilla. Joskus nähnyt myös Sini-tuoteperheessäkin vastaavan ihan Prismassa tai Citymarketissa. Voisin kuvitella että Biltema/Motonet/Clas Ohlson ja vastaavista löytyy myös siivous/säilytys osastolta.

Myös autotarvikeosastoja kannattaa ihmetellä, noitahan myös myydään selkänojiin kiinnitettävinä, sama idea kuitenkin.

Toivottavasti auttaa edes vähän :)
 
Tinzu: ja sitten voisi hyödyntää pieniä pyörän koreja. Näin kerran kuvan, jossa oli lastensängyn päähän laitettu ja sinne sitten pehmolelut.
 
Oi, kiitos hyvistä vinkeistä. :) Rupesin jo innostumaan tuosta pyöränkori-ideasta, mutta ehkä käyn ensin katsastamassa Ikean jutskaa ja sen kiinnityssysteemiä, josko kuitenkin olisi käytännöllisempi. Sen verran on tilanahtautta, että kori saattaa olla vähän liikaa tiellä. :)
 
Valmistajien sivulta löytyy painot. Baby safe plus shr 4,7 kg ja cabriofix 3,3 kg.

Meille päätyi britax kuitenkin, paino ei ollut meillä ratkaiseva tekijä. Mies oikeastaan päätti mikä kaukalo tulee. Hänelle painoi autoliiton testit, muutaman tutun kokemukset ja suurin tekijä oli se että autovalmistajat ovat yhteistyössä Britaxin kanssa. Esim volvo testaa britaxin kaukaloilla kaikissa omissa testeissään myös, jotka ovat laajemmat kuin nuo autoliiton. Epäilys myös että yhteistyö Britaxin ja eri autovalmistajien välillä tarkoittaa myös paremmin autoon sopivaa jalustaa ja kaukaloa.

Itse vakuutuin hänen tutkimuksista ja että halusi osallistua niin mentiin sitten hänen päätöksen mukaan kauppaan.
 
Muokattu viimeksi:
Meille kotiutu imetykseen sopiva nojatuoli joka on kyllä tosi ihana ja kätevä :) sit pitäs vielä hommaa matkarattaat ja ehkä toiset vaunut vauvalle. :) matkarattaat on ihan ehdoton ostos kyllä!
 
Voi Annika tosi koskettava tarina, siellä Kerttu on pikkuenkelinä jossain vartioimassa toista tulevaa tulokasta kaikki menee varmaan hyvin mä hankin bolan vasta nyt mutta esikoinen on ahkerasti sitä vauvalle "soittanut". Saa nähä miten tuttu ääni on sit syntyessä
 
Takaisin
Top