Hankinnat

Kädet niin syyhyää päästä hankkimaan vaatteita, hoitolaukkua, sänkyä/kehtoa, lastenkirjoja ja vaikka mitä :D Rakenneultra on vasta ensikuun alussa. Olisin niin valmis tekemään lastenhuoneen (muutto vasta 2kk päästä) ja lykkäämään rattaita :D Onneksi on järkevä mies, joka uskaltaa toppuutella hankinnoissa. Miten ihmeessä te muut selviätte tästä? :)
 
Meillä on kyllä tehty jo kaikenlaisia hankintoja. Yhdistelmävaunut + turvakaukalo, hoitopöytä+lipastoyhdistelmä, vaatteita (suurin osa saatu ilmaiseksi tosin) yms. Pinnis puuttuu vielä ja se jätetään viime hetkeen. Viikkoja on vasta 16+, mutta tähän asti vaivannut tosi kova pahoinvointi opetti sen, että aktiivisuus ja asioiden hoitaminen on etuoikeus... Tavallaan varaudun siis siihen, että myöhemmin voi olla kovat liitoskivut tai alkaa supistella tms. ja sitten asioiden hoitaminen onkin tosi vaikeaa!

Tietysti aina voi tapahtua jotain odottamatonta, mutta optimistisesti olen liikkeellä. Meillä on lisäksi eettinen vakaumus, eli raskautta ei keskeytetä vaikka olisi jotain kehityshäiriöitä vauvalla. En osallistunut veriseuloihinkaan tästä syystä.
 
Tänään sain tarpeekseni napapaidoiksi muuttuneesta vaatekaapin sisällöstä ja marssin matalan kriittisyyden kanssa kirppikselle. Löysin useamman tunikan, paidan ja mekon, jotka jopa peittävät ne ihoalueet, mitä voisi odottaakin peittyvän. Toivottavasti kesäksi löydän raikkaampia värejä. Tämän päiväiset vaatteet tulevat toimimaan hyvänä raskausajan vaatekaapin pohjana, mutta olisi ihanaa, jos olisi pari hyvälle tuulelle saavaa ihanuuttakin.

Löysin minä parit vaatteet vauvallekin, vaikka tällä reissulla olin päättänyt keskittyä omiin hankintoihin
Mies katseli hyvän tovin vauvan puuvillatumppuja: "Miten nää voi mahtua kenellekään?"
 
Apua! Tajusin viime yönä, että tarvitse nyt pääsiäiseksi jonkinsorttisen tukivyön, pitkään kävelyä tiedossa. Osaisiko joku vinkata pks-seudulta (Itis, Jumbo, Tammisto tms) myymälän, jossa olisi hyllyssä esim Carriwellin tukivöitä nyt just myynnissä? En jaksaisi enkä ehtisi lähteä kiertämään koko seutua läpi tai soittelemaan, josko jossain olisi...
 
Hankintalista vain pitenee ja pitenee! Ainoa mitä olen ostanut (heräte) ostin käytetyt emmaljungat oman isäni luokse niin ei tarvi aina vaunuja ottaa mukaan :)
 
Meillä vaunut hankkittuna ja pari vaatekappaletta vauvalle. Mä keräilen listaa erikseen että mitä pitäisi ja voisi hommata, jotta muistaa kun on sitten ajankohta, mutta meillä päätetty että loput hankinnat tehdään vasta toukokuussa ja sen jälkeen. Ihan jo kauppamatkan takia hyvä kerralla tehdä suuremman listan mukaan ostokset.

Todella turhauttavaa vaan kun voi "ikkunaostoksia" vain tehdä, mutta parempi näin. Vierashuoneen tavarat pitää kuitenkin siirtää tieltä niin sen jälkeen saa sitten rauhassa vietyä hankinnat vauvan huoneeseen.
 
Meillä suurimmat hankinnat tehty, vaunut ostettiin uutena, kaikki muut ostetaan / ollaan ostamassa käytettynä tutuilta tai kirppareilta. Jotain pientä tarvii varmasti vielä ostaa uutenakin mutta ei mitään suurempaa.
 
mä olen ihan pyörryksissä mitä kaikkea pitäis hankkia. :eek: vaunut ostetaan uutena, samoin turvakaukalo.
Vaatteita oon jonkin verran jo ostanut uutena ja kirppiksiltä. Niissäkin ihan pää pyörällä että minkä kokoista ja millaisia vaatteita elokuun alussa syntyvä vauva käyttää :eek: säästä kun ei tiedä onko kylmä vai kuumat ilmat.
ois hirvee into sisustaa tuota vauvan huonettakin mutta sekin tuntuu olevan tosi vaikeeta :D
Esikoinen tulossa eikä muutenkaan mitään kokemusta vauvoista. Netissäkin pursuaa kaikenlaisia ohjeita että mikä nyt sitten on hyvä :D huoh... kaipa tämä tästä. :)
 
Me ei olla ostettu vielä yhtään mitään :eek: vaunuja kattellu oman äitin kanssa tori.fistä ja muuten oonki saamassa melkeen kaikkee tutuilta... tai ostan tutuilta :D
 
Onkohan missään mitään listantynkää, mitä ehdottomasti olisi hyvä olo kotona valmiina, kun tulee synnäriltä? Tarkoitan siis tyyppiä tuttipullot, tutit ja muut arjen käyttötavarat. Ihan pihalla niistäkin... :)
 
Ens viikolla matka isompaan cityyn niin varmaan tulee ostettua yhtä sun toista! Pikku kylässä asumisen plussa kun ei oikein voi heräteostoja tehdä kun ei täällä myydä suurin piirtein muuta kuin vaippoja ;D
 
Meillä oli kotona 1 koon vaippoja, nännirasvaa, sinkkivoidetta, talkkia, pepun puhdistusliinoja, tutti, pari tuttipulloo ja korviketta. Äitiyspakkauksesta tuli sakset, kylpylämpömittari ja siteitä, tosin niitäkin varasin lisää. Tuttia ei syöty alkuun ollenkaan ja korvike jäi käyttämättä. Ne 1 koon vaipatkin oli liian isoja meidän pienelle ja jouduttiin hakee kaupasta keskosvaippoja.. Mutta varmaan samantyylisellä setillä varaudutaan nyt.
 
Meinaako joku hommata/tehdä sellasen unipesän? Esikoisella ei ollut, mutta nyt sellaisen ehkä haluaisin..
 
Meillä on kovasti pohdinnassa hankkia tuollainen pesä :) Tuskin tulee itse tehtyä, joten täytyy ostaa muualta.
Kannattaa Googleen kirjoittaa babynest, niin siellä näkyy ainakin kuvia :) en osaa itse selittää järkevästi
 
Kiitos, kattelinkin tuollasta jo liikkeessä ja näytti kyllä mukavalta pesältä. Meillä mietinnässä ensivuoteeksi vaavisänky, mutta kaksi kerroksisessa talossa tuo unipesä voisi olla sitten toisessa kerroksessa niin ei tarvitsisi aina roudata ylös alas sänkyä.
 
Itselläni olisi ajatuksissa ommella unipesä pienelle. Siinä on vauvan sitten hyvä nukkua ensimmäiset viikot. Ainakin esikoinen tykkäsi nukkua vain kyljellään, joten piti aina tyynyjen kanssa tukea oikeaan asentoon kehdossakin, kun oli sen verran pieni ensi viikkojen aikana.
 
Joko kaikki muut on ostellu jo vauvalle kaukaloo, sänkyy, rattaita yms? Me ei olla ostettu vielä mitää! korisängyn tosin saan ensisängyksi vanhemmiltani, mutta mitää en oo vielä ostanu ostanu :D
 
Takaisin
Top