Hankinnat

Mä oon ostanut vauvakirjan ja yhden kuolalapun :D Nyt vasta ollaan alettu katella vaunuja. Turvakaukalo saadaan varmaan sukulaiselta mut pitää nyt vielä varmistaa että se on hyvin säilytetty eikä liian vanha. Mä en vaan halua säilöä tavaraa kauheen kauan, siks oon pitänyt malttia näiden hankintojen kanssa. Rakenneultra oli mulle sellanen rajapyykki että sit aletaan hiljakseen tehdä hankintoja.
 
Minä annoin rakenneultran jälkeen itselleni "luvan" aloittaa hankinnat ja nyt on hommattu kaukalo+telakka, vaunut, pinnasänky, sitteri, vähän vaatteita ja muuta vauvasälää..❤❤ Aikastahan tämä on, mutta en halua jättää kaikkea viime tippaan.. :wink
 
Olen ostanut 3 potkupukua, muistelin että ne oli jotenkin helpot pukea ihan pienelle vauvalle päälle. Niin ja ollaan muuttamassa isompaan asuntoon. Olen säästänyt ensimmäisen kaikki vaatteet ja tarvikkeet piiperoa varten, kun ostettiin uutena toista vauvaa silmällä pitäen. Nyt kyllä tekisi mieli ostaa kaikkea. Se lelukaarimatto jäi ostamatta, joten se on varmaan hankintalistalla.
 
Minkä kokoisia vaatteita olette ostanut? Itse olen ostanut vasta yhden bodyn, enkä kauhean pientä. Mutta olisi se kiva että olisi ekoille viikoillekin vaatetta vauvalla.
 
Mä ajattelin kyllä ostaa aika paljon ihan pieniäkin. Kirpparilta niin ei oo niin nuukaa tuleeko sit käyttöä. Sit muutama oikein söpö "edustusvaate" uutena. Sitä en oo vielä päättänyt ostanko mitään 50 kokoista uutena mut se varmaan tarkentuu sit loppua kohti kun on kokoarvioita ja muuta. Mä oon itse syntyessäni ollut yli 50-senttinen, mutta miehen suku on aika lyhyttä porukkaa. Miehen syntymämitoista ei mitään aavistusta.
 
Meille on kertynyt tutuilta ja kirppiksiltä vaatteet varmaan ekan vuoden tarpeiksi. Ihan vain muutama 50 kokoinen. Useampi 56 ja kunnon satsit 60-62 ja 68-70 kokoisia. Kertynyt määrä tuntuu ihan hirvittävältä, mutta onhan noita se kolmisen koko settiä. Mitään bodykokoa ei esim. ole kuitenkaan yli kymmentä näin hatusta heittäen. Mieluummin vähän liikaa kuitenkin, että ei tule paniikkipesukoneellisia. Meillä on säilytystilaakin ihan kivasti.

Hankinnat ovat muutenkin hyvällä mallilla. Olen ollut hyvissä ajoin liikkeellä, kun pelkään selän sanovan sopimuksen irti jossain vaiheessa. Käytettynä saadut ja bongatut alennusmyynnit ovat myös nopeuttaneet tahtia. Vielä puuttuu yksittäisiä hankintoja kuten amme ja itkuhälytin.
 
Hei, onko jollakin, jolla siis ennestään lapsia kokemusta matkasängyistä?? Me saatiin joululahjaksi Emma matkasänky, joka on muuten kätevä, MUTTA joka kerta kauhea vääntäminen varsinkin kasatessa takaisin pakettiin! No nyt sitten ilmeisesti liian kovakouraisesti sitä käsittelin, niin yhden sivun pidikeosa hajosi, eli yhtä reunaa ei saa pidettyä ylhäällä, koska ei lukitu. Sen saa vielä kotikäyttöön, koska osan pystyy vahvalla teipillä sitomaan niin, että reuna on tukeva. Mutta kasaamaan en ala! Olisiko jollain tietoa matkasänkymerkistä, joka kestää oikeasti kyläilemiset ja toistuvat kokoamiset/kasaamiset??
 
Vaa_veli, meillä on mummolassa käytössä hauckin matkasänky. Jotain 35€ tais olla, oon nähny torissa käytettynäkin. Ollut nyt reilun vuoden käytössä ja kasailtu ja koottu usein. Ei mitään vikaa ole ollut (koputtaa puuta) ja helppo kasata/koota.. :)
 
Minkä kokoisia vaatteita olette ostanut? Itse olen ostanut vasta yhden bodyn, enkä kauhean pientä. Mutta olisi se kiva että olisi ekoille viikoillekin vaatetta vauvalla.

Meillä esikoinen syntyi reilu pari viikkoa ennen aikojaan ja onneksi oli hommattuna myös 50cm vaatteita, kun niitä käytettin eka kuukausi ja sitten seuraava kuukausi 56cm vaatteita. Ja sitten vasta siirryttiin 62cm kokoisiin. Kirppikseltä kun niitä hommaa, niin saa tosi hyväkuntoisia halvalla. :) Nyt on jo hyvä valikoima niitä kun suurin osa niistä oli sukupuolineutraaleja, niin ne käy nytkin kummalle tahansa. Jos olis tarvinnut heti aluksi ostamaan ihan pieniä lisää, niin olis voinut rahaa kulua aika paljon enemmän ja muutenkaan en ollut ihan siinä kunnossa että olis jaksanut kaupoissa/kirppiksillä kierrellä. :wink Enkä olisi jaksanut koko ajan pyörittää pyykkikonettakaan. Eli itse olen sitä mieltä, että kannattaa ostaa pieniäkin ja laittaa ne sitten eteenpäin jos jäävät turhiksi. :)
 
Kiitti mannikka! Laitetaan korvan taakse. Me saatiin (minä sain) tuo yks pirullinen laita pysymään, kun reunakankaan sisään pujotti vahvan tukikepin ja sitten vaan ilmastointiteippiä ympäri! Muutenhan sänky pelittää hyvin ja siitä tuleekin pojalle sänky joksikin aikaa. Saa sitten jossain vaiheessa siirtyä "isojen" sänkyyn. Pinnis jää pikkuista varten.

Noista vauvoista ei voi tietää syntyvätkö yli La:n vai kenties kuukauden ennen. Mutta kyllä niitä 62-kokoisia kannattaa ostaa enemmän, vitosella alkavia vähän vähemmän, kun kasvu on alussa niin nopeaa. Jos kirppikseltä ostaa noita pienimpiä varsinkin, ei haittaa niin paljon, jos käyttö jää vähäiseksi. Meillä oli 50-kokoisia sopivasti ja poika syntyi hyvin keskikokoisena. Valtaosa vastasyntyneistä on sen verran isoja, että toi 50 jää kyllä äkkiä pieneksi. Jotkut käyttää alusta alkaen kokoa 56. Mutta toki näitäkin pieniä on, että koko 50 näyttää säkiltä.
 
Meillä kans esikko oli niin pieni et 50 cm vaatteet oli tosi isoja.. Meillä oli kokoarvio viikko/kaks ennen neitin syntymää, niin tiedettiin et pieni on tulossa ja tilasin paketin 44cm vaatteita. Niitä käytettiin sit eka kk.
 
Millä käynnillä kokoarvioita annetaan, missä vaiheessa raskautta? Vain loppuvaiheessako?
 
Tinzu, viimeeks eka kokoarvio saatiin ru: sta (3,5 kg 40+0). Mutta käytiin ylimääräisissä ultrissa loppuraskaudesta (perätila ja lapsivesi vähissä) niin sillon katsottiin kokoarviot uusiks aina. Synnytystapa-arviossa ainakin katsotaan sikiön koko ja arvioidaan syntymäpaino (n rv36-38 ). Meillä rv36 tai 37 painoarvio 2300g, syntymäpaino 38+3 2780g.
 
Kysyin RUssa, voiko syntymäpainosta sanoa sen perusteella arviota. Ultraaja sanoi, että on ihan liian aikaista. Mies on ollut syntyessään niin iso (56/4750), että stressaan ja jännitän tätä asiaa eniten synnytyksessä. Jos lapsi tulee isäänsä, niin taidamme joutua ottamaan melkein heti ne 60/62 vaatteet käyttöön.
 
Meillä esikoinen oli hyvän kokoinen viikkoihin nähden (synty 37+1 ja 3430g 50cm) nii nyt tälle pienemmälle en oo ostanu ku muutamia 50cm bodyja ja housuja esikoisen vanhojen lisäksi.. Niillä ja vanhoilla pärjää varmaan hyvin, etenkin jos syntyy vähä myöhemmin niin tiedä kuin iso sieltä on tulee :D
 
Nyt on vaatteita hankittu kassillisen verran. Pelkään että lähtee kohta käsistä tämä :D mutta parempihan se niin on että on liikaa kuin liian vähän :wink
 
Hei olisko jollain vinkkejä hyvistä facebook-kirppiksistä tai ihan fyysisistä kirppiksistä pk-seudulla, joista löytyisi hyvin äitiysvaatteita ja/tai tarvikkeita (esim. vaunut, vaatteita) vauvalle?
 
Hei olisko jollain vinkkejä hyvistä facebook-kirppiksistä tai ihan fyysisistä kirppiksistä pk-seudulla, joista löytyisi hyvin äitiysvaatteita ja/tai tarvikkeita (esim. vaunut, vaatteita) vauvalle?
Viikin Prisman viereen on avattu uusi lastenkirppis, ainakin kuulemma vauvan vaatteita ja tarvikkeita löytyy. En ole käynyt, muuta kuin katsonut auton ikkunasta kaihoten :grin

Me ollaan saatu tutuilta niin paljon vaatteita, ettei ole tarvinnut ostaa juuri mitään. Pienimmät on 50-senttisiä, sitten on 56, 60/62, 68. Muutama 80-senttinenkin taitaa löytyä joukosta. Näillä päästään ainakin alkuun ja luotan siihen, että käytäntö opettaa, millaisista vaatteista itse alkaa tykätä ja voi hankkia niitä lisää kirpparilta.

Ja äitiyspakkauskin on vielä tulossa vaatteineen. :)
 
Me kanssa saadaan oikeestaan kaikki lähipiiristä, ettei käytännössä itse tarvitse hankkia muuta kuin vaippoja :) Vaatteet pursuaa kaapeista ja äitiyspakkausta vielä odotellaan. Mutta vaikka ei tarvitsisi mitään hankintoja itse tehdä, niin kyllähän sitä haluaa ja tulee osteltua kaikkea siihen päälle itsekin :wink
 
Takaisin
Top