Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jonppu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taisin tukisukkia tilata netistä ja sit ihan jostain cittarista löyty.. Ostin muutamat erilaiset ni pysty vaihtelee ja sit kyl huomas et mistä tykkää eniten..

Olen tilannut esikoisen aikaan netistä. Kivoja värikkäitä ja raidallisia sukkia löytyy ainakin tukisukat-shop.com. Suurin piirtein 15€/pari ja löytyy eri kompressioita. Muistaakseni tulivat vielä ihan parissa päivässä normikirjeenä postin mukana. Kyllä ne niin paljon helpottavat oloja varsinkin loppuraskaudessa.

Tilasin uuden kotidopplerin, kun olin ehtinyt vanhat jo myymään pois. Alennusmyynneistä tarttui mukaan muutama body vauvalle.
Vaunujakin olen jo silmäillyt, vaikka se tuntuu ihan hirveän kaukaiselta vielä. Kuviteltiin, ettei meille lapsia kahta enempää tule ja ollaan hävitetty aika lailla kaikki raskauteen ja pikkuvauva-aikaan liittyvät kamppeet. Onneksi sentään kaukalo ja telakka varastoitiin, niin sentään yksi isoimmista hankinnoista on pois listalta. :)

Mä olen kerännyt koko lauantain (ja oikeastaan koko viikon) voimia, että jaksaisin huomenna sunnuntaina kiertää jäähallin kirppistä vauvantarvikkeiden vuoksi. Tästähän meinaa tulla korkeampaa matikkaa, kun pitää olla sopivasti vaatetta, pieniä suupalasia, nestettä ja kolikkokukkaro mukana. Ai huomaako muka jostain, että on ollut koko viikon neljän seinän sisällä? :wacky:

Eilen tilasin henkkamaukan alesta äitiysvaatteita. :facepalm: Halvalla kun sai... Viime raskauden kuljin äärettömän rumissa kuteissa ja nyt päätin, että ei tällä kertaa. Olen työelämässä ja työssäni ollaan ihan omissa vaatteissa, enkä todellakaan aio hillua siellä kahdessa kulahtaneessa paidassa ja mammafarkuissa.

Kaukalon ja telakan lupasin ostaa ystävältäni kun se jää heiltä keväällä turhaksi. Esikoisesta olisi jemmassa vyökiinnitteinen turvakaukalo joka oli kyllä hyvä, mutta kahden lapsen kanssa arvostan nopeutta. :grin

Kahden viikon päästä on eka julkisen puolen ultra, jospa sen jälkeen kaivaisi Esikoisen jemmalaatikon esiin ja alkaisi miettiä vauvanvaatteitakin. Sitterikin tarvitaan, hoitopöytä, ehkä kantoliina...

Mun tapa suhtautua muutoksiin on shoppailu ja aivot käy jo ylikierroksilla kaikkia hankintoja miettiessä. Oon nyt kumminkin ajatellut hillitä itseni rakenneultraan asti paitsi ehkä ihan poikkeustapauksissa. Meidän kämppä ei oo mitenkään liian iso eikä oikeasti pitäis säilöä täällä mitään pidempään kuin on tarvis. Onneks voi sentään surffailla ja tehdä ostoslistoja...

• Tykkään
Reaktiot: Via
Kirpparilta tarttui mukaan muutamat pienenpienet vaatteet :) ei kyllä niitäkään oikeestaan tartteis hommata..

Me taidetaan saada melkein kaikki tarvittava sisaruksilta, jokaisella on pieniä lapsia ja ylimääräistä tavaraa ja vaatetta. Ainoa mikä ehkä hankitaan on pinnasänky.

Mun jalkajomotukset on tullu nyt raskauden aikana eli uskon niiden liittyvän raskauteen. Tukisukkia oon tosiaan pitänyt nyt joka päivä aamusta iltaan ja on helpottanut oloa, muttei kokonaan poistanut vaivaa. Apteekista ostin reilu 20e makso.

Me hankitaan vain uudet yhdistelmävaunut ja turvakaulon ehkä ostan uuden . Muuten on kaikki esikoiselta säästetty

Tintsu, ohhoh onpa noi tyyriit :eek:. Mitä ne niinku käytännössä tekee? Nimimerkillä en (vielä) koskaan tarvinnut :rolleyes:

Ehkäisee varitulppia, suonikohjuja ja turvotusta. Tein silloin sellaista työtä, että saatoin pitkään joko istua tai seistä. Eilen töissä huinasin, että päivän istuminen teki jalat niin turvonneiksi, ettei saappaat meinnut mennä jalkaan!!!

Hankinnoista arvokkain on varmaankin auto. Meillä on kaksi auto, kun julkiset kulkevat kerran tunnissa viikolla. Kumpaankaan autoon ei enää neljäs mahdu. Mies on niin pitkä, ettei hänen taakseen mahdu toista istuinta, kun esikoinen istuu apukuskin takana. Pikkuautossa just ehkä mahtuis, jos minä ajan ja miehellä on jalat suussa. Me ajetaan sukuloimaan kerran kuussa 400km,jolloin tavarat eivät mahdu pikkuautoon! Autot on siis hankittu ennen esikoistaan, niin ei ole tarvinnut lapsia ottaa huomioon.

Muokattu viimeksi:
Meilläkin autokaupat edessä. Kumpikaan ei voi luopua omasta töissä tarvittavissa autoistaan, joten farkku haussa elokuussa. Mulla nyt riittäisi penkkitilaa omassa autossani, mutta sen verran korkea, etten saa vauvaa nostettua kyytiin ekoina kuukausina.

Enpäs ookaan tajunnu et tukisukat vois olla hyödyks raskaudessa, mut tosiaan! Multa löytyy parit ku oon töihin hankkinu. Varmaan sitten vähän myöhemmin alan käyttää...

Mäkin kävin ostelemassa parit äitiysvaatteet, tosin sovittamatta niin totesin ne liian napakoiksi ja korostavat mahaa entisestään, kun luulin ostavani löysiä paitoja :grin Yks alepakkaus vauvanvaatteita lähti kans messiin kaverin yllytyksestä, mut se oli kyl edullinen siihen nähen et siinä on potkis, body, housut, paita ja myssy :) Hihhii, nyt kyllä koitan malttaa nt-ultraan asti... :rolleyes:

Meilläkin olis tuo auton osto eessä. Meillä kun on toi 60kg koira joka vie kokonaan takaluukun tilan ni ei oikeen reissuun lähetä muksun kanssa. Me kun joudutaan matkustelemaan sukulaisiin 400-600km päähän aina. Nyt meillä on molemmilla omat farmarit autot +maasturi (joka aivan liian pieni). Ollaan mietitty ns. " lestapussia" sinne mahtus koira, muksu ja matkatavarat. Onneksi on elokuuhun aikaa löytää tarpeeksi tilava menopeli :)

mun tekis aiva kauheesti jo tehä hankintoja mutta vasta 8+6 ni en tiä uskallanko. mulla tosin on hankinta listallla kaikki uudesta asunnosta lähtien :D kaiken lisäksi ollaan kahden pienen kanssa <3 joten kiirekki voi vielä tulla :D

mun tekis aiva kauheesti jo tehä hankintoja mutta vasta 8+6 ni en tiä uskallanko.

Uskalla vaan! Itse aloitin esikoisesta jo kai viikolla 6 ostamaan pientä vaatetta, olin huolissani, että ehdinkö hankkia kaiken (:hilarious: ) ja mies oli vielä osa-aikainen opiskelija, joten kustannuksetkin mietitytti. Hyvin ehdin, mutta muistan, miten iiihana oli ostella ekoja pieniä vaatteita. :grin Piristi kummasti pahoinvoinneissa!

Ja puolustelin, että jos meille ei tule tätä vauvaa, niin kyllä joku kaveri joskus saan vauvan, jolle voin vaatteet antaa - ellen sitten olisi vienyt Konttiin.

Mä ostin tänään H&M:n alesta ekat mammahousut :) En kyllä vielä tarvii niitä, mutta just kun halvalla sai :D Huomenna vko 9...

Me tarvitaan sisarusrattaat ku esikoinen vielä niin pieni kun pikkunen syntyy. Toivottavasti löytäisin hyvät käytettynä! Emmaljunga doubleviking etsinnässä. ...

Takaisin