Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on suunnitelmissa ostella kaikki just käytettynä. :) Vaunut saadaan halvalla miehen siskon parhaalta kaverilta, niinkuin myös pinnasänky.
Yhtään äitiysvaatetta en vielä oo ostanut, kun ei oo tuntunut tarpeelliselta, (masu kasvanut ihanihan pikkuisen, oon rv 16+3) pärjään vielä kollareilla ihan hyvin. Mutta kyllä niitäkin on varmaan pakko kohta ostaa. :D Talvitakin ostaminen hirvittää, koska uskoisin että ovat kalliita, jopa käytettyinä, ja sitten sitä käytetään vaan vähän aikaa..

Vaatteita ajattelin mennä katsastamaan kirppikseltä sitkun rakenneultrassa 11.01 selviää onko pikkuinen tyttö vai poika. <3
En vaan malttaisi odottaa. :(

Meillä on kaikki tarpeellinen tavara esikoisen jäljiltä ja vaatteet kans. Toki jotain uutta vaatetta tulee varmasti ostettua siltikin. Kaikki on yleensä ostettu uutena, en oo koskaan ollu mikään kirppisten kiertelijä, ei hermot riitä. Kaupasta kun näkee kaiken heti, ei tartte etsiä kuin se oikea koko. :)

Mää ostin H&M talvitakin, makso 59,90€ mikä tuntuu itestä iha hirveeltä hinnalta, kun on kuitenkin kyse vain väliaikaisesta takista! :dead: Mut Pivo sovelluksen kautta sai -20% alennuksen, mikä oli ihan kiva. :)
Oon ite ostanu kirppikseltäkin vaan sellaisia neutraaleja vaatteita mitkä menee molemmille. Vaikka on kyllä niiiiin varma olo että poika siellä on. :grin No, mutta 11.01 on meilläkin rakenneultra niin sitte saadaan mekin selville että kumpiko siellä majailee.

Meillä myös on kaikki esikoisen jäljiltä valmiina. Ja vielä kun on toinen poika tulossa niin ei tarvitse vaatteitakaan ostella. Meillä kävi hyvä säkä ja saatiin tosi paljon vaatteita kaverilta, joka oli saanut omilta kavereiltaan niitä. Niitä oli niin paljon, että osan sai laittaa heti takaisin kiertoon. Meillä kun esikoinen oli ilmeisen harvinaista sorttia eikä hän sotkenut itseään pulauttelemalla tai kakkikmalla kovinkaan montaa kertaa. Samoja vaatteita sai toisinaan pitää useamman päivän.
Tuosta takkiasiasta vielä. Mulla on vielä tallessa sama takki, jota käytin loppuun asti esikoisen kanssa ja hän on syntynyt tammikuussa. Ajattelin sillä pärjätä. :)

Mä olen jotenkin niin taikauskoinen, että en ajatellut ostaa yhtään mitään ennen kuin ihan ns loppusuoralla. Saatiin yllättäen ja pyytämättä sukulaiselta tänään kassillinen vaatteita ja olin ihan paniikissa, että tuota... me ei olla kyllä vielä hankkimassa mitään. Otettiin kuitenkin pussi vastaan, kun olis ollut epäkohteliasta kieltäytyä, mutta jotenkin nyt kassi ahdistaa, että taidan laittaa sen jonnekin komeroon piiloon. B-) Suhtaudun raskauteen vieläkin supervarovaisesti, enkä halua ostaa yhtään mitään, jos tämä meneekin jotenkin ikävästi. Mitään äitiysvaatteitakaan ei ole tarvinnut hankkia, koska tiukat pillifarkut ym menevät hyvin päälle, enä ole edes turvoksissa, joten toistaiseksi olen pärjännyt ihan vanhoilla vaatteilla.

Mulla on ollu ostokielto, se loppuu tammikuussa :D
Eivaan.. pyrin mahdollisimman järkeviin ja minimi hankintoihin. Jotenkin ahdistaa kun joka puolelta kuulee nyt että "laitoin teille tuttipulloja/vaatteita/vauvan leluja/yms kassiin"
Huoh.. meillä on suhteellisen pieni kämppä ja yritän selvitä vähällä tavaramäärällä, myös vaate määrässä yritän pitää järjen päässä. Mut katotaan nyt kuinka käy kun 17.12 on rakenneultra ja jos sukupuoli selviää. Ja tammikuukin tulee ni saa alkaa hankintoja tekemään. Kyllä me jotain uuttakin vauvalle ostetaan, mut kirppareita yms tulee kyllä kierreltyä hyvien ja halpojen löytöjen takia!
Vaunuihin varmaan panostetaan ja ostetaan uudet, oon kattellu emmaljungan super viking-mallia. On niin uusi malli ettei oikeen käytettynä löydy vielä...

Minä taas tykkään ravata kirppareilla ja katsella josko löytyisi halvalla jotain hyväkuntoista tavaraa/vaatetta vauvalle/eläimille.
Aikalailla ollaan ostettu 0,2-2€/kpl. Yleensä 0,2-0,5€/body, housut tai paidat. Ja haalarit tai kengät 1-2€.
Joten joskus kannattaakin shoppailla kirppareilla :)

Minä oon yleensä ostanu kaiken alesta tai tarjouksista vähän ennakkoon, siis että aina on valmiina kaapissa seuraavaa tai kahtakin nro:a isompaa kokoa kuin mitä käyttää. Aika paljon löytää vaatteita -50-70% ja reimalla ainakin on niitä super outlet päiviä mistä oon ostanu 150 euron pukuja 20-40 eurolla ja kenkiä 15-20 eurolla ☺ ainahan tuo etukäteen ostelu ulkovaatteissa on hieman riskipeliä kun koskaan tiedä kuinka paljon kasvaa puolessa vuodessa ( parhaimmat alet aina sesongin lopussa), mut tähän mennessä menny ihan hyvin ostot ☺

Me käytiin viime perjantaina ostamassa vaunut! Saatiin vuoden vanhat, tosi hyväkuntoset joissa oli hinta-laatusuhde kohdillaan. Vaikka kalliit ne siltikin oli. :confused:

Ekalle ja myös nyt oon ostellu kaikkea pitkin raskautta eli alusta asti. Ei vaan malta olla ostamatta! Vaunut esikoiselle ostettiin täälläki ajoissa ku käytettynä etin tiettyä väriä mitä harvakseltaan löytyy.. ite oon kirppiksiä niin oikeita kuin netti/facekirppuja hyödyntäny paljon. Uutena ei ihan hirveitä esikoiselle hankittu. Amme, hoitoalusta ja talvipuku tais olla suurimmat.. myöhemmin sitte syöttötuoli. Käytettynä saatiin tutuilta sitteri turvakaukalo vähän vaatetta ja pinnasänky oli minun nukkuma. Paljon on säästänyt kun hyvää tavaraa löytyny käytettynä.

Nähtäväksi jää kuinka paljon täytyy synnytyksen jälkeen tehdä hankintoja jos tulee poika kun esikoisella ihan tyttövaatteita kaikki 62 koosta eteenpäin.. pienempiä kokoja on neutraaleja sävyjä ja niitä nyt oon sitte hankkinu lisää..

Muokattu viimeksi:
Tajusin muuten tänään että yks ihan MUST hankinta on sellainen söpö nalleasu :3
db36dcd8def4b1078b11001ffd18d997.jpg

Tuollainen! ihan sama onko valkoinen vai ruskea, mutta ihan pakko saada. :cat:

Nallehaalari on täälläkin jo hankittu ja huuto.netistä ja tori.fi sivuilta löytyi halvalla iso kasa neutraalin värisiä myssyjä niin pitihän ne hankkia.ihan perus myssyjä ja korvallisia:)

Meillä on niin paljon kaikkea vauvalle edellisten jäljiltä, että toivottavasti osaan hillitä shoppailuhimoni. :eek:

Itelle pitää kyllä hankkia niitä mammahousuja. :shifty: Tähän tuppukylään oli palannut H&M:n mama-mallisto... Pienenä toki, mutta kuitenkin. Arvatkaa vaan oliko niitä isoimpia kokoja? No joo ei ollut. Katselen tilannetta hetken, ja jos ei parane menen ainoissa risaisissa housuissani kysymään olisiko mitenkään mahdollista saada tilattua niitä isompiakin kokoja... Kyllähän legginssit ja collegehousut venyy jonkin verran, mutta en viitsisi XL kokoisena ostaa M kokoa. Netissäkin oli loppu kun viimeksi katsoin.

Me käytiin ostamassa lauantaina vaunut! Käytiin Oran tehtaanmyymälässä ja ostettiin sieltä viime tai edellisvuoden malliston Jovi Airit, oli halvalla niin mies sanoi että ostetaan samantien :smiley-bounce012 Käytettynä minäkin olin ajatellut ostaa vaunut, mutta kun nyt sattui uusistakin hyvä tarjous niin mikä ettei. Lisäksi sain kaverilta kaksi kassillista äitiysvaatteita ja kaksi kassillista kestovaippoja, eipä tarvitse niitäkään nyt metsästellä mistään.. laughing7 Sama kaveri lupasi antaa vielä vauvanvaatteitakin kun jäävät heiltä pieniksi.

Meille tulee toivottovasti tänään, viimeistään huomenna vaunut postiin! :) arvatkaa maltanko olla kasaamatta niitä vielä! Ihan pakko saada kasaan. :D sit ne pyörii viis kuukautta tyhjillään kaikkien tiellä täällä sisällä, mut ei haittaa! ;)

Huomenna olisi tarkoitus mennä katsomaan vauvavaatteita, kun löysin tori.fistä henkilön joka myy halvalla vanhoja pois. 0,2€-1€/kpl. Kertyy vaatteet taas vaihteeks.. :D

Monsterii, tiiätkö mistä noita nallehaalareita saa? En oo ite ainakaan huuto.netistä enkä torista löytäny. Mitäköhä ne maksaa uutena..

LN89, meillä on vuoden 2012 jovi airit esikoisen jäljiltä tykkäsin kovasti niistä vaunuista. Nyt tosin pitää ostaa kokokumipyörät kun orapihlaja-aidan piikit puhkoo kaikki renkaat :mad:

Mie bongasin kirppikseltä tommosen nallehaalarin joku aika sitte, oisko ollu euron, mutta maltoin kuiten mieleni ja olin vielä ostamatta. Vasta sitte tammikuussa rakenneultran jälkeen alkaa ostelemaan tavaraa, mutta varmaan muilla kirppiksellä olevilla oli hauskaa kattoa sitä minun reaktiota ko miehelle siitä haalarista höpisin. :oops:

Täällä oli aikaisemmin puhetta siitä aventin mikro steriloijasta, niin käykö se myös muun merkkisten pullojen sterilointiin? Esim sopiiko nää ainu merkkiset pullot siihen?

Takaisin