Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin olen jo hankkinut vaunut! :hilarious: Käytettynä ostettiin ja suurin piirtein kaikki muukin on tarkoitus ostaa käytettynä :)
Sain juuri sellaiset Emmaljungat kuin halusin ja värikin sattui olemaan toinen kahdesta, joista olin haaveillut ja siksi pitikin ostaa heti pois kuleksimasta :grin Onneksi on pari ylimäärästä huonetta, kun miehen kanssa asutaan kaksin omakotitalossa :p
Kirppareita tykkään myös kiertää, joten vaatteita tulee ostettua pääasiassa vain käytettynä :)
Onko teillä kokemusta hyvistä rintapumpuista? Itselläni ei ole mitään käsitystä sellaisista, muuta kuin haluan varuiksi sellaisen... :shy:

itsellä oli käytössä aventin käsikäyttöinen rintapumppu, ihan hyvin ajoi asiansa, käytettynä sen ostin :)

Kertokaa tyhmälle, et miks voi tulla tarvetta rintapumpulle? En oo asiasta lueskellut, mutta miettinyt olen ja ajatellut että pitääköhän ostaa..

Meille tuli eilen postissa rattaat! Ahh ihanuutta! Koko illan sit työntelin niitä pitkin asuntoa! :D oli miehellä hauskaa...
Lisäksi kävin päivällä hakemassa taas kasan vauvanvaatteita. Iso pussillinen 5€!

Tai siis tarkoitin että vaunut eikä rattaat. ;) tosin ovat sellaiset vaunut mistä saa vaunukopan pois ja tilalle ratasosan joka tuli myös mukana. :) se osa meni kyllä toistaiseksi vielä varastoon. :D

Minulla esimerkiksi rintapumppu oli oikein tarpeellinen, koska minulta tuli maitoa niin paljon, että vauva ei ehtinyt tyhjentämään rintoja riittävän usein. Vaikka siis esikoinen oli jo vauvana kova poika syömään. :joyful: Välillä täytyi tyhjentää rintaa hieman ennen imetystä koska rinta oli niin kova, että vauva ei saanut siitä kunnolla otetta.
Toinen mihin rintapumppua käytetään on maidon tuotannon lisääminen. Eli jos ei tule riittäväsi maitoa niin pumpulla voi stimuloida rintaa ja se alkaa tuottamaan lisää maitoa.
Myös siihen, että kerää maitoa ja vaikka pakastaa sen, voi käyttää pumppua. Toiset vauvat tykkäävät syödä (myös) pullosta ja jotkut äidit haluavat antaa silloin isällekin mahdollisuuden osallistua syöttämiseen jo ihan alusta asti. Ja on siis huomattavasti helpompaa lypsää pumpulla kuin käsin. Sitäkin siis joskus pakosti täytyi tehdä kun pumppu ei ollut mukana ja tissit tuli täyteen maitoa...

Suosituksia matkarattaista joihin saa adapterilla auton turvakaukalon? Ja oonko ymmärtäny oikeen että tuohon tarvitaan kaukalo+adapteri+matkarattaat?

Meillä on/oli Gracon matkarattaat ja turvakaukalo telakan kanssa.
Matkarattaat oli lainassa ja niistäpä katosi sillä matkalla se osa johon kaukalo tulisi kiinni (tavallaan mukipidike/etukaari).
Tuohon ei siis adapteria ainakaan tarvinnut.
(Googlettamalla kuvahakuun 'Graco matkarattaat', niin ensimmäisen kuvan mukaiset on meillä).
Niihin vain naksautettiin Gracon turvakaukalo kiinni (selkä menosuuntaan) ja sai irti samaan tapaan, kuin telakastakin :)

Avent natural sähkökäyttöinen on saanut omassa kaveri- ja tuttavapiirissä kunnon arvostelut ja sitä suositeltu. Jos rahaa riittää, niin haluaisin sellaisen ostaa.
Minulla oli Ainun manuaalinen ja ei hemmetti.. Sain parhaillaankin tosi huonosti maitoa irti, kun imu oli vaan niin väärä. Maidonkerääjätkin täyttyi nopeammin!
Pitää katsoa jos raha riittäisi edes käytettyyn tuollaiseen, niin olisin iloinen.

Ensimmäinen vauvahankinta tuli tehtyä eilen. En ole vielä uskaltanut vaatteita tai vaunuja taikka mitään muutakaan hankkia. On tässä kumminkin vielä monta kuukautta aikaa ja kivempi sitten vasta kun tietää kumpi on tulossa.

Yllättänyt tämä oma asenne, että on niin jalat maassa vielä tulevaisuuden suhteen. Luulin olevani sellainen, että jo testin näyttäessä plussaa riennän vauvanvaate ostoksille, mutta onkin käynyt päinvastoin. On vielä niin epätodellinen olo koko asiaan, kun ei ole vatsakumpua ja ei tunne liikkeitä. Onhan se pieni siellä ultrassa näkynyt ja sykkeet kuuluneet neuvoloissa, mutta silti jotenkin hirveän varovainen olo...:oops: Toivottavasti tästä uskaltaisi alkaa niin sanotusti nauttimaan ja uskoisi, että kaikki menee hyvin.

Mutta tosiaan hoitotaso pesukoneen päälle tuli eilen hankittua.. sekin sitten väärää kokoa :confused: Ehkäpä kuitenkin hyvä merkki,että edes uskalsin jotain jo ostaa...

Jensu-Bansu, mistä hommasitte hoitotason pesukoneen päälle? Vai tarkoitatko vain sellaista pehmustetta? :) en löydä ite hoitopöytää mistään (käytetty etsin), niin pesukoneen päälle laitettav kuulostais kätevältä.

Meillä oli eilen rakenneultra, ja ilmeisesti poika tulossa -> nyt ostoksille! :D Vuoden ikäinen tyttö on ennestään, joten jonkin verran pitää/halutaan hankkia uutta :) Vanhat vaunut pelittää vielä hyvin, mutta mitä mieltä olette, pitäisikö hankkia sisarusvaunut? Esikoinen on pojan syntyessä 1v 5kk. Ärsyttää vaan, kun kerettiin esikoiselle juuri hankkia hyvät rattaat ennen kun plussattiin tämän kanssa :D kolmet menopelit tuntuu turhalta, mutta onko sisarusrattaista silti iloa?

Uusi istuin autoon on kanssa hakusessa, vaihdettiin autoa ja nyt olisi hakusessa istuin automerkiltä :)

rosmarinaa hommasin hoitotason pesukoneen päälle Torista käytettynä. Maksoi 7euroa. Tosi jykevä ja ihan perusvalkoinen. Saatiin mahtumaan kun irroitettiin toinen reunalaita pois. Siihen sitten vaan Ikeasta kympin pehmuste päälle niin toimii! Sattui tason myyjä asumaan vieläpä samalla kadulla kuin me joten ei tullut matkakuluja. :happy:

Minä joitan pärjätä ilman tuplarattaita ja esikoinen meilläkin 1v5kk kun uusi syntyy. Oppi 11kk käveleen ja heti varmoin askelin joten uskon että pärjätään. Meilläki rattaat ja sitte yhdistelmät joten en haluais kolmansia.. muutenki vaunut on lähinnä nukkumista varten ja lyhyisiin siirtymisiin jos yksin oon liikkeellä.. jos miehen kanssa kaksin niin ompahan molemmille mitä työnellä... niin ja onhan meillä matkarattaat joihin saa kaukalon... ja autoon mahtuu kahetki rattaat jos tarttee... kantoliina varuiks vauvalle niin koitetaan selviytyä..

Mäkään en halua käyttää tuplia, vaikka esikoinen on kanssa n. 1,5 vuotta kun tämä pieni syntyy. Ajattelin itse laittaa rattaisiin seisomalaudan isompaa varten ja kuljettaa myös pientä mahdollisimman paljon kantoliinassa niin saa sitten joskus istuakin. Nuokin molemmat jo löytyy. :grin Rintareppukin on, mutta se ei oikein soveltunut näin rintavalle... Miehellä toimi kyllä hyvin. Mun piti aina vahtia sitä käyttäessä ettei vauva tukehdu tissiini, kun oli liian pieni kasvot menosuuntaan laitettavaksi... :shy:

Mäkin olin tänään ultrassa, ja toinen tyttö tähän taloon tulossa :rolleyes: Niin eipä hirveesti tarvi mitään meidän ostella, kun esikoisen kaikki vaatteet, rattaat, turvaistuin, kantoreppu, lelut jne on viellä hyvässä kunnossa tallella (neiti tällä hetkellä 1v3kk) :shy: Mut on meillä jo tuplarattaat kyllä odottamassa. Saatiin ilmatteeksi naapureilta ja kun oli niin hyvässä kunnossa niin oli pakko ottaa jospa niitä tulisi sitten käyttäneensi. Ne on tosin tuplasattarirattaat, joten pitää oottaa et vauva oppii eka istumaan.

Nyt pitää myöntää että vaikka aijemmin sanoinkin odottavani rakenneultraan asti että pääsisin ostelemaan, niin tänään on miehen kanssa suunnitelmissa käydä kiertämässä pari kirpputoria samalla kun etsitään paria joululahjaa :hilarious:

Minä ostin ihanat tuplat jo ennen plussaamista ja jep! Tulee käyttöön! :) Vauvalle on siinä oma koppansa ja sen saa vaihdettua istuimeen todella helposti! :) niitä kun on hyvä työntää myös yhden lapsen kanssa, niin esikoinen saa käpsytellä vierellä ja pääsee rattaiden kyytiin heti kun haluaa :)

Odotan oikein innolla, että pääsen kaivamaan ne esille tuolta satulahuoneesta ja pesemään!
Esikoinen myös tykkää niistä valtavasti :)

Meiltä löytyy myös rintareppu, kantoliina ja kahdet eri rattaat (toiset on yhdistelmät, toiset matkarattaat).

Mä ostin meille tuplat yksiköiden lisäksi. Ihan ehdottomat kun esikko oli 1v3kk toisen syntyessä. Vauvan sai makuulle ja esikon istumaan ja myöhemmin molemmat istumaan.

Nukutin molemmat kuitenkin niin että toinen tuplissa ja toinen yksiköissä niin eivät häirinneet toisetensa unia.

Nyt tuplat on sitte kaksosille mutta luulen että ei paljon lenkkeillä tms kun ei tuo sillon kun kaksoset syntyy1v6kk kuopus varmasti ihmeitä jaksa kävellä ainakaan samaan suuntaan kun muut ja sama koskee esikkoa joka on vajaa 3 vauvojen syntyessä. Neljälle lapselle ei taida rattaita saada:D

Jossain vaiheessa ollu kantoliinan ja repun hankinnasta puhetta täällä... no tuli aikaa alkaa asiaan perehtyyn niin voi jestas minä sanon!!! Siis tarjolla on kaikkea 5e-700e ja lukematon rivi erilaisia reppuja ja liinoja! No jotta ei vielä tähänkään loppunut pähkäilyt niin innostuin ihan suunnattomadti että kangaspuilla kutoisin liinan itse kun puut löytyy. No ongelma vaan kun puissa on juuri laitettuna 30m mattoloimea eikä todellakaan aikaa kutoa sellaista määrää mattoa alta pois... eikä otse tekeminen olis edes todellakaan halpaa...

Että tämmöstä kuuluu tähän lauantaihin.. en enää anna tyttöä hoitoon ettei vaan tuu aikaa tämmösien kamalien ideoiden kelsimiseen

http://www.kantoliinayhdistys.fi/apua-kantamiseen/sidontaohjeita/
Nää on ainakin tosi hyviä ohjeita. :)

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/
Tuolla on mun mielestä tosi hyvin eri liinamerkeistä.

Ne on kyllä oikeasti yllättävän kalliita, mutta lainaamoja löytyy joistain kaupungeista ja kannattaa selata sitä huutonettiä tmv.

Hyi kun olen hirveä mainostaja. :rolleyes: Mutta selaan ihan älyttömän paljon vauvatarvike yms sivustoja niin miksipä ei linkittääkin. Säästyy ehkä muilta aikaa. :grin

Mä ostin meille tuplat yksiköiden lisäksi. Ihan ehdottomat kun esikko oli 1v3kk toisen syntyessä. Vauvan sai makuulle ja esikon istumaan ja myöhemmin molemmat istumaan.

Nukutin molemmat kuitenkin niin että toinen tuplissa ja toinen yksiköissä niin eivät häirinneet toisetensa unia.

Nyt tuplat on sitte kaksosille mutta luulen että ei paljon lenkkeillä tms kun ei tuo sillon kun kaksoset syntyy1v6kk kuopus varmasti ihmeitä jaksa kävellä ainakaan samaan suuntaan kun muut ja sama koskee esikkoa joka on vajaa 3 vauvojen syntyessä. Neljälle lapselle ei taida rattaita saada:D
Pakko joulukuisista huudella ku satuin lukaisee muitakin ketjuja niin verkkokauppa.comista löytyy rattaat kuudelle lapselle ;D

Takaisin