Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
http://www.kantoliinayhdistys.fi/apua-kantamiseen/sidontaohjeita/
Nää on ainakin tosi hyviä ohjeita. :)

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/
Tuolla on mun mielestä tosi hyvin eri liinamerkeistä.

Ne on kyllä oikeasti yllättävän kalliita, mutta lainaamoja löytyy joistain kaupungeista ja kannattaa selata sitä huutonettiä tmv.

Hyi kun olen hirveä mainostaja. :rolleyes: Mutta selaan ihan älyttömän paljon vauvatarvike yms sivustoja niin miksipä ei linkittääkin. Säästyy ehkä muilta aikaa. :grin
Täällä kans yks nettikauppojen koluaja

Hei kertokaas mulle vähän vaunujen renkaista! En koko ketjua lukaissut läpi (oon uusi täällä) joten toivottavasti ei tuu toistoa.
Mutta siis, eräs mulle sanoi, ettei missään nimessä kannata hankkia ilmakumeilla olevia vaunuja, vaan semmoset perus kovat renkaat pitää olla. Tää henkilö on lastentarvikealan ammattilainen, mutta mielipiteet on aina tosi jyrkät :D
Joten kertokaa kokemuksia, onko ne sitten oikeesti ihan huonot ja aina puhkeemassa tai täytön tarpeessa? Tuntuu että kaikissa vaunuissa, mitä tähän mennessä on tullut katottua, on tuommoset ilmatäytteiset.

NO se riippuu varmaankin aika paljon maastosta, jossa yleensä kuljet. Meillä maalla ne ilmatäytteiset ei olisi toimivat kun on soratietä ja metsää, jossa voi kulkea. Mulla on kuusi vuotta vanhat vaunut niillä kovilla pyörillä eikä niitä ole kertaakaan vaihdettu. Sain siis vaunut isosiskoltani. Hän käytti niitä kaupungissa ja minä maalla. Eli ne kotav toimii ainakin kaikkialla. :)

Täällä yks maalla asuva myös... Meillä on vähän päin vastoin kuin Jelppis kertoi. Täällä täytyy aivan ehdottomasti olla ilmakumirenkaat alla. Sorat, kivet, juurakot ja kaikki muut möykyt oli edellisillä kovilla renkailla täyttä tuskaa. Välillä piti vetää ja välillä kantaa vaunuja. Muutenkin oli aika raskasta hommaa. Varsinkin tuplavaunuilla/mitä enemmän vaunuissa painoa. Toki renkaita täytyy välillä pumpata ja sisuskumia on vaihdettu, mutta pieneltä tuntuu nuo hommat hyötyyn verrattuna. Isot ilmakumirenkaat ovat olleet siis meillä parhaat täällä perällä.

Toisaalta..ollaan asuttu kaupungissakin pienten lasten aikaan. Siellä toimi hyvin sekä kovat että pehmeät renkaat. Meillä oli keskustassa kovat renkaat, joissa edessä pienemmät kääntyvät pyörät. Ne oli hyville asfalttiteille ja kauppakeskuksiin ketterät ja sopivan sirot. Ilmatäytteiset mallit tahtoo olla usein varsin kookkaita!

Että niin... Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. ;) Selkeyttikö ajatuksia iinama?!? :D

Tässäpä tämä vaunujen hankinan ihanuus onkin - jokaisella on omat mieltymykset. :) Paras neuvo on ehkä se, että käy kokeilemassa liikkeessä miltä mitkäkin vaunut ja renkaat tunuu ja ottaa ne, jotka tuntuvat itselle parhaalta. Ei kannata aina usko niitä "asinatuntujoita".

Apua, nyt alko pelottaa! Ostettiin nuo vaunut tosiaan viikko sitten ja näissä on isot 40cm ilmakumirenkaat. Halusin ehdottomasti isorenkaiset vaunut, ovat sitten helpompi työntää lumessa ja sohjossa ja tietysti miellyttää omaa silmää enemmän, kuin pienemmät renkaat.

Kaupungissa kyllä asutaan, eli sinänsä ei huolta, mutta vanhemmat asuvat maalla ja tiet on hiekkateitä. Mitenköhän mahtaa renkaat kestää? Toivottovasti hyvin.. Nyt ei ole pariin vuoteen tielle ajettu soraa, mut katotaan vaan niin tietysti sit just ens kesänä ajavat uuden soran tielle. Niin meidän tuuria!

:D okei kiitos teille. Kai mä taidan sitten kallistua ilmakumeihin itse, välittämättä tästä asiantuntijasta ☺ ainahan ne voi sitten laittaa vaihtoon jos tuntuu siltä..

Apua, nyt alko pelottaa! Ostettiin nuo vaunut tosiaan viikko sitten ja näissä on isot 40cm ilmakumirenkaat. Halusin ehdottomasti isorenkaiset vaunut, ovat sitten helpompi työntää lumessa ja sohjossa ja tietysti miellyttää omaa silmää enemmän, kuin pienemmät renkaat.

Kaupungissa kyllä asutaan, eli sinänsä ei huolta, mutta vanhemmat asuvat maalla ja tiet on hiekkateitä. Mitenköhän mahtaa renkaat kestää? Toivottovasti hyvin.. Nyt ei ole pariin vuoteen tielle ajettu soraa, mut katotaan vaan niin tietysti sit just ens kesänä ajavat uuden soran tielle. Niin meidän tuuria!
sinuna en huolehtisi tuosta -päin vastoin! Ilmakumirenkaat on nimen omaan paremmat soralle ja epätasaiselle maastolle, koska se antaa myöten möykyille. Meillä täällä ei muuta olekaan kuin sora- tai hiekkatietä ja noilla ilmakumipyörillä pääsee ylipäätään liikkumaan. Ihan uuden soran kanssa kovat pyörät ei liikkunut ja työntäessä oli kun olis neliskanttisilla rattailla kulkenut.

Kyllä ne täyskumi renkaatkin toimii, niinkun Jelppis kertoi, mutta jos ihan pohjimmaisia tarkoitus periä ja ominaisuuksia ajattelee, niin ilmakumit on maastoon suunnattu.

Okei, no nyt vähän helpotti huoli. :shy: Tulee tosiaan varmaan paljon liikuttua ensi kesänä kotosalla, kun ollaan sinnepäin (toivottovasti) menossa ensi kesäksi miehen töiden perässä. Eli sithä mä oisinki ollut pulassa, kun joka lenkin jälkeen ois joutunu renkaita vaihtelee. :laughing021En tiiä kellä ois menny ensimmäisenä hermot. Mulla siihen renkaiden puhkeamiseen, omalla isällä renkaiden vaihtamiseen vai miehellä mun rauhotteluun. Oon aika temperamenttinen tapaus, kun sattuu pieniäkin vastoinkäymisiä. :laughing001

Huuto.netistä tullut huudettua halvalla unisex vaatepaketteja.Kirpparillakin tullut pyörittyä mut ei ole löytynyt mitään vauvan vaatteita eikä tarvikkeita.Eilen tilasin tuttipullojen kuivaustelineen johon mahtuu useampi pullo ja pohjalla näppärä alusta johon ylimääräiset vedet valuu.

Jatkan vielä lempi aiheestani VAUNUISTA. :D aiemmin olen täällä tulettanut kuinka ollaan vaihdettua vaunuja kuin paitaa. Nytkin tuolla jemeksessä taitaa olla neljät eri mallit. Löytyy täyskumilla pikkurengasta ja ilmakumilla isoa rinkulaa...Joka tilanteeseen katos omat. :D ja siis aina voi myydä ja ostaa uusia sopivampia tilalle, jos alkaa kumirenkaan vaihto kyllästyttämään.

Joillain on autokuume, mulla on keväisin ja syksyisin vaunukuume. :)

Jatkan vielä lempi aiheestani VAUNUISTA. :D aiemmin olen täällä tulettanut kuinka ollaan vaihdettua vaunuja kuin paitaa. Nytkin tuolla jemeksessä taitaa olla neljät eri mallit. Löytyy täyskumilla pikkurengasta ja ilmakumilla isoa rinkulaa...Joka tilanteeseen katos omat. :D ja siis aina voi myydä ja ostaa uusia sopivampia tilalle, jos alkaa kumirenkaan vaihto kyllästyttämään.

Joillain on autokuume, mulla on keväisin ja syksyisin vaunukuume. :)

Voisitko kutsua itseäsi lastenvaunuhulluksi? ;) mä kuulun kyllä siihen kategoriaan.. Kun yhdet rattaat ei vaan riitä! :D

Pyöristä sen veran, että minä ostin esikoiselle ilmakumi- ja isorenkaiset vaunut ihan just siksi että liikuttiin paljon hiekkateillä ja kuntopoluilla. Kertaakaan ei tarvinnu sisuskumeja vaihtaa ☺ Muutettiin sit okt ja siinä orapihlaja-aita ja vaunun renkaat hajalla noin joka toinen kk :mad: nyt siis hankin niihin täyskumipyörät niin ei tartte huolehtia. Kaupu gilla shoppaillessa meillä,oli pienipyöräiset matkarattaat, ne ei toki ihan vauva-aikana käyny mut aika pian ne otettiin sit käyttöön kun oppi istumaan ☺

Nyt löytyisi vaunut 199€.Värejä olisi useampi joten tulisi valinnan vaikeus värin suhteen.Valita voi telakalla tai ilman sekä turvakaukalolla.Renkaissakin voi valita joko liikkuvat vai kiinteät.Itse ajattelin hankkia ihan pelkät vaunut koska turvakaukalo löytyy jo kotoa.

Kuinka aiheelliseks olette kokeneet vauvan lämpöpussin? Löysin yhden älyttömän ihanan näköisen, maksaa vain 89€ (luultavasti + postikulut päälle), eli tuntuu aika hintavalta... Muita mitä katsoin, näyttävät ihan tyhmiltä. :scratch Vauvat syntyy nyt kuitenkin toukokuussa, eli melkein kesässä jo mennään, eli onko se sitten ihan välttämätön ostos vai ei? Eli tuleeko sitä käytettyä kerran tai kaks vai tuleeko sille oikeesti käyttöä? :sour:

Minulla esikoinen syntyi tammikuussa enkä hänellekään hommannut lämpöpussia... Eli siis minä en henkilökohtaisesti pidä sitä kovinkaan tarpeellisena ostoksena.

Olipahan pakko googlettaa tuo lämpöpussi ja oikeastiko ne maksaa yli 100€?
Me pärjättiin vallan hyvin makuupussilla kun alettiin vaunuilemaan ja oli kylmät kelit. (Toukokuun alussa syntyi)
Toukokuun lopussa taas oli jo niin kuuma että poika vietti kotona aikaa vaipassaan, mutta viileinä sadepäivinä oli makuupussi vaunuissa.
Syksyllä sitten taas makuupussi kunnon käyttöön.

Keväälle ihan turha ostos. Tyttö synty näihin aikoihin ja nukkui läpi talven 3h päikkäreitä pihalla. Vaunun pohjalle lampaantalja ja äitiyspakkayksen makuupussi. Kolmenkympin pakkasella sitte vähän villapeittoa lisäksi..
Tyäksi talveksi ostin ratasosaan lämpöpussin ja makso reilun satkun mutta luultavasti hinta tuli siitä että emmaljungan oma pussi ja samaa kuosia vaunujen kans. Lämmön puolesta väittäisin että tarjolla olleet edullisemmatki olis saman asian ajanut. Luulin että olis ollu lämpimämpi tuo kalliimpi mutta petyin..

Mutta nuo lampaantaljat on kyllä superhyviä lämmikkeitä mutta niitäki taidetaan näiden meän tulokkaiden kanssa tarvia vasta vuoden päästä..

Hei tuonhan minä unohdin täysin! Kiitos P-JET!
Meillä viime talvena tosiaan oli vaunulenkeillä pojan alla lampaantalja ja päällä toinen. Meillä tosin ei ole suostunut yleensäkään paljoakaan nukkumaan vaunuissa, mutta ne kerrat kun on nukkunut.

Takaisin