Hankinnat

Kyfi86

Sukkela juttelija
Toukomammat 2016
Tänne voisi sitten kertoilla hankinnoista, niin itselle kuin tulevalle vauvallekin :)
 
itsellä jo tuo angelsoundsin kotidoppleri on, vähän olen yrittänyt malttaa sen kokeilussa :p mammavaatteista nyt alkuun olen ajatellut jostain etsiä jotkut "kalsarit":grin
 
Itse koitan pärjätä vanhoilla gledjuilla mahdollisimman pitkään ja kirpparilta ajattelin käytettynä ostaa mahdollisimman paljon kaikkea kun kuitenkin niin hyvä kuntoista tavaraa sielläkin! :) Kalsarit toki ostan uutena... :joyful:
 
Itsellä myös Angelsounds ollut jo melkein vuoden :hilarious: on tullut jo muutaman kerran käytettyä ja hyvin kuuluu äänet.
Lisäksi ostin silloin muutama viikko ennen plussaamista tuplat! Carena Double Swing.
Ja keväällä tuli ostettua uudelle tulokkaalle nalle haalari.

Nyt mies lähti hakemaan masutuubia, jännittää vähän onko se sitten sopiva.

Kunhan ru:ssa pääsee ehkä joskus käymään, niin pääsee ostamaan sitten sukupuolelle sopivia vaatteita :wink
 
Mikä on masutuubi? :woot:

Olin jo viittä vaille tilaamassa kotidopleria, mutta sitten alin miettimään, että näinköhän sittenkin siitä on enemmän haittaa kun hyötyä, jos en joku kerta saakkaan ääniä kuuluville... Muistan joskus kun olin neuvolaharjoittelussa (siitä on viitisen vuotta), niin terkkari sano sillon, että odottajille tulee kotidoplerien takia hirveästi ylimääräistä huolta ja "turhia" käyntejä niiden vuoksi.

Muoks. Olen muuten tilannut ensimmäiset raskauspökät ja paidat :smug:.
 
Masutuudi on maailman paras keksintö! Se on sellainen tuubi, joka vetästään masun päälle. Ei ole siis välttämätöntä käyttää mammavaatteita kun saa masun piiloon ja lämpöiseen sillä tuubilla. Minulla on sellainen ja tykkäsin siitä tosi paljon. Muutenkin kyllä on mammavaatteita aika paljon, kun olen niitä saanut kun esikoista odotin. Nyt vaan odotan masun kasvua, että saan alkaa taas käyttämään niitä. Esikoinen kun vaan on syntynyt tammikuussa niin on vähän väärään vuodenaikaan ne isoimman masun kanssa hyvät vaatteet, mutta kai sitä voi sitten pari uuttakin vaatetta kevääksi ostaa. :grin

muoks. Käy kurkkaamassa: http://www.raskauskeiju.fi/masutuubit
 
Sea band ranneekkeet ostin pahoinvointiin, alkuraskautta varten muutaman löysän mallisen paidan ja parit kokoo isommat housut niin on vaatetta, jos/kun masu pullahtaa esiin.
 
Hankittuna pahoinvointirannekkeet, b-vitamiinit, mama-vitamiinit, närästyslääkettä, isompia sukkiksia ja pikkareita. :D Vielä en ole "uskaltanut" ostaa mitään varsinaisia äitiysjuttuja, enkä vauvalle mitään. Jotenkin taikauskoinen olo, ettei ennen ultran varmistusta uskalla.
Kotidoppleria olen mietinyt, mutta päätöstä en ole osannut tehdä.
 
Ostin äitiysfarkut, kun hyvästä alesta sopivat löysin. Alkoi normaalit housut ko työpäivän aikana vähän ahdistaa... Turvotustahan tämä tässä vaiheessa lie, mutta mukavampi näin.
 
Mulla on mammavitamiinit ja kalsiumlisää. Yhdet mammahousut oon ostanut ja nyt pitää ostaa myös paitoja. Mä en tiiä, onko tää jotain harhaa, mut mun turvotus toisaalta on vähän vähentynyt ja toisaalta maha on pinkeämpi. Niin tai näin, normihousuja en voi pitää, kun ne painaa & joudun koko ajan laukkaa vessassa, koska ne painaa. Mun mies komensi paitaostoksille, kun maha kuulemma erottuu mun löysienkin paitojen alta. Kiitos kohtelias mieheni. :P

Mitään tavaraa vauvalle en oo hankkinu, enkä ihan äkkiä uskalla hankkiakaan.
 
Mulle kyllä ultrassa lääkäri sanoi, että kohtu on jo vähän pyöristynyt, eli voi hyvinkin olla, että omat pöksyt alkaa painaa.. Mulla on mammavaatteita tallessa edellisestä raskaudesta, joitain toimistokelpoisia housuja täytyy hankkia, kun viimeksi kesäkuumalla kuljin mahani kans vaan mekossa tai leggareissa! Vauvalle on joitain esikoisen jäljiltä, mm yhdistelmät, kaukalo, pinnasänky, syöttis, kantoreppu ja kolme erilaista liinaa yms tällaiset isommat.. Vaatteet oon melkein kaikki myyny tai antanu pois, et niitä sitten, mut niiden aika on vasta sit puolen välin jälkeen!! Äitiyspakkauksen aion kyllä nytkin ottaa! Jotenkin se vaan kuuluu siihen odotusaikaan et pääsee avaa paketin ja hiplailee pikkuisia vaatteita! :) mut sitä mä oon miettinyt, et tarttisko meiän hankkia tuplat! Kun tää kakkonen syntyy, esikko on 2 vee ja 10 kk.. Vai tullaanko toimeen seisomalaudalla..? Mites muut kuopustaan odottavat?
 
Meillä on vauvantarpeita jo valmiiksi paljon, niitä ei varmaan tule hankittua. Mäkin ajattelin hankkia masutuubin, jos löytyy tarpeeksi isoja... :rolleyes: Haluaisin ihan äitiyshousujakin, mutta taitaa jäädä haaveeksi läskien takia. :sorry: Jos joku olisi jossain törmännyt toooosi isokokoisiin mammahousuihin, otan vinkkejä ilolla vastaan! :) Paitoja tuskin hankin, vaikka yksi mammapaitani onkin ihan ei-raskaanakin ollut yksi mukavimmista paidoistani. :Heartpink

En tiedä, muuttaako kohta vuoden ikäinen lapsemme lastensänkyyn ennen vauvan tuloa... Mutta ehkä äitiyspakkauslaatikko käy nukkumiseen sen aikaa kun pinnis on varattu. Olettaen tietysti että vanha laatikko löytyy, jos en halua pakkausta tällä kertaa. :grin Saa nähdä.

Mulla on tuplatkin olemassa, mutta ne oli hirveän raskaat niin tuskin haluan käyttää... Kahdella vanhimmalla lapsellani on ikäeroa n. 1,5 vuotta ja he eivät erityisemmin tarvinneet tuplia. Riippuu tosi paljon lapsesta ja siitä kuinka paljon kävelyä tulee, että tarvitaanko niitä. :) Meillä kyllä on aika paljon matkaa kaikkialle, eikä autoa ole, mutta pakko pärjätä seisomalaudan ja kantoliinan avulla. Ellei jostain löydy todella halpoja fiksumpia tuplia. Meidän talossa vaan on pyörävarasto jo muutenkin ihan täysi, niin en kyllä tiedä mihin ne mahtuisivat. :/ Kolmas kerros ja hissiä ei ole, joten asuntoon raahaaminen ei oikein ole vaihtoehto... Mutta onneksi on aikaa miettiä. :rolleyes:
 
No ne mammahousujen hankinta ei täälläkään oo mikään helpoin operaatio kun tätä painoa valitettavasti on sen verran reippaasti! Mut aattelin sijottaa ja tilata parit hyvät netistä ja muuten mennään varmaan taas leggareilla tai paksuilla sukkiksilla ja mekolla tai hameella! Viimeksi raskausaikana opiskelin, joten ei ollut niin väliä mitä päälleen löysi, mutta nyt kun pitäisi viimeiseen asti olla suhteellisen asiallisesti pukeutunut työelämässä, ei se tän kokoisena vauvamasun kans enää olekaan ihan niin helppoa! :)
 
Tooosi henk.koht kysymys, mutta minkä kokoisena on jo vaikee löytää mammavaatteita? Mun normi koko 42-44, löytyyköhän vaatetta päälle? :sad001
 
MaiKhi, kyllä löytyy. Esim H&M:lla on hyvät valikoimat. Minulla on useammatkin sen firman mammamallin housut ja käytän normaalisti kokoa 42 (tai L). Imetyspaidat onkin jo isompi ongelma rintaville (kuten minulle)...
 
Me käytiin tänään miehen kanssa ostamassa ekat bodyt vauvalle :happy: Vähän ehkä uhkarohkeeta kun ei olla vielä edes ultrassa oltu mutta ihanaa jo fiilistellä tässä vaiheessa. En kuitenkaan usko että suru olis sen suurempi jos raskaus menis kesken vaikka jotain vauvalle onkin jo ostettu. Lisäksi tilasin itelleni jo muutaman äitiysvatteen kun Espritin verkkokaupassa on ale. Sieltä saa hyvin myös 42-44 kokoiselle vaatteita!

6+4
 
Mä en edes tiedä kokoani. (mutta siinä on varmasti monta X:ää ennen L:ää :wink Ei varmasti alle 50) :woot: Mutta sanotaan vaikka näin, että normikaupoista löytyy harvoin mitään sopivaa. Tuurilla ehkä. Kerran löysin kappahlilta sopivat housut, suurin koko isojen osastolta. :,D Mutta se riippuu tietysti tosi paljon kropan muodosta ja siitä kuinka tiukkoja vaatteita tykkää pitää. :) On mullakin jotain xl-koon paitoja ihan henkkamaukalta. Mutta niitten mammafarkut ei tosiaan menisi millään. :grin Näyttäisköhän se ihan törkeältä, jos menisi masutuubin ja joittenkin college-housujen kanssa? Ehkä kukaan ei huomaa, jos hankkii pitkiä paitoja... :wink Mulla toisaalta on se, että rintavarustus vie pituudesta aika paljon pois. :grin No, tavallaan ihan hyvä, etten ole nyt työelämässä. Mä en todellakaan tiedä mistä löytäisin asiallisia vaatteita. :eek:
 
Minä pidän päivittäin xxl kokoisia miesten collegehousuja. Naisten koosta se xl menee myös, mutta kun miehillä on kivemmat mallit :p
Nuo xxl on kyllä niin löysät, että mahtuvat varmaan koko raskauden ajan!
Numeroina taitaa olla lähemmäs 46/48... :smiley-ashamed008Yläosa taas 44/46.. Osa mekoista jopa 42..

Entisessä työssä oli helppoa, kunhan pukeutui mustiin collegehousuihin, siistiin (firman/joku merkitön) t-paitaan, turvakenkiin ja huomioliiviin :wacky:

Masutuubi on kokoa L ja se on minulle NYT sopiva. Myydäänkö niitä missään isompina? Tuli kyllä tarpeeseen, kun illasta tuli pihalla neuvottua lähikylän tyttöä ratsastamaan 90min ajan. Ei ollut masu niin jäässä kuin normaalisti!
Tytön isä kyllä tuijotteli minun mahaani aika paljon..

HOX! Mistähän saa XL-kokoisia masutuubeja?
 
MaiKhi, kyllä löytyy. Esim H&M:lla on hyvät valikoimat. Minulla on useammatkin sen firman mammamallin housut ja käytän normaalisti kokoa 42 (tai L). Imetyspaidat onkin jo isompi ongelma rintaville (kuten minulle)...
Paidat ja etenkin takit huolettaa myös täällä. Nyt jo vaikeuksia löytää :D
 
Takaisin
Top