Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä jouduin tilaamaan masutuubeja, alkaa paidat jäädä turhan ylös jo nyt. :/ En hirveästi halua vilautella vatsaani. :grin

Mä en varmaan viitsi sen enempää rasvata. Mua se ei auttanut yhtään, esikoinen "repi" mahan ihan raidalliseksi silti. :smiley-angelic003 Toisaalta, toisesta ei tullut yhtään uutta arpea. :wink
Mä oon ymmärtänyt, että se on enemmän ihotyypistä kiinni tuleeko arpia ja kuinka paljon. Mutta rasvaus voi muuten olla ihan hyväksi; ei tunnu kovin kivalta kun iho venyy. Varsinkin jos se on kuiva.

Esikoisesta öljysin itteäni ihan paineessa alkuraskauden jolloin mahan kasvu oli maltillista... sitten laiskistuin varmaan jo ennen puoltaväliä eikä ensimmäistäkään arpea tullut joten nyt en edes yritä mitään :D paitsi sitte jos arpia jostain syystä tälläkertaa tuliskin!!!

Ite käytän tuubien tilalta vero modan ja gina tricotin "painijan toppeja", niilläki saa mahan pysyyn hyvin paidan sisällä :)

Se mikrosterilointi vehe oli kyllä oikeasti ihan mahtis vehe. Ja niinku sanoinki aikasemmin niin suhtauduin siihen etukäteen kyllä täytenä turhakkeena!

Gina tricotin topit ja trikoopaidat on käytössä täälläkin. Mutta välillä kun on muuta päällä niin se tuubi on hyvä. Oli se mulla paitojwn välissäkin joskus kun oli tavishame päällä ja sitä täytyi roikottaa mahan alla. :D Tuubi on myös hyvä lämmike talvella.

Aika nopsaan tuli se sterilointilaite kun toissapäivänä tilasin ja tänään aamulla tuli viesti et on noudettavissa:)

Mä oon aina miettinyt pitäisikö hommata sellainen... Mutta nyt tulee kolmas pullolapsi niin en tiedä kannattaako enää. Meillä on iso pullokattila ja iso osa niitä koliikkipulloja jotka voi laittaa sellaisenaankin mikroon. No, jos löytyy halvalla vaikka kirpparilta. :rolleyes: *pihi*
(Ja joo, ettei kukaan ihmettele miten etukäteen sanon jo pullolapseksi, niin enpä usko että maagisesti tälläkään kertaa maitoa nousisi, kun lääkärit aiemminkin todenneet että se ei vaan nouse. Jotain vikaa rinnoissa. :/ No, pullot on söpöjä ja mieskin voi syöttää. :))

//Muoks: "sellainen" siis semmoinen pullon puhdistus laite. :grin Osaanpas taas kirjoittaa.

Vaikka ei ole koskaan ollut niitä koliikkipulloja mut olen lukenut et ovat näppäriä steriloida:)vinkkaan sitruunahapolle et tori.fi sivulla oli ihan 8-10€ uusia aventin sterilointilaitteita myynnissä sekä edullisesti saa myös huuto.netistä.itse maksoin uutena sen 34,90€.

Minun päällä(muistilla) olis ollu kyllä todellinen vaara että kattila unohtuu levylle... ja tosiaan meillä tyttö rintamaidolla 8kk ja todella vähän pulloja käytettiin niin vähällä keittelyllä oon päässy ku pelkkiä tutteja pääasiassa vaan mutta tosiaan pullolapsia aatellen kuvittelisin että ihan korvaamaton vehe ku vähä tarpeinenkin siihen tykästy kovasti :)

Meillä ei esikoiselle kelvannut edes tutti... Vähän joka mallia kokeiltiin, mutta mikään ei kelvannut. Laitoksella saivat pojan syömään tuttia hetken kun laittoivat samalla sokerivettä suuhun. :D (Täytyi siis saada tutkimuksen ajaksi rauhoittumaan.)

Ainu MAM Anti-Colic tuttipulloja tuli kaksi ostettua, kun nt- ultrassa kaikki hyvin. :rolleyes::joyful: Imetystyyny ostettu, sitä kaipasin edellisen imetyksen aikana, mutta en saanut aikaiseksi hankkia. Masutuubi hankittu myös.

Säilössä suurin osa tavaroista, oikeastaan vain sitteri ja itkuhälytin puuttuisi. Mutta niinhän siinä käy, että kaikkea mahdollistahan aina tarvitsee, ainakin omasta mielestä :):grin

Itte en imetystyynyä käyttänyt itse tarkoitukseen mutta viimeisen kuukauden-2kk ajan se oli korvaamaton "apuväline" nukkuessa

Minulla myös imetystyyny oli apulaisena takaamassa muiden tyynyjen ja peittojen avulla, että sain talven ja raskauden aikana nukuttua (istuma-asennossa).

Nyt on kädet leikattu ja suuret odotukset, että saan nukkua yöni talvellakin paremmin!

Meidän pitäisi hankkia uusi sitteri (mies puhunut kovin haluavansa koliikkikeinun) ja se rintapumppu. Muuten on oikeastaan kaikkea jo valmiina! :)

Ainiin! Ja puolivälin jälkeen/loppuraskaudessa uskaltaisi ehkä niitä tuttejakin ostaa! Esikoista sai pari kk opettaa tutin käyttöä, että oppi!
Vuoden iässä jätettiin myös pois :)

Mulle on kosmetologi myös sanonut niinkuin Sitruunahappokin jo tuolla sanoi että ei ne raskausarpiin tarkoitetut rasvat yleensä kyllä toimi. Parempi vaan kosteuttaa ja kuulema kookosöljy on hyväksi. Tiedä sitten. Ite kyllä sain alavatsaan esikoisesta arvet mutta ne on nyt vuoden jälkeen haalistunut kun oon ihoa sieltä kuorinut sokeri-hunaja seoksella :)
Mulla on jo läjä mammavaatteita ja uudelle tulokkaalle on tallella kaikki pinnasängystä vaatteisiin (jos tyttö) ja kaikki kantoreppu, babysitteri, tutit (mitä ei ikinä suostunut ottamaan) jne, että ainut jos on poika niin sit pääsen vauvan vaate ostoksille, ja varmaan myös pinkit pinnasängyn lakanat vaihtuu siniseen :shy:

Mulla on tallessa kaikki esikoiselle ostetut tavarat jten oikeastaan mitään ihmeellistä en tarvii, paitsi vaatteita. Esikoinen kun syntyi marraskuussa niin esim toppatakki ei sellaista ole mihin tämä tuleva maha mahdollisesti mahtuu. En kyllä sitä lähde ostamaan ennen kuin on pakko. Housukaupoille on kyllä lähdettävä pikimmiten, koska farkut alkaa olla jo turhan tukalat, tuli tänään taas huomattua kun ne oli pidempään päällä. Se mitä vauvalle aion hankkia on hedelmätutti (nuby fruity nibbler) koska sellaista ei esikoisen aikaan ollu ja pelkäsin kuollakseni isoja paloja kun aloiteltiin kiinteät. Mutta se nyt ei taida olla ihan tämän hetken hankintoja :laughing002

Mulla tuo sama talvitakki ongelma.. esikko meiläkin marraskuussa syntyny niin ei tarttenu silloin miettiä asiaa... mutta nytkään hankinta ei innosta koska on niiiiin lyhyt aikainen tarve.. uskon pärjääväni melko pitkälle vanhoilla takeilla kun on löysemmänkin mallista olemassa mutta maalis-huhtikuu voi olla ongelmallista... no nähtäväksi jää..
Meillä kans opeteltiin kaks kuukautta tutin syöntiä. Muuten olisin jättänyt opettamatrakin kerta ei maistunut mutta 1kk iässä ilmaantuneet mahavaivat pakotti löytämään jonku ratkasun ja tuttihan se oli vastaus... imeminen helpotti! Siihen saakka roikkui tissillä ja jatkuva maidon lipittely sai mahan vaan entistä kipeämmäksi..

Tänään lähdin housuostoksille ja sorruin pahemman kerran. Ostin sitten paitoja ja sen toppatakinkin tilasin sovitettavaksi kun täällä ei ollu kokoa mut toisessa kaupungissa oli. Näin kauan ( siis noin 4 päivää ) kesti minun " takin ostan vasta kun on pakko Puolustuksena olkoon se, että liikkeessä oli kaikki mamalicious vaatteetoli -50% eli takille jäi ( tai jää jos on sopiva) hintaa alle 30e ☺
Myös dopplerin tilasin ja se tuli tännän niin päästiin kuuntelemaan sykkeitä ❤

Hyvin perusteltu takkiosto ;) itekki tuohon hintaan voisin ostaa jos mieleinen löytyis. Täällä omalla paikkakunnallani on vaan turha äitiysvaatteiden perään haikailla paitsi hm-kamaa ja ainakaan takkia en sieltä oo löytäny... farkkuja niinkin. Netistä tilaus on sitte takkiostossa niin arpapeliä että ihan v***taa pelkkä ajatuski :D

Mä kuvittelin että rupeisin shoppaamaan heti kun 12 viikkoa on takana, mutta tänään pyörähti käyntiin 14. viikko enkä vieläkään ole ostanut muuta kuin yhden kirjan lasta varten.

Vauvan tavarat ja jotenkin äitiysvaatteetkin tuntuu edelleen hirmu kaukaiselta tarpeelta. Ehkä sitten kun masu rupeaa tosissaan kasvamaan saa jotain konkreettista todistetta noiden juttujen tarpeellisuudesta ^_^

Takaisin