Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En pystynyt vastustamaan kiusausta ja olla huutamatta 56cm:n nallehaalaria huuto.netistä 2,50€.Eiköhän se ole ihan hyvä puku toukokuussa automatkoilla?

No meillä on kans semmonen tallessa ja ajattelin kyllä kans sillä pärjätä kun kyllähän ne ekat viikot menee aika pitkälti kotona ja sittehän se on jo kesä!

Mä olen joutunut hankkimaan äitiyshousuja. Kirpparilta löysin ison pinon edullisesti. 45kg laihdutettua en mahdu enään normi vaatteisiini.
Tää vauva tuli yllätyksenä, joten kaikki pitää ostaa. Vielä en vaukille ole mitään uskaltanut ostaa. Olen kyllä katsellut käytettyjen ja uusien yhdistelmävaunujen hinnan eroja. Onneksi on vielä aikaa miettiä mitä hankkii uutena ja mitä ei.

Nuo vaunut on kyllä helppopaikka säästää ja silti saa hyvää tavaraa! Siis jos ostaa käytetyt

Meillä on onneksi vielä kaikki esikoisen jutut tallessa niin ei mitään isoja tarvitse hommata. Mulla on vaatteetkin tallessa. Nyt toivon meille tyttöä, että pääsen ostamaan edes pieniä vaatteita. :joyful: Tosin niitäkin jo on kun on siskolta tulleita vaatteita säilössä meillä...

Nyt hoi te äipät joilla on kokemusta kesävauvasta ja myöskin te tulevat kesävauvan äidit joille tämä seuraava asia on kristallisoitunut mahdollisesti jo päähän :p
Oon alkanut miettimään, että minkähänlaiset vaunut meidän kannattaisi hankkia, kun asutaan kerrostalossa (yhdet portaat, ei hissiä) ja tullaan kulkemaan tosi paljon vaunujen kanssa kaikki kauppareissut yms asioinnit?! Sillon tällön joudutaan varmaan auton kyytiinkin ne pakkaamaan.
Sen olen jo osannut ajatella, että sen alhaalla olevan tavaratilan (millä nimellä se nyt onkaan) pitää olla iso että kauppaostokset mahtuu hyvin sinne. Asutaan kaupungissa ja lähellä keskustaa, enimmäkseen kuljetaan siis ihan hyväkuntosilla teillä. Mites se koppahomma ja kaikki ne milijoonat eri versiot ja härpäkkeet..?! Kesällä on lämmin ja välillä jopa kuuma, niin minkähän sortin systeemit ois hyvät? Mää en siis kertakaikkiaan oo nuista vaunuista perillä yhtään, kuten jo varmaan huomasitte :D Haluaisin semmoset retrovaunut, mutta onko ne miten käytännölliset tai pitkäikäset -siis tarkotan että minkä,ikäselle asti ne menee jne..? Onko sama ostaa jotku halppikset ja kevyet vaunut kesäksi ja syksyllä/talvella hankkia semmoset joista saa taiottua rattaat? Joku jossain puhu että on ollu käytössä ratasosa jo vastasyntyneellä, että vaunukoppaa ei ole käyttäny ollenkaan?! Mitä ihmettä, vääntäkää mulle nyt rautalangasta tää homma :p
Muuten hankin kottikärryt ja kuskaan tenavaa niillä :grin

Meillä on kotona Emmaljungan yhdistelmät vuodelta 2004. Niissä ei ole koppaa laisinkaan, vaan kahvallinen makuukassi. Rattaiden selän saa ihan alas ja myös pikkuisen ylös, jolloin se soveltuu myös vastasyntyneelle.

Mummolassa oli retrot Enmaljungat 1990-luvulta :) Ne on myös yhdistelmät, eli vaihdettavat koppa ja istuin.
Koppaa käytettiin, kun esikoinen oli 2vko-8kk keskimäärin.

Suosittelen ennemmin yhdistelmiä omalla kokemuksella ^-^

Nyt menin tosiaan ostamaan ne tuplat Carena Double Swing ja niissä on 1kpl vauvan makuukoppa ja 2kpl istuinta. Voi ne on niin ihanat!

Meillä on emmaljungan city crossit erillisellä vaunukopalla (city koppa supreme). Se vaunukoppa on todella kevyt, et onnistuu kantaa vauvaa sen kanssa ne yhdet portaat. :)

Mulla ei oo omia lapsia, mutta oon ollut lastenhoitajana sekä työkseni että sukulaislapsille, kokemusta on ainakin viisistä eri rattaista käytön kannalta, Omat suosikkiominaisuudet on löytyneet tätä kautta. Mut näitä on niin vaikea suositella, kun riippuu ihan omasta mausta sekä käyttötarpeesta, että millaiset on just teille hyvät.

Onko teillä vaunuvarasto vai kannatko vaunut ylös? Kesävaunuina voi retrot mennä kyllä hyvinkin, talvella voi tarvita lisäeristystä ja jos joutuu kantaa, niin ne voi olla vähän hankalat. Tosin sekin riippuu siitä, kuinka laadukkaat vaunut on alunperin kyseessä. Meillä mummolavaunut oli kestänyt monta lasta ja oli varmaan 30 vuotta vanhat, vaikkei mikään hieno malli ollutkaan.

Useimmissa rattaissa on kangasalaosa (tavaroille), joka vetää ihan kiitettävästi tavaraa. Mä oon itse ihastunut niihin, joissa on metallikori, tosin vaan yksiä semmoisia oon käyttänyt. Itse en muuten niin paljon tykkää niistä, joissa hoitolaukku / sade- ja hyttyssuojalaukku tulee työntöaisaan, kun se laukku inhottavasti pukkii minua. Mutta tää johtuu vaan siitä, että oon niin lyhyt, niin pitää olla pienillä asetuksilla se aisa. Muille varmasti tosi kätevä.

Yhdistelmävaunuja suosittelisin minäkin kyllä, nykyään monissa on valmiina tai erillisenä lisäosana just toi vaunukoppa tai makuukassi (näitäkin erilaisia). Joihinkin saa turvaistuimenkin kiinni, meille hyödytöntä, kun ei ole edes autoa. Eli oon varmasti miettinyt tätä liikaakin, vielä pitäis ne sopivat rattaat löytää. :hilarious:

Meillä on oran jovi-yhdistelmät vm 2012. Tykkäsin kovasti, varsinkin kun sai purettua pieneen tilaan, että mahtui autoon. Vaikka meillä farkku onkin niin meillä oli silloin myös kaksi koiraa joka oli reissuilla mukana niin takaboksi piti jakaa rattaille ja koirille. Hyvin mahtui, nyt meillä on enää vain yksi koira kun vanhempi kuoli kesällä, mutta matkatavaroita sitten taas tuplasti enemmän.

Mulla on ennestään emmaljungan nitrot cc penkillä ja siinä pidin quatroliftiä vauva-aikana.. Se oli kuitenkin niin lämmin syysvauvallekin, et nyt aion ostaa kovan kopan kesäksi ja ehkä sit syksyllä taas sen quatron ehkä käyttöön.. Ja sen lisäks meillä on toinen penkki, jonka saa samaan runkoon ja scootterit.. Ja ajattelin viel hommata seisomalaudan ja näillä olis tarkoitus pärjätä ratasajan loppuun.. Eli en hanki tuplia, vaan mennään rattaat, kantoliina tai seisomalauta systeemillä.. Katotaan sit pärjätäänkö! Todennäkösesti mä keksin jonkun tosi hyvän syyn miksi ei.. :D nytkin esikoinen ei enää juuri käytä rattaita, mut varastossa niitä seisoo useammat ja yhteensä meillä on pyörähtänyt seittemät eri menopelit!

Kiitos jo nyt kaikille vastanneille, vaikka en mää tiijä selviskö mun ajatukset vielä yhtään nuista vaunuista :P
Ei ole vaunuvarastoa, mutta portaikon alla/takana on iso tila missä voisi ihan huoletta vaunuja säilyttää, (yhdet portaat ulko-ovelta, kahdet portaat meidän asuntoon).
Mies on sitä mieltä että vaunut tulis ottaa sisälle.
Mutta jokatapauksessa tenavan joutuu ottaan vaunuista pois kun portaat mennään -tai minusta ainakin tuntus hullulta ryttyyttää ne portaat tenava vaunuissa! :woot:
Tenava sisälle ja sitten pitää erikseen hakea vaunut sisälle tai viedä sinne portaiden alle.
Itekkin aattelisin että metallinen alakori ois parempi kuin tekstiiliversio.
Mun täytynee googlailla nuita teijän juttuja, cc penkki.. Quatrolift.. Scootteri.. Vaaat?:smiley-ashamed005

Jos vaunuille ei ole erikseen osoitettua paikkaa niin ne pitää kerrostaloissa viedä asuntoon sisälle. Ne on paloturvallisuusriski ja tukkivat poistumistiet. Olen tähän asiaan törmännyt siis itse joskus aikanaan siivoojan näkökulmasta. Esimiehelle kun ilmoitin, että en pääse kohteessa siivoamaan rappujen alustaa kun siellä säilytetään tavaraa (oli siis muutakin kuin vaunuja), oli taloyhtiö sanut palautetta ja seinille/oviin ilmestyi lappuja, joissa neuvottiin säilyttämään tavarat niille kuuluvissa paikoissa tai ne siivotaan pois.
Tästä näkökulmasta suosittelisin kevyitä vaunuja, että ne on helpompi kuskata rappuset ylös. Ja kesävauvalle kovaa kantokoppaa koska pehmeä voi olla liian kuuma. Meille talvivauva alkuun hikoili kovassakopassa, mutta sitten opin pukemaan hänet järkevästi...

nyt laitoin sit mamma talvitakin tilaukseen ja legginsit, tosin kun kerkesin tilauksen tehä ni heti tuli sellanen olo että olis pitäny tuo nt ultra ootella :rolleyes:

Mä sain veljen vaimolta tänään talvitakin jossa on mahalle tilaa, sellanen normi naisten takki, A-linjanen mut tosi reilu vatsan kohdalta. Sillä kuulemma pärjää koko talven! Huh, talvitakista mulla olikin hätä...

Nyt tarvis vaan löytää mekko siskon häihin, häät on uutena vuotena! :)

huoh, tämä nyt menis melkein tuonne menee hermo osioon mutta eikö nyt oikeesti ole mustia, mielellään reisitasku/työhousuja raskausajalle missään myynnissä?!:mad: otan vinkkejä vastaan jos jollain tulee vastaan... mietin jo että onnistuiskohan nykyisistä työhousuista jotenkin ratkomaan/leikkaamaan ja lisäämään jonku strech-kankaan:think005

Otin jo vyön alentimen käyttöön. Yhteen kolariin itsestä riippumatta joutuneena tuo oli ekoja ostoksia.

Onks tääl muita hössöttäjiä ketkä on jo ostanu vaunut? :D me tilattiin miehen kanssa perjantaina Swing LX Special vaunut joissa vaunukoppa ja ratasosa. :) viikkoja vasta 16+5, mutta kun oli vaan niin ihanat ja oon noita koko syksyn kytistelly ni vihdoinkin sitten tilattiin. Emmaljungat oli haaveissa, mutta hinnaltaan niin kalliita, että ei sitten niihin päädytty. Varsinkin kun suunnitelmissa on vain yksi lapsi. :)
Kirppareilta oon jo hirveen kasan haalinut pienen pieniä vaatteita, kun on ollut niin hyvä kuntoisia ja halpoja (0,5€-1,5€/kpl!). Pinnasänkykin ostettiin kolmisen viikkoa sitten, kun löydettiin tori.fi sivustolta halpa ja erittäin hyvässä kunnossa oleva.

Niin ja onha ne mammahousut ja talvitakki jo ollut pakko ostaa, kun omat ei mee kiinni :D vähän tuntuu turhalta laittaa rahaa äippävaatteisiin, mut ei oikein muukaan auta... :|

Mites teillä, teettekö ostoksia kirppiksillä, tori.fi yms sivustoilla ja hommailetteko halvempia ja käytettyjä? Vai ostatteko kaiken uutena? :)

Takaisin