Mulla ei oo omia lapsia, mutta oon ollut lastenhoitajana sekä työkseni että sukulaislapsille, kokemusta on ainakin viisistä eri rattaista käytön kannalta, Omat suosikkiominaisuudet on löytyneet tätä kautta. Mut näitä on niin vaikea suositella, kun riippuu ihan omasta mausta sekä käyttötarpeesta, että millaiset on just teille hyvät.
Onko teillä vaunuvarasto vai kannatko vaunut ylös? Kesävaunuina voi retrot mennä kyllä hyvinkin, talvella voi tarvita lisäeristystä ja jos joutuu kantaa, niin ne voi olla vähän hankalat. Tosin sekin riippuu siitä, kuinka laadukkaat vaunut on alunperin kyseessä. Meillä mummolavaunut oli kestänyt monta lasta ja oli varmaan 30 vuotta vanhat, vaikkei mikään hieno malli ollutkaan.
Useimmissa rattaissa on kangasalaosa (tavaroille), joka vetää ihan kiitettävästi tavaraa. Mä oon itse ihastunut niihin, joissa on metallikori, tosin vaan yksiä semmoisia oon käyttänyt. Itse en muuten niin paljon tykkää niistä, joissa hoitolaukku / sade- ja hyttyssuojalaukku tulee työntöaisaan, kun se laukku inhottavasti pukkii minua. Mutta tää johtuu vaan siitä, että oon niin lyhyt, niin pitää olla pienillä asetuksilla se aisa. Muille varmasti tosi kätevä.
Yhdistelmävaunuja suosittelisin minäkin kyllä, nykyään monissa on valmiina tai erillisenä lisäosana just toi vaunukoppa tai makuukassi (näitäkin erilaisia). Joihinkin saa turvaistuimenkin kiinni, meille hyödytöntä, kun ei ole edes autoa. Eli oon varmasti miettinyt tätä liikaakin, vielä pitäis ne sopivat rattaat löytää.