Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lapintiira, tilaaminen ebaystä on mun mielestä ollut helppoa, eikä oo vielä kertaakaan jäänyt mikään tulematta mitä olen tilannut. Sinne kun kirjottaa haku kohtaan Bola niin vaihtoehtoja tulee tuhansia. Ja paljon myös ilman postikuluja. Tässä minkä mä tilasin taisi postikulut olla n. 1,5e mutta näytti mun mielestä parempi laatuiselta kun ne kaikki halvimmat missä ei ollu postikuluja. Ja tältä myyjältä sain valittua kaikki osat samasta eikä tarvinnut tilata ketjua yhestä paikasta ja palloa toisesta..
Paketti tuli postiin kirjattuna kirjeenä, yleensä on kyllä tullut postilaatikkoon kaikki mikä sinne vaan mahtuu. :D

Niin ja tää paketti tuli alle kahdessa viikossa. Toisinaan joissain missä on ilmaset toimitukset on menny 1,5 kuukauttakin (mutta tätä on käynyt kyllä todella harvoin!). Et ei kannata hirveellä kiireellä tilata, että pakko saada johonkin tiettyyn päivään mennessä.
Sitten kun sieltä tulee sähköpostiin että tilaus on lähetetty niin niissä yleensä on ne arviot että milloin paketin pitäisi olla perillä. Ja ne on aika hyvin pitäny paikkaansa.

Kävin sit kirpparilla... Ostin imetystyynyn, rintapumpun, pullonlämmittimen, pussilkanasetin, harsoja 15, vaipanvaihtoalustoja 4, kylpytuen ja kaikki 30€. Ja ihan oli priimaa ja merkkikamaa. Kävi kyllä uskomaton mäihä ja siks oliki pakko ostaa vaikka muuten en vielä oikeen uskaltais(13+5).

Voi vitsit! Munkin tekis jo mieli alkaa kiertää kirppareita! Kai yritän malttaa nt-ultraan saakka, että tietää varmasti, että on joku jolle ostaa :p

Sellanen mikrossa käytettävä pullonkeitin on muuten TODELLAkätevä. Ite omasin asenteen että se on todellinen turhake mutta voin kertoa kokemuksesta että huomattavasti helpompi vaihtoehto kuin levyllä keitellä kattilassa! Ei ole pelkoa että unohtaa liedelle ja sulavat kattilaan. Se "laite" on joku pullon sterilointi laite tms...

Mä kävin nyt v-loppunä läpi omia (9v sitten käyttämiäni) äitiysvaatteita ja veljen vaimon äitiysvaatteita. Löyty muutama sopiva paita ja housujakin kolmet :) oli aika outo fiilis vetää se jousto-osa housuista ylös... sit me katottiin äitini autotallista sitteri joka on myös monta vuotta vanha mut ihan toimiva. Lisäks jtn vauvaleluja oon säästäny esikoiselta ni niitäkin jo vilkuiltiin.. :)

Ensimmäinen hankinta tehty, miehelle ostin isänpäivälahjaksi pikkuiset sukat ja vauvakirjan. Siis sen sellaisen johon täytellään pikkuisen elämästä kaikkea. :)

Sellanen mikrossa käytettävä pullonkeitin on muuten TODELLAkätevä. Ite omasin asenteen että se on todellinen turhake mutta voin kertoa kokemuksesta että huomattavasti helpompi vaihtoehto kuin levyllä keitellä kattilassa! Ei ole pelkoa että unohtaa liedelle ja sulavat kattilaan. Se "laite" on joku pullon sterilointi laite tms...
Hitto siellä oli sellanenkin!! Käyn hakeen sen huomenna :D

Meillä oli esikoisen kohdalla niitä Ainu MAM Anti-Colic tuttipulloja, jotka voi steriloida tosi helposti yksistään siellä mikrossa! Tuo pullo lisäksi vähentää ilman nielemistä ja näin ollen masuvaivoja! Suosittelen kovasti! Meiltä taitaa niitä löytyä kaikkiaan neljä (yksi pieni ja kolme isoa) eivätkä ole olleet käytössä puoleen vuoteen, eli eiköhän ainakin pulloja voi käyttää jos tarvitsee ^-^

Nyt kun aloin miettimään esikoisen vauva-aikaa, niin Cuplaton:ia pitää taas ostaa. Viimeksi ei edes hankittu valmiiksi ja kun poikaa masusta väänti, niin olisi ollut kiva saada heti. No silloin onneksi asuttiin kaupungin lähellä ja heti seuraavana aamuna sai haettua.

Toinen hankinta jonka meinasin joulun aikaan hankkia on Aventin sähköinen rintapumppu! Onhan se hintava, mutta nyt aion onnistua sen imetyksen kanssa!

Minä taas koitan onnistua pulloruokinnassa... Meillä ei esikoinen osannut juda pullosta, enkä minä kovin pontevasti jaksanut opettaa kun sai tissistä niin helposti. Saako niitä koliikkipulloja ihan tavallisista marketeista ja onko ne kovin hintavia? Meillä on muutama lahjaksi saatu tavallinen pullo kaapissa, mutta niitä ei siis koskaan käytetty...

Jelppis, niitä saa ainakin Prismoista ja Citymarketeista ja eiköhän myös isommista S-kaupoista.
Hinta vain reilu 5€, eli tosiaan edullinen :)

Meillä olisi tavoitteena rintaimetys + pulloimetys, jos jostain syystä en pääsisi itse imettämään juuri sillä hetkellä. Siksi siis rintapumpun meinasin hankkia itselleni 'joululahjaksi' :)

Tilasin raskauskeijun sivuilta dopplerin, toivon niin että tulisi tänää postissa tai viimeistään huomenna. Se olisi ensimmäinen suurempi hankinta :) taidan varttua rakenneultraan saakka, ennen ku rupean vaatteita katsomaan jos tosiaan malttaa :D laitan sitten viestiä miten doppleri toimi kuhan saan sen kotia saakka :)
Graisu 13+4

Meillä on myös niitä yksin keitettäviä koliikkipulloja mutta ladoin neki siihen keittimeen ja mikroon isommissa erissä... tosin meillä vähän käytettiin koko pulloja ennen kuin 8kk ikäisenä lopetettiin imetys ja sittempä en enää ole edes pulloja keitellyt... rintapumppua ei ollu esikoisen kanssa enkä kyllä jäänyt kaipaamaan. Sen parisen kertaa mitä en itse ollu paikalla maitoa antamassa niin vauva sai korviketta. Samoin meinaan ainakin kokeilla seuraavan kanssa...

Minulla pumppu oli aivan ehdoton vaikka täysrintaruokinnalla mentiinkin. Maitoa tuli niin paljon, että poika ei yksinkertaisesti jaksanut syödä niin paljon kun minun mielestäni olisi pitänyt. Aika alussa oli yksi rintatulehdus ja sen jälkeen pumppu oli päivittäin käytössä...

Hups, nyt siellä kirpparilla tuli jo käytyä ja ostettua pieni kasa vauvan vaatteita :oops: En sitten malttanutkaan sinne nt-ultraan saakka... Mutta nyt lupasin itselleni, että mitään ei osteta ennen kuin siellä ultrassa on käyty ja tietää onko kaikki hyvin vai ei! :grin

Eilen tein tilauksen sille aventin sterilointilaitteelle.Aiemmin olen pulloja keitellyt mut taitaa näppärämpi olla se steriloija.

Mä sain kaverilta vauvan vaatteita ja imetystyynyn. Äitiysvaatteita olen muutamat jo joutunut ostamaan kun housut kiristää ja vatsa voisi vielä hetken pysytellä piilossa :D Kauheasti tekisi mieli ostella jo kaikkea, mutta kai se on maltettava vielä. Oletteko jo alkaneet käyttämään jotain rasvoja ehkäisemään raskausarpia? Minkä merkkistä? Mä ostin bio oilia, mutta se haju on aika kuvottava..

Takaisin