Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En oo uskaltanu vielä itelle ostaa ku yhet mammahousut kirpparilta, ekan ultran jälkeen sitten (alle viikko siis!). Lapselle en osta mitään vielä aikoihin, onneksi on sukulaislapsia, joille voi ostaa, jos oikein himo tulee.

Lumingerie on ollut mun luottokauppa liivien suhteen jo pari vuotta, mun ympärys kun on normistikin 65-70 ja kuppikoko I-J (kilojen mukaan vaihdellen), niin lähes mahdotonta liivien ostaminen. Voin myös suositella brittiliike Debenhamsia, sieltä saa tosi hyviä kaarituettomia liivejä, joitten kanssa voi vaikka nukkua ja ne tukee silti. Imetysliivejäkin siellä on, niitä kylläkään en ole testannut. Siellä on tietty brittimerkinnät käytössä, niin ensin pitää ottaa selvää niiden vastaavuuksista. Äitiysvaatteitakin sieltä saa, tosin hieman tyyriimmän puoleisia, samoin Nextillä on tyylikkäitä vaatteita. Edullisemmin saa New Lookilta, joka on kuin brittien H&M. Itse pienikokoisena tilaan housut sieltä, ne kun saa lyhyellä lahkeella, eikä hintakaan oo liian paha. Äitiyshousujakin on lyhyemmillä lahkeilla, olen pelastettu! :D

Mutta talvitakkivinkkejä otan vastaan! Pienikokoiselle ja isorintaiselle muutenkin vaikeaa, mutta nyt vielä äitiystakki pitäis löytää...

Meillä on kaikki tavarat periaatteessa esikoiselta valmiina. Uusia imetysliivejä ostan loppuraskaudesta ja muutaman uuden vaatteen :)

Täällä ei ole vielä hankittuna mitään, enkä vauvalla vielä uskalla mitään hankkiakaan ennen kuin olen käynyt ultrassa. Mutta kaikki tosiaan pitää hankkia kun ensimmäistä odotetaan :)

Housut pitäisi itselle jo tilata kun alkaa vyötärönseutu jo muokkautumaan, nyt rv 11+2.
Ja talvitakkikin pitäisi ostaa mutta kun ei yhtään osaa hahmottaa että kuinkahan suuri takki sitä pitäisi olla, että pärjäisi loppuun saakka samalla takilla :confused013

Jos et halua ihan mammatakkia ostaa niin veikkaan, että kokoa isommalla pärjäät. Mulla oli esikoista odottaessani tosiaan kokoa isompi takki kuin normaalisti ja poika syntyi tammikuussa. Ja siis mahduin ihan hyvin siihen takkiin koko talven vaikka maha oli melkoisen suuri loppuvaiheessa. :joyful:
Muoks: Tai siis toki takin malli vaikuttaa asiaan. Mulla oli sellainen suoralinjainen takki käytössä. Nyt ajattelin pärjätä niillä mitä jo on. :)

Kiitos Jelppis! Näin mä vähän arvelinkin, että pärjää aivan normitakilla kunhan vain hankkii kokoa kahta isomman :)
Itsellä on myös kaapissa siisti a-linjainen villakangastakki johon varmasti menee isokin vatsa mutta pitää vielä joku rennompi takki hankkia mutta taidan venyttää siihen saakka kun oikea tarve tulee.

H&Mltä itse ostin joulualennuksista äitiystoppatakin esikoisen aikoihin, joka syntyi myös toukokuussa. Sillä pärjäsin hienosti! Ja siihen asti leutona talvena kuljin takki auki, koska älytön raskauskuumuus!

H&Mltä itse ostin joulualennuksista äitiystoppatakin esikoisen aikoihin, joka syntyi myös toukokuussa. Sillä pärjäsin hienosti! Ja siihen asti leutona talvena kuljin takki auki, koska älytön raskauskuumuus!

7a560200b2e7778733b47dcdbea92564

Tässä on mun ensimmäinen hankinta tähän raskauteen (jos pahoinvointirannekkeita ei lasketa). :p

Mäkin ajattelin bola-korun ostaa! Ihana ajatus että vauva tottuu mahassa korun helinään ja se voi rauhoittaa häntä sit syntymän jälkeen!!

Annoin miehelle tuosta jouluksi lahjavinkin, jos kaikki menee sinne saakka hyvin. Juuri joululomalla on viikot 18-20, jolloin pieni alkaa kuulla.

Ai kun todella kaunis bola koru! :) Mäkin hommasin sellasen viimeks, mutta sitä vaan ei kovin montaa kertaa tullut käytettyä.

Voi miten kaunis toi koru! Oon just monta päivää selaillu noita ja miettiny raaskisinko ostaa!
Tuliko tohon Ninnaliina minkä verran toimituskuluja ja saitko sen suoraan postilaatikkoon vai miten? :)

Kaunis koru! Minuakin kiinnostaa miten sujuvaa oli tilaus ebaysta (minäkö muka epäluuloinen? :D )

Me ei olla hankittu vielä mitään. Paitsi toki mamma vitamiinit. Varmaan joskus joulun jälkeen uskaltaa ensimmäisiä ostoksia tehdä. Ja niitä on paljon, kun on esikoinen tuloillaan (toivottavasti) :) Mammavaatteita toki saattaa joutua hommaamaan piankin.

Täytyy myös odottaa mitä saadaan siskolta käytettynä, ensin toki täytyy paljastaa uutinen ;)

Vaunuja oon tutkaillut netistä. Täytyisi saada sellaiset, joilla ois hyvä liikkua ihan metsäteillä ja lumessa. Täällä lähes maalla kun asutaan ja koirien kanssa liikutaan erilaisissa maastoissa. Eli osaako kukaan suositella hyviä yhdistelmiä ei -kaupunkiolosuhteisiin? :)

Isot ja ilmatäytteiset renkaat (edessä ja takana) on hiekkateille ja lumeen ehdottomasti parhaat!! Mallilla tai merkillä ei varsinaisesti ole väliä, ihan mihin itse ihastuu.

Terkut maalta!

T.neljännetvaunuttodensanoo :)

MaLinn, kiitos :) juuri tällaisia vinkkejä kaipasinkin. Kaikki niin uutta ja vaihtoehtoja miljoona :D

Meillä on ollut käytössä Hartanin Topline yhdistelmät ja niillä olen päässyt menemään hyvin niin hiekkatiellä kuin juurakkoisella metsäpolulla. Niissä on kunnon jousitus ja riittävän isot renkaat. Sain ne isosiskoltani esikoiselle. Siskoni käytti niitä lähinnä kaupungissa, että joka maastossa on menty niillä ja hyvin on toiminut. :)

Takaisin