Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mulle mahtuu just h&m äitiysmalliston paidat aika jees, vaikka rintavana niissäkin lähtee jonkin verran pituutta pois! Mut niiden housut ei kyl mee sen verran on tota ahteria ja reisiä, et kyl se housu koko on 48/50... Sen verran hankinnoista tuli mieleen, et ostan nyt jo raskaus aikana muutamat imetysliivit lisää.. Ne on hyvä päällä ja mun kaikki normi liivit on jääny jo pieneksi! mikä ei oo kiva juttu! Isoja imetysliivejäkään ei löydy ihan peruskaupasta! Alun perinkin kuppikoko oli E, joten kovin paljoo ei kyllä tarttis enää turvota!!

Kiitos karhunpentu vinkistä! Minulla kun rintavarustus on normaalisti siellä H-I koossaa niin imetysliivejä oli tosi vaikea löytää esikoista odottaessa. Toivoin, että vähän olisi rintavarustus pienentynyt imettämisestä, mutta ei... Olin vähän pettynyt kun kaikki olivat minulle sanoneet, että kuppikoko tai jopa kaksi lähtee. Ei minulta...

Äh, rintsikat. :grin Mulla ei ole yksiäkään sopivia, koska kuppikoko on iso, mutta ympärys sitten vissiin pieni. En uskalla netistä oikein tilata, kun mittojen mukaan mun ympärys oisi yli sadan, mutta jos se on yli 95, liivit on aina liian löysiä eivätkä tue yhtään. :shifty: Jos olisin rikkaampi, menisin jonnekin liikkeeseen. Mutta kun niitäkään ei tässä tuppukylässä oikein ole, niin tulisi aika kalliiksi liivit... Kun en halua käyttää niihin yli neljää kymppiä. :confused: Mikäköhän mun kuppikoko edes on tätä nykyä, kun E:tkin on pieniä... :wideyed: Ehkä pitäs vaan uskaltaa kokeilla nettiostelua... :eek:

Olen ostanut tähän mennessä:

- isompia rintaliivejä
- äitiyshameen
- äitiyshousut
- isompia sukkahousuja
- isompia alushousuja
- kaksi mekkoa alennuksesta
- pahoinvointirannekkeen
- vitamiineja

Kävin katsomassa tuota karhunpennun jakamaa linkkiä ja siellä oli tosi kauniita liivejä. Ja tosi hyvä laskuri ja ohjeet mittaamiseen. Tilasin heti parit liivit... :)

Mä oon osatanu vaan vitamiinit ja yhdet raskaushousut ku tuli kierrätyskeskuksessa eurolla vastaan :) Rintsikat menny pieneks jo aikoja sitten, olen elellyt urheilurintsikoissa. Useimmat housut painaa mahaa joten varmaan täytyy jotain ratkaisua alkaa kehittää.

Masutuubi kuulostaa hyvältä, sen aion hankkia!

Mites muut, ostatteko isompia normiliivejä vai mites ne imetysliivit ku mistä sitä tietää kuin isoksi tissit tulee? :D

Masuasukille en uskalla hankkia mitään ennen np ultraa että tietää onko siellä edes ketään. Itselle pakko hankkia paitoja koska vatsa alkaa pyöristyä enkä vielä halua kertoa asiasta. Nyt 10+5.

Liivikaupoille varmaan itekki huomenna ja pitkähihaisia paitoja pitäs hommata, että saa pahoinvointirannekkeet piiloon.

Imetysliivit suositellaan ostettavan vasta ihan vähän ennen laskettua. Silloin tissit on yleensä jo turvonnut sen verran, että uskaltaa ostaa. Näin siis minulle sanottiin kun liikkestä kävin esikoista odottaessani niistä kyselemässä. Minulle tosin kävi silloin niin, että ostin silti liian pienet koska minulla maito nousi kunnolla vasta noin viikko synnytyksestä. Kyllä nekin liivit oli ihan hyvät sitten kun maidontulo tasoittui.
Suosittelen kyllä ostamaan ainakin yhdet kunnolliset liivit nyt jo kasvaneille rinnoille. Kunnon tuki on tarpeen, varsinkin vähän isommille rinnoille. :D

Ens viikonloppuna olisi tarkoitus ostaa töihin housut. Kaikki farkut ahdistaa, enkä viittisi kaikkialle kulkea juoksutrikoissa :D. Luulen että pärjään vanhoilla takeilla tämän talven, kun on muutama vähän isompikin jemmassa. En oo vielä mitään osannut hankkia, en halua tehdä mitään ennen ultraa, johon on nyt kaksi viikkoa. Viikonloppuna naapuri lahjoitti pari lipastoa meille ilmaiseksi, niihin mahtuu hyvin lastenvaatteet. Raskausvitamiineja olen popsinut muutaman viikon.

Mä jodun hankkimaan uuden talvitakin... Viime talvena ostettu menee vielä, mutta ei anna enää yhtään venymisen varaa... Eikä sinne mahdu alle kun yksi ohut paita. Kuinkahan suuren takin tässä oikein joutuu hankkimaan :wideyed:.

Mä joudun hankkimaan käytännössä ihan kaiken.. Ei ollu todellakaan tarkoitus enää vauvaa saada, ja tää ylläri laittoikin kaiken nyt aivan sekaisin sitten.. Ja vielä kun yksin olen, mietityttää millä rahalla kaiken hankin mutta pakko vaan alkaa np-ultran jälkeen pikkuhiljaa hankkimaan. Just kevään aikana möin pois vaunut, pinnasängyn, hoitopöydän, autokaukalon, paljon vaatetta, seisomatelineen, sitterin, leikkimaton ja syöttötuolin.. Nyt saa sitten hankkia kaiken uusiks. Hoitopöytää tuskin hommaan, lipaston vaan vaatteille. Pinnasänkykään ei ole heti pakollinen, kuopus nukkui ekat 6kk vaunuissa. Että vaunut, kaukalo, seisomalauta vaunuihin on myös pakko hommata ja rintapumppu. Siinä nyt ne tärkeimmät. En ees tiedä miten mahdun neljän lapsen kanssa tähän 76 neliön kolmioon mutta.. Pakko vaan mahtua. Autonkin vaihdoin just 2kk sitte pienempään, ja nyt sit se isompi oiski ollut parempi jos meille vauva tulee. Hankalaa kun joutuu tällä kertaa yksin miettiä kaikki käytännön asiat.

Hankintojahankintoja...

Vauvalle tuskin tarvisi mitään välttämättä hankkia kun ekalta kaikki tallessa. Lähinnä tulee se ongelma että mitä kaikkea pitää ostaa tuplaten jos ei ekalta vapaudu esim pinnasänky ja syöttötuoli.. no niitä ei heti tarvikkaan niin ei oo sinänsä tämän hetken mietintöjä... meillä siis esikoinen 1v5kk kun toinen syntyy..

Oon kuitenki niin höpsähtäny pienen pieniin vaatteisiin että pari 50 kokosta oon jo hankkinu ja jokapaikasta niitä on pakko katella. Esikoiselle meni jopa 44 kokoset joten niitäki ihan parit meinaan ostaa. Mukava pukea oikeankokoisiin vaikka hirvittävän vähän aikaa menee... jotain täytyy ostaa vauvalle senkin vuoksi kun syntyy kesäksu ja esikoinen syntyi talveksi..

Tuplarattaista täällä puhuttiin niin ite ainaki pyrin pärjään ilman. Automatkan päässä on kaikki mihin ikinä onkin menossa ja lenkkeilyä en harrasta. Yhdistelmät ja normirattaat löytyy joten miehen kanssa voijaan työnnellä molemmat rattaita silloin kun tarve vaatii ja meille me autoonki mahtuu..

Itelleni ostin äitiysfarkut vaikka kotioloissa normi kolitsit ja muut kotihousut meniski hyvin mutta joskushan sitä väkisinki liikkuu ihmistenilmoilla ja esikoisesta en pystyny omia farkkuja pitään vaikka päälle mahtuivatkin, paino kohtua ikävästi 'kova'vyötärö.. odotuspaitoja ei ollu ekan kans yhtään kun käytin pitkiä toppeja ja normipaitoja. Nykyäönhän nuita pitkän mallisia löytyy tavallisistakin vaatteista... leggari/mekko ihminen en oo yhtään ja näin talviraskaudessa ei olis oikein lämminkään tapa pukeutua täällä pohjosessa suomessa :) talvitakki voi olla pakko ostos mutta sitä katson ajan kanssa. Jos on lauhaa niin sitte sovelletaan kerrospukeutumisella :)

Meillä myös olisi esikoiselta kaikki jäänyt ja on pinnikset ja syöttötuolit ja kaikki, mutta kauheasti tekisi mieli ostella pienelle kaikkea. Minä kovasti toivoisin tyttöä ja kun kaikki on poikien juttuja niin jos tulee tyttö niin sitten saan ostella mekkoja muita söpistelyjä. :) Paihoin vaan pelkään, että poika tulee... Ja meillä on siis nyt esikoinen 1v9kk niin toisen tullessa olisi jo iso poika (2v4kk). Ei meillä siis enää edes istuta syöttötuolissa tai nukuta pinniksessä nytkään. Meillä kun on iso poika (n 15kg ja reilusti yli 90cm) niin syöttötuoli jäi pieneksi jo. :joyful:
Ja siis P-JET mun mielestä on ihana hypistellä niitä ihan pieniä vaatteita, mutta ikinä en niitä osta. Meillä ei mennyt edes 50 kokoiset vaatteet ikinä kun poika oli syntyessään 54 cm ja melkein 5 kg. :woot: Enkä kyllä pienempää usko mulle tulevan nytkään...

Mulla tuli tänään postissa tilaamani äitiysvaatteet. Housut oli kaikki auttamatta liian pienet, vaikka tilasin 1-2kokoa normaalia isompina! Tai siis meni kyllä jalkaan mutta olivat reisistä niin napakat että eivät olisi kauaa mahtuneet! Housut oli Espiritin ja Bellybuttonin..
Paidat taas oli ihan sopivia.
Mutta housujuttu oli masentavaa! :facepalm:

itsekin olen pitkälti säästellyt esikoisen vaatteet ettei niitä tarvitse ostella oikeastaan muuten jos sattuukin poika tulemaan. ja joo myönnän kyllä että pienesti poikaa kyllä toivoisin :oops::grin

Mä voin rehellisesti sanoa, että kolmen pojan jälkeen TYTTÖ olis unelmien täyttymys.. Silti on taas sellanen olo, että neljäs poika sieltä tulee :D

Onko olemassa sellaista äitiystoppatakkia, jonka saisi kiristää helmasta? Edellinen äitiystoppatakki on sellaista mallia, jota ei voi helmasta kiristää. Täytyy sanoa, että aika huju kävi välillä mahaan. :D

Kiitti vinkistä! Jos tosiaan hyytävä talvi tulee niin kuin lupaa, niin kiva saada kunnolla kiristettyä. Näytti sitte miltä tahansa. :D

Takaisin