Hankinnat vauvalle

Mä varasin tänään Torista vaunut. :grin Ollaan pohdittu, että näin opiskelijabudjetilla vaunut tulee luultavasti olemaan suurin menoerä, ja sitten mies keksi, että hän ehdottomasti haluaa sellaiset retrot metallirunkoiset vaunut. Löytyi Torista 40 e.
 
Mulla ei ole vielä mitään vauvalle...(varastosta löytyy sänky, hoitopöytä ja potta , miehen siskonpoikien jämiä) mieli tekisi hommata jo kaikki mahdollinen, mutta ehkä sitten syksymmällä vasta. Vaunuja olen katsellut ja varmaan Tori.fi tulee olemaan hankintapaikka meilläkin. Ja pakkauksen ajattelin ottaa kans. Mummo on jo kuulema jotain "pientä" neuloskellut, eli siellä lienee jos jonkinlaista tulossa jo.
 
Mä näin mirlettömän ihanan mato potan ja halusin jo ostaa sen... tosin taitas olla liian aikasta hommata pottaa :D
 
Spunk> Ehkä joo, voi tovin kestää, että käyttöön pääsee :grin

Minä en ole uskaltanut vielä edes katsella ja hypistellä mitään. Yläkaapeissa on kaksi laatikollista pieniä vaatteita ystävältä ainakaan valmiiksi ostettuja, mutta niitäkään en ole uskaltanut vielä alas ottaa. Vielä muutaman viikon yritän odotella, että oltaisiin vähän varmemmilla vesillä.
 
Olen samoilla linjoilla kun Tuutunen. Tekisi kyllä mieli ostaa jo jotain pientä hypisteltäväksi, mutta ei kannata. Ja onhan tuolla esikon äippälaatikossa jotain ihania aarteita, joita voin ottaa ihailtavaksi jos niikseen tuloo.
Varmaan jää hankinnat jonnekin ihan loppumetreille.
 
Meillä ostettiin nykyisille lapsille Easywalkkerin tuplat, jotka ei oo mitkään älyleveet vierekkäin istuttavat, mut ei sieltä kapeimmastakaan päästä. Lisäks esikoisen jäljiltä oli jo ennestään abc astrot, joista en tykkää ollenkaan ja haluaisinkin laittaa ne tällä hetkellä myyntiin, niissä on kyllä todella hyvä kova vaunukoppa, mutta se olikin sitten ainoa hyvä asia niissä rattaissa/vaunuissa. Nyt ne on kuopuksella käytössä rattaina ja se istuma-asento on aivan liian makaava, jotta tuo kuopus viihtyisi niissä yhtään pidempää aikaa.

Nuo easywalkkerit taas on ollut ihan mahtavat. Niihin mahtui myös isokokoinen esikoinen hyvin niin kauan kun käytettiin niitä. Ne oli myös todella hyvät työntää niin lumessa, kuin vähän kuoppaisemmassakin paikassa isojen ilmakumipyörien ansiosta ja mä rakastan kääntyviä etupyöriä, ja kun nuo on vielä isotkin niin ne toimii kuin unelma.

Lisäksi meillä on Britaxin b-dualitkin, mutta niiden runko on rikki, eikä lukittaudu tällä hetkellä ollenkaan, joten niitä vaunuja ei sitten voi käyttää. Niihin meillä on myös se sisaristuin, joten tuplina niitäin on testattu, mutta kyllä nuo ew:t voittaa 6-0 nuo britaxit. Nyt haluaisin myydä nuo kaikki nykyiset rattaa pois ja ostaa yhdet tilalle, jotka toimis sitten niin kakkosen ja kolmosen kanssa tuplana, mutta myös nykyisen kuopuksen kanssa ja tulevaisuudessa pelkästään kolmosen kanssa yksiörattaina. Tällä hetkellä mielenkiintoisimmat vaihtoehdot olis Tuo Bugaboo Donkey ja Moutain Buggy duo. Bugaboissa vastaan tulee ehdottomasti hinta, mies ei ikinä suostu maksamaan rattaista 1500 €. Ja enää en halua päällekkäisiä ollenkaan, vaan vierekkäiset on kyllä mun mielestä ehdottomasti oltava, niin kuin isot ilmakumipyörät sekä kääntyvät etupyörät. Lisäksi tosiaan pitää saada tarpeeks pystyyn asentoon istumaan ja tarpeeks pitkä kuomukin pitää olla, kun nykyisissä ei oo kunnollista aurinkosuojaa ollenkaan.

Mitä muihin hankintoihin tulee, niin en kyllä osaa sanoa äitiyspakkauksesta. Molemmille se on otettu, mutta kuopuksen kohdalla en olis sitä halunnut, mutta mies oli sitä mieltä, että ehdottomasti se otetaan. Saa nähdä mitä nyt ajattelee. Mielummin ite ottaisin sen rahana ja hommaisin sitten vaikka sen vaipan ja makupussin sieltä pakkauksesta, kun muita en oikeesti edes haluaisi.

Kestovaippoja kaiken järjen mukaan käytän kyllä tällä tulevallakin, kun nää kaks ekaakin on kestotettu. Esikoisen kanssa aloiteltiin pikku hiljaa ja kuopuksen kohdalla jo synnäriltä aloitettiin kestoiltu. Lisäks löytyy myös niin trikoista- kuin kudottukin liinaa ja kantoreppua. Vaatteita ei varmaan tarvita kyllä yhtään, mut varmaan jotain tulee ommeltu tälle tulokkaalle, ehkä vois muutamia kietasubodeja tehdä lisää
 
Nortsi, haluaisitko kirjoittaa jotain listaa, minkä verran kestoja kannattaa hankkia heti aluksi ja kuinka paljon niitä tarvitsee jatkossa? Onko sulla vinkata jotain hyvää kirjaa tai nettisivua, jossa ohjeistettaisiin kestojen maailmaan.
 
Liliina, mulla oli joka koossa n.5-10 kuorta ja sisävaippoja 20-30 (meni joka koossa samat). Nyt haluan lisää villahousuja ja harsoja vauvalle ja isommalle enemmän taskuvaippoja (taskuvaippoja pitääkin olla sitten enemmän kun kuoria, koska pitää vaihtaa joka vaipanvaihdon yhteydessä). Vaippojen määrä riippuu siis vaippojen tyypistä. Kannattaa käytettynä ostaa muutamia erilaisia, niin löytää omalle vauvalle sopivimmat :)
 
Vaippoja voi lainata edullisesti vaippalainaamosta. Mitäköhän meillä olis ollut tuon kuopuksen kanssa. Aika pitkään käytettiin sisävaippa/harso + kuori/villahousut yhdistelmää. Ensimmäiset taskut taisi sopia vasta jossain 4-5 kk tiätämillä ja edelleen tuolle kirpulle menee osa meidän s-koon vaipoista (1v4kk). Varmaan aika samoissa määrissä kuin Eskilläkin meillä noita pieniä vaippoja oli, mut meillä nää molemmat on ollut todellisia sinaappitykkejä kans muutaman kuukauden, et joka pierulla on vaippaan jotain tullut. Mulla tuo vaippakasa on tosin päässyt "vähän" käsistä lähtemäään, et paljon pienemmälläkin määrällä mitä tällä hetkellä meillä on niin pärjäis, mut toisaalta tykkään siitä, et ihan heti ei oo pakko olla vaippoja täyttämässä myöskään, eikä ihan heti lopu kesken. Mä oon tainnut olla sen verran hc-vaippailija, et mulla on ollut myös reissuissa kestot mukana. Kuopuksella on käytetty tasan 1 kertakäyttönen vaippa ja tälle tulevalle haluun, et laitetaan jo synnärilä heti ensimmäiseksi vaipaksi kesto. Mies saa sen olla laittamassa, kun on hälle jo tuttua puuhaa kuitenkin.
 
Meilläkin on ollut esikolla synnärillä kertakäyttöiset vaipat ja tokalla vaihdoin hoitajan laittaman kertsin kestovaippaan :) reissattu myös kestovaipoilla. Meillä tosin on yökasteltu 5v saakka, sillon ei ole enää kestovaipat pitäneet..
 
Eilen sitten hurahdin tähän puoleen sen verran, että tutkailin ja vertailin netin kautta pinnasänkyjä. Miehellekin jo ajatukseni esittelin ja hyvin kelpuutti. Vielä saa tovin hautua tämä ajatus =) Jos sitten joskus kesällä.
 
meillä ehdottomasti kallein hankinta tulee olemaan bugan donkeyt+niihin sopiva kaukalo ja seisomalauta. Meiltä yhdet tuplat jo löytyy ja tykkään kyllä niistäkin kaupunki käytössä todella paljon, pienen koon ja muunneltavuuden vuoksi mutta (jopa pakkomielteeksi voisi kutsua) aasit on pakko saada
Vaatteet olen laittanut kaikki kiertoon/myynyt (meillä piti olla paussi kakkosen ja kolmosen välissä)joten niitäkin haalittava, tosin yritän enemmin panostaa laatuun kuin määrään.
Muita tarvikkeita löytyykin jonkin verran mutta täytyy ne haalia sitten syksymmällä takaisin päin lainapaikoistaan.
Mutta nämä kaikki ajankohtasia vasta piitkän ajanpäästä
 
Mä haluisin kans noi donkeyt, kun ne ois just se mitä mä haluisin rattailta. Kaikki ne ominaisuudet löytyy mitä täytyykin ja vielä enemmän. Mut mun täytyy kyllä varmaan "tyytyä" vain Mountain Buggyihin, onhan nekin kapeat, ja ne toimii myös yksöisrattaina, mut noi ois kyllä siitä kivat, et ne kapenis kuitenkin, kun yksiöihin täytyy vaihtaa. Hitsi, kun on vaikeeta.
 
Mä oon haaveillu jostain tuollaisesta riippumatosta tai kattoon kiinnitettävästä kehdosta. Saa nähdä tuleeko kuitenkaan hankittua kun käyttöikä on aika lyhyt. Jos käytettynä löytyisi edullisesti niin sitten toki.

Meillä oikeastaan ainoat pakolliset hankinnat uutta vauvaa varten on tuplarattaat ja toinen pinnasänky. Esikoinen on vauvan syntyessä ~1,5-vuotias joten ei vielä oikein viitsisi tavalliseen sänkyyn vaihtaa ja vaunuillessa ei oikein pärjää pelkällä seisomalaudalla.

Pitäisi nyt vaan selvitellä minkälaisia tuplarattaita ylipäätään on tarjolla. Hirmuisesti en niihin rahaa haluaisi laittaa, mutta kun on tiettyjä vaatimuksia jo mielessä niin todennäköisesti halvimmat vaihtoehdot ei niitä täytä.
 
Anissa, mun siskolla tuollainen ja oli ihan huippu! Mietin pitäiskö munkin ostaa... Tosin sitten sai isoa vauvaa nukuttaa heiluttamalla sylissä, kun oli tottunut siihen keinumiseen.

Ostin kotidopplerin, tänään tullut postiin. Pitääkin käydä postin kautta, ei malttaisi odottaa :)
 
Annissa, mie esikoisen aikaan haaveilin tuosta, mutta jäi hankkimatta. Nyt mietin kans, mutta sitten jäin miettimään onko vaarallinen isoveljen käsittelyssä...? Esikoinen siis 2v kun vauva syntyy.
 
Mä ihan ehdottomasti haluaisin sellaisen Love to Dreamin Swaddle UP -kapalon. Näyttääkin nuo vauvat niin onnellisilta noissa :love2 Härpäke ilmeisesti lanseerataan vasta tulevilla lapsimessuilla, mutta luin arvostelun suomalaiselta bloggarilta, joka oli etukäteen saanut tuollaisen kokeiluun, ja hän oli ollut tosi tyytyväinen.
 
Liliina nuo kapalot on aivan ihania! Esikoisen kanssa käytin SwaddleMe kapaloa ja toimii tosi hyvin. :) Mulla on nämä vielä tallella, tässä kuva SwaddleMe- kapaloista.

ImageUploadedByVau Foorumi1428600453.945851.jpg
 
Takaisin
Top