Hankinnat vauvalle

Ja niin haaveilin donkeystä jo kun odotin kakkosta mutta en nähnyt järkeä ostaa niitä kun esikoinen oli siinä rajoilla että tarviiko rattaita niin sen vuoksi oli aivan selvää heti kun plussa pärähti että ne haluan nyt ehdottomastimuita hankintoja en viel ole niin miettinyt.
 
Minkähän ikäinen lapsi suunnilleen ei enää tarvitse vaunuja? Mietin että kauanko noita tuplia tulee sitten käytettyä. Esikoinen siis nyt 1,5 v eli tasan 2v kun toisen pitäisi syntyä.

Yks vaihtoehto joka mulla jossain vaiheessa oli mielessä, oli että ostais jotkut väliaikais-tuplat ja sitten siirtyis takaisin noihin buffaloihin (vaikka seisomalaudalla) kun esikoinen siihen tarpeeks vanha. Jos näin tekis, niin noi Buffat vois olla koko ajan rinnalla kopan kanssa päikkärivaunuina kakkoselle, jos ne väliaikais-tuplat vaikka ois auto/liikkumisvaunuina. Sit taas jos ostan Donkeyt niin varmaan noista Buffaloista tulis luovuttua, kun aaseistakin saa sitten yksöisvaunut. Ellei sitten niitä koe liian leveiksi/hankaliksi monona..
 
Meillä esikoinen oli noin 1v 8kk kun toinen synty. Ja varmaan sen puolvuotta oli kärryissä enemmän ja vähemmän. Enimmäkseen sain kauppa kassejakin pitää pojan istuin puolella. Jonkun 6-8kk varmaan käutin kaksosten kärryjä ja sen jälkeen siirryin käyttään seisoma lautaa.
 
oho, Spunk jos meillä esikoinen siirtyy seisomalautaan yhtä aikaisin kuin teidän esikoinen (n. 2v 2kk) niin tulisi noille tuplille käyttöä siis vain 2kk! Kunpa tietäisi miten meillä niissä tullaan viihtymään!
 
Meidän tuleva keskimmäinen olisi 2v kun kolmonen saapuisi. Esikoinen otti vielä neljä vuotiaana torkkuja alaistuimessa kun oltiin koko päivä liikkeellä, mitä teen suhteellisen usein ja lisäksi luonteeltaan tempperamenttinen ettei mistään olisi moneti tullut yhtään mitään ilman että istuskeli kärryissä kyydissä niin varaudun että ainakin vuosi tulee meillä olemaan tuplana käyttöä, ei ehkä päivittäin mutta tarvittaessa.
Miten muuten seisomalauta toimii lumessa? Onko kokemusta kenelläkään?
 
Rippuu pitkälti lapsesta ja varmasti myös vuoden ajasta. Tarkotan lähinnä sitä, et jos on talvella sen reilu kaks vuotias niin liikkuu varmasti paljon huonommin kuin jos on saman ikäinen kesällä. Meillä esikoinen jäi kokonaan pois rattaista himpun vajaa kolme vuotiaana. Jos liikuttiin tässä muutaman kilometrin säteellä kodista, niin esikoinen oli kävellen, mut jos lähettiin vähänkään pidemmälle lenkille koiran kanssa, niin heitin mielummin esikonkin rattaisiin. Esikoinen oli 2v3kk kun kakkonen syntyi marraskuussa, joten se talvi meni enemmän ja vähemmn tuplilla liikkuen. Kevään mittaan jäi silloin tuplat osittain pois käytöstä, tai liikuttiin niin, et alkumatkasta esikko käveli ja loppumatkasta sai istua rattaiden kyydissä. Meidän esikoinen on ollut aina myös todella karkaavaista sorttia ja korvat on vaan koristeena, niin oli välillä huomattavasti helpompi vain mennä tuplilla kuin rattailla ja kävellen.
 
No sekin on ellu niin paljon lapsesta kiinni. :) jotkut viihtyy kauvemmin rattaissa ja toiset taas ei. Olihan ne kävelytkin hitaampia kun mentiin usein esikoisen vauhdilla. Ei ainakaan voinut kuntoiluksi niitä lenkkejä sanoa :D
 
Meidän esikoinen kysyi just yks päivä, et pääsiskö rattaisiin istumaan, kun oltiin koiran kanssa lenkillä. Hällä ikää nyt siis 3v7kk. Totesin vaan, et jospa neiti nyt vaan kävelis ihan omin jaloin loppuun asti. Siinä vaiheessa, kun lenkkiä ei muutenkaan ollut jäljellä enää kuin muutama sata metriä :D
 
Mä varmaan tuplien suhteen tingin jostain mun vaatimuksista sillä muuten olis pakko hommata yli tonnin vaunut enkä niin paljoa oo halukas laittamaan niihin. Esikoiselle joka täyttää toukokuussa vuoden, ostettiin uudet emmaljungat. Niitä en haluaisi poiskaan myydä kun ne menee sitten vielä uudella tulokkaalla kun esikoinen ei enää rattaissa viihdy.

Tänään nähtiin miehen kavereita joilla on tammikuussa syntynyt poika ja tyttö joka täyttää kesällä 2-v. Heillä on emmaljungan tuplat, ilmeisesti vikingit. Ne näytti mun mielestä tosi pikkasilta. Tosi kapea se ratasistuin, tuskin menee enää lähemmäs kolmevuotiaalla, etenkin jos on talvivermeet päällä. Se koppakin oli niin pienen näköinen ettei siihenkään vauva kovin vanhaksi mahdu.

Pitää varmaan alkaa jo nyt vahtaamaan toria ja huutonettiä jos löytyisi käytettynä hyvät tuplat. Onneks tässä ei mikään kiirus niiden kanssa ole vielä :)
 
Tuplia tarvitsevat. Ootteko törmänneet mountain buggy +one rattaisiin? Huomasin fb:n lastenvaunuhulluisssa semmoset ja vaikuttivat myös aika näppäriltä. Ja lisäks tajusin et duet ja duo on eri rattaat, jotenkin olin ajatellut niitä kooo ajan samoiksi
 
Me ehdittiin ensimmäiselle hankkimaan vaunut. Kävi kyllä tuuri niiden kanssa, kun olin yksiä kattellu ja sattumalta tuli tori.fiin myyntiin sellaset. Oli ehjät ja tosi siistit. Meillä ne on noilla mustilla renkailla.

http://www.babytown.fi/tuote/tutek-turran-harmaa/

Niin ja vaatteita on tarpeeksi ja ovat vielä täysin käyttämättömiä kun kerkes tuo äipppäpakkaus tulemaan myös. Silti aattelin tälle seuraavalle ottaa oman äitiyspakkauksen.
 
Pähkäilen pesuaine-asioiden kanssa... Pesettekö uudet(ja käytetytkin) vauvan vaatteet ennen käyttöönottoa ja millaisella pesuaineella..? Mietin että ostanko vauvanvaatteille jonkun eri aineen (joku allergia ystävällinen tms.?) kun millä omat vaatteet normaalisti pesen..
 
Kaikki vaatteet, lukuunottamatta ulkovaatteita, tulevat käyttöön pyykin kautta. Niin lapulliset uudet ja kirpparilta tulevat. Yleensä olen pessyt mini riskillä ensimmäisiä kertoja kun vauva on syntynyt ja kun se on loppunut niin ihan perus omo colorilla. Meillä ei käytetä juurikaan huuhteluainetta tai mitään super hajusteisia pesuaineita muutenkaan.
 
Minä allerginen käytän itse omo color sensitiveä ja lv huuhteluainetta ja sillä tullaan pesemään myös vauvanvaatteet. Meillä on pesukoneessa erikseen vauvanvaateohjelma jossa on ylimääräinen huuhtelu, eli jää mahdollisesti vähemmän pesuainejäämiä vaatteisiin :)
 
Nuo kapalot ja tuo riippumatto ovat niin ihanan näköisiä. ❤️

Me aatteltiin ostaa tuplarattaat vasta rakenneultraan jälkeen. :) Vielä katellaan vaihtoehtoja. :)
 
meillä sama pesuaine käytössä niin vauvan vaatteille, isompien lasten, aikuisten vaatteille kuin vaippapyykille. Kaikki menee iloisesti sekaisin 60 asteessa, paitsi villavaatteet. Pesuaineena käytössä pesupähkinät sekä ecovet delicate lisäksi käytän soodaa joka koneellisessa. Huuhteluaineena etikka, johon halutessa laitan pari tippaa teepuuöljyä. Tuommoisella kombolla pesty jo useampi vuosi. Tahroihin käytän sappisaippuaa tarvittaessa.

Mitä tulee rattaiden ostoon niin meillä voi olla, et hommaan uudet tuplat jo nt-ultran jälkeen. Mulle on kesällä tulossa satunnaisesti naapurin tyttö myös hoitoon ja haluun kyllä päästä liikkumaan silloinkin jo kolmen lapsen kanssa johonkin
 
Meillä kans pestään kaikki vaatteet ennen käyttöä, niin uudet kuin käytetyt. Kun esikoinen syntyi, siirryttiin hajusteettomaan pesuaineeseen enkä hajustetulla enää suostu vaatteitani pesemään, se haju on kamala! Huuhteluainetta emme käytä.
 
Kaverin kans shoppailee käyty ja tollasta kangasta lähti matkaa. Vielä ku joku tulis opettaa mitä/miten ommella :D
Kaverilla kaks lasta ni aika paljo puheenaiheet oli raskaus/vauvvajutuissa. Ihana ku uusia puheenaiheita :)
 

Liitteet

  • 1429199173792.jpg
    1429199173792.jpg
    63 KB · Katsottu: 24
Meillä kans pestään pesupähkinöillä. Olikin uusi juttu tuo etikka huuhteluaineena!
 
Suloista kangasta aneska, mitä ajattelit siitä tehdä/teetättää? :)

Mies on kovasti ihastunu bugaboon vaunuihin että hyvässä lykyssä meille sellaiset tulee, hinta on vaan aika suolainen...
 
Takaisin
Top