Hankinnat vauvalle

Tupla/sisarusrattaista kuulisin mielelläni lisää. Esikon ja tämän ikäeroksi tulisi vuosi ja vajaa 3kk. Kummathan ois toimivammat, vierekäiset vai nuo päällekkäiset. Jotenki itestä tuntuu että oisko vieruspaikat paremmat. Toki toisista saa aikanaan yksöisrattaatkin.

Ps ihan hiukan turhan ajoissa taas liikkeellä mutta voihan näitäki jo miettiä :,D
 
Mä oon katellut noit phil & teds sisarusrattaita, ku pitäis olla näppärät. Ja kunhan pääsee turvallisemmille viikoille niin alan kattelee, jos käytettynä löytäis. Ja siis ehdottomasti haluaisin "peräkkäiset", jotenkin vaikuttaa niin kömpelöiltä nuo vierekkäiset... tai noh, vaikeaahan se on tältä istumalta sanoo, et mikä loppupeleis toimis parhaiten.

Joten mielelläni mäkin kuulisin mielipiteitä, kokemuksia hyvistä sisarusrattaista (:
 
Itse oon tällä hetkellä vierekkäisten kannalla, jotta molemmilla lapsilla olisi "hyvät paikat". Niitäkin on kapeita malleja. Peräkkäisissä tuntuu monissa olevan tosi ahtaassa kolossa se alempi lapsi. En jotenkin halua tunkea vauvaa vain sinne alas "kuljetukseen" vaan haluaisin nähdä hänen kasvonsa työntäessä. Ja välttämättä isompikaan sisarus ei viihdy siellä alhaalla, kun ei näe sieltä mitään. Ainakin osa Phil&Tedsin malleista näyttää ahtailta. Mutta ei ne varmaan kaikki ole, ja jos tilavat löytyy niin ehkä peräkkäisetkin voisi olla vaihtoehto. Siinä missä vierekkäiset on leveitä, niin peräkkäiset on sitten helposti pitkiä. Olen lukenut, että jotkut ovat sen pituuden kokeneet hankalaksi. Varmasti koeajamalla selviää...

Myös vierekkäisiä rattaita on sellaisia, jotka muuntuu yksöisrattaiksi. Mm. bugaboo donkey sekä edullisempi Mountain Buggy Duet. Näistä kuitenkin vain Bugiksessa saa myös ratasistuimen kasvot työntäjään päin. Haluaisin edelleen työntää myös esikoista näin päin, kun vielä viihtyy niin. Mountain buggyssä kuvien perusteella näyttää olevan ratasistuin kiinteästi eteenpäin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: be
Kiitos, Ellu (: tosiaan varmaan parasta käydä sit kun aika on, kokeilee vaunuliikkeessä ja koittaa sen hienoisen tuntuman perusteella metsästää sit sopivaa vaihtoehtoa käytettynä. Toisaalta eipä tuo vaunuihin sijoitus paha ole, tärkeetä kuitenkin, et pystyy ja pääsee helposti liikkumaan (:

Näin kun on vaan netis selaillu, noi peräkkäiset vaikuttaa näppärämmiltä. Käytäntö lienee sit asia erikseen.
 
  • Tykkään
Reaktiot: be
Mä on kans ajatellut, että joku kantoliina/reppu olisi kätevä. Niistäkin taitaa olla aika montaa eri koulukuntaa, että mikä asento on vauvalle sopiva ja mikä ei. Mua on silloin -80 luvun alussa kannettu paljon sellaisessa kapeapohjaisessa kantorepussa ja hyppykiikuissa ja vaikka mitä sellaista, mitä nykyään ei enää suositella. Mulla on selän alimmat nikamat ihan väärässä asennossa, joka on aiheuttanut lapsesta saakka selkä/lonkka/polvikipuja, mutta ei sitä tietystikään pysty suoraa todistamaan, että noista johtuisi. Kuitenkin on sellainen fiilis, ettei ainakaan tieotoisesti ottaisi isompia riskejä.
 
Just äsken höpötin ukolle kuinka haluan vauvalle kantoliinan niin kotonakin pystyy siivoileen ja muuta samalla :grin tosin on sit toinen juttu osaanko käyttää sitä oikein o_O
 
Onko kellään tietoa, minkä merkkinen on semmonen trikoinen kantoliina, jossa on semmonen pussi keskellä sitä liinaa? :) Todella selkeä kysymys, mut jos joku ymmärsi :grin Miulla oli semmonen esikoisen kans lainassa ja tykkäsin ku sai tutin ja avaimet mukavasti lenkillä mukaan.
 
Nannuska, googlaa Hug-A-Bub. Luulenpa, että tarkoitat sitä. Ihan paras liina, ohut, laadukas ja siksi helppo sitoa napakasti! Kesävauvalla ihana ja talvivauvalle mukava kantotakin alle.

Terv. GX toukokuisista
 
Esikoinen täytti juuri vuoden, joten mitään kummepia hankintoja ei tarvitse tehdä :) (Mies ihan innoissaan osti jo vuosi sitten yhdistelmävaunut sisaristuimella :D )

Esikoinen on tyttö, joten jos toinen on poika niin varmaankin yritän jonkun kanssa saada päittäin vaihdeltua osan vaatteista :) Sen lisäksi varmaankin hankitaan itkuhälytin ja uudet tuttipullot, muuta mitä tarvittaisiin ei ole tullut vielä mieleen. Paitsi niin, asunto on myynnissä ja omakotitalo hakusessa :)
 
Meillä on juurikin nuo Phil & Tedsin sisarusrattaat :) (tosin se sisarushan siis puuttuu vielä :D ), mutta noin muutoin olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Kulkevat hyvin säästä riippumatta, ovat vakaat ja kapeat eli niiden kanssa mahtuu hyvin ovista ym. sisään, eikä tuki kaupoissa koko käytävää. Miinuksena sanoisin, että painavat melko paljon (n. 16 kg?) eli niitä en ihmeemmin nostele ja koen kasaamisen hieman haastavana. Meillä matkarattaat kulkee aina reissuissa ja Phil&Teds sitten lähiympäristössä :)
 
Kiitos GX!! Taitaa olla just tuo, itellä oli erivärinen, mut samanlaiselta muuten näyttäs. Pittääki paremmalla ajalla googlailla lisää :)
 
meillä on tyttö ennestään, joten jos tulee toinen tytteli, en ota ä-pakkausta, koska tytönvaatteita on ihan tarpeeksi. jos on poika, niin ehkä otan, koska kuten Ruusa sanoikin, ne näyttää olevan aika pojan värisiä. tosin siinä on niitä potkuhaalareita, jotka jäi viimeksi käyttämättä, mun mielestä epäkäytännölliset vaipan vaihdossa. käytin mieluummin puolipotkareita.

tuplarattaat tulee varmaan hankittua, koska mulla ei ole päivisin käytössä autoa ja ainakin esikoisen kanssa olin kova liikkumaan, niin tulee tarpeeseen. täällä olikin hyviä vinkkejä niistä!

sitten ehdottomasti ostan manducan. tytön vauva-aikana kantoreppu oli ihan ehdoton monessakin tilanteessa. meillä oli silloin lainakäytössä baby björn, mutta se ei ole niin ergonominen. oon kuullut niin paljon kehuja manducasta että se on ostoslistalla. (kokeilin liinaa myös, mutta meikäläisen pinna ei riittänyt sen kanssa harjoittelemiseen....)

mutta tosiaan menee kyllä vielä piiiiitkään ennen kuin hankitaan mitään, jos edes pitkälle päästään tän raskauden kanssa.
 
Muokattu viimeksi:
Liliina säkö laitoit tuon linkin bebesinfoon. Se oli hyvä! Ja joo sai mut kans enemmän miettimään kestovaippailua.. Täytynee ehkä mennä jossain vaiheessa käymään jossain kestovaippaliikkeessä vielä kyselemässä ohjeita ja kattelemassa eri vaippamalleja. Noita imuja ja villahousuja varmaan ainakin pystyis itte tekemän. :) joten kuulostaa kyllä tosilupaavalta!

Ja joku puhui niistä kantoliinoista siis onko jotain suosituksia mikä kannattaahommata? :)
 
Mä kanssa mietin noita vierekkäisiä istimia rattaissa. Pitäis olla sellaset tietenkin, mihin saa kantokopan ja ehkä jopa kaukalon kiinni... eli kiitollisena kaikista kokemuksista. Aikaahan vielä on, mutta ajattelin käytettyjä, joten tarvii ajoissa alkaa etsimään...
 
Mä olen kanssa jo noita tuplia vähän alkanut tarkastella, kun en oikein tiedä mitä tahtoisin/ tarvitsisin.. meillä on gracon kaukalo+telakka+matkaratas setti ja toisaalta olis kiva jos sen kaukalon saisi myös tupliin, mutta toisaalta vierekkäin istuttavat olis kivat kun saisi sen toisen puolen isommalle rattaaksi ja toisen puolen vauvalle kantopussin kera vähän niinkuin vaunuiksi. No on tässä vielä aikaa miettiä ja en noita kumminkaan hanki ennenkuin kesällä/syksyllä, seuraan kyllä silti oman alueeni kirppiksiä jo, jos sattuu joku helmi löytymään :wink
 
Tuplat mietityttää täällä kans. En vaan raskisi laittaa niihin ihan kamalan isoa rahasummaa niin tämä asia on vielä aivan auki. Ehkä löydän käytettynä jotkin kivat!

Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti, tykkään kovasti siitä uudesta :) ja esikoisen jälkeen ehdin tilanpuutteen vuoksi luopua lähes kaikista 50/56/62 cm vaatteista joten ne kaikki joudun (tai ehkä enemminkin saan :wink) hankkimaan. Muutenpa melkolailla kaikkea onkin jo ennestään.
 
Me ollaan mietitty tutek grander rattaita, pitäisi nettikirppiksiä katella. Nyt (viimein) näyttää siltä, että saadaan miehen tytär meille kotiin joka toinen lauantai, joten rattaiden osto tulee jo ajankohtaiseksi. Tuplat sitten ostetaan syksymmällä ja käytössä kun kumpikin vauveli kotona ja tutekit sitten omalla vauvalla :)
 
Minä sorruin eilen tilaamaan ekan vauvan vaatteen kun oli -60%
Etsiskelin lahjaa ristiäisiin kun kummiksi pääsin, mutta eksyinpä ihan muille osastoille :D
Oisko kellään muuten hyviä lahja ideoita. Ei oikein innosta ostaa 100e lusikkaa kun voisi viedä jtn järkevämpääkin.
 
Kummikehyksistä olen tykännyt kovasti, niihin saa kaiverrettua vauvan tiedot ja sitten koruliikkeestä joku kiva säästöpossu tai soittorasia, niihinkin saa usein kaiverruksen. Tollaisia olen itse ostanut kummilapsille ja me ollaan saatu kummeilta lapsille :)
 
Takaisin
Top