Hankinnat vauvalle

Suskis

Piirimestaruustason postaaja
Marraskuunmammat 2015
Elokuiset 2022
Oisko tälläne ketju mitää? Eli tänne vois kertoilla hankintoja. :rolleyes:

Meille ku esikoinen tulossa, niin varmasti sais teiltä muilta hyviä vinkkejä mitä hankkia. :)
Ite oon hankkinu ihanan hupparin ja bodyn, häälomalta tarttui matkaa pieni t-paita :)

Siivoilen ja järkkäilen tota "työhuonetta" ja sain konee omalle paikalleen. Siis opettelen ompelukoneen käyttöä sitte peruskoulun, yli 10vuoje tauolla. :hilarious: Äskeinen tuotos, jäljestä näkee et ei iha vähää aikaa oo ommellu :D
IMG_20150312_013458[1].jpg
 
Aneska, ihana on. Tekisi mieli itsekin opetella pikku vaatteitten ompelua. Osaan kyllä ommella ja esim. koirille on maakuualustoja tullut tehtyä, mm tein vanhaan tyynyyn päällisen vanhoista farkuista niin kestää koirien käytössä :) Mutta jotenkin ei ole koskaan luonnistunut kaavoista ompelu ja kaikki vaattet mitä piti joskus koulussa tehdä niin olivat kieroja vähän jokasuuntaan :D

Vielä en ole uskaltanut mitään ostella, mutta varmaan aika paljon saadaan tavaraa sukulaisilta+mummot varmaan innostuvat ostelemaan kaikkea :D Loput varmaan hommataan uutena ja kirpparilta.
Netistähän löytyy paljon valmiita listoja mitä vauvalle ja äidille kannattaa hankkia, sieltä vain lukemaan ja pikkuhiljaa hankkimaan ne joita luulee itse tarvivansa :) Jotkut listat ovat kyllä täynnä kaikkea aivan älytöntä tavaraa joita itse tuskin tulisin koskaan käyttämään. Minua lähinnä kiinnosti kun noita listoja luin että kuinka paljon jotain tavaraa pitäisi olla. Eli riittääkö 5 bodya vai tarvitaanko 15 :D
 
Onha sitä tultua jo ennen plussaakin vilkuiltua vaatteita, kalusteita, tavaroita tms. mutta mitään konkreettista en uskalla ostaa ainakaan ennen rv12. Hinku ois kyllä kova :D vaunutki ollaa melkee jo päätetty :P
 
Mullaki aika selvillä millaset vaunut hankitaan, käytettynä varmaa jos hyvät löytyy. :)
 
Kantoliina on jo mielessä. Ja ehkä turvakaukalon vois hommata ku esikoisen kaukalo on ostettu käytettynä, ni ei uskalla enää seuraavalla käyttää. Ja sit niitä vaunuja pitää miettiä. Joko toinen pinnasänky tai sit esikoinen siirretään miun vanhaan jatkettavaan sänkyyn. Vaatteita tarvii kans ku esikoisella on suurin osa lainavaatteita, joista osa jo palautettu. Ei ihan hirveesti tarvi hommata mitään. Isompi asunto ois listalla laughing7
 
Millaisia vaunuja olette miettineet? Meillä oikeestaan kaikki muu onkin (paitsi vaatteet ja muu pikkusälä)
 
Mä tarviin sellaset rattaat millä pääsee vaikeemmissakin maastoissa kun asutaan niin maalla niin tääl on talvisinkin tosi usein jalkakäytävät huonossa kunnossa. positiivistä olis et aisan sais säädettyä alemmas ja ylemmäs. Oon niin lyhyt (150) niin toivoisin et pystyy säätään et mun on helpompi työntää rattaita

Muuta en oo osannu vie miettiä.
 
Ostetaa varmaa vaunut ihan uusina, tarkotus olis että käy sitte kaikille lapsille. Emmaljungan viking/super viking/edc ollaa katottu ja britaxin go nextejä!
 
Ite iskeny silimät Emmäljungan duo edgeihin, kaveripariskunnalla oli kahella lapsella sellaset ja niitä itekki välillä työnteli. Mut saa nähä ku varmaa pittää käyä kaupoilla kokkeilee muitaki. Ja jos käytettynä löytyy ni ei kahta vuotta kyl vanhempia ainakaa osta, vaikka mies meinais että jokku vanhatki menis. Mut ei mulle! :rolleyes:
Kaukalon ehkä haluan uutena, vaikka kai niitäki löytys hyviä vähä käytettyjäki. Mut kattoo nyt. :)
 
Mä kävin eilen kirpparilla ja olisin voinu ostaa KAIKKI vauvaan liittyvät. Piti hillitä itsensä, pitää ensin käydä läpi mitä kaikkea meillä on tallessa esikoiselta. Nyt pitää vaan miettiä että mitä tarvitsee sääolosuhteiden puolesta. Esikoinen on syntynyt helmikuussa ja tämä sitten marraskuussa, eli uudelle vauvalle tarvitsee talvikamppeita enemmän kuin esikoiselle.

Kaikki vauvatavarat meillä on tallessa. Saatiin ne esikoiselle siskolta lainaan ja nyt ne on siellä heillä lämminvarastossa majaillut taas pari vuotta. Haetaan siis sieltä vaan.

Meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen? :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: be
Minä myös otan sen. Siitä jää kivoja juttuja muistoksikin.
 
En ota pakkausta, en tykkää niistä vaatteista...ostan sillä summalla kirppikseltä vaatteita :) En ole ennenkään ottanut.
 
Tekis mieli ottaa pakkaus vaikka ei tarvis, ku esikoisen jäljiltä on kaikki tallella, käyttää vielä sitä toppapukua. Kahta toppapukua esimerkiks ei tarvis, mut se pakkaus on niiiiin ihana :Heartred
 
Onko kukaan muu ajatellut kestovaippojen käyttöä? Ite käytin aikanaan tytölle aluksi kestovaippoja. Tosin luovuin niistä sit kolmen neljänkuukauden iässä. Nyt aattelin et olisin taas alkuun käyttänyt kestovaippoja kotona ollessa ainakin. kun vanhat vaipat on viellä tallessa jossain tuolla varastossa.
 
Tykättiin kumpikin pakkauksesta joten otetaan se jos sinne asti päästään! Ja itse en kestovaipoista välitä, joten ihan tavallisilla aiotaan mennä.
 
Kahdesta ekasta otin pakkauksen ja kolmosesta en, kaikkea oli jo ihan tarpeeksi jemmassa. Kun tyttö oli toi kolmonen niin hävitin kaikki poikaväriset, kun ajateltiin, et meidän lapsiluku on tässä..... eli suunnitelmana on nyt, et jos tulee tyttö niin ei oteta pakkausta, kun on kaikkea varastossa ja jos tulee poika niin sitten otetaan pakkaus, koska se oli tällä kertaa tosi poikavoittoinen ja poikavoittoisia ei ole enää varastossa :)

Ainoa hankinta, minkä tajusin et tarvitaan niin tuplamatkarattaat, ne etsin varmasti käytettynä jossain välissä.
 
Spunk, meillä käytetään tälläkin vauvalla kestoja :) mun omat oli lainassa serkulla ja sain viime viikolla takaisin. Villiksiä haluan lisää ja harsoja vauvalle.
 
Takaisin
Top