Hankinnat vauvalle

Hihii, mun mielestä noi swaddle up -vauvat näyttää ihan onnellisilta meritähdiltä.
 
Niin nyt oli tullut se uusi kapalo missä vauva voi sen verran liikutella käsiään että voi koskettaa päähän. Mutta ei onnistu raapimaan. Kiinnostaa ehdottomasti se. :)
 
Ihana kun täällä on muitakin Donkeystä haaveilevia :)

Mä itse asiassa viimeksi, kun asiasta kirjoitin tähän ketjuun, ajattelin että pitäisi löytää jotkut hieman edullisemmat, kun Donkeyden hinnalla saa 2-3 muut tuplat. Mutta en ole löytänyt muita, jotka täyttäisivät kriteerit, ja taidan myös olla vähän Bugis-fani. Meillä on esikoisella tarvittu vain yhdet rattaat kun Buffalot toimii kaikissa tilanteissa, ja tykkään myös noiden muotoilusta paljon enemmän kuin oikeastaan mistään toisista vaunuista.

Buffaloissa on vaahtotäytteiset renkaat, joten ei voi mennä rikki, ja on silti tosi joustavat. Yllätyin pari päivää sitten kun luin jostakin, että Donkeyssä onkin ilmakumit! En jaksaisi rattaita, joiden rengas saattaa mennä puhki. Tuo taitaa olla ainut miinus jonka Donkeystä oon nyt löytänyt.

Mutta niistä ominaisuuksista siis - tietääkö kukaan mitään muita vierekkäisiä sisarusrattaita kuin Bugaboo Donkey, joissa kummankin istuimen suunnan voi määrittää erikseen? Itse olen törmännyt vain sellaisiin, joissa molemmat istuimet ovat kiinteästi "naama menosuuntaan" ja vain pikkuvauvan kopan voi laittaa istuimen päälle kasvot työntäjään päin. En haluaisi laittaa lasta kasvot menosuuntaan heti kun koppavaihe on ohi. Meidän 1,5 v viihtyy edelleen pääasiassa kasvot työntäjään päin noissa Buffaloissa!

Mietin, että vaikka hinta onkin korkea, niin onko mun kriteereillä olemassa mitään muita vaihtoehtoja..?
 
Emmaljungalla on double viking mutta muita ei kyllä tule mieleen. Enpä ollut edes tajunnut että tästä saa jälleen yhden plussan aaseille lisää sillä meilläkin 1,5v matkaa myöskin useinmiten naama työntäjään päin noissa toisissa tuplissa (jotka ovat "päällekkäiset")
 
mä ymmärsin jostain blogipostauksesta, et uusin versio mountain buggyista olis kans niin et sen ratasistuimen sais myös selkämenosuuntaan. Mun piti siitä kysyäkin et onko jollain varmaa tietoa vai oonko mä vaan nähnyt unta. Mä niin tiedän et toi ukko ei ikinä anna mun ostaa niitä bugiksia sen hinnan takia...
 
Joo nyt kun aloin googlettelemaan niin pikaisesti törmäsin myös tähän uuteen lisään mb:ssä. Tosi hyvä lisä mutta mutta mulla tyssää ehkä turhamaisesti ulkonäkö kysymykseen joka ei miellytä niin paljon minun silmää kuin aaseissa. Ei olisi kyllä pahitteeksi löytää joku edullisempi ihastus, hinta on kyllä aivan järkyttävä tosin olen kuullut joskus jonkun sanovan että kärryt ovat kotiäidin yksi tärkein työkalu ja mäkin käytän kärryjä päivittäin pariin kolmeen kertaan niin parempi vaan panostaa mielekkäisiin heti
 
Näkee kyllä, että jotkut on pohtineet vaunujen ja kärryjen ominaisuuksia yms. vähän kauemmin ja pidemmälle. Mun ainoa kriteeri hyville vaunuille on, että mulla on niihin varaa.
 
↑ Noihin sai erikseen kovan kopan näköjään, voisin veikata myös, että pehmeen kopankin saisi. Mä haluun myös et toisen istuimen saa käännettyä selkämenosuuntaan. Pääasiassa kuopus edelleen matkustaa niin päin vielä rattaissaam. Pitäis vaan alkaa myymään noita nykyisiä rattaita pois ensin, et on rahaa ostaa myös uudet. Ainoo vaan, et saan kesäks meidän naapurin tytönkin hoitoon, joten jotkut tuplat tarviin joka tapauksessa jo kesälläkin jos meinaan liikkua johonkin kahden vuosikkaan ja 3,5 vuotiaan kanssa. Mies sai onneks meidän britaxin b-dualin vihdoin korjattua, joten nyt voin myydä astrot ja easywalkkerit pois tilaa viemästä
 
Kiitos Hyperia ja Nortsi! Taitaa tulla noissa 2ME-vaunuissa vaan mullakin vähän turhamaisuus vastaan. Mutta hyvä tietää että joissain muissakin kuin aaseissa tuo ominaisuus on. En oo kuullutkaan 2ME-merkistä ja ehkä vähän siihen laatuunkin suhtaudun epäilyksellä :P Törmäsin muuten itsekin netissä, juuri kun olin tänne kirjoittanut, noihin Mountain Buggy Duet 2.5 vaunuihin. Niissä ehkä ulkonäkö vielä menettelee eikä merkkikään ole aivan tuntematon. Noista Ei-Bugaboista ehkä eniten mun silmää miellyttäisi Bumbleridet, mutta niissä ei saa sitä istuinta selkä menosuuntaan.

Miehelle kun puhuin tästä niin hän olis kyllä Donkeyn kannalla, oli alunperinkin meistä se joka Buffalot halusi :) Ajatellaan kyllä vähän niin, että kun ne on niin paljon käytössä niin saa olla hyvät. Saahan niitä käytettyinä vähän halvemmalla. Ekoja vaunuja en uskaltanut ostaa käytettyinä kun en olis osannut arvioida niiden laatua, mutta nyt kun kokemusta yksien vaunujen työntämisestä, niin osaisin varmaan testata Donkeyt ja arvioida onko kunnossa.
 
Mä kävin muuten kattomassa tänään noita MB:n duetteja, kun tuossa meidän lähellä on OZBaby ja siellä niitä myydään. Hitto se on kapean näköinen se tuplavaunu, kun meidän molemmat yksöisrattaatkin on leveemmät mitä nuo vierekkäistuplat. Nappasin kuopuksen mukaan autosta ja hyvin ainakin mahtui niissä vermeissä istumaan vöissä kiinni. Se kasvon työntäjäänpäin oleva istuin muuten tulee siitä vaunukopasta. Eli jos haluut vauvalle kopan ja lisäks taaperon kasvon itseesi päin niin silloin pitää ostaa kaksi vaunukoppaa. Se itse vaunukoppahan on aika pieni ja kaponen, mutta sen istuinosan ei pitäis olla niin kapea. Tuolla liikkeessä ei ollut suoraan nähtävillä sitä toista istuinosaa ja mulla ei ollut aikaa hirveesti,et olis ees voinut kattoo kuinka iso se istuin sitten on. Mutta ihan hyvä tosiaan tietää tää vaihtoehto kuitenkin. Voi kyllä olla, että tuo kuopus joutuu sitten vauvan synnyttyä matkustamaan naama eteenpäin, kun tulee aika kalliiksi ostaa sitten se toinenkin vaunukoppa siihen.On tuo poika nytkin välillä ollut jo niin päin ja on tässä aikaa jonkin verran kuitenkin. Ja vauvan syntyessä täyttää kuitenkin jo kaksi vuotta
 
tiedättekö mistä kannattaisi tilailla tai mistä edes löytyisi bugaboot ulkomaan verkkokaupoista?
 
Apua miten pitkälle ootte vaunuasiaa jo miettineet :O itse oon vasta ajatuksessa että tuplat täytyy hankkia ja siinä se. Pitää jossain vaiheessa mennä liikkeeseen katselemaan vaihtoehtoja. Todella vieras alue on tämä kyllä, toivotaan et saan menopelin hankittua ennen vauvan syntymää :D
 
Täällä on tiheesti katsottu torista vaunuja ja oon kyl muutamat kivat edulliset löytänyt mutten uskalla viä ostaa.. Toivottavasti niitä ilmaantuu viä, varmaan lähempänä kesää tulee hankittua :)
 
Täällä on tiheesti katsottu torista vaunuja ja oon kyl muutamat kivat edulliset löytänyt mutten uskalla viä ostaa.. Toivottavasti niitä ilmaantuu viä, varmaan lähempänä kesää tulee hankittua :)
Samaa täälläkin tehty. Pitäis varmaan laittaa omatkin kaksosten rattaat myyntiin. Ne on lojunu meijän varastossa jo vaikka kuinka ja kauvan. :rolleyes:
 
Emmu_ma en mäkään ollut ajatellut näin aikaisin vielä mitään päättää, enkä vielä olekaan vaunuja ostamassa, mutta jotenkin sitä eksyi kaikenlaisille lastentarvikesivuille, ja muutenkin alkoi päässä taustalla pohtia asiaa. Ja kun mun kriteerit taitaa rajata vaihtoehdot vain pariin malliin, niin tavallaan se ajatustyö tuli sitten jo tehtyä.

Tiuhtimus me tilattiin meidän Buffalot Babyhuys-nettikaupasta Hollannista. Muuten tilaus meni ihan ok, mutta malli oli juuri silloin tullut markkinoille, ja toimitusaika venyi pitkäksi, koska eivät olleet Bugaboolla osanneet varautua kysyntään.
 
Nortsi mulla on ihan sama juttu, että jos päätyisin noihin MB Duetteihin, niin en taaperon takia ostaisi toista koppaa, vaan hän saisi sitten matkata naama menosuuntaan, kun on silloin jo 2v täyttänyt, ja saattaa siihen mennessä jo muutenkin haluta kääntyä matkaamaan niin päin. Tärkeämpi on se että vauvan saa naama työntäjään päin myös koppavaiheen jälkeen.
 
Minäkään en vielä ole pitkään aikaan mitään hommaamassa, luultavasti menee ihan vikoille viikoille kun alan saada kunnon äippärahaa kaikki vähänkään kalliimmat hankinnat. Olen tällä hetkellä kotihoidontuella niin mies (joka maksaa tällä hetkellä lähes kaiken vakuutuksista asuntolainaan) ei varmaan kauheesti hurrais kun nyt ilmottaisin että aasit on pakko hankkia HEti että 1600€ kiitos mulle nyt
 
Takaisin
Top