Sellaista turvavyöistuinta ei vissiin saisi käyttää alle 3-vuotiaille. Eli sellaista, johon lapsi kiinnitetään auton omilla turvavöillä. Meillä on Britaxin Baby Safe Plus -kaukalo, joka on muistaakseni 0-13 kg tarkoitettu eli siinä voi aika pitkään matkustaa. Silloin aikanaan, kun kaukaloa oltiin ostamassa, niin myyjä sanoi, että tuossa mahtuu pisimpään matkustamaan. Kun siis kaukaloita vertaa. On tuo kyllä aika painavakin vauvan kanssa. :D Mutta meillä siirryttiin ainakin esikoisen kanssa tuosta suoraan istumaan kasvot menosuuntaan Britaxin Evolva-istuimeen. Ei tarvitse enää kolmatta istuinta ostella. Tuo on 9-36 kg painoisille lapsille. Neiti istuu siinä nyt istuimen viisipistevaljaissa. Sitten kun on kasvanut tarpeeksi (ikä/paino), niin otetaan tuosta nuo valjaat irti ja se menee sitten turvavyöistuimena eli sitten lapsi auton turvavöillä kiinni. Meillä alkoi olla esikoisen kanssa hankalia nuo matkat, kun eihän kaukalosta mitään nähnyt. Helpottui matkanteko huomattavasti, kun pääsi istumaan kasvot menosuuntaan. Ja meillä siis vaihdettiin tuohon istuimeen joskus vuoden iässä. Ostetaan varmaan toinen tuollainen istuin sitten Kiirallekin. :) Kun on tuttu tuote, niin asentuu sujuvasti autoonkin. Tuota on ollut kuitenkin ihan kohtuu helppo tarvittaessa siirtää autosta toiseen.
Vaunuttelua tuulessa ja tuiskussa. Pidän vaunun eessä puklurättiä, se ei pysy kunnolla vaikka laitoin solmut päihin. Täytyy kait hankkia se nipsuilla myytävä suoja siihen.
Ajattelin myös hankkia talveksi sellaisen nipsuilla kiinnitettävän suojan, jos niitä on paksumpia versioita.
Ihokosketushan on todella hyvä asia. Kun lueskelin artikkeleita perhepetiin liittyen niin useissa tuli vastaan, että vauvalla pitäisi olla oma peitto ja vältettävä raskaita isoja peittoja vauvalla. Jos yhteinen peitto teillä toimii niin mitäpä siihen on muilla sanomista.
Mä tein prismasta heräteostoksen ja ostin tytölle semmosen vaporizer inhalaattorin,nyt on tyttö nukkunu ku tukki yöt.en si tiiä et toimiiko se vai onko ollu vaa hyvää tuuria.:)
Mä pidän kans ihan tavallist harsoo vaunuissa tuiskusuojana, oon pistäny sen kuomuu kiinni isoil pyykkipojilla. Jos kovemmat pakkaset tulee ni luultavasti vaihdan sen villapeittoon (kotikutoseen). Se kuitenkin sit hengittää ja lämmittää.
Ostin myymälästä sellasen nipsuilla kiinnitettävän kankaisen pressun tohon suuaukolle eikä toi nyt mikään paksu ole... Pitääkö sen pressun olla talvella sit lämmin/paksu? Myyjä möi tollasen mulle kun sanoin tarvitsevani jonkun rätin tohon.
Meillä ku on sellaset vaunut, mis toi suuaukko on niin tyhmästi suunniteltu et sitä jalkapeitettä ei saa ylös kuomuun kiinnitettyä, ja siihen jää normaalia isompi aukko. Siks meinasin laittaa siihen jonku villasen. Ja oon mä joskus nähny et joku on käyttäny ihan fleesepeittoaki siinä suojana, se vaan ei yhtään hengitä, ni on must tosi huono valinta.
Meil on kans ihan tavallinen harso isoilla pyykkipojilla kiinni. Pakkohan siihen on joku rakoki jättää, et ilma vaihtuu. Kesällä oli kätevä, ku pysty jättää ne vaunun omat ilmastointikohat auki.
nyt mä luotan sen inhalaattorin toimintaa,viime yönä se ei ollu käytössä ja ei kyllä sitte nukkunu tyttökää,kokoajan se jotain siellä pyöri ja hyöri.huoh.
meillä mieskin totes sen toimivan,ensimmäisenä käyttöyönä oli joutunu niistämää nenänsä ja tavaraa tuli kuulemma varpaista asti,ite taas en huomannu mitää:) mut mulla ei rööri ookkaa tukossa.
Vau mäki käyn tollasen inhalaattorin. Tolla neitokaisella kun tuppaa menemään nekku tukkoon yöllä. Tai olen huomannut että juuri tasaisella alustalla menee ja räkä on valkoista/vaaleaa (puklua?)
En pysty perhe pedissä pitämään korotettua päätä ja tyynyn päältä toi mönkiäinen on alkanut valumaan suuntaan jos toiseenkin. Täytyypä kokeilla