Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tumput on edelleen öisin ihan pakolliset. Vauva raapii väsykiukkusena ja heräillessään itseään koko ajan. Yks yö ei ollut tumput kädessä, niin oli varmaan 7 vekkiä päässä aamulla. Sit kun raapii itteään niin huutaa sit vielä enemmän kun on tehny itelleen haavan. Päivisin ollaan kuitenkin ilman tumppuja, että oppii joskus tarttumaan poika.

Nenä-Frieda on aivan loistava hankinta ollut, ilman sitä ei olisi pärjätty. Vaikkei meillä nuhaa ole ollutkaan niin sellaista kuivettunutta tavaraa sinne nenään kertyy ja suolaliuoksen (0.9%) avulla pehmennetty.

Vastasyntyneenä meillä nuo tumput tai käännettävät hihat olivat ehdottomat, kun ei vielä voinut leikata kynsiä. Nykyisin ne tumput joutuisivat vain suuhun niin en ole pitänyt, leikkaan kynsiä.

Poika ei pitäny ees vastasyntyneenä.. miten se osaskin nykiä ne aina pois. Mut onneks hän ei hieronu kasvoihin käsiään vastakun isompana (ja sittenkin tosi vähän), jolloin tosiaan sai leikata jo kynsiä. Ei hän kyllä hiero öisinkään.. oon vissiin onnekas, sillä kyllä serkut vauvoina tartti tumput, etteivät olisi itseään raapineet.. sillon tuli hoidettua taskurahan eteen pieniä serkkuja.

Muoks. Hankinnoista puheenollen. Onko kukaan käyttäny vauvalla sitä unipussia, joka puetaan siis päälle kui potkari? Mulle ois tulossa sellainen. Nyt siis poika nukkuu mieluiten makuupussissa, mut sen kans on vähä rasittava pelaa, jos pitää nostaa yöksi keskelle nukkumaan..

Muokattu viimeksi:
Meillä on sellainen lämmin unipussi, jonka alle riittää pelkkä vaippa. Kyllä se hyvä on. Ainakaan vauva ei saa potkittua tuolloin peittoa pois. Kaveri ylistää unipussia myös, koska hänellä lapsi nukkuu siinä sikeämmin ja pitempiä pätkiä. Itse en huomaa eroa, kun nukkuu muutenkin pääpiirteissään hyvin.

Joo hyvä. Sellainen on tulossa meillekin. Ku poika nukkuu mieluusti makuupussissa kans vaan ohut body ja vaippa yllään. :) toivottavasti tykkää myös unipussista. :)

Mä oon kans haaveillu unipusseista ja uniliinoista, mut en jostai syystä oo saanu aikaseks tilattuu, ja nyt ei kyl oo varaakaa. Tuli sen verran hyytävä sähkölasku :sad001 Tyynelle ois unikapaloliina ollu hyvä hankinta silloin alkuu, ku sil on levottomat kädet, mut luulen et nyt ei siihen suostuis olemaan ku on jo niin "iso". Tietty lakana ajais saman asian, mut en mä osaa ja millä sen sais pysyy kiinni?

Meillä on parhaaksi osoittautunut H&M homen harmaa unipussi. Se on sopivan lämmin bodyn kanssa ja helppo vaihtaa vaippa, kun voi avata vetoketjua vain sen verran alhaalta. Pussin kanssa ei saa potkittua peittoa päältään. Kun pussi on pesussa ja on pelkkä peitto, poika onnistuu aina jotenkin potkimaan itensä peiton päälle kokonaan. Mä en tietenkäään huomaa, ennen kuin alkaa kuulua ähinää ja jopa yskimistä, kun toinen on viluissaan. Ei hyvä. Myös siirtäminen omaan sänkyyn on helppoa unipussin kanssa, kun lämpö pysyy mukana paremmin. Ostin isommassa koossa täsmälleen saman, kun on niin hyvä.

Meidän unipussin piti tulla eilen paketissa, mut se toimitetaankin vasta 10.12. *wäääääääh* Nooh.. joutaahan tuota vielä testaamaan ja edelleen nukkuu mieluiten aina makuupussissaan. ^^

Hei tuosta unipussista, niin mistä oot snibbu tilannut sellaisen?
H&M nettikaupasta on ainaki loppuunmyyty ja oon nyt selaillut nettiä mut en löydä mistään ja kaupoille on niin vaikea lähteä summan mutikassa etsimään kun en tiedä mistä etsiä...

Oon muuten pohtinut sellaista, että montako turvaistuinta muksu tarvitsee. Nyt on turvakaukalo käytössä, mut varsinkin toppapuku päällä vauva ei varmaan hirveen kauaa mahdu siihen. Sit meillä on olemassa myös sellainen isompi turvaistuin, jossa vauva istuu ja auton oma turvavyö on vyönä. Mut en voi kuvitella laittavani lasta siihen vielä hetkeen. Pitäö olla ilmeisesti vielä joku välimallin istuin?

Mä tilasin Ellokselta unipussin.. h&m:n unipussi näytti niin pieneltä, joten tilasin reilun ellokselta. Samalla tilasin aimo kasan alevaatteita pojalle ensi vuodeksi.. hienot farkut ainakin tuli ja komea haalari ja kaikkee siistiä.. ja halvalla. :D

Täällä on noita unipusseja ihan H&M:n liikkeessä, kun siellä on se kotiosasto. Ja niitä on monta eri kokoa.

Meillä ei oo kotiosastoa itiksen h&m liikkeessä ja viimeksi niitä unipusseja oli vauvojen osastolla, mutta kaikki oli niitä ihan pieniä.. keskustassa olis liike, mut en kyl sinne asti jaksa lähtee unipussin takia. Ainakin ellokselta on nyt tulossa.. saa nähdä millainen on. :)

EDIT: Yritin etsiä sitä unipussia Elloksen sivuilta. Ei sitä enää ole siellä. Ohoh.. siellä on kahta erilaista unipussia kyllä, mutta ei kumpikaan niistä ole se, minkä mä tilasin. Nyt siel on joku tuplapakkaus alessa ja sit yksittäinen unipussi tarjouksessa kans.. tilasin omani normaalihintaisena, mut sain tarjouskoodilla -40% hinnasta pois.. ja se ei tosiaan oo tuolla enää. O.o

Muokattu viimeksi:
IceCream, ompas käytännöllisen oloinen istuin. Joidunkohan vielä itsekin välimallin istuimen hommaamaan. Luulin aluks, että 2 istuinta olis riittänyt, mutta ei taidakaan riittää näin reippaasti kasvavalle pojalle. Mut kyllähän se täytyy kunnon istuin pienellä olla, kun mekin aina pitkän matkaa mummolaan matkustetaan. Vielä kun anoppi oli nähnyt painajaista, että vauvan solisluut murtuu, kun istuin käy sille liian pieneksi.

oispa vaan sen kotiinkuljetus ollu yhtä käytännöllinen :laughing002 eikä suinkaa viikko tolkulla ootella.mut tolla nyt pyritää mennä siihen 4v asti.tosin sitä kaukaloo yritetää käyttää niin kauan ku tyttö siihen mahtuu,mun mielest ton toisen istuimen nojaa pitäs saada kallistetuu vähän enempi.

Oonkohan mä vähän julma äiti kun oon alusta asti nukkunu pojan kanssa nakuna meijän parisängyn peiton alla eli pojalla vaan pelkkä vaippa, että saa mahdollisimman paljon ihokosketusta :o Meillä käytössä regaron turvakaukalo, mutta vaikka siinäkin pitäis olla aika iso ikähaarukka niin tuntuu ainakin noitten toppahaalareitten kanssa kauheen ahtaalta.. Mikäköhän semmonen hyvä välimalli turvakaukalon ja istuimen välillä sitten olis?

Mitä julmaa siinä on, että nukkuu perhepedissä vauvan kanssa ihokosketuksessa....? Ei siinäkään ole mitään julmaa, että vauva nukkuu omassa unipussukassa omassa sängyssään. Eikös lapsen hyvinvointi ole pääasia. :)
Mä imetän poikaa usein ihokosketuksessa ja joskus hän nukkuu aamuyöstä aamuun meidän kanssa. Tärkeintähän on, että vauvalla on mahdollisimman hyvä olla. Ja tota unipussia mä haluankin testata, et oisko siinä kiva nukkua.. poika tosiaan nukkuu mieluusti siinä makuupussissa, joka tuli äitiyspakkauksen mukana. :) Ja jos ei unipussi kelpaa, niin ehkä se kelpaa pikkusisarukselle, joka toivottavasti saadaan ensi vuonna alulle.. :D

Takaisin