Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanan lahjan olet Hillevi löytänyt. Sellainen pöllö olisi kyllä ihana :) Jospa tulisi jostain vastaan.

Voi vitsit, kävin just tänään tuolla vauvaPOP liikkeessä idiksessä. Harmi kun nyt vasta luin tuosta pöllöstä! Mutta ensi viikolla mennään uudestaan niin pitää käydä etsimässä pöllö :) Poitsu oli niin innoissaan tuosta shoppailureissusta kun siellä tehtiin kaikenlisäks jotain remppaa yläkerrassa ja kuuluu kaikenlaista meteliä niin suu auki vaan katseli ja kuola valui :D Nukahti puolentunnin jälkeen ja koisas vaunissa 3h :) Piti niin joululahjoja käydä ostamassa, mutta jotenkin matkaan tarttui vaan vauvalle vaatetta ja pari kivaa lelua jonka saa vaunuihin kiinni :)

Oon huomannut et nykyään kun menee kauppaan niin aina vaan ensimmäisenä lasten osastolle.. Mies sanoikin eilen kun kaupassa leluja katteltiin, että nyt on sentään "lupa" tulla tänne aina ekana kun on joku järkevä syykin, ettei vaan koristeeksi osta :) Keräillään miehen kanssa hotwheels- pikkuautoja niin aina ennen omaa lasta vähän nolotti mennä kaupassa penkomaan sitä pönttöö missä niitä aina on :P

Hei, antakaahan viisaimmat vinkkejä syöttötuolin ostoon. Kannattaako ostaa sellainen perus puinen vai joku hienompi taittohärpäke?

@sukki se riippuu ihan siitä mistä ite tykkäät. Jos haluut et sama istuin sopii myös taaperona ja leikki-ikäsenä ni kannattaa valita sellanen mikä kasvaa lapsen mukana. Halvempiaki löytyy kuin Stokke. Mutta sellanen perus syöttötuoli ajaa myös täysin asiansa :)

Meillä on sellanen ikivanha puinen syöttötuoli, minkä saa muutettua pyörillä kulkevaks pöytä-tuoli yhdistelmäks. Ollaan kyl pelkkänä syöttiksenä sitä pidetty. Esikko istu siinä viel viime keväänä, kunnes päätettii et saa luvan totutella syömää penkillä muiden kanssa(meil on pirttiryhmä). Nyt syöttis odottaa että Tyyne kasvaa ja oppii istumaan. Siihen asti saa syödä soseet sitteris, sit joskus ku ne alotetaan :)

Me saadaa stokken tripp trapp syöttötuoli joululahjaks. Minä oon tykästyny siihen, kun joskus jollain sellaisen nähnyt. Se on niin kiva, kun sen sai niin monessa värissäkin. Meille tulee pähkinän värinen :)

Meillä on kuultovalkoiset tripp trapit molemmilla tyttösillä :) Menee kyllä hyvin kasvun mukana, eli on musta ollut joka pennin arvoinen! Nyt meillä on siihen kytkettynä sellainen vastasyntyneen istuin, siinä on kätsy suorittaa ekat maistelut. On myös vauva jo aiemmin päässyt meidän kanssa samaan pöytään siinä istuimessa ja siihen olen neidin myös pistänyt kun olen esim.ruokaa laittanut, tyhjentänyt astianpesukonetta yms.

Mä kans liputan tripp trappin puolesta! Jokaisen pennin arvoinen hankinta. Esikoisella on sellainen ja istuu edelleen, katsotaan josko joulupukki toisi vauvalle omansa. Normi tuolissa pöydän ääressä ei esikoinen voi päivittäin vielä syödä, tai voisi mutta olisi aika kurjaa ja epäergonomista kun lautanen olisi suun/nenän akselilla jos neiti istuisi tavan tuolilla :grin ja joskus tulevaisuudessahan ei tarvitse sitten koulupöydän ääreen erillistä tuolia, kun nuohan menevät sitten vaikka niissäkin :)

Tuohan oli hyvä vinkki, että tripp trapin voi jälleenkäyttää vaikka koulupöydän tuoliksii! Siinä tosiaan istuinosaa pystyy laskemaan monta pykälää , joten tuoli menee lapsella vuosikausia ja lapsi pystyy aina istumaan oikealla korkeudella pöytään nähden.

Nyt meilläkin on tripp trapp. Pappa osti meille aikaistetun joululahjan:). Tietty piti laittaa mukaan vielä sellainen vaaleanpunakuosinen pehmuste. tuoli siin valkolakatun puun värinen:P.

Ja tripp trappiähän ei vauvan/lapsen pitäisi saada kaatuamaan taakse päin. Mummula käytössä esikoisella oli tavan syöttötuoli ja olisi kyllä ollut sen kanssa monet kerrat selällää jos siitä ei ois pitänyt kiinni. Se on mukava pienen nostaa jalat pöydän reunaa ja työntää, silloinhan tuoli kaatua taaksepäin. Tripp trappissä tämä ei ole mahdollista, tai on mahdollista työntää mutta silloin koko tuoli menee taaksepäin :)
ja tripp trappissähän voi myös istua aikuinen eli menisi myös ihan keittiöjakkarasta, olempas minä ainakinjopa seissyt sen päällä joten tukevaa tekoa kyllä on :)

Minä en edes perehtynyt noin paljon tuohon tuoliin. Mietin jopa jälkeenpäin, että olihan se nyt varmasti hyvä lahjatoive vauvalle. Nyt uskon, että hyvä tuoli tulee varmasti olemaan.

Oon myös perehtynyt noihin turvaistuimiin ja minun todellakin pitää hankkia vielä yks välimallin tuoli, joka menee 9 kk - 4 v lapselle. Minulle suositeltiin sellaista, jossa lapsi voi istua etuperin, mutta siinä edessä on sellainen mutikka, josta se vyö menee. Se on joku aika uus juttu ja ehdoton testivoittaja. Maksaa tosin 300 euroa ja käytettynä löytyy hyvin vähän.

Lisäsin jälkeenpäin vielä linkin: http://m.autoliitto.fi/tietopankki/...urvaistuintestit/kiddy-phoenixfix-pro-2-2013/

Muokattu viimeksi:
mä taas oon kuullu et noi mutikkaistuimet ei ois kovin turvallisia.mut pakko uskoo jos ne on hyviks testattu.

Hyvä kuulla tuosta tripp trappista positiivista. Olenkin ihmetellyt että mikä se sellainen tuoli on. Meillä on ihan perus puinen syöttötuoli, mutta kyllähän sellainen olisi kiva hankinta. Taitavat olla aika tyyriitä, mutta menisi sitten myöhemmin, kun syöttötuli ei menisi.

Pakko sanoa, että jos olisin itse joutunut maksamaan niin oltaisiin tyydytty ihan perus puiseen. Onneksi on joulu tulossa ja pappa kustansi pikkuiselle joululahjaksi :).

Me saatiin esikoiselle tripp trapp ristiäislahjaksi mummulta ja papalta ja kakkoselle saman tuolin ostin jo ennen hänen syntymää kun sain -40% kupongin yhteen myymälään josta tuotetta löytyi :) Meillä on myös hankittu molemmille tripp trapin pöytätabletti...sitä kanssa lämpimästi suosittelen kun lapsi alkaa itse syömään! Siinä on tosi isot imukupit ja ne nappaavat pöytään niin hyvin ettei pieni lapsi taatusti saa sitä irti. Tavallisella tabletilla ensin esikoisen kanssa yritin, mutta kyllästyin siihen että se sai aina kyytiä.

Mä ostin oman TrippTrappini Hullujen päivien tarjouksesta. Odotan jo, että pääsis käyttämään :). On ollut meidän aikuisten tuolina viime keväästä asti, näppärä lisätuoli, ja hirveän hyvä istua.

meillä on ihan perus syöttötuoli,se mist saa sen pöytähöskän tehtyä.sain työkaverilta ilmasiks niin pakko oli ottaa.ei tuokaa mitää lastulevyä oo ku oon ite seisonu sen päällä enkä todellakaa oo mikää kevyttä sarjaa:)

Me löydettii kirpparilta vitosella semmonen tukeva puutuoli, miatä nousee se pöytäosa ylös. Ei tarvinu, ku hioa ja lakata ja siitä tuli, kun uus. Veljenpojalla on just toi trippTrapp. Kyllä siitäkin on monet kerrat nurin vedetty, vaikkei se kaatuiskaan. Ite en raaskis moiseen sijottaa. Kelpaa halvemmatkin :)

Me harkitaan tripp trappia, mut todennäköisesti en sitä hanki. Haluaisin samanlaisen, kuin mikä meillä oli kotona lapsuudessa. Eli sellainen, jonka voi taittaa omaksi pyörillä liikkuvaksi pöytä-tuoliyhdistelmäksi. Jollakin sellainen taisi ollakin. Tripp trappi on varmasti upea ja toimiva, mutta jotenkin viehättää sellainen tuttu systeemi. Mut pitää nyt katella, mitä sitä tulee hankittua.. vai hankkiiko ne nuo isovanhemmat. :D

Liekö Kultashiini löytänyt juuri sellaisen systeemin, jota mäkin havittelen. Täytyykin käydä pyörähtämässä huonekalukirppikset läpi vaihees... :)

Takaisin