Mun ajatus on että vastasyntyneen vaatteet (plus lakanat, harsot ym jotka on herkän ihon kanssa tekemisissä) ois tärkein asia pestä ja silittää myrkyistä. Joo ja tietysti keitän tutit ja tuttipullot ja purulelut, mutta en oo kovin hysteerinen bakteerien kanssa (enkä ollut esikonkaan kohdalla), koska uskon että vastustuskyky on parempi kun ei kaikki oo ihan desinfioituja, vaikka tietysti uusissa tuotteissa on ihan oikeesti myrkkyaineet päällä. Kaiken minkä voi huuhdella ennen käyttöönottoa huuhtelen, ja mitä voi pestä niin pesen. Ite suosin myös kirpparikamaa just osasyyks siks että niistä kaikki tehdasmyrkyt on varmemmin hävinny.
Ja tässä vain oma mielipiteeni asiaan, mun puolesta muut saa tehdä omansalaisesti. :)
Mutta tosiaan tekstiilit pesen, ja tää onkin ajankohtainen asia meillä, koska tänään tuli pikkuveli kylään ja saatiin koottua sen kanssa vauvalle vaatelipasto eli huomenna pääsen alottaan vauvapyykin!!! Agendana on pestä ja inventoida vaatearsenaali nyt ja viikata ne lipastoon. Sit alkaa hahmottua mikä menee mihinkin, ja samalla näkee vähän että paljonko niitä vaatteita on valmiina ja mitä on hankkimatta. Haluaisin pestä vaatteet vielä uudestaan ja sit silittää, mutta ajattelin tehdä sen vasta mammalomalla. Toisaalta musta on hyvä pestä vaatteet nyt jo kerran, niin on se edes sen kerran tehtynä jos käykin niin että on vuodelevossa tai tapahtuu jotain mutta suunnitelmista poikkeevaa! Esikon aikana pesin uudet vaatteet 2-3kertaa ennen käyttöönottoa (käytetyt kerran) ja silitin kaikki vaatteet, mutta en muista mihin asti, ja koska vauvapyykki sekottui muun perheen pyykkiin. Samalla tavalla annan mennä nytkin, eli kun vauva kasvaa ja herkka iho vahvistuu niin paljon että mulla on mututuntuma siirtyä seuraavaan vaiheeseen nii sitten niin.
Kauhee selostus... :D Mä en kestä.