Hankinnat vauvalle.. ♥

Nyt on hoitopöytä! :) Brion Wall laitettu seinään ja vitsi kun on näppärä kun sinne saa kaikki talkit, vaipat plus muut ja mun pieneen kämppään sopii ilman et veis liikaa tilaa! Jee! Alkaa olla kaikki kasassa. Vauva puuttuu vaan ♡

Ikeassa oli vielä niitä parin kympin lampaantaljoja. Ostin yhden ja nyt mietin, olisiko pitänyt ostaa kaksi. Samalla reissulla ostin myös varapeiton joka käy sitten pinnasänkyyn myöhemmin. Sille piti saada pussilakana ja ostin myös patjasuojuksen.

Kaapista löytyy nyt myös hajusteeton ja entsyymitön pesuaine.

Ääh, ärsyttää ku nuo pussilakanat ja peitot ym ei voi olla standardikokoja. Taijan hankkia kankaat ja nakittaa mutsin ompeleen niistä...

Mä ompelin alkuviikosta parit pussilakanat ja lakanat meijän vanhoista lakanoista :) Ajattelin että jos niillä pääsis alkuun ja kattois sitten jotain kivaa kuviota ku lapsonenkin jotain jostain ymmärtää :)

Mulla on ompelulistalla lakanat, pussilakanat, pari unipussia, pinnasängyn reunapehmuste, liivinsuojia, luultavasti kestovaippoja... Harsot ja patjansuojuksetkin meinasin ostaa metritavara, kun ovat paljon halvempia niin.
Täytyy vaan toivoa, että talvi+äippälomalla riiittää energiaa, muuten oon vähän pississä! :grin

Olen yhden lakanan ommellut, kaksi odottaa ompelua :grin
Pussilakanat ajattelin ostaa, kun Ikeassa oli kivoja kuosejakin.

Mutta pitää sanoa, että niin käsityöihminen en ole, että edes lähtisin kokeilemaan kestovaippojen, unipussien tai liivinsuojien ompelua. En edes tietäisi mitä kankaita hankkisin. Toki voisin huvin ja urheilun vuoksi jossain vaiheessa ompelua kokeilla, mutta säälin valmiiksi pikkumiestä niin paljon, että on parempi luottaa kaupan laatuun.

Isoäidit kutovat sitten vaatteita ja myssyjä. Niihinkään en taida koskea. Sukat olen joskus tehnyt, mutta yleensä loppuu into kesken.

En tee mitenkään etukäteen näitä hankintoja... Kävin Kodin1:ssä ja siellä oli kaikki lasten kalusteet huomiseen saakka -40%! Sieltä jäi mukaan Tripp trapp tuoli vauvalle :grin Toki jos saan lainaan siihen sen New born setin niin tuleehan se heti käyttöön. Esikoisellakin oli se lainassa ja me tykättiin. Meillä kun syödään aina yhdessä niin pääsis vauvakin heti mukaan ruokailuihin!

Tänään Rocca al Maren lastentarvikeliikkeistä tarttui mukaan hoitotaso, sitteri, koko pinniksen ympäri kiertävä laitapehmuste, useampia vauvan vaatteita sekä itselle parit imetysliivit :) Paljon muutakin olisi tehnyt mieli ostaa, mutta koitin pitää järjen mukana hankinnoissa... Ehtii sitä ostaa niitä isompia vaatteita, syöttiksen yms. sitten myöhemmin vauvan kanssakin! Olin kyllä positiivisen yllättynyt valikoimasta ko kauppakeskuksessa -siis versus kotimaiset, joissa lähinnä vaatteita..

Oon saanu nyt vaatteita vihdoin pestyä ja seulottua eri kokoihin. Piti yllättäen vielä hankkia niitä pienempiä vaatteita vähän ja ostin torista vaatepaketin ja sit bongasin semmosen toppapussin kanssa, jonka saa sitten turvakaukaloonkin asennettua. Sit kai alkais olla vaatehankinnat melkein tehtynä hetkeks. Ja sit on hankintalistalla se kaikki pikkusälä siis vaipat, voiteet yms muut.

Ozbabysta sai vielä tänään alennuksella turvakaukalon lämpöpussin, n. 25€ ja harkinnassa oli edullinen n. 30€ sitteri, joka jätettiin kuitenkin kauppaan. Samalla ostettiin 8 kpl harsoja, n. 15 €.

Ruokamarketista ostettiin Nan H.A.n rinnalle paketti Sempersin korvikejauhetta ja Liberon koon 2 kertakäyttövaippoja ja kolme kestovaipan imuosaa.

Perjantaina ostettiin kaksi kestovaippaa kirpputorilta.

Hoitoalustat oli Ikeasta loppu, eikä uutta saapumispäivää ole tiedossa. Vakavissamme mietitään, että voisi laittaa työtasolle littanan tyynyn ja siihen kosteussuoja väliin. Uskon, että toimii ihan yhtä hyvin kuin kallis versiokin.

Babylandian tilaus ei näytä olevan vieläkään lähetyksessä, sinne laitan postia huomenna. Tilasin pakettitarjouksena yhdistelmärattaat, pehmeän kantokassin, turvakaukalon ja jalustan isofix-kiinnityksellä, ja toimitus piti olla 24.10., koska jalustat olivat loppu. Kuukauden odottelu ei haitannut, koska vauva ei varmasti siinä vaiheessa olisi vielä syntynyt. Kuukausi sitten aloin kysellä tuotetta, josta sanottiin että odotellaan saapuvaksi 2 viikon päästä varastolle. Eipä näy vieläkään lähetetyn, joten huomenna pitää sitten pyytää lähettämään muut tavarat ja jos jalustaa ei toimiteta ennen joulua, pyydän siitä rahat takaisin tai sitten jalusta pitää saada jostain muualta heidän laskuunsa, koska maksoin koko summan 2 kk sitten ja hiljalleen alan haluta niitä tavaroita valmiiksi. Kotimatka nyt sujuisi ilman isofix-kiinnitystä, mutta vähänkään pidemmillä matkoilla ja liukkailla haluan kaukalon kiinni isofixiin.

Hankintoja, hankintoja!! Tuli ostettua semmonen Tiny Love 3 in 1 Rocker, kun olen semmosta katellu jo jonkin aikaa. Vaippojakin on pari pakettia jo ja aattelin tuoda paketin mukana kauppareissulta aina sillon tällön. Kyllä rahaa ainakin tuntuu uppoovan, jos ei muuta :)

KoBe, minä ompelin esikoiselle vettähylkivästä pöytäliinakankaasta ja semmosesta levyvanusta hoitoalustan. Hyvin toimi, eli uskon tuon tyynyn ja kosteussuojan ajavan saman asian.

Meillä käsittääkseni alkaa olla kaikki tarvittava kasassa, pinnasänky vielä uupuu, mutta on tuossa muutaman kilometrin päässä. Sen saa sieltä sitten tarvittaessa nopeasti haettua.

Tahtoisi myös tuollaisen Tiny Love 3 in 1:n mutten ole ainakaan vielä raaskinut ostaa, ihaillut kyllä moneen kertaan :) Sitteri siis vielä hankintalistalla suurimmista tarvikkeista.. Sitten vain pientä sälää kuten kylpylämpömittaria, harjaa, vaipat, rasvat jnejne.. Tänään tuli hankittua tuttipullokin :) Se ei ole vielä jemmaan ehtinyt vaan jäi ihailtavaksi tähän eteen pöydälle :wink

Millaisia lakkeja ajattelitte vauvalle laittaa päähän vaikkapa sairaalasta lähtiessä? Onko kypärämyssy hirmu hankala niin pienelle päähän saada? Tai siitä pois.. Ajatus pelkästä solmittavasta lakista ei houkuttele kun haalarin kaulus painaa sitten heti pienen niskaan niin olisi mukava olla tuo kypärämyssyn kauluri välissä.. Mutta onko niitä niin pieniä saatavanakaan.. 62 cm taisi olla pienin joka vastaan tuli kun koitin katsella..

Kyllä meillä on 50cm kypärämyssy jäänyt esikoiselta. En kyllä yhtään muista minkä merkkinen.Se toimii ainakin mun mielestä ja on pakattuna sairaalakassiin. Pakkasin myös paksumman pipon siltä varalta et olisikin paukkupakkanen kun lähdetään kotiin. Vielä jos sitä pitää nurinpäin niin saumat jää ulkopuolelle eikä paina pikkuisen päätä. Pidän vieläkin esikoisella nukkuessa kypärämyssyä nurinpäin niin ei paina :)

Noita myssyjä ja pipoja mun pitäis kanssa hankkia vielä. Ja tumppuja ja töppösiä tms.. En tiedä mistä ja millaset ois hyviä. Ja mä ostin sen Tiny Love Rockerin kans käytettynä, ku uutena en raskinu ostaa.

Minä en raski edes käytettynä niin kallista sitteriä ostaa. :D Tosin sitten, jos kauhia koliikki niin voin ostaa minkä hintasen vaan.

Meiltäki löytyy kypärälakki ihan pienelle ja pakkohan se pakkasella on sellainen laittaaki pipon alle. Kauluria ei olla käytetty esikoisella ku pari kertaa. Talvipakkasilla paksumpi kypärälakki.

Vaan mistä saa niitä pienempiä kypärämyssyjä? Lindexin käsitys kypärämyssystä näkyy olevan leuan alta solmittava lakki.. Muualta löytänyt vain suuria kokoja.. yhdestä liikkeestä pienemmän, muttei sellaisesta viitsisi kahtakymppiä maksaa..

Lastentarvikeliikkeestä saa ainaki meillä ja oon kyllä löytäny ihan Prismasta / Citymarketistaki 0-kokoa.

Lisäys: molemmissa hinta alle 5 e.

Muokattu viimeksi:
Pitänee katsoa vielä muut alueen Prismat.. Citymarketin ja Prisman katsoin eilen, muttei ollut kuin juuri 62 cm pienin.. Toivottavasti jostain löytyy :)

Takaisin