Hankinnat vauvalle.. ♥

Meidän pikkumies synty vkolla 35 eli oli keskonen. Tai nykyään puhutaan kuulema ennenaikaisesta. Ja hän tuli ihan spontaanisti,omasta halustaan. Mutta kaikki oli silti hyvin ja oltiin laitoksella vain 4pv. Siks meillä ei ollu oikein juuri mitään vielä kotona valmiina vauvalle. Oltiin muutettu vko aikaisemmin uuteen,remontoituun taloon niin ei oltu ehditty hankkia vielä mitään. Nyt luulis, että olisin viisastunut vahingosta ja tavarat olis jo valmiina.. Mut onhan tuolla tuo vaippapaketti :p

Hassua, meidän esikoinen syntyi 35+0 (2075 g) ja olimme myös vain 4 päivää sairaalassa ja pääsimme kotiin. Ja senkin ajan neiti oli koko ajan meidän kanssa osastolla. Meilläkin synnytys alkoi ihan spontaanisti lapsiveden menolla, eikä sitä sitten yritetty enää estellä, vaikka hän perätilassa olikin ja jalat edellä lopulta sitten syntyi.

Meillä onneksi jo oli tavaroita kotona, mutta pinnasänky piti kasata yms. Ja vähän pienempiä vaatteita käydä ostamassa.

Jännä nähdä milloin tämä kolmas sitten syntyy. Toinen saapui ihan ajallaan eli 38+6.

Eilen tuli taas hulluilta päiviltä haalittua vaatteita ja tavaraa. Nyt tosin koitin keskittyä enempi 68-80cm vaatteisiin, kun niitä pienempi meillä on jo varmaan liikaakin :) Benettonin velour-huppari ja housut oli ihan must! Samoin muutama söpö body löytyi alle neljällä euroa/kpl.. Sorruin sitten ostamaan tyttökamaa, vaikka olen hokenut ettei mun tyttöä pueta vaaleanpunaiseen yms.. nyt on hello kitty pussilakanat, hello kitty huppupyyhe ja hello kitty pehmoinen huopapeitto :oops:

Eilen en kerennyt Hulluilla päivillä vauvaosastoa kiertää, mutta ehkä viikonloppuna paremmalla ajalla. :) Jotain uusiakin vaatteita olisi kiva tulevalle vauvalle ostaa vaikka isosiskojen vanhoja onkin jo ihan riittävästi. Yleensä sieltä on tullut löytöjä tehtyä. :)

Eilen saapui meidän vaunut ja turvakaukalo liikkeeseen. Oli hirveän vaikeaa enää sen jälkeen keskittyä työntekoon. Miehelle ilmotin että ovat tulleet ja mies kysyy että "koskas haetaan, huomennako?" Johon minä vastaan lähes ärähtäen NO TÄNÄÄN TIETYSTI :D Ai kamala kun piti vielä töiden jälkeen ajaa kodin kautta. Kotona piti totta kai heti testailla, laittaa makuupussia vaunuun ja esitellä vaunuja appiukolle joka tuli kylään. Olin kuin lapsi jouluna juuri lahjat saaneena :)

No niin, tänään on törsätty kunnolla. Maxi cosi pebble -kaukalo + telakka kotiutui ja Gesslein F3 -yhdistelmävaunut pehmeällä kantokopalla tilauksessa. Taas askeleen konkreettisempaa tämä vauvan tulo!

täälläkin hyvä mieli; suuret hankinnat tosiaan tehty, enää puuttuu oikeastaan vaan sitteri :) tietysti muutamia pikkuvaatteita tulee varmasti vielä hankittua ja toki muut hoito yms tuotteet sitten lähempänä. Vielä kun äitiyspakkaus tulis niin pääsis järjestelemään ton hoitopöydän vaatelipaston kunnolla :D

Vihdoin sain siivottua esikoisen vaatteet koon mukaan laatikoihin. 44cm ja 50cm vaatteet pesin ja huomenna olis niiden silitys ja kaappiin laitto Pikkuista odottamaan. Tulipahan hyvä muistutus miksi EI tarvi (tai en saa) ostaa yhtään mini vaatteita... Nuo vaatteet mitkä pesin niin niistä "löyty" mm. 16 bodya, 8 yöpukua ja suurimpaan osaa bodeista on yhteen sopivat housut! :grin Ja värit on suurimmaksi osaksi niin unisex, että käy molemmille! Jospa kävisi ostaan sen pinniksen kunhan äippärahat tulee niin olis edes jotain konkreettista. Vaikka on tää aika konkreettista kun Pikkunen heiluu mahassa niin että koko äiti hytkyy :love017

Tänne tuli tänään Brion turvakaukalo postissa, Brio Go:t haettiin viikko sitten ja nyt aletaan nikkaroimaan pinnasänkyä, kun on niin pieni mökki ja onneksi nikkarointitaitoinen mies (onpahan jotain yhdessä tehtyä sitten pienelle) Mitään muuta en vielä ookkaan älynny hommata, kun en millään usko, että tämä potkija vielä oikeesti muuttaakin meille :D

Stokken kokoontaittuva kylpyamme on ollut hyvä, esikoinen mahtuu vielä 3v synttäreiden hiljalleen lähestyessäkin siinä hyvin kylpemään, eikä ammeenrotisko kuitenkaan ole ärsyttävästi koko ajan tiellä, vaan sen saa kätevästi tungettua vaikka kaappiin.

Sitteri saatiin käytettynä, oli niin järkyttävän ruma ja tilaavievä, että heitin suoraan pois ja käytettiin silloin tällöin autoistuinta kerran sellainen joka tapauksessa oli, mutta enemmän oli lattialla leikkikaarien alla ihmettelemässä. Sitterin lisäksi myös kaikki tuttipullot ja tutit ja niihin liittyvät härpäkkeet, kuten mikrodesinfioija ja pullon/purkin lämmitin, osoittautuivat täysin turhiksi. Melko käyttämättä jäi myös vaipparoskis, ja bumboa en edes harkinnut ostavani, kun muutenkin tuntui kertyvän vauvan myötä kaikkia turhia ja rumia muovirojuja...

Stokken xplory -yhdistelmät on ollu meidän käyttöön erinomaiset, voin suositella. Nyt tulee lisäksi baby jogger city select -kahdenistuttavat, että voi tehdä kokopäivän reissuja molempien kanssa, vaikka esikoinen jo usein käveleekin(en kuitenkaan luota että aina kiireessä yms yhteistyökykyä löytyisi vielä tarpeeksi). Pram pack -lentolaukku sopii onneksi noihin tuplarattaisiinkin,niin voi sitten reissuun lähtiessä aina päättää kummat tarvitaan mukaan...

Esikoisella on oma sänky, joka menee vielä pitkään, niin vauvalle ajateltiin hankkia avaroomin pinnasänky, jossa on pyörät ja joka on muutenkin tyylikäs ja kätevän kokoinen.

Esikoisen jäljiltä on maxi-cosi cabriofix -autokoppa ja telakka, niin se puoli on kunnossa.

Manducan kantorepulle oli aika ajoin käyttöä, ja varmasti tämänkin kanssa käytämme. Lentokentillä se oli kätevä.

Tytölle olis vaatteita vaikka millä mitalla, mutta jos tulee poika, niin sitten on syy lähteä kaupoille...

Minä oon nyt ihan muutamia vaatteita uskaltautunu pojalle ostaan. Jos arvaus mennyt pieleen niin tytölle tosiaan vaatteita löytyy pilvin pimein ja ei auta ku myydä poikavaatteet pois. :D En muista laitoinko jo aiemmin, että käytiin ostaan Cybexin kaukalo isofix-telakalla. Tuttipullot meilläki jäi käyttämättä, joten en taida ostaa uusia tuttiosiakaan niihin.

Manducan kantoreppua kävin katsomassa, mutta myyjän suosituksesta oon päätymässä Stokkeen. Kantoliina jo on (vastasyntyneelle menee se) ja Manduca vaikutti itselle kaikkea muuta kuin hyvältä päällä. Saanut huonoa palautetta (esim. miehille ei mahdu päälle ja epäergonominen kantajalleen, kun lapsi painavampi). Esikoinen ei viihtynyt ollenkaan vaunuissa hereillä ollessaan, joten kantoliina oli reissuilla tarpeen. Se oli kuitenkin työläs ottaa pois / laittaa takaisin tarvittaessa eli jäin vähän kantoreppua kaipaamaan.

Manducan kantoreppu on siitä kiva, kun siihen voi laittaa ihan vastasyntyneen ja myöhemmin isommankin, painoraja muistaakseni 20kg? Se Stokken kantoreppu on myös hyvä, kokeilin kaverilla, mutta onhan siinä virittelemistä enemmän, kun Manducan voi vaan naksauttaa ja kiinni on. Mutta tietty aina joutuu joka tapauksessa mitä vaan reppua säätämään itselle/miehelle sopivaksi jos vaihtelee kantajaa. Mulla viimeksi aina omilla säädöillä, niin ei tarvinnu enempää viritellä. Kyllä se miehellekin mahtuu, mutta se ei taida oikein innostua käyttämään kuitenkaan niin sama varmaan tällä kertaa.

• Tykkään
Reaktiot: DT
Tänään hankittu ensimmäisiä isompia asioita Röllille.
Käytii Lastenturvassa matkalla anoppilaan ja ostettiin Stokken kokoontaitettava amme ja siihen se sellanen tukihässäkkä. Mukaan lähti myös muutama lasinen tuttipullo.
Huomenna toivottavasti saadaan pinnasänky mahtumaan autoon, ni sit sais kotiinkin vähän jotain konkreettista. :)
Äippäpakkaus haetaan ma postista, ni sit pääsee vielä paremmin raiteille näiden hankintojen kanssa.

Meillä kaikki hankinnat aloitettu hyvissä ajoin. Eikä ollu huono idea ollenkaan.. :D äitini halunnu ostaa ensimmäiselle uutena sängyn ja kirjahyllyn mihin saa sen hoitotason kiinni, sekä sänkyyn kaikki (patja,peitto,tyyny,katos ja pinna pehmuste). Haluaa myös tehdä lakanat itse. :D muuten oon saanu hankittua aika hyvin kaikki käytettynä. Kaukalo löyty torista ja oli aivan uuden näköinen kahta naarmua lukuuottamatta. Vaunut ja matkarattaar tutulta puoli ilmaiseksi. Vaatteita samoin tutulta halvalla. Joululahjaksi pyysin hoitolaukun, ku oli kalliimpi mitä ajattelin. :/ ja löysin vaunuihin sen läpöpussin alesta. Sitteriä katsoin pitkään mietin mikä olisi hyvä, mut löysin vahingossa torista sellaisen mistä olin haaveillu. Olin niin tyytyväinen ostokseen. :) siin oli se värinä toiminto, mut en tienny sitä ostaessa. :D itselle puuttuu muutama hankinta mut pienelle oikeestaan on kaikki. :)

Tänään saatiin pinniskin täydentämään vauvan huoneen varustelua ja ostinpa ihanan pienen keinuhevosenkin sisustuselementiksi, en voinu vastustaa kiusausta. Monenlaista vaatetta sain myös tosi edullisesti vähän käytettynä. Ihan pieniä vaatteita 50-56cm alkaa olla jo pian enemmän kuin tarpeeksi. Pitää koittaa vähän rajoittaa tuota shoppailua nyt. :p

Kuulostaapa niin tutulta tuo shoppailuvimma, ku miettii, millaista se oli esikoisen kohdalla. :D Nyt paljon maltillisemmin. :)

Takaisin