Hankinnat vauvalle.. ♥

Meillä on tällähetkellä 10kk poika, jolta sitten jää hoitopöytä, sitteri, pinnasänky, vaatteita yms. Heti kun sukupuoli tulee tietoon niin enemmän sitten ostelemaan puuttuvia juttuja, joita ei ihan hirveästi kyllä ole. Vauvan vaatteet on kyllä heikko kohta ja niitä tekis mieli ostella!
 
Oon löytäny muutamia vaatteita, rintarepun ja rintapumpun. Odotan, että pääsen kirppiksille koluu kaikkii söpöjä vaatteita :)
 
Mä oon kans muutamia vaatteita ostanu ja 56cm toppapussinki löysin :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Oon pidättäytynyt edelleenkin ostamasta muuta kun se yhden tutin, fiilistelymielessä. Nyt meillä muutto edessä ja mies löysi tavaroistaan nyt 6v poikansa vauvakrääsää. Minä ihan intona hypistelemään. :p Sieltä jäi säilöön uudenveroinen mobile, itkuhälyttimet, syöttötuoli ja kasa käyttämättömiä vaatteita.
 
Nyt kun ultrassa näytti kaikki normaalilta, niin vois alkaa ostelemaankin juttusia. Tosin kertoessani isosiskolle, jolla on kaksi lasta itsellään, sain vastaukseksi " meiltä saat sitten kaikki vaatteista rattaisiin". Lienee sekin asia sitten selvä. Nyt vaan odotan, että pääsen hypistelemään kaikkea :grin
 
Mitään ei olla vielä hankittu. Sitten kun saa sukupuolen tietoon niin sitten varmasti tulee ostettua kaikkea mahdollista :)
 
Eka hankinta tehty tai siis tuo mies innoissaan kävi ostaa matkasängyn.. sai halvalla.. reissataan niin paljon et sellanen on sit hyvä olla :) mies ostelis koko ajan kaikkee ja sitä täytyy vähän toppuutella ku nt-ultraakaa oo viel ollu.. vast ens viikon torstaina..
 
Äiti oli ostanu kuulema pinnasängyn. On kuulema todella vanha mutta hyväkuntoinen, vaikka huomaakin että siinä on parit muksut joskus nukkunu. Vaunut saadaan miehen äidiltä, kun miehen pikkuveli 1v (ja kohta) 1kk ei meinaa kuulema enää niissä viihtyä vaan istuis mielummin rattaissa. Hoitopöytäkin on ollut tuossa jo useamman viikon. Muutamia leluja äidiltä kun osti kauhean säkin joku aika sitten.
 
Noi on ihania jos saa vanhoja pinnasänkyjä ja kehtoja, kun niitä vähän hioo ja maalaa uudestaan niin voi että! Ne on kyllä kauneimpia lastenhuoneen koristeita, vaikka ei mitään pelkkiä koristeita olekaan!

Meillä onneksi tuo yksi jo nurkissa on, niin lähes kaikki löytyy valmiina. Vaunut ostettiin jo keväällä (tuulimuna tapauksen aikaan) kaverin nurkista pois, kun heillä oli uudemmat kuin meillä olevat. Nyt saadaan omista vaunuista mummulavaunut ja itselle sitten uudemmat käyttöön.

Itse taidan malttaa vielä hyvän tovin ennen kuin uskallan ostaa mitään. Mutta kyllä sen tietää, että lapasestahan se lähtee siinä vaiheessa kun sukupuoli syyskuussa selviää! Jos siis selviää..
 
Mä ostin tänään yhden bodyn alesta. Ärsyttävän vähän on missään myynnissä neutraaleja vauvan vaatteita! Ehkä ostetaan lisää vasta kun tietää kumpi tulee..

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun intoa on hillinnyt myös se kun ei tiedä kumpi on tulossa. Samaa valitan ku IhmeJaKumma; kun ei oo juuri neutraaleja vaatteita. Sitten se kyllä alkaa kun saa tietää jos vauva vaan suostuu sen ultras näyttämään :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Kuinkahan kauan esim. ensimmäisiä pinnasänkyjä ja vaunuja yleensä käytetään? Tässä vähän laskeskelen, saisko jotain tuttujen/sukulaisten lapsilta, vai tarvinevatko vielä silloin itse niitä...:rolleyes:
 
Meillä vaunut jäi joskus 8-9 kk iässä pois. Riippuu varmaan paljon siitä miten iso/pitkä lapsi on. Pinnis on edelleen käytössä, likka 1v 6kk nyt. Siirrytään tän kuun aikana isojen tyttöjen sänkyyn :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Tai siis vaunukoppa..toki rattaat on edelleen ja pitkään vielä käytössä :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mä saan siskolta pinnasängyn joskus tammi-helmikuussa viimeistään kun niiden tyttö täyttää ens vappuna 2. Vaunut tuo kuulemma jo aiemmin koska pärjäävät kevyemmillä.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
IhmeJaKumma, jos otat äitiyspakkauksen niin sehän on suunniteltu ensisängyksi myös, mukana tulee laatikkoo sopiva patjakin! Eli hyvin ehtii siskos pinnasänky vaikka vasta helmikuulla! :)

Ps. Oon nähny muuten pari niin upeeta viritelmää, ettei todella uskois että vauvan sänkynä on Kelan pahvilaatikko! Yks kaveri osti runsain mitoin pehmeetä tylliä, laitto laatikon pikkupöydälle, ja ennen patjan laittoa ne tyllit siihen "helmalakanaksi". Oli aikas näyttävän näkönen prinsessapeti kun sitä pöytää ei siis näkyny sieltä alta ja tyllit meni lattianrajaan asti. Toinen kaveri tapetoi sen laatikon ja viritteli köydet amppelityylillä sen ympäri ja kattoon roikkumaan - uniikki kehto!
 
En tiedä miksi, mutta ennen raskausyrityksiä kävin usein Stockmannilla ihailemassa erityisesti tyttöjen pikkuruisia mekkoja, mutta myös molemmille sopivia vaatteita. Vuosi sitten ostin virkatun peiton, ihan vaan jostain syystä.

Sen jälkeen kun yritys + tärppäys tapahtuivat, en ole ostanut mitään. Olen googlettanut IKEA:sta hoitopöydän ja etsinyt autoon parasta turvaistuinta ja selvitellyt vaunujen ominaisuuksia (toistaiseksi ilman aikomusta tällaista ostaa).

En tiedä odotanko tietoa sukupuolesta vai ensin sitä äitiyspakkausta vai mitä, mutta oikein hämmentää kun innokas vauvanvaatteiden hypistelijä on muuttunut asian suhteen pidättyväiseksi. Ai niin, Sophia -kirahvia olen aiemmin ostanut. Onko muilla vastaavaa?

Toisaalta on hyvin mahdollista, että kun padot aukeavat, ostan sitä sun tätä :P
 
KoBe täällä on vähän sama juttu.. Meillä päätettiin tehdä miehen toimistosta vauvalle huone. Aluksi olin tosi innoissaan, mutta tuolla se huone nyt on koskemattomana.. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen, kun taas tietää enemmän. Pitkän yrityksen aikana myös aina kaupassa hipelöin vaatteita ym. nyt en edes oikein katso..
 
Mä haaveilin siitä että heti kun plussa pärähtää testiin ostan vaikka mitä valmiiks mietittyä. Nyt sitten ei huvitakaan ostella yhtään mitään :s Toivotaan että tieto sukupuolesta tuo saman ostosinnon takaisin :wink

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top