Hankinnat vauvalle.. ♥

Matkustin vanhemmilleni ja ullakolta löysin vanhan punaisen puisen kehtoni. Sitä hetken pyörittelin ja löysinkin itseni myöhemmin pihalta hengityssuojaimet päästä hiomakoneen parista. On muuten kätevä vehje! Vanha maali pois ja uutta valkoista pintaan. Terv. Mestarinikkari ja entinen hiomakoneneitsyt.
Sotkan alennuksilta tarttui myös pitkään haaveiltu nojakeinutuoli matkaan (imetystä ajatellen).

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Oi kehto ois ihana! Vaan mahdetaankohan sellasia missään enää nykyään myydä kohtuu hintaan?! Meillä kun ei tollasta aarretta oo suvussa säilynyt :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä ukko suunnitteli tekevänsä kehdon ku on kätevä käsistään ja halutaan mielummin tehdä itse ku ostaa kalliilla jostain :) Itsellä on aikomus hakee äiteltä mummun keinutuoli ja laittaa se uuteen uskoon syksyllä, siinä keinussa on mukava istua ku selkä on kuitenkin kipee loppuvaiheessa... Mitään ei olla vielä hankittu mutta tieto on mitä ja minkä merkkisiä tuotteita tullaan ostamaan.
 
Meiltä löytyy esikon jäljiltä aikalailla kaikki tarpeellinen ja äitiyspakkauskin meinataan ottaa. Mut eiköhän sitä oo pakko päästä söpöjä vaatteita ostamaan. Kävin just esikon pieneks käyneet vaatteet läpi ja otin kaikki tylsät ja epäkäytännölliset sivuun, josko myis ne kirpparilla. Nyt tietää paremmin millaset vaatteet on käytännöllisiä ja millasista väreistä ja kuoseista tykkää. :)

Esikon nt-ultran jälkeen eka hankinta oli bola-koru (tämmönen http://www.bolakorut.fi/product/gaia.html) ja sen aion ottaa nytkin käyttöön heti, kun näkee nt-ultrassa että kaikki on kunnossa. :Heartred
 
Munhan ei pitäny mitään hommata ennen kun on selvitty ensimmäinen kolmannes mut kuinkas kävikään :wink Kaveri rupes valittaa miten paljon niillä on pieneksi ja turhaksi jääneitä vauvan vaatteita ja kamppeita (tietää minun raskaudesta) Noh ruvettiin katselemaan niitä niin eikös mukaan tarttunut sitten turvakaukalo, sitteri, leikkimatto, leluja ja vaatteita :wink

Voi kun saisi meillekkin kehdon. :Heartred suostuisikohan appiukko tekemään kun on todella taitava käsistään :)
 
Minä innokas ja turhankin ennaltavarmisteleva varasin jo eilen vaunut! Oli niin hyvät ja suht edulliset, että oli pakko hyökätä. Ne menee nimittäin täälläpäin käsistä, jos ei ajoissa varaa. Varasin ne sillä varauksella 19.6 asti, että ultrassa todellakin näkyy vauva ja että siellä on vain yksi :)
 
mä en uskalla vielä, jokseenkin pelottaa. Mä jo tammikuussa silloin olisin saanu ystävältä ostettuu 250e vuoden vanhat emmaljungat kaikillä herkuilla. Mut sit tuli kkm. Nyt oottelen isojen hankintojen kanssa ainaski nt ultraan asti
 
Päätin että en hanki mitään vauvatavaraa ennen kuin on ultrassa käyty ja siltikin yritän venyttää syksymmälle. Äitini oli kuitenkin jo varastoinut sitterin ja vannan sekä vauvan petivaatteita, kun perhetutulta oli saanut. Mutta ne pidetään edelleen mummulan vintillä tallessa, eli periaatteessa ei lasketa vielä meidän hankinnaksi :) Sitteri saattaa jäädä mummulakäyttöön, mutta muut matkaa kyllä aikanaan meille.

Vintiltä kuitenkin löytyi ihana yllätys: yli 100 vuotta vanha kehto, jonka viimeisin nukkuja olen ollut kuulemma minä itse. Kehto on ollut mummulakäytössä, eli aina jos on ollut tarvetta nukuttaa vauvaa mummulassa käydessä, niin tässä kehdossa on päikkärit otettu. Kehdossa on aikanaan nukkunut vauvana minun vaarini äiti, eli siitä laskettiin että 1800-1900 luvun taitteesta kehto suunnilleen on. Kehdon pohjalautojen välissä on pieni kolo, että ainakaan kun vauva on nukkunut oljilla, on pissa päässyt valumaan pois kehdosta ja vauva on saanut nukkua "kuivilla".

Todella hyväkuntoinen ikäänsä nähden. Tämä laitetaan juhannusviikolla (lomaviikko) kuntoon ja on sitten valmiina kun pikkunen aikanaan maailmaan putkahtaa. Eihän tässä ehdi nukkua kun muutaman ekan kuukauden ja kun alkaa pikkunen enemmän pyöriä ja liikkua, on siirryttävä pinnasänkyyn.
 

Liitteet

  • kehto.jpg
    kehto.jpg
    182.3 KB · Katsottu: 51
Pandoran lipas on avattu ja ensimmäinen ostos tehty. :ONyt tästä ei varmaan tuu loppua kun on kerran aloitettu. Käytiin ostamassa itkuhälytin videokuvalla hobby hallista. Vaikutti ihan hyvältä ja kohtuuhintaiselta. Varmaan ihan turhake loppupeleissä mutta voihan se olla ihan hyväkin. :-)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Tiedoksi kaikille!! Aika hyvä sivusto löytyi, jossa voi katsoa eri auton turvakaukaloiden ja turvaistuinten turvallisuutta auton törmäyksissä.

Esim. yllättävää oli, että Emmaljungan First Class 0+ oli turvavöillä kiinnitettynä turvallinen, mutta isofix telakan kanssa törmäysvideolla istuin lentää etupenkille. Hurjaa :S Klikkaamalla kyseistä istuinmallia, tulee istuimen arvostelu ja törmäysvideot omaan ikkunaansa.

http://www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/turvaistuintestit/
 
Snövit, ompa kaunis kehto ja hieno historia.. Tulin ihan kateelliseksi kaikkien teidän kehtojutuista, niin että taidan mennä tekeen aarreretken vaarini aitoille ja navetan parsille, josko sieltä löytäisin meidänkin tulevalle kehdon.. Tai niinkun osalla isäntä jo ruvennut tekeen/tehnyt niin sekin hyvä idea :D

Mulla on ollut hyvä kun oon sivutyönä hoitanut puolivuotiasta vauvaa tässä kevään ja kesän aikana, niin kätevästi saankin ostettua tältä perheeltä käytettynä tosi paljon kaikkia talvivauvan tarvikkeita! Lupasivat jopa lahjoittaa osan tavaroista, kun meillähän ei ole ennestään yhtään mitään vauvaa varten kun eka lapsi. Ja ehkä sitten haalin kaiken muun kirppareilta lähempänä synnytystä. On nii monta juttua vauvan tuloa varten hankittavana, että joutuu tekeen kaiken tosi pienellä budjetilla. Haastavaa välillä pitää tiukkaa budjettia kun tuntuu että meinaa helposti eksyä vauvanvaateosastoille niitä söpöyksiä ihaileen... Nii helposti sais kaikki rahat käytettyy noihi hankintoihi mut ei voi. Meidän nykyiseen asuntoon ei esimerkiks oikee kolmatta mahdu, joten isoin hankinta tulee oleen (toivottavasti oma) asunto.
 
Sylikummi on ostellut jo vähän vaatteita. Itse piti ostaa nalle puh lakanat, kun oli niin söpöt ^_^
 
Meil ei oo viel mitään hankittu ja venailemmekin ihan rauhassa vielä jonkunasteista varmistusta. (Outoo muuten olla jo tässä vaiheessa ja ainoa varmistus on oudot tuntemukset ja apteekin testi :confused: ) Ootellaan nyt kuitenki sinne ekaan ultraan saakka.

Veikkaan et kun kerrotaan läheisille, niin alkaa kaikenlaista lahjusta tulla, eli pikapuolin jotain vauvakamaa on jo hypisteltäväksi. Kumma juttu, kun kauppojen vauvapuoli vetää puoleensa ku kärpäspaperi kärpäsiä. :)

Mies enemmän kattelee netistä kaikkea kivaa. Oon yllättäny sen niin monesti kattelemassa hauskoja tutteja ym söpistelykamaa :Heartred
 
Mä kävin tänään kaivelemassa äidin jemmat. Löysin mun oman vauvapeiton vuodelta 1987 :D oli pakko ottaa se jo mukaan. Alkaa melkein kaikki jo olla kasassa, vaikkei kotona vielä olekkaan. Onni on sisko, jolla 2 lasta :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en juuri siksi viittikään ostella mitään kun mullakin sisko, jolla kaksi muksua. Nyt vaan vielä ei voi kysellä mitä sukulaisilta ja tutuilta on perittävissä.

Ostin yhden tutin, kun kävin ruokakaupassa :p ei voinu mitään. Virittelin sen ihan vaan fiilistelymielessä jaakaapin kahvaan... Sitä on niin kiva siinä katsella, kun ultrakuvaa viel odotellaan.
 
Tuli muuten tutista mieleen, että meillä on esikoisen ihka eka tutti sillä vieläkin, nimittäin narun päässä kylpyleluna! :)
 
Kävin sit tänään ostaa pinnasängyn ja patjan yms vaik on vielä tosi aikaista. ... nyt huolestuttaa mut toisaalta eikös ne oo hyvä olla valmiina kuitenki? :) ikean gulliver oli paras kun vertailin ja siitä saa laidankin irti. Nyt se saa tosin odottaa pakkauksessaan muutaman kuukauden :D mut onpahan hankittu! Vielä tarttis valkoisen lipaston vauvan vaatteille... onkohan tää sitä pesänrakennus viettiä?

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mun anoppi kertoi eilen hypistelleensä jo jotain vauvan vaatteita :D aiko mennä ostamaan niitä tässä lomalla :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
IhmeJaKumma, mun anoppi on jo antanu ekan erän ostamistaan vauvan vaatteista! Oli käynny heti seuraavana päivänä ostamassa,ku oli uutisen kuullut.. Hänet tuntien, nuo ei todellakaan ole anopin viimiset vaatteet, jotka ostaa ennen toisen syntymää.

Lapsi on anopin neljäs lapsenlapsi (meidän Eka) ja nuorimmainen niistä täyttää kohta neljä, joten meni vissii vähä sekasin. En uskalla miettiä edes, miten sekasin menee jos tulee tyttö,kaikki anopin lapsenlapset ku on tähän mennessä poikia ja tytöstä tykkäis..

ite en ole ostannu Viel yhtään mitään, enkä ole edes käynny kaupassakaa hipeltämässä vaatteita. Ajatus tuntuu vielä todella kaukaiselta, vaik siihen on enää puol vuotta, kääk!!
 
Takaisin
Top