Hankinnat vauvalle.. ♥

Mä oon tähän mennessä ostanut vasta vaatteita, neutraaleja unisexvärejä. Monta viikkoa olenjo tutkinut ja tutustunut vaunuihin, sänkyihin, hoitotasoihin, ammeisiin, turvakaukaloihin yms.. mutta isomissa hankinnoissa tarviin enempi sikaa ja harkintaa. Nyt alkaa olla jo selvillä tarkemmat kriteerit noille isommillekin ostoksille, joten eiköhän ne tule hankittua hyvissä ajoin ennen vuodenvaihdetta :)

Ihania vaatteita lindexillä ja kappahlissa❤️ pitää varmaa käydä ostaa vauvalle sellanen ns. teddyhaalari, ihanaa pehmeetä materiaalia, ku oli niin reppana! Mutta mikäköhän koko? Vauvat kasvaa niin nopsaa, et haluisin kyl et sitä kerkeis pitääkki vauvalla useemmin ku pari kertaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me olemme hankkineet tähän mennessä vaunut, sekä pinnasängyn ja ylimääräisenä vielä turhana matkasängyn kun miehen kaveri pinnasängyn sekä matkasängyn meille kauppasi.. Lisäksi on tullut kauan sitten jo ostettua pari vaatekappaletta... "jos niille joskus tulee käyttöä, jollei tule niin annan jollekin..." (niin kai :wink).
Seuraavan ultran jälkeen ajattelin alkaa ostelemaan enemmän vaatteita, jos vaikka saisi selvää onko sieltä poika vai tyttö tulossa, itse en ole löytänyt juurikaan neutraaleja, kummallekin sopivia vaatteita vaan tuntuu, että kaikki on joko pinkkiä tai sinistä.. :confused: Pitänee alkaa sitten paremmin etsiskellä, sillä kummallekaan en tahdo pelkästään pinkkejä tai sinisiä vaatteita, vaan myös niitä neutraaleja joita sitten voi käyttää mahdollisesti pikkuveljellä tai -siskolla..

Lähemmäs loppuvuotta olisi tarkoitus jättää sitten loput suuremmat ostokset, jollei jo aiemmin hyviä tarvikkeita satu vastaan tulemaan.
Itseäni harmittaa ja ärsyttää tutut ja sukulaiset, jotka raahaavat meille vanhoja tavaroita joita on heille nurkkiin jäänyt ja vaikka sanoo ettemme tarvitse/halua jotakin tavaraa niin se raahataan silti :mad: Muutenkin liian pieni asunto, eikä mahdollisuutta vielä muuttaa suurempaan ja varastokin jo valmiiksi täynnä niin ei sinnekään mahdu.. :sad001 Ajatus oli, että tahdon vauvalle vain ja ainoastaan sen mitä hänellä tarvitsemme, ei mitään turhaa vaatetta ja rojua, juurikin tilanpuutteen vuoksi..

Mäkin tykkään käyttää keltaista, vihreää, ruskeaa yms jotka sopii mielestäni molemmille. Ärsyttää just toi kun monesti jotain aivan ihanaa vaatetta on vaan sinisenä ja punaisena. Esikko sai paljon vaaleensinisiä vaatteita vauvalahjoina, melkeinpä jäivät käyttämättä. Tummansininen ja turkoosi on ihan jees, mutta vaaleensininen yök.

..tai jos muuten olisi vaikkapa molemmille muuten sopiva villahaalari johon ihastuin ja olisin ostanut, mutta... Sitten ne vaaleanpunaiset hihansuut ja kaulus.. :confused: Muuten väri oli hieno, molemmille sopiva, enimmäkseen tumma lila..

Mulla on kanssa hankittuna enemmän unisex värejä, ruskeaa, vihreää, beigeä. Pari poikamaista bodya on, vaan voin tarvittaessa antaa ne eteenpäin. Keskiviikkona piti cittarista ostaa alennuksesta parit bodyt ja puolihousut lisää - siellä oli eniten alennettuna noita vaaleanpunaisia tai sinisiä vaatteita, mutta saivat jäädä hyllyyn. Alkaa olla vaununkoppa täynnä vauvavermettä! Ja yhdessä vaatekaapin ritiläkorissa kanssa on jo aika paljon kaikkee. Ostin kyllä myös ison muovilaatikon, että voin alkaa perata omista vaatteista varastoon joutuvia, jotta tulee lisää tilaa vauvan tarvikkeille. Vielä en oo siis hakenut kaverilta tulevaa "tarvikekuormaa", samoin siskon suunnasta on tulossa varmaan aika paljon kaikkea leikkimatosta lähtien, ja äitiyspakkauskin on sit joskus tulossa.

Tänään hankin turvakaukalon isofixjalustoineen ja yhtä hoitopöytääkin vastoin aikomuksia ihailin. Molemmat siis käytettyjä. Olin kyllä just todennu, että tarttee alkaa säästää rahaa, ja kaukalon ostan vasta syksymmällä, mutta kun tuli sopuhintainen ja riittävän uusi setti vastaan, niin pakkohan se oli ostaa. Kirpparilta nappasin joitakin leluhärpäkkeitä, joihin aattelin tehdä tarranauhakangaspidikkeet, että saan kaukalonsankaan viihdykettä.

Kaivoin hankintalistankin äsken esiin, niin taitaa olla kaikki isot hankittuna - isoin listalle jäävä on vanna ja se mahdollinen hoitopöytä :). Loput hankinnat on sitten kosmetiikkaa, apteekkitavaraa, vaippoja ja vanuja. Kestovaippoja harkitsin, että pitäiskö osittain käyttää niitä.

Mariel - jos teille tungetaan tarpeetonta tavaraa pyytämättä, niin pistä ihan hyvällä omalla tunnolla kiertoon. Kirpputorille oma pöytä, nettiin, tai sitten ihan vaan keräykseen.

Pitänee laittaa keräykseen.. kaikkea kun löytyy vanhoista, likaisista pehmoleluista lähtien.. Ja olin päättänyt kauan sitten, etten ota/osta vanhoja pehmoleluja kun niitä ei saa putsattua ja itsellä on omasta takaa omia vanhoja aivan uudenveroisia jemmassa ja kaupasta saa puhtaita..

Meillä oli kaksi nallehaalaria, laitokselta asti käytetty koon 56 haalari ja toinen kokoa 62. Sen jälkeen käytettiinki merinovillahaalaria, joka tuli äippäpakkauksessa. Nyt ei varmaan ehdikään sitä kokoa 62 käyttää ainakaan kovin pitkään, ku viimeks oli koko pitkä talvi edessä. Meillä se nallehaalari oli muuten niin lämmin, että ois menny lähes koko talven vaunupukunaki. Pidin silti sitä äitiyspakkauksen pukua vaunupukuna (ja ihan alusta asti meni niin vaunuissa, vaikka iso onki). Nallehaalari oli sit kätevä, ku lähti jonneki.

Kaukalo ostetaan joskus ennen joulua varmaan (viimeistään ennen ku laitokselta lähdetään :D). Vaatteita en osta ainakaan vielä, ellei rakenneultrassa tai myöhemmin paljastuiski, että tulokas on poika. No pitää sitä joku vaatekappale toiselleki uutena ostaa. :)

Se matkasänky on muuten tosi kätevä, esim. mummolassa ja miuutenkin reissussa, mutta suosittelen hankkimaan siihen vielä matkalisäpatjan (ainakin Pikku Piian matkasänkyyn löytyy), kun muuten aika kova ja meillä ainaki nukkui sitten lisäpatjan oston jälkeen paremmin. Vastasyntyneelle on vielä se korkeammalle jäävä lisäpohja). Ellei ois pinnistä, voisin harkita pelkästään matkasängyn ostoa, kun siihen ostais vaan kunnollisen patjan.

Meillä on nyt hankittuna semmosia unisex 50-68 cm vaatteita, vaunut, pinnasänky, petivaatteita ja muutamia leluja. Ja eilen varasin hoitopöydän, jota meen hakemaan ens viikonloppuna. Sitä hoitopöytää oon ettiny jo jonkun aikaa, kun halusin semmosen laatikollisen/kaapillisen, jota voi sit käyttää lipastona. Ja värin piti olla valkonen ja sopia muutenkin yhteen pinnasängyn kanssa ja olla suht lähellä, että pystyy noutamaan.

Meillä on ikean hoitopöytä, joks siis lipasto, jonka päälle sai ostettua erillisen hoitotason. Eli sit ku hoitopöydälle ei enää oo käyttöä, ni jää lipastokäyttöön. Sitä ihan samaa ei näköjään enää oo valikoimissa. Mut joo, meillä hoitopöytä on ollut kyllä tarpeellinen. Nyt meinataan sijoittaa toinen vaipanvaihtoalusta kodinhoitohuoneeseen, jos tarvii vauvalle vaihtaa vaippaa sellaseen aikaan ku esikko nukkuu. Hoitopöytä kun on esikon huoneessa.

Mä oon ostanut tähän mennessä pari bodya, yöpuvun ja sellasen iiiihanan marimekon kevyesti topatun haalarin. Unisexia kaikki. Nyt on vaateostokset jäissä siihen asti, et jos saatas tietää kumpi tulee.

Mulla oli kans aikomuksena ostaa hoitoalusta kodinhoitohuoneen pöydälle, niin siinä saa sit vaihdeltua, jos on suurempi sotku :) tai kun menee ja tulee pois kylvystä. Mulla on nyt sen verran niitä pikkuvaatteita, että niitä en enää juurikaan hanki, kun otan äitiyspakkauksenkin vielä ja sit jos ja kun saa tietää sukupuolen, ni voi ostaa jotain pieniä spesiaalijuttuja tytölle tai pojalle.

Kyl mäkin tälle uudelle vaville ajattelin ostaa sellasen kunnon hoitoalustan jonka voi laittaa tason tai lipaston päälle, mut en edelleenkään varsinaista hoitopöytää. Tota alustaahan voi sit siirtää jos huomaa et vaipanvaihto onkin luonnollisempaa jossain muualla missä ite nyt alunperin suunnitteli.

Oon ostanu ainoostaan yhden yöpuvun, sellasen harmaan mis on pilvien kuvia (unisexia siis) ja sen ostin ihan fiilistelymielessä pian plussauksen jälkeen. Muuten ajattelin kohtapuoliin käydä vauvanvaatelaatikoiden kimppuun ja erotella sieltä tyttövaatteet vielä odottaan, ja unisexit käydä sit tarkemmin läpi ni tietää mitä tarvis ostella. Oon vaan paininu sen asian kanssa et mitä jos sitä KUITENIKIN vaikka ihan vaan VAHINGOSSA saa ultrassa (8.9.) tietää kumpi sieltä tulee, ja jos tuleeki toinen tyty, nii sit täytyy kuitenkin ottaa taas ne laatikot esille. Ei siis olla ajateltu selvittää sukupuolta, ja aattelin et jos tulee yllärityttö nii ne esikoisen vaatteet voi pestä vasta vauvan tultua. Selitinkö tarpeeks sekavasti?

Joo ja safetybelt autossa on ollu jo muutaman viikon ku turvis alko painaa masua. Sisarusrattaita varmaan tarvis aikuisten oikeesti alkaa katteleen.... Toisaalta, ehtii kai niitä sitte.... (Ostettiin esikoiselle just valjaat ni sen kans isommassaki väenpaljoudessa käveleminenki on helpompaa nyt.) Vaunut, sitteri ja turvakaukalo on esikoiselta.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Vielä pitäis odotella uuteen asuntoon pääsyä pari kuukautta. Sitten pitäis remontoida työn ohella kylppäriin kodinhoitotilat. Ajattelin että pärjätään hoitoalustalla eikä erillistä hoitopöytää ostettais. Vaunut ja turvakaukalo on ja jotain kirppisvaatteita ja ale-vaatteita, mitä oon hankkinu jo sillon joskus vauvakuumeessa. Ne on kyllä piilossa jossain todella syvällä kaapin uumenissa. Teki niin pahaa kun sitä pientä ei kuulunut että oli pakko saada pois silmistä. Jospa sitä kohta uskaltais tutkiskella niitä taas. Enempää en osta ennen kun muutto on hoidettu. Eli vielä pitää malttaa...

No nyt tuli varattuu vaunukoppa vaunuihin tosi ihana capri cream citykoppa. Nyt vaan metsästää runkoo :D

Meil olis kans tuplarattaiden hankinta edessä. Toiveikkaana kyttään tori.fi:ä päivittäin, josko eteen tulis edulliset ja siistit.

Minä sain pari viikkoa sitten siskolta Emmaljungan kolmipyöräisen rungon ja ostin nettikirpparilta ihanan white leatherette citykopan siihen. Pitkä penni säästyi vaunuhankinnassa :) Kaukalo tulee myös siskolta, mutta vähemmän sitä tarvitaan, koska ei ole omaa autoa. Ja esikoiselle äitini teetti kehdon, jonka maalasin kaapista löytyneellä jämämaalilla. Loppujen lopuksi aika vähän tarvii etukäteen hommata mitään vaikka esikoinen on jo 13, vähemmälläkin pärjää :)

Meillä oli hoitoalusta kodinhoitohuoneessa pöydän päällä ja hoitopöytä (jonka sain käytettynä halvalla) lastenhuoneessa. En käyttäny hoitopöytää kertaakaan, tai no vaatteet tuli siinä vaihdettua. Nyt aatteelin mahduttaa sen hoitopöydän kodinhoitohuoneeseen.

Olen kanssa tainnut aiemmin mainita että meillä hoitopöytäkuvio järkättiin ekan kanssa niin että kovalla pohjalla varustettu hoitoalusta oli pesukoneen tason päällä. vieressä oli hylly jossa kaikki tavarat vaihtovaipoista, rasvoista, wipeseista pieneen määrään vaihtovaatteita. kaikki käden ulottuvilla, myös se lavuaari. näppärää. sama toistuu nyt, ihanana lisänä on tuplaantuneet neliöt pesuhuoneessa ;) mutta itse en ajatellut että kun ne "niskapaskat" sieltä tulee, että juoksisin lapsi kainalossa huoneesta toiseen siistimään :D ja myös se vaipparoskiksen kärtsä.
tänä aamuna kun tuota omaa 2,5veetä katseli niin tuli ihan järkyttävä vauvakuume. onneksi on jo tuloillaan <3

Mulla oli kans kodinhoitohuoneessa kaikki tarpeellinen alustan vieressä. Oli ne hoitopöydänki luona, mutta ku tarttee sitä vettä kuiteski (mieluummin pesen, ku käytän kosteuspyyhkeitä). Monesti oli vaihtovaatteetki kodinhoitohuoneessa (ainaski narulla :)). Nyt tosiaan haluaisin kuiteski sen tason, että ois enemmän varsinaista pöytätilaa vapaana.

Kävin just Lastentarvikkeessa.. Inventaarioalessa. Lähti mukaan tukivyö (tuntuu kyllä mukavan napakalta päällä), imetystyyny (jota alan käyttään nukkuessa ja Emman fleese turvakaukalopussi. Kaikki oli pienessä alessa. Ja sit otin samalla mukaan ton babyboxinkin. Ei se ihmeellinen ollut, mutta ihan kiva silti :)
Oishan siellä ollu vaikka minkälaista, mutta ei vaan jotenkin osaa ostella sitten mitään tutteja, pulloja, leluja ym..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Takaisin