Hankinnat vauvaa varten

Mä oon hukannu esikoisen äp:n toppa töppöset jonnekkin.. ne olis nyt niin kätevät! Pysyis pienet varpaat lämpösinä.

Eilen oli typyllä varpaat viileät ulkopäikkäreitten jälkeen ja aloin tuskailee, että mitä ihmettä laitan sille ulos tänään et pysyy varpaat lämminä. Esikoisen äp:n toppahaalarikaan ei ollu ihan käden ulottuvilla, niin kas kas, tyttö nukkuukin nyt siinä 'turhakkeessa':joyful:
 
Mulla on edelleen vaunuverho hankinnan alla, noi harso viritelmät on aikamoisia. :D Ensisijaisesti tuulen, toissijaisesti lämmön takia. Lämpöpussi vaunuissa on ollut superkätsy! Ja samaten semmonen välikausi karvapuku. Meidän hikoilijalle on turha kuvitellakkaan toppapukua esim autoon, vaunuiluissakin vaan miinuskeleillä.
Mulla toi doomoo on jäänyt aika vähälle käytölle, en jotenkin osaa käyttää sitä, se harmittaa. Mutta tyynyjä ei onneks oo koskaan liikaa! :D
 
Just oli joulun aikaan uutisissa että toppapukua ei suositella kaukalo käyttöön. Turvavyön ja vauvan väliin jää helposti ilmatasku joka ei ole turvallista. Jos sattuu jotain vauva irtoaa vöistä :sad001 Meillä onneksi käytössä kaukalopussi.
 
Meillä on yöpuvut jääneet turhiksi. Vauva nukkuu päiväbodyssaan, joka sitten vaihdetaan kun tulee likaiseksi. En sitten tiedä toisiko enemmän yörutiinia vauvalle vaihtaa yöksi vaatteet, se vaan tuntuu niin turhalta. Lisäksi yöpuvut ovat vaikeita käyttöä kun pitää pestä pyllyä ja vaihtaa vaippaa.
 
Ai. Mun mielestä yöpuku on just helppo. Neppariy alhaalta vaan auki
tai jos vetoketju on kaksisuuntainen.
 
Mulle turhaa on taas kokoasut päivisin. Mummo niitä ainakin tykkää ostella. Sanonut jo pari kertaa että älä haaskaa rahoja ei ole käyttöä. Siis sellaiset missä on myös potkuhousut ja pitkät hihat. Sisäpinta on yleensä karhea niin alle pitää pukea body. Kalan teräosat on aina hankalan pienet.
 
Jnk, rutiinin kannalta yökkärin vaihto olis just hyvä! Suosittelen! Oikeesti, pikku juttu, mutta todella hyödyllinen.

Voithan käyttää jotain tiettyä bodya ja housuja öisin. Mutta mun mielestä vetoketjulliset yökkärit on todella käteviä! Nepparilliset vois räjäyttää.
 
Oon kyllä nyt herännyt siihen ongelmaan, että meillä ei oo sitä iltarutiinia. Eli tän kyllä vois ottaa käyttöön! Mut just joku eri vaate kun se nepparihelvetti :D Mulla on täystyö tavallisen bodyn kolmessakin nepparissa niin ne 8 yöpuvussa on mahdottomuus.. Plus siihen nää öiset rotakakat.

Eli shoppailemaan!
 
Mä oon varmaa ainoo joka sit taas tykkää enemmän niistä nepparillisista yöpuvuista ku vetoketjullisista :D
 
Joo ehdottomasti siihen iltaan kannattaa ottaa rutiiniksi jo varhaisessa vaiheessa ne tietyt iltatoimet. Jo siitäkin pikkutyyppi sitten erottaa että nyt mennään oikeesti nukkumaan eikä millekään minitorkuille.
Kaukalopussi meilläkin ollut jees, mutta ei toimi yhtään pidemmillä matkoilla, kun poika hikoilee kovin.
Tuplavaunuina Bumbleride indietwinit on ollut ihan loistavat! Saa nähdä kuin pitkään pehmeä kantokoppa on käytössä, tila alkaa käydä vähiin.
Mä en oo oikein ikinä ymmärtänyt mobilen käyttöä sängyssä.. Tai siis oon ajatellut, että sänky on meillä selkeästi nukkumapaikka, sinne mennään väsyneinä ja noustaan pois jos leikityttää. Auttaako se mobile sitten unen saannissa vai?
Tälle superpuklaajalle tilasin nyt lisää kuolalappuja, ettei niin useasti menisi koko vaatekerta vaihtoon.
Triptrappiin käytettynä ostettiin newborn setti ja se on kyllä kieltämättä kelpo ostos tässä soseiden maistelujen aikaan.
Sitterinä tiny love on toiminut molemmilla pojilla ja maksanut itsensä mielestäni takaisin, vaikkei esikoinenkaan siinä hirvittävän pitkiä aikoja viihtynyt. Nojoo, tuo tärinä ominaisuus siinä on kyllä aivan turha.
 
Hepsuli meillä kanssa jäänyt käyttämättä suurin osa ns kokohaalareista, sisämateriaali on monissa tosiaan turhan kova niin ei voi käyttää sellaisenaan. Vähän isommalle vauvalle/taaperolle ne on kyllä ihan kivoja ja kesemmällä hyviä päällysvaatteeksi ulos.

Täällä liputetaan kanssa vetoketjuyökkäriä! :) yks napillinen löytyy mutta jääköön ainoaksi. Minusta se on kiva rutiini vaihtaa illalla yökkäri ja aamurutiinina puhtaat vaatteet pyllynpesun kera.
 
Meillä jo selkeät iltarutiinit. Tosin pojan nukuttaminen kestää edelleen sen 30 min. Välillä kun antaa leikkiä itsensä uuvuksiin niin simahtaa heti (y)
 
Turvakaukalon lämmin pussi on ollut hankinnoista paras! Ei tarvi siinä pukemis-riisumishommassa hermojaan menettää.
 
Mun pitäis toi pussi ostaa mutta kun ei viittis viikoksi hankkia. En sillä tee paljon mitään tuolla Ranskassa.

Meillä silleen selkeet iltarutiinit että kylvetään vannassa pikaisesti joka ilta,hieronnat ja yöpaita päälle. Plus käytän unipussia niin se on selkee ero päivään.
 
Mobile on mullekin jäänyt vähän oudoksi. Meillä on semmonen kyllä, mutta nyt taas (kuten esikoisenkin kohdalla) otin sen pois sängystä, koska ihan liikkumattomanakin se tuntuu aktivoivan poikaa.

Kaukalopussi meillä on, mutta se on tosi hankala tuohon kaukalon vöihin laittaa (johtuu kaukalosta) ja se on todella kuuma, joten poika paistuu & tuskastuu sen kanssa nopeasti. Nyt kyllä näillä paukkupakkasilla sen voisi laittaa.

Meidän tuplavaunut on aivan paskat yhteisen kuomun takia. Nyt vielä toimii kun on vaunukoppa vauvalla, mutta koppa jää pieneksi ihan viikkojen sisällä. Ja sitten en tosiaankaan saa tarpeeksi suojaisaksi nukkumista varten. Vieläkin ärsyttää että mokasin tuon homman!
 
Onko kellaan kokemusta lentomatkustamisesta vaunujen kanssa? Meilla on semmoset 3 in 1 Brion vaunut ja mietin etta mita osia ottaa lomalle mukaan. Vauva ei silloin viela istu, niin mietin etta olisko vaunukoppa kuitenkin paras..? Enta se turvaistuinkaukalo?
 
Turvakaukalon saa ottaa sisälle koneeseen, jos siellä on ylimääräistä tilaa. Kaukalo hyödyllinen kohteessa, jos joutuu matkustamaan taksilla pidempiä matkoja tai vuokraa auton. Lentokentälle ei Helsinki-Vantaalla saa ottaa mitään vaunuja ja ulkomaillakin vain yksiosaiset vaunut. Ruumaan laitossa yksiosaisuus helpottaa..muuten voi mennä ylimääräiseksi matkatavaraksi. Kannattaa selvittää lentoyhtiöltä.
 
Meillä oli esikoinen lentokentällä kantorepussa, kohteessa sai hotellilta rattaat ja taksissa mentiin siellä vaan sylissä.
 
Takaisin
Top