Hankinnat vauvaa varten

Tällä kertaa tahdon kyllä itse käydä ostamassa pikku rimpsessalle unirievun:cat:.
Mahollisesti sellasen missä on kiinteä tuttinauha. Eilen oli jo hurja himo käydä ostaa mut oli sunnuntai :joyful: ehkä sit joku muu päivä tällä viikolla.
 
Kivasti tossa eilen tajusin että eihän mulla oo vauvalle juuri sukkia. Äitiyspakkauksessahan oli yksi pari ja niistäkin oon jo hukannut toisen sukan :D Mutta nyt on sitten sukkia haettuna valmiiksi ja kävin apteekista hakemassa bebanthenin samalla. Enää puuttuu vaan sit se vauva..
 
Mulla vieläkin suunnitelmissa kaukalopussin hankinta. Taidan ostaa sellaisen, joka käy myös haalarista. Ulkona oli jo sen verran kylmä, että talvi tekee tuloaan.
 
Mä tilasin lämpö/kaukalopussin. Hermo meinas mennä kun ei missään oo pieniä kokoja. Ois helpompaa saada keskosvauva kesällä niin ehtis kasvaa talveksi. Ostin sit jonku Eisbrächenin. Olisin halunnut semmosen missä hihat mut semmosia malleja ei montaa ollut ja haalari/makuupussit tosi kalliita. :|
 
Mulla on lainassa tuo Eisbärchen ja vaikuttaa todella lämpimältä. Pieniä sukkia saa muuten onneksi kivasti lahjaksikin, kaikista kätevimmät on kärjelliset housut. Sukat tahtoo pyöriä jaloissa jos on oikein pienet jalat.
 
Käytiin viime viikol ostaa kaukalopussi, wallaboo merkkinen :) toivottavasti on käytännöllinen!
 
Riittääkö sitten vaunukopassa vielä yksin se lämpöpussi minkä ostin? Talvella varmaan vielä se äitiyspakkauksen makuupussi lisäksi? Neuvolassa alan käymään kävellen kun se on niin lähellä.
 
Mekin ostettiin Wallaboo turvakaukaloon. Koen kätevämmäksi, kuin haalarin oston näin ihan alkuun :)
 
Pakko tähän lisätä vaikka ei liitykään vauvahankintoihin mutta sukista tuli mieleen, että kaikkiin viimevuosien lomareissuihin meidän porukka on lähtenyt ilman sukkia. Ollaan siis unohdettu pakata ne ja sitten eka päivä metsästetty reissusukkia.. Huvittavinta tässä on että olin nuoruusvuoteni sukkatehtaassa töissä ja kaapit pursuilee niitä edelleen:hilarious:. Vauvalle kyllä vino pino sukkia jo hankittuna...
 
Meilläkin on wallaboo turvakaukaloon ja vaunuissa iso lämpöpussi. Vaunujen pussiin tyttö kyllä hukkuu että toivon mukaan ensi vuoden puolella pystyis käyttää :) lampaantaljankin oon hommannut!
 
Mä en oikeen tajua kaukalopussia. Sehän on usein viritelty siten, että itse pussia ei ole helppo napata matkaan. Mutta mitä sitten kun haluat vauvan syliin kylmässä? Pussi kiinni kaukalossa ja vauva keveissä vaatteissa.
Yleensä olen sangen utelias ja lähden kokeilee uusia juttuja, mutta tää pussi ei kyllä kuulosta kätevältä. Niin paljon reissailtiin kaikkien 4 lapsemme vauva-aikoina, että muistan tosi hyvin kuinka usein vauvoja otettiin pois istuimista ja oli ihan tarpeellista, että heillä oli tarpeeksi taminetta sylissäkin. Siis ei ajon aikana, mutta muutoin.
Saatte yrittää puhua mut ympäri, mut oon hurjan skeptinen! Vaunuissa sitten onkin aina ollut lämpöiset pussit ja taljat, mutta ne on saanutkin syliin vauvan mukana.
 
Mulla on Emman kaukalopussi ja se oli esikoiselle ainakin aivan liian kuuma. Autossa hikoili ja huusi pussissa ihan raivona. Eikä auttanut pitää pussia auki. Koettiin se siksi tosi epäkäytönnöllisenä. Tosin esikoiselle sopiva autoiluvaatetus on ajoittain edelleenkin suuri mysteeri :D

Kaukalopussiin mahtuvaa vauvaa mulla ei kyllä muutoin ollut kertaakaan tarvetta ottaa ulkona syliin ilman kaukaloa. Ja nyt varmaan vielä vähemmän kun sylissä on todennäköisesti joka reissulla konttaava esikoinen. Tarkoitan että kun lapset roijataan ulos autosta niin toisessa kädessä keikkuu kaukalo ja toisessa kainalossa 1 vee lapsi kun ei hän oo ymmärtänyt vielä lähteä kävelemään.

Meinasin kaukalopussin jo myydäkin, mutta päädyin kuitenkin vielä kokeilemaan sitä tälle kuopukselle.
 
Itsellä visio lyhyen matkan päähän suuntautuvilla vierailuilla / kauppakeskusreissuilla, jolloin kaukalopussin toivon käteväksi avuksi. Nähtäväksi jää miten on...
 
Mä en vaan ole löytänyt keskoskoon toppapukua niin ostin siksi kaukalopussin. Tosiaan se riitti ihan mukavasti vaunulenkillä.
 
En kans ymmärrä kaukalopussia. Oon yrittänyt kuvitella tilannetta missä se olis tosi kätevä mutta ei.. Meidän pussi tuli siis anopilta ja mies loukkaantuu aina kun sanon siitä pussista jotain negatiivista :D Mua ärsyttää ns turhat hankinnat vaikka ne ei omasta pussista olisikaan, joten toivon että todellisuus on toinen ja että siitä tulee luottokapine!
 
En mä kyllä kokenut ollenkaan hankalaksi irrottaa pussia kaukalosta tarpeen vaatiessa. Harvoin kyllä edes tarvi, kun ei meillä oo kaukaloa käytetty kuin autossa ja kaupoissa taas vauva tarkeni hyvin ilman ulkovaatteitakin, jos oli tarpeen ottaa pois kaukalosta. Meillä helpotti paljon lähtöjä, kun yhelle ei tarvinut suuremmin pukea ulkovaatteita, kun laittoi vain kaukalopussiin. Meillä kun ton kolmannen syntyessä kaks vanhempaakin oli alle 3v eikä kukaan pukeutunut vielä täysin itse.
 
Mä tykkäsin kovasti kaukalopussista esikoisen kanssa ja nyt pyydettiin anopilta ohuempi vastaava jo toinen. :) Kaukalo kotona, jossa pussi kiinni: vauva sisävaatteissa kaukaloon (plus pipo), pussi kiinni ja menoks autoon. Autossa pussi auki, kun auto lämmennyt..perillä pussi kiinni, kaukalo rattaisiin tai kantaen sisälle..tadaa, vauva sisävaatteissa ulos. Nopeaa ja helppoa. Enkä ymmärrä, miksi lyhyellä kävelymatkalla autosta vierailupaikkaan tarttis vauva pussista ulkoilmaan ottaa..vaunulenkeillä ihan eri asia.
 
Mä tykkäsin kovasti kaukalopussista esikoisen kanssa ja nyt pyydettiin anopilta ohuempi vastaava jo toinen. :) Kaukalo kotona, jossa pussi kiinni: vauva sisävaatteissa kaukaloon (plus pipo), pussi kiinni ja menoks autoon. Autossa pussi auki, kun auto lämmennyt..perillä pussi kiinni, kaukalo rattaisiin tai kantaen sisälle..tadaa, vauva sisävaatteissa ulos. Nopeaa ja helppoa. Enkä ymmärrä, miksi lyhyellä kävelymatkalla autosta vierailupaikkaan tarttis vauva pussista ulkoilmaan ottaa..vaunulenkeillä ihan eri asia.
Sama juttu. Tosi kätevä neuvola- ja kyläilyreissuilla, joinne autolla liikuttiin! [emoji4]
 
Virittelin tänään kaukalopussia turvskaukaloon ja virittelyn jäljiltä näyttää kyllä just passelilta! Kysyisin sellaista, että miten ootte muut tehneet, jos kaukakalossa vauvan pääntuki; jätättekö pussin alle vai siirrättekö pussin sisäpuolelle? Pyllyn alla olevan koroketyynyn jätin pussin ulkopuolelle, mutta sitten järkeilin pääntuen olevan järkevämpi pussin sisällä. Pussin ollessa kuitenkin paksuhkoa materiaali ei pienen massa riitä sen läpi ns painumaan tukea vasten.
 
Takaisin
Top