Hankinnat vauvaa varten

Meijän tossa uudessa istuimessa ei oo ns.painorajaa ja siihen sais laittaa jo vastasyntyneen vauvatuen kanssa. Ei varmaan oltais ostettu näin aikasin, mutta sattu oleen tarjouksessa niin oli pakko ostaa :) kyllähän toi pirpana mahtuu vielä kaukaloonkin, mutta viihtyy huomattavasti paremmim tossa uudessa istuimessa. Kaukalo toimittaa vielä vara istuimen virkaa kun ollaan liikkellä jollain muulla kun omalla autolla.
 
Meillä kans istuimet valmiina, ja esikon vanha istuin odottaa että kuopus saavuttaa minimi painon eli 9kg. Kaukaloa kannan vaan, jos tyttö sattuu nukahtamaan autoon. Muuten saa olla telakassa kiinni. :)
 
Meillä on parivuotiaalla Klippan juuri siksi, että saa selän menosuuntaan, vyöt on toimineet ihan hyvin. Pikkuinen menee Maxi-Cosissa vielä pitkään, painoa ja pituuttakaan ei ole kovin paljoa. Jospa keväällä siirretään tai jo talvella.
 
Meillä menty istuimessa jo pari kuukautta, hankittiin cybex sirona. Kätsä kun se kääntyy, helppo laittaa poika kyytiin. :)
 
Juu oli aika kätsyn näkönen tuo sirona! Ja varmaan oltais vaikka ostettukin se, jos ois kyseessä eka lapsi:wink mut hinta oli kyl meijän makuun aika suolanen kun nyt täytyy hommata molemmille muksuille uuet jakkarat mun kiesiin. Isännän autossa saavat mennä vähän vanhemmissa istuimissa. Ja kiva kuulla käyttökokemuksia klippanista, kiitos:)
 
Vihdoin ja viimein sain hommattua tytölle rattaisiin ticket To heaven makuupussin! Ja kyllä voin suositella lämpimästi:)
 
Hei suositelkaas hyviä suht edullisia turvaistuimia! Ei tule päivittäiseen tai edes viikottaiseen käyttöön, niin siksi ei mitään maltaita maksavaa :)
 
Mä myös turvaistuinhommista olen kiinnostunut
 
Me hommattiin aikoinaan tytölle klippanin jakkara. Se on nyt selkä menosuuntaan isofix kiinnityksellä ja viispiste vöillä, mut ajan saatossa muuttuu sit turvavyö istuimeks. Meille sopii, mut kaikki ei välttis tykkää ku on aika kaponen istuin. Ootteko miettiny hommata kirppikseltä? Sieltä saattais löytyä edullisesti? Ja osa on ihan ok kunnossakin.​
 
Meillä on toi Klippan myös, se on tosi hyvä. Se on meillä tuolla vanhemmalla (2v 8kk) pojalla. En vaan oo vielä hoksannut että miten siitä tulee vyöistuin.... mut ei toki oo vielä ihan ajankohtaistakaan, kohta vois varmaan kääntää kasvot menosuuntaan.
Meillä on nyt hakusessa varaistuimet toiseen autoon kun päiväkotielämä alkaa elokuussa. Yhden hyvän löysinkin fb-kirpparilta, mutta vielä toinen pitäis löytää.
 
Meillä on 4 täyttävällä britaxin turvavyöistuin (hinta uutena n 90€). Edellinen britaxi (uutena n 200€) on kuopuksella selkämenosuuntaan vielä ja viisipistevöillä. Painon puolesta olis pitänyt tuo viisipistevöillä oleva istuin muuttaa vanhemmalle jo turvavyöistuimeksi, niin siksi ostettiin tuo toinen turvavyöistuin. Mutta, joillakin merkeillä olis painavammillekin lapsille viisipistevyöt tarjolla, ja melkein olis meidällekin ollu vielä hyvä. Meinaa nimittäin turvavyö olla poissa paikaltaan, kun vähän johonkin lapsi kurottelee. Takki kautena viriteltävä takin alta kulkemaan, että pysyy kohdillaan.
 
Mä oon tuota Britaxin turvavyöistuinta 3,5-vuotiaalle pojalle miettinyt, kun paino jo siihen riittäisi. Eikä ole paha hinta, ja menis sitten niin kauan kun koroketta tarvii. Aiemmin on ollut Britaxin multitech, joka sitten jäi pikkusiskolle ja poika sai Britaxin Evolvan itselleen. Nää kaks istuinta menee nyt vaihtoon, kun oli auto kolarissa. Nyt sitten mietin, mitä ostaa tilalle...

En oikein tiedä, mitä mieltä oon noista turvavyöistuimeksi muunneltavista... Usein niillä on aika paljon painoa, niin oon miettinyt et miten ne ajaa asiansa turvavyöistuimena. Jos tulee kolari, niin tuleeko istuimesta kauheasti painoa lapseen, kun on vain auton turvavöillä kiinni..? No, joka tapauksessa tälle nuoremmalle ainakin käännettävän istuimen hankin. Onhan siihen turvavyöistuimeen vielä aikaa...

Kirppareiltakin oon katsonut istuimia myös, mutta nyt ku omat menee vaihtoon kolarin vuoksi, on alkanut pelottaa käytettynä ostaminen... Mistä sitä voi varmasti tietää, missä kunnossa istuimet on? :eek: Meidänkin istuimet on kuin uuden näköiset, mutta silti roskiskamaa...
 
Jemppu tuota olen kyllä minäkin miettinyt, että tuo käännettävä britaxi on kyllä tosi painava niin tuntuu hurjalta ajatella, että käyttäs sitä sitten joskus kuopuksella turvavyöistuimena. Vaikka alunperin sitä ostaessamme ajattelimme ns ainoaksi turvaistuimeksi kaukalon ja korokkeen "väliin". Kun ei ole isofix kiinnitteinenkään on kyllä vähän hankala, kun pitää tyhjänäkin huolehtia vyöt kiinni, ettei seilaa ajossa. Ei tullut perehdyttyä miten painavia isommille tarkoitetut viisipistevyölliset on.
 
Just tarkistin meijän klippanista et sen saa isofixillä tai ilman laittaa auton kolmipiste vöillä kiinni. Piilottaa vaan ne viispiste vyöt jotenki sinne kankaiden alle.
Meillä pitäis kohta 4v. esikoiselle hommata joku jakkara kanssa. Voipi olla että käännytään kirpparin puoleen asiassa (riskillä kylläkin) kun istuimelle jäis n.2v käyttöikää vain.
 
Takaisin
Top