Hankinnat vauvaa varten

Me vähän kokeiltiin eilen miehen kanssa turvakaukaloa autoon ja muutenkin sen käyttöä. Kuultiin vaan vinkkijä sukulaisilta kun heillä on pieni vauva, että kannattaa kokeilla niiden toimivuutta ennen syntymää. Ei tarvitse sitten siellä synnärin parkkipaikalla ihmetellä kun on se pieni nyyttikin siellä kyydissä, että miten päin tää menee ja mikä osa menee kiinni mihinkin. :wink Kokeilin pehmolelulla myös meidän kaukalopussia sinne turvakaukaloon kiinnittää ja hirveän isolta se pussi vaikutti! Voi olla, ettei tule käyttöä kaukalopussille ensimmäisellä reissulla kun vauva sinne ihan hukkuu...:eek:
 
Joo, meillä esikoista odottaessa mies ensin meinas, että saa telakan asennettua sitten mun ja vauvan ollessa sairaalassa. Onneksi muutti mielensä, kun käytti asentamiseen useamman tunnin ennenku oli tyytyväinen ja vauvan synnyttyä oli sairaalassa meidän kanssa aamusta iltaan. Tälläkin kertaa tarkoitus kaukalo katsoa kuntoon etukäteen (ensi viikonloppuna), mutta toisaalta myös luotetaan, jos vauva syntyy ennen sitä, että vähän jouhevammin kaukalon säädöt yms luonnistuu.
 
Näistä potkareista ja puolipotkareista tuli mieleen et meillä esikoisen kohalla ne jäi melkein käyttämättä kun hän oli ja on edelleen aika iso jalkainen. Sillä ei siis tarvinnu käyttää ees mitään vastasyntyneitten sukkiakaan kun ne oli jo liian pienet:coldfeet:
 
Ja meillä tullu pelattuu nyt nii paljo noitten kaukaloitten ja isofiksien kanssa, että eiköhän se isäntä saa ne laitettuu paikoilleen Sillävälin kun ollaan beben kanssa sairaalassa. Tai mite hää nyt sitten päättääkin tehdä.
 
Mä äsken teidän innoittamana menin näppäränä tyttönä asentamaan kaukaloa autoon. Jalusta oli tosi helppo asentaa, kaukalo meni siihen sulavasti kiinni MUTTA!! Sen pois ottaminen kehitti mun kielivarastoon 50 uutta kirosanaa ja kirosanayhdistelmää.. Joku ei vaan natsannu siinä lukituksessa et sen olis saanu näppärästi irti siitä jalustasta. Suutuksissani sit uhkasin jo antaa koko vauvan adoptioon jos elämästä tulee niin vaikeeta ettei osaa ees yhtä v*tun kaukaloa irrottaa...:mad:
Sit sain sen revittyä siitä irti, otin jalustankin pois, menin sisälle laskemaan kymmeneen ja koitin uusiksi. Kaipa se siitä sitten alkaa sujumaan pikkuhiljaa..:shifty:
Käytettynä ostettiin kaukalo ja vähän harmittaa kun ei saatu mitään käyttöohjeita siihen mukaan ja sit siitä puuttuu myös se vastasyntyneen "pehmuste".. Tarviiko semmosta ees kun on haalarikausi sit jo loka-marraskuussa? :sad001
 
Meillä mahtui just ja just nallehaalari vastasyntyneen pehmusteiden kanssa. Kiva tappelu että saatiin lapsi kiinni. Remmejäkin joutui säätämään tosi paljon pohjasta. Oli kuitenkin jo talvi niin otti päähän kun talvipuku ei siihen mennyt. (Graco logico istuin) Kotiin kun päästiin synnäriltä niin revittiin pehmusteet irti.
 
Anoppi oli ostanut myös sellaisen reiman kaukalo/makuupussin ja se on aivan valtava! En kauheesti ole vastasyntyneitä käsitellyt mutta tuonne se kyllä hukkuu! Taitaa kotiintulon koittaessa olla vaan vaatteet, toukkapussi ja fleece-viltti siinä päällä.

Vähän harmittaa että se on niin iso, mutta toivottavasti jotain käyttöä sille myöhemmin löytyy..
 
Haettiin tänään liikkeestä tilatut vaunut ja hoitopöytä, ne odottaa nyt kasausta. Ostettiin myös rintapumppu ja hoitoalusta. Isukki ei millään kelpuuttanut järkeilemääni neutraalia huokeaa alustaa, mikä olis sitten käynyt mahdollisille pikkusisaruksillekin sukupuolesta riippumatta. Oli pakko saada liikkeen kallein malli ja pinkkinä kun kerran tänään nähtiin tyttö ultrassa. Just se mistä olin salaa haaveillut mutten viitsinyt ees ehdottaa. Hassua mitä miehille tapahtuu kun ne saa pienen oman tytön, eikä tämän miehen tyttö oo edes ehtinyt syntyä vielä. :D
 
Ninni, ainakin meidän kaukalossa (MaxiCosi) se vastasyntyneen pehmuste ei ole siinä lämmikkeenä vaan oikean asennon tukena. Esikoinen ainakin oli ilman sitä lisäpehmustetta kaukalossa tosi hankalan näköisessä asennossa ihan nenä rinnassa, ja pehmusteen kanssa paljon paremmin kun sen vaan älysi laittaa oikein.

Isäntä saa kiinnittää kaukalon jalustan kun mä oon sairaalassa, menee varmasti jo vanhalla tottumuksella kun sama kaukalo oli esikoisella käytössä. On kyllä kätevä, sen saa siitä jalustasta irti yhdellä napsautuksella. Käyttöohjeet toki auttoi asiaa opetellessa.
 
Saa nähä kuka meillä on vastuussa telakan+kaukalon kiinnityksestä. Mies ei nimittäin ole kuskina, vaan yks mun hyvä kaveri. Eikä ole takeita että haetaanko mut+vauva kotia minun vai kaverin autolla.
Käyttöohjeita ei meilläkään ole ku ostettiin käytettynä mun veljeltä. Max vuoden vanha kaukalo+telakka kyseessä.
 
Ei kai toukkapussia voi laittaa turvakaukaloon vauvalle? Tai ainakin siinä pitää olla vöille sitten aukot.

Meillä on se vastasyntyneen pehmuste ollut hyvinkin tarpeen nimenomaa asennon tukena. Pienimpänä syntyneelle piti kyllä laittaa vielä lisäpehmustettakin pyllyn alle, kun muuten koko vauva oli ihan lysyssä kaukalossa.
 
Aika usein kaukaloitten selkäpuolella on joku loota johon on ohjekirjaset laitettu, harmi jos ne on hävinny ennen teille tuloa. Tai sit ainekin turvavyö kiinnitys on neuvottuna kaukaloitten kyljissä. Mitäpä sitä hyvällä kaukalollakaan tekee jos se on väärin kiinnitetty. Anteeksi..

Meillä kans maxi cosin turvakaukalossa esikoinen jäi tosi huonon näköisen asentoon vauvana jos sen vauvatuen otti pois.
 
Onneks on google ja juutuuba mistä näkee kiinnitykset yms käyttöohjeet ihan videolta :rolleyes: Ja jos toi ei toimi käytössä nii sit hankitaan uus.
 
Ai juu, pitääkin etsiä turvakaukaloon se vastasyntyneen tuki. Meillä on pakattuna siniset ja punaiset housut, punainen body ja valkoinen body(riippuu nyt kumpaa laatua sieltä tulee), sukat, kypärämyssy ja pipo,villasukat "nallehaalari" ja lapsi menee turvakaukalon pussiin. Mukaan myös harso puklujen varalta. Jos laskettu aika paikkansa pitää niin voi olla kylmäkin?

Tekisi mieli tsekata vielä uusiksi tytön housut ja paita, ne kun on esikoisen vanhoja. Mutta sitten löysin kuvan missä olin kuvannut kotiutumisvaatteet esikoiselle ja vertasin kuvaan, jossa vauva on kaukalossa kotona ja body sieltä näkyi, niin sellaista bodya ei edes kuvassa ollut :grin- eikä sitten montaa kuvaa ollut otettukaan, koska olin niin puhki ja maito rupesi vasta kotona nousemaan + matalat hb:t. Että toisaalta ei sen niin väliä

Oon samaa mieltä, että vauvalle aina yksi kerros enemmän kuin itselle, mutta kesäaikana se ei täysillä päde, koska meidän vauva olisi ainakin paahtunut vaunuissa kesällä jos ei olisi ollut lyhythihaisessa + nukkui harson alla (tai siinäkin se harso ehkä se toinen kerros?). Niskasta lämpötilan tietää ja opin ainakin itse huomaamaan, että meidän tyttö on aikamoinen kuuma-kyllikki kun hikoaa helposti.
 
Mies just ihmetteli kun laitoin pojulle kaks pitkähihaista päällekkäin. Et eikö riitä. Ei ees ollut hikinen niska kun kotiin tultiin vaikka poika pääosin reissua autossa makoilikin.
 
Mulle tupsahti tänään kaksi jotain pussia (käytettynä ostin toisen ja toisen tilasin netistä). En nyt sitten tiedä mitä pusseja ne on kun täällä niitä nimitetään enkelin pesiksi. Mutta sellanen kevyt toppa pussi jossa selässä remmin reiät. Että voinee siis käyttää kaukalossa ja vaunuissa...
 
^ kaukalopusseja / lämpöpusseja tälläselle jurolle kansalle... :wink Enkelin pesä kyllä helyttävämpi.
 
Ihana toi kirja! Pitänee käydä tutustumassa siihen. Ootteko muuten ostaneet jo sellaisia vauvakirjoja mitä voi täyttää? Vai onko toi just sellainen :D Haluisin sellaisen Muumi-kirjan ja mies oli sen perinteisen kannalla. Musta se on vähän tylsä, mut sit päätin et ei haittaa vaikka olis kaksi!

Sovittelin juuri kaukalopussia turvakaukaloon ja en kyllä tajuu sitä konseptia yhtään. Pussi on ihan valtava verrattuna kaukaloon ja hihnojen sujauttaminen ei todellakaan oo näppärää.. En ymmärrä esim miten lapsen saa siihen/sieltä herättämättä.
 
Takaisin
Top