Hankinnat vauvaa varten

Mulla on esikoiselle se muumikirja, se on ihana!

Mä en oo ikinä saanu poikaa unessa kaukaloon. Siis oli siinä pussi tahi ei. Mut toi meidän jäpikkä ei muutenkaan kaukalossa nukkunut kuin auton ollessa liikkeessä.
 
Joo on täytettävä. Ensin aioin minäkin ottaa sen muumikirjan mutta tulikin tää vastaan enkä oo aiemmin nähnyt tällaista.
 
Riippuu vauvasta miten saa puettua yms unessa ollessa, mutta kyllä yleensä lähtemiset ajoittaa sellaseen hetkeen, että lapsi syönyt, kuivitettu ja niin ollen vielä mahdollisesti hereillä. Nukahtaa, jos nukahtaa, sitten liikenteessä ollessa. Jotkut vauvat ei ole moksiskaan vaikka unien aikaan puettas. Kaukalopussin etunahan olis se, että jos kotiin tullessa vauva unessa, aukaistaan vaan pussi auki ettei tule nukkuvalle liian kuuma ja voi nukkua unensa loppuun kaukalossa.
 
Hyvä pointti! Nää on just näitä kun ei osaa yhtään kuvitella millaista elä vauvan kanssa tulee olemaan :)
 
Meillä kanssa Muumikirja, esikoisella myös. Täytän myös Kidmemoa.
 
Meillä on esikoiselle Mauri Kunnaksen vauvakirja, josta kyllä tykkäsin kovasti. Kuopukselle halusin kuitenkin jotain erilaista, ja valitsin Muumikirjan. Se näyttää kans tosi kivalta. Lisäksi oon ostanu isovanhemmille omat kirjat, sellaisiakin on, siis nimenomaan tehty isovanhempien täytettäväksi. Tosin annan ne varmaan vasta parin vuoden päästä tjsp, niin voivat täyttää tavallaan molemmista lapsenlapsista samaan kirjaan.
 
Mulla on myös Mauri Kunnaksen kirja. Tykkäsin siitä eniten kun oli kivoja kysymyksiä eikä niin paljon omaa vapaata kirjoitus tilaa.
 
Meki ostettii se Mauri Kunnaksen vauvakirja! :) oon jo valmiiks täytelly sitä mitä pystyy ja ihanalta on vaikuttanu kaikkinensa, sopivasti erilaisia kysymyksiä/kohtia mihi kirjoitella :)
 
Mun täytyy kanssa mennä kirjaostoksille, olin ihan varma että joku ystävä tai sukulainen sellaisen lahjoittas, mut eipä ole näkynyt:p. Kaikkea muuta tilpehööriä ollaan kyllä saatu, esim. Pipoja on varmaan tuhat, eipä tarvi joka vaunureissulle samaa laittaa talvella....:joyful:
 
Kerronpa myös meidän kotiutumisesta. Itsekin stressasin että mitähän sitä pikkuiselle päälle laitan ja otin kaikkea mukaan. Puin sitten pään yli vedettävän vihreän lyhythihaisen huggable-bodyn, minkä 2vk sitten edesmennyt tätini oli USAsta ostanut. Tämän lisäksi kävi ilmi että pienimmät vaatteet äitiyspakkauksesta olivat liian isoja ja mies oli sitä mieltä että riittää sukat jalkaan, hattu päähän, harso ja villapeitto kaukaloon pikkuisen päälle (ei siis edes hanskoja kun eivät pysyneet) ja näillä sitten mentiin sairaalasta autoon ja kotiin. Turvakaukalossakin vauva sitten istui "vähän niin ja näin" valjaissaan, mikä oli sekin miehelle aivan ok ;) Matka tosin max50km tunnissa ja noin 4km. Ja pikkuinen nukkui koko ajan. Oli kyllä itselleni tunnerikas ajomatka, kun konkretisoitui se, että nyt meillä alkaa ihan uusi elämänvaihe pikkuisen kanssa <3
 
Meille on siunaantunut haalareita. Kaikki isoja vielä varmaan kevääseen asti. Että pitää itse hankkia pari oikean kokoista vielä. :P
 
Meiltä just nimenomaan puuttuu vastasyntyneen koossa haalarit ja pipot. Kaikki mitä on saatu on vähintään 62. Oon metsästäny sopivia kuumeisesti netistä mut olis kiva päästä oikeestikin kaupoille. Flunssasta haluan kuitenkin ensin eroon. Eilen tein sit lopulta nettitilauksen mieltäni rauhoittamaan.
 
Noiden vaatekokojen kanssa on jotenkin vaikeata näin ennakkoon, kun ei tiedä minkä mallinen ja kokoinen se oma lapsi sit kuitenkaan on alussa... ihan pienempiä kokoja en ole itse uutena hankkinut juurikaan. Muutama 56cm ja pääosin vaatteet 60-62 cm, hommaan sit pienempiä jos kovin pikkuinen on. Nyt kuitenkin jo täysiaikainen ja me vanhemmmat ei mitään pienikokoisia olla... keskikokoista neuvolassa lupailtu, ultraa ei meidän neuvolassa ole.
 
50-56 koot käy vain pari kuukautta, vaikka alkuun sopivia olisikin. Eli mä en ainakaan talvitoppahaalaria aatellut tarvita ollenkaan kuin just jossain 62 koossa.
 
Meillä jäi edellisellä (syntynyt marraskuussa) vauvakokojen toppahaalarit kokonaan käyttämättä, kun tykkäsinkin enemmän noista toppapusseista (kaukaloon ja vaunuun omat). Pari kertaa oli haalari päällä, kun oli jostain syystä liinassa ulkona. Muuten haalarit tuli käyttöön vasta isompana, kun alkoi ulkoilla ilman vaunujakin.
 
Netissä on tän yrittäjän koot.fi sivusto ja Varkaudessa Puoti liike mistä tilasin nämä. Kotimaista ompelutyötä pitää kyllä kannattaa aina kun voi. Nämä jää sitten muistoksi lapselle ja hänen lapsilleen.
 
Takaisin
Top