Hankinnat vauvaa varten

Juu, itse en sellaista olis ostanut (kaukalopussia siis) koska pääsiassa liikun vauvan kanssa jalan mutta innokas anoppi halus välttämättä sen ostaa meille..
 
Mäkin ajattelin nyt kokeilla tykkäänkö kaukalopussista, esikoisella ei ollut... Siksi pakkaan sairaalaan mukaan myös teddyhaalarin, jos muutan mieleni enkä kaukalopussiin haluakaan vauvaa pistää :D Meidän kaukalopussi on just tota ohuempaa mallia... Äp-makuupussin luokkaa :)
 
No, pitänee lähettää mies vaatteiden hakuun, jos sieltä ihan pienen pieni pikku prinssi tulee. :)
 
Mua jotenki stressaa vauvan kotiutumisvaatteet. Haluisin et ne ois ihan omat ja uudet, eikä lainatut. Ja muutenki jotenkin erityisen söpöt mut samalla käytännölliset niin et on arkikäytössä hyötyä sen merkittävän kotiintulon jälkeenkin. Sukupuolen ja syntymäkoon epävarmuus vaikeuttaa kuitenki valintaa, en viittis neljää eri settiä hankkia sitä varten. Ja ne vaatteet pitäis olla vielä pestynäkin valmiiks. Huoh. Miks teen tästäkin niin ison asian mielessäni...

Meillä on Wallaboon paksu kaukalopussi ja se lienee liikaa vaikka lokakuun lopun keleistä ei varmuutta vielä ookaan. Löytyy myös toppahaalari koossa 56 mut sekin on liikaa. Ohuemmat haalarit on sit jo 62-68. Eli jotain pikkuvaatetta tai ohuempi kaukalopussi pitää vielä hankkia syyskeleille. Epätietoisuus stressaa.
 
Mä aattelin ottaa tytölle sukkikset, ohkaset housut ja mekon, alus bodyn ja neuletakin. Lisäksi villa töppöset, tumput ja hatun tai kypärä myssyn. Nuo siis koossa 50 ja fleece haalarin koossa 56 tai 62. Toisessa on ainekin kääntö hihat ja lahkeet. Jos tarttee isompaa tai lämpimämpää olla ni sit siirrän kotiutumis vaatteista vastuun isännälle.
Ja sama juttu ku minivööllä, omat uudet suloisuudet täytyy vaatteiden olla :)
 
Anteeksi nyt, mutta kuka ne kotiutumisvaatteet näkee muuten kuin te (vanhemmat + mahd. sisarukset)? Ei kai niillä muuten niin väliä, kunhan lämmittävät vauvaa kotimatkan ajan. Siis että kyllä niitä nyt voi senkin jälkeen käyttää.
 
Mulla niille vaatteille on kai niin suuri merkitys siks että ne on ekat vaatteet jotka puen vauvalle. Ja mulle vaatteet on muutenkin mieluinen ja tärkee juttu, niin esikoisen ihka ekat omat vaatteet on luonnollisesti erityiset. Myös vaikuttaa se että kotiinlähtö/-tulotapahtumasta otetaan varmasti kuvia ja saattaa olla monelle tutulle ekat kuvat jotka näkee vauvasta. Sikskään en haluis et vaatteet olis jotkut suvussa kiertäneet, mitä muuten mieluusti oon ottanut vastaan ja aion vauvalla käyttää. Mun mielessäni tällä asialla on vaan suuri merkitys. Se on niin erityinen hetki mun kuvitelmissani kun tuodaan vauva kotiin ekan kerran :)
 
Meillä on pääosin kirppisvaatteita ja itse ommeltuja vauvalle. Niillä mennään :)
 
Ja nimenomaan mulle itselleni se on tärkeintä, vaikkei kukaan muu näkis vauvaa niissä vaatteissa. Ehkä se on se pukemishetki erityisen erityinen. Lapsuuden parhaat leikitkin liittyi nuken pukemiseen. Tuskinpa se vauvaa tai kotiinlähtöä mitenkään muuttais jos olis mitkä sattuu vaatteet mukana. Mut niin kauan ku mul on aikaa pohtia ja suunnitella niin tavoittelen sellaisia vaatteita jotka oon omalle lapselleni kuvitellut.
 
Muistan että ekan vauvan kohdalla ne vaatteet oli tosi tärkee juttu :)
 
Kyllä täälläkin pakko myöntää, että kun esikoinen tulossa niin jotenkin haluaa kaiken olevan niin ns vimpanpäälle ihan vaan vaikka sen takia että omaa silmää miellyttää.. Mutta kukin tyylillään :)
 
Meillä nuo anopin tekemät villa jutut jäi esikoisella käyttämättä, kesävauva kun oli. Ja haalarit on saatuja tai kirppikseltä ostettuja, mut nuo itse vauvan vaatteet ainakin täytyy olla uudet minun pikkuselle:Heartred

Ja nuo vaatteet tulee varmasti käyttöön kun ovat tällä hetkellä suosikit omassa mielessä pikkuselle.

jokainen menee tyylillään:smug:
 
Moni taitaa myös säästää kotiutumisvaatteet vauvalle muistoksi, joten on kiva jos ne on jotenkin erityiset. Mä en edes tarkalleen muista mitä pojilla on ollut kotiutuessaan ja on se joskus harmittanut, kun oon jotain tärkeitä vaatteita/leluja tms. laittanut pojille talteen, jotta saavat ne sitten joskus jos haluavat. Minusta on ainakin ollut kiva saada muutama mun ja miehen vanha vaate omille lapsille.
 
Niin samoja ajatuksia täälläkin!!

Omat tavarat saaneet olla rauhassa sairaalakassissa, mut vauvan vaatteet myllätty ja muutettu varmaan viiteen kertaan. Nytkin taitaa olla kassissa 2 vaihtoehtoa.

Haluan myös tehdä vauvan kotiutumisesta speciaalin (kyllä, myös vaatteiden osalta) mutta mää enemmän mietin ett haluaisinko aloittaa "tradition" että meidän lapsemme kaikki tuotaisi kotiin samoissa (ulko)vaatteissa/viltissä.
Bodyt, nutut, potkikset tulevat jokapäiväiseen käyttöön ja jotkut taitaa olla kirppiseltäkin ostettuja.

Musta on ainakin raskaudenaikana tullut jahkailija jos ei muuta!!
 
Mulle ei oo väliä onko kotiutumisvaatteet uudet vai käytetyt, mutta kaikki on kyllä tarkasti mietitty että sopii keskenään :P Neulepuku+myssy, jotka otan mukaan, on ollut mulla vauvana :) Onhan se erityinen hetki kun vauva tulee kotiin, vaikkei sitä kukaan ulkopuolinen olekaan näkemässä... Itse en silti turhaa stressiä vaatteista ota...
 
Toki on erityinen hetki, mutta ei niitä vaatteita stressata kannata. Itsekin olen pakannut kahdet bodyt ja housut, koska en vaan osaa päättää (eikä ne paljoa tilaa vie).
 
Mulla on pakattuna pitkähihainen body, potkuhousut, tumput, sukat, pipo, kaksi eripaksuista velour haalaria (riippuu ilman viileydestä) ja peitoksi vauvalle vartavasten virkattu isoäidinneliö peitto.
Kokoajan mietityttää puuttuuko mulla jotain. Onneksi tääl ei oo ollu kovin viileitä ilmoja, mutta eihän sitä koskaan tiiä.
 
Hei - muualta tulen kommentoimaan (ja tarvittaessa jättäkää ne omaan "nurkkaan")...

Kun mietitte kotiutumisvaatteita (mullakin käy tama välillä mielessä vaikka odotusmatka on vielä pitkä) - suosittelen mahdollisimman helpot kotiutumisvaatteet tulokkaalle, nimittäin pienen velton - mutta kuitenkin jäntevän - lapsen pukeminen ei ole mielestäni mailman helpoin asia, varsinkin kun sitä niskaakin pitää tukea. Ja sitten sillä pikkuisella voi myös olla omaa mieli pukeutumisrumbasta....Meillä ainakin esikoisen kanssa oltiin ikionnellisia yksinkertaisista vaatteista (=melkein helppo pukea päälle ilman suurempaa kokemusta) - ja nallepuvusta + viltistä kun oli kotiin lähtöaika.

Muuten, kannattaa katsoa, ettei ulkovaate (mikä se sitten onkaan) ole liian iso, ettei tule hankaluuksia kiinnittää vauva turvakaukaloon (paljon kangasta - missä se lapsi onkaan...)
 
Takaisin
Top