Hankinnat vauvaa varten

Tuohon riepuun pakko kommentoida. Meillä oli esikoisella tutin lisäksi uniriepu ja toisille ei tuu. Edelleen tuo vähän alle 5-vuotias pureskelee jatkuvasti paidan hihoja ja kauluksia. Tosi raivostuttavaa, kun moni vaate on sen takia mennyt pilalle. Eli tällä kokemuksella en kyllä opettais vauvaa imeskelemään/pureskelemaan mitään kangasta.
 
Vielä olis pari hankintaa tehtävä tässä loppusuoralla. Uutta pinnasuojaa yritän etsiä kissojen ja koirien kanssa, todnäk joudun kalliilla jostain tilaamaan kun en käytettynä kunnollista löydä. Vauvan huoneeseen pitäis kattolamppu ostaa ja tottakai se minkä haluan maksaa viiskymppii :oops:
Ja rahatilannehan ei nyt mikään ihanteellinen ole niin tuntuu kirpaisevan nää hankinnat o_O
Tänään piti käydä meidän Gracon vauvan autokoppaan käydä tilaamassa yhteensopivat Gracon matkarattaat kun todettiin ettei oo varaa pitää talvella kahta autoa ja se auto joka jää käyttöön on takakonttitiloiltaan sen verran pienempi ettei oikeat vaunut sinne mahdu kyytiin. Molemmille lapsille pitää siis mahuttaa sinne matkarattaat..toivon tosissaan että nuo uudet Gracot ja vanhan Emman matkikset mahtuu yhtäaikaa :nailbiting:
 
Niin en siis ole opettamassa pureskelemaan paidan hihoja vaan vauva on keksinyt sen ihan itse. Luin netistä että jos hihan/sormien lutkutus vaan jatkuu kannattaa tilalle hankkia ergonomisesti muotoiltu tutti. Siis mikä tahansa tutti ei käy.
 
Tuli sitten hankittua aventin itkuhälytin ja tuttipullonlämmittäjä. Lämmittäjästä tykätään! Hälytin vasta avattiin paketista. Ellokselta löysin keskosen vaatteita koko 45 tosin oli pienin varmasti meille just oiva. Paidat on hankalia siis esim. Koko 50 onbihan hirveän iso, mutta puolipotkareissa sitä ei huomaa. Niitä ostin eilen sitten H&M:stä. Name it löytyy meidän kauppakeskuksesta mutta sielllä oli vain muutamia 44 koon vaatteita. :|
 
Mä tilasin Ellokselta esikoista odottaessa muutaman bodyn. Koko sanoo 54, mutta on pienempiä kuin H&M:n 50. Olikohan cocoon-merkkisiä...
 
Perjantain kauppareissulta tarttu mukaan vaihtoehtoinen kotiutumis setti sekä Lindexiltä toppa haalari/makuupussi. En tiiä oliko turhake mutta kivalta näytti. Se on semmonen et siin on jalkovälin kohdalle laitettu rivi neppareita ja siitä saa siis tehtyä makuupussin tai haalarin. :joyful:Aattelin et se vois olla aika kätevä turvaistuimessa sen turvaistuimen keski jutun kun saa siihen sillai hyvin laitettua. ja mikäettei se toimis makuupussina sitten kun nukuttaa talvella rattaissa ulkona.
 
Kotiutumisvaatteista puheen ollen.. Kertokaas kokeneemmat miten paljon ja miten lämmintä vaatetta sinne sairaalaan kannattaa varata mukaan vauvalle? Meillä siis kotiutuessa todennäkösesti päästään melko ovelta ovelle autolla.. Ja täällä etelässä ainakin toistaseks päivät on ollu melko lämpimiä! Mua ei jännitä synnytys niinkään, enemmän se että miten osaan pukea sen pienen oikein :D
 
Mä oon pakannu vauvan vaateet kaukalopussiin valmiiksi jo... Laitoin pussiin bodyn ja puolipotkarit, sukat, tumput, villasukat, kypärämyssyn, neulepuvun ja -hatun sekä teddyhaalarin. Uskoisin noilla saavan vauvalle sopivan yhdistelmän sään mukaan :)
 
Mullakin kaukalopussiin pakattu valmiiksi vauvan kamat; pitkähihainen body, puolipotkarit, college-haalari, sukat, villasukat, tumput, kypärämyssy, trikoohattu ja peitto. Joko pistän päälle pari vaatekerrosta ja peiton. Tai yhden vaatekerroksen (college-puku uusi ja niin ollen paksun tuntuinen) ja kaukalopussiin. Turvakaukalohan itsessään on yllätävän lämmittävä laite.
 
Kiitos, hyvä tietää etten oo ihan hakoteillä :D Toi kaukalopussi pitäis ens viikolla käydä vielä hommaamassa, kaikki muu onneks onkin jo valmiina :). Minkä merkkisiä pusseja teillä on? Onkohan esimerkiks noilla Emman ja Eisbärchenin kaukalopusseissa suuria eroja?
 
Meillä on Emman isompi vaunupussi rattaissa, eikä siinä ainakaan ole paljonkaan eroa Eisbärcherin vastaavaan. Nuo vaan on niin paksuja, että todennäköisesti on vielä lokakuussa liikaa. Kaukaloon oon ite tehny toppapussin, mutta se on kans niin paksu, ettei voi käyttää vasta ku pakkasilla. Pitäis saada tehtyä ohuempi toiseksi. Sellainen äitiyspakkauksen makuupussin paksuinen vois olla syyskeleille hyvä. Kaukalopussin lisäksi aion pakata vauvalle pitkähihaisen bodyn, sukkikset ja collegepuvun+ villasukat, tumput ja lakin. Kattoo sitten kelin mukan montako kerrosta tarvii päälle.
 
Meillä kotiutumisvaatteina oli pitkähihainen body, neuletakki, puolipotkarit ja villasukat, päällä peitto ja päässä pipo. Aurinko paistoi sinä päivänä ja hieman oli pohjois tuulta.
 
Ehkä vähän hölmö mietintä, mutta mites vaatekoon kanssa? Jos ottaa 56cm, haittaako jos on vähän liian iso? :D
 
Minä olen pakannu kokoa 56. Ei se mun mielestä haittaa, jos vaatteet on vähän isoja. Riippuu toki siitä miten ns tyylikkäältä haluaa vauvansa näyttävän. Mutta toisaalta kerrospukeutumisessa alimman kerroksen olis ehkä kiva olla melko sopivaa...
 
Mulla olis pakattuna pitkähihainen body, housut, myssy, tumput ja sukat. Päälle tulee toukkapussi ja riippuen ilmasta niin vielä kaukalopussi ja/tai viltti
 
Ei meilläkään ollu esikoisella kaukalopussia ja en sellasta osannu kaivatakaan. Nyt haluun kokeilla olisko kätevä käyttää.
 
Takaisin
Top